Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89197 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wie verdenkt wie?
« Gepost op: 7-01-2017, 22:36:00 »
Dit topic was er nog niet!
Als ik iets fout zeg, verbeter me aub!!

Vincent -> verdenkt Thomas, Diederik en Sanne
Yvonne -> verdenkt Vincent, Thomas, Jeroen
Thomas -> verdenkt Roos, Vincent en Jeroen
Imanuelle -> verdenkt Sanne
Jeroen -> verdenkt Vincent en Sanne
Diederik -> ??
Jochem -> verdenkt Diederik, Sanne, Roos en Jeroen
Roos -> verdenkt Sigrid
Sanne -> verdenkt Sigrid, Imanuelle en Thomas
Sigrid -> verdenkt Sanne, Roos, Vincent en Jochem
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 12:10:29 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2017, 23:55:49 »
Toen Vincent ongeveer door iedereen werd genoemd wist ik het al ;D en hij werd super verdacht gemaakt de hele aflevering

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2017, 22:08:11 »
Aflevering 2:

Yvonne -> Roos
Diederik -> Vrijstelling
Imanuelle -> ?
Jeroen -> ?
Jochem -> Sanne, Diederik, Roos
Roos -> ?
Sanne -> Imanuelle, Sigrid
Sigrid -> Jeroen
Thomas -> Jeroen, Roos, Imanuelle
Frankje Lapi

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2017, 14:46:56 »
Ik heb alles toch nog maar even op een rijtje gezet
Afl. 1Afl. 2
Diederik Diederik Onbekend Vrijstelling
Imanuelle Imanuelle Sanne Onbekend Onbekend Onbekend Onbekend Onbekend Onbekend Onbekend
Jeroen Jeroen Vincent Vrijstelling Onbekend
Jochem Jochem Diederik Sanne Roos Jeroen Roos Sanne Diederik
Roos Roos Sigrid Vrijstelling Onbekend
Sanne Sanne Sigrid Imanuelle Thomas Sigrid Imanuelle
Sigrid Sigrid Sanne Roos Vincent Jochem Jeroen
Thomas Thomas Roos Vincent Jeroen Vrijstelling Jeroen Roos Imanuelle
Yvonne Yvonne Vincent Thomas Jeroen Roos
Vincent Vincent Thomas Diederik Sanne

Legenda
Volgorde van verdachten is (als mogelijk) van meest verdacht naar minst verdacht
Onbekend = Verdachtte is onbekend
Vrijstelling = Vrijstelling
Ongeldige_Vrijstelling = Ongeldige vrijstelling
Joker = Joker
Ongeldige_Joker = Ongeldige joker
Zwarte_Vrijstelling = Zwarte vrijstelling

(Weet iemand trouwens hoe ik randen in die tabel kan krijgen, wordt het denk ik wat overzichtelijker van)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 14:51:06 door widmfan6 »
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2017, 16:48:41 »
Op basis van de verdenkingen valt mij het één en ander op:
 dacht dat Sigrid zou afvallen omdat zij niet op Jeroen zat in aflevering 1
 In aflevering 2 is zij Jeroen wel gaan verdenken en heeft Yvonne Jeroen laten vallen..(zat vol op Roos)en wat gebeurd, Yvonne exit.
Vincent zat in afl.1 op Diederik, Sanne en Thomas en Yvonne vol op Roos in afl. 2, dus die vallen ook af als Mol.
Blijven Imanuelle en Jeroen voorlopig zeer verdacht!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2017, 17:19:03 »
Wat ik van afgelopen jaren heb geleerd is... staar je alsjeblieft niet blind op deze theorie. Er gebeurt HEEL veel in de montage. Je kunt zelfs Roos nog niet afstrepen denk ik (in deze theorie bedoel ik).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2017, 17:41:24 »
Wat ik van afgelopen jaren heb geleerd is... staar je alsjeblieft niet blind op deze theorie. Er gebeurt HEEL veel in de montage. Je kunt zelfs Roos nog niet afstrepen denk ik (in deze theorie bedoel ik).

Met dat eerste deel heb je uiteraard gelijk. Je kan makkelijk de juiste Mol meenemen en er uit gaan en andersom allemaal foute Mollen in je hoofd hebben en toch door gaan.

In dit geval was Yvonne zeer duidelijk dat ze op 1 iemand had ingezet (ook later gisteravond bevestigde ze dit nog eens op sociale media) en die persoon was Roos. Dan wordt het al erg moeilijk om te bedenken hoe die andere 6 kandidaten (de rest - Roos - Diederik) betere tests maken terwijl ze nog meer spreiden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2017, 17:49:08 »
Met dat eerste deel heb je uiteraard gelijk. Je kan makkelijk de juiste Mol meenemen en er uit gaan en andersom allemaal foute Mollen in je hoofd hebben en toch door gaan.

In dit geval was Yvonne zeer duidelijk dat ze op 1 iemand had ingezet (ook later gisteravond bevestigde ze dit nog eens op sociale media) en die persoon was Roos. Dan wordt het al erg moeilijk om te bedenken hoe die andere 6 kandidaten (de rest - Roos - Diederik) betere tests maken terwijl ze nog meer spreiden.

-Mol = man
-Mol was op kermis
-Mol was jurylid

Je kan nog heel veel spreiden en toch veel meer overeenkomsten krijgen dan wanneer je vol op Roos bent gegaan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2017, 17:52:07 »
-Mol = man
-Mol was op kermis
-Mol was jurylid

Je kan nog heel veel spreiden en toch veel meer overeenkomsten krijgen dan wanneer je vol op Roos bent gegaan.

Toch helemaal niet? Als je alle open deur vragen zoals geslacht, groepsindeling en naam al op Roos zet dan moet al de rest al ferm uit zijn pijp komen om beter te doen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2017, 18:01:38 »
Toch helemaal niet? Als je alle open deur vragen zoals geslacht, groepsindeling en naam al op Roos zet dan moet al de rest al ferm uit zijn pijp komen om beter te doen.

Wat ik bedoel is dat als je vol op Roos bent gegaan je de grootste groep kandidaten uitsluit. Dus als de mol niet bij de ontvoerde kandidaten zat, maar bij de juryleden, zit je wel heel erg fout, met alle vragen die op de opdrachten slaan. Dan is de kans groot dat degenen die spreiden nog wel wat vragen overeenkomstig goed hebben. Ik concludeer uit het afvallen van Yvonne (mits het klopt dat ze vol op Roos ging)dat de mol heel beslist niet bij de groep ontvoerde personen hoorde. Yvonne heeft in dat geval een waanzinnig groot risico genomen, omdat Roos, behalve geslacht, verder NIETS overeenkomstig kon hebben met de mol als je fout zit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2017, 18:08:13 »
Wat ik bedoel is dat als je vol op Roos bent gegaan je de grootste groep kandidaten uitsluit. Dus als de mol niet bij de ontvoerde kandidaten zat, maar bij de juryleden, zit je wel heel erg fout, met alle vragen die op de opdrachten slaan. Dan is de kans groot dat degenen die spreiden nog wel wat vragen overeenkomstig goed hebben. Ik concludeer uit het afvallen van Yvonne (mits het klopt dat ze vol op Roos ging)dat de mol heel beslist niet bij de groep ontvoerde personen hoorde. Yvonne heeft in dat geval een waanzinnig groot risico genomen, omdat Roos, behalve geslacht, verder NIETS overeenkomstig kon hebben met de mol als je fout zit.

Ah, op die manier. Ik dacht dat je mijn argument weerlegde en schoot direct in verdedigingsmodus. ;D

We denken dus hetzelfde: Namelijk dat Roos niet de Mol kan zijn omdat je dan in een groep met 7 kandidaten nooit bij de laatste 2 eindigt.
Conclusies over anderen daar ga ik dan weer mee met hoelahoep, want je weet nooit hoe de spreiding bij andere kandidaten verlopen is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #11 Gepost op: 16-01-2017, 16:47:56 »
Wat ik ook altijd alweer zo verdacht vind is dat ze de eerste aflevering nog wel wat kandidaten de mol laten noemen, en dan daarna opeens niet meer. Alsof Sanne opeens NIET meer op Thomas zit, bijv. Terwijl toch van het beeld spat van WEL. Dus: Sanne kon wel eens een finaliste worden...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2017, 17:50:11 »
Vincent -> verdenkt Thomas, Diederik en Sanne
Yvonne -> verdenkt Vincent, Thomas
...

Het is weer eens zo laat. Zogenaamd "kan Thomas de mol toch niet zijn?!" Want de afvallers zitten op hem. Wat dat betreft ben ik toch een beetje bang voor Sanne nu. Gaat zij net als Yvonne nu in een verkeerde tunnel zitten en niet spreiden? Als Sanne nu exit gaat dan weten we echt zeker dat Thomas de mol is ::hypocriet::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #13 Gepost op: 16-01-2017, 19:23:47 »
Daarnaast kan de montage er ook flink mee rommelen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #14 Gepost op: 16-01-2017, 19:38:39 »
Deze snap ik niet helemaal Lo ;) Al denk ik dat ik weet wat je wilt zeggen...

Even mensen, maar ik kreeg juist het idee dat Yvonne op Thomas had gestemd (al zie ik daar mol potentieel) en dat de montage ons doet geloven dat ze op Roos heeft gestemd.

Zo zie je dus maar, op basis van deze theorie kom je vaak niet verder (imho). Wel bij de laatste afleveringen maar nu nog niet....
Meer L

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2017, 11:16:58 »
In het interview met 3FM (http://www.3fm.nl/a/257388) komt het toch wel over alsof Yvonne vol op Roos had ingezet, en het dus geen montagestreek was, of zou ze zo goed kunnen liegen? Overigens gaf ze ook aan de eerste test ook volledig op één persoon ingezet te hebben, maar daar noemt ze er in de montage ook 3, dus er is sowieso wel een beetje geknoeid, maar het lijkt me dat dan in ieder geval haar tunnelvisie naar een van die drie mensen moet zijn geweest.

EDIT: En in het artikel in de tunnelvisie (http://www.tunnelvisie.tk/) heeft ze ook duidelijk bevestigd dat ze volledig op roos zat, sorry hoor, maar als Roos de Mol was geweest, moet ze wel héél veel fout hebben gehad. Ik denk dat ik Roos doorstreep
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 16:48:55 door widmfan6 »
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2017, 11:58:42 »
Het Wie-Verdenkt-Wie principe laat ik dit jaar voor het eerst compleet links liggen. Het is al een paar keer voorgekomen dat een kandidaat de finale haalde of in ieder geval heel ver kwam, zonder op de juiste mol te zitten.
Daarbij komt dat je ook niet weet hoe goed de vragen zijn ingevuld. Je kan wel de juiste mol verdenken, maar toch net een paar details missen of een foutje maken (stond de mol nou als 2e of 3e in de rij? etc.) in de vragen waardoor je er alsnog uitvliegt.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2017, 05:50:00 »

EDIT: En in het artikel in de tunnelvisie (http://www.tunnelvisie.tk/) heeft ze ook duidelijk bevestigd dat ze volledig op roos zat, sorry hoor, maar als Roos de Mol was geweest, moet ze wel héél veel fout hebben gehad. Ik denk dat ik Roos doorstreep

Huh? Ik vind dit vrij bizar, had niet verwacht dat ze dit zo duidelijk zou mogen vertellen in een interview  ::oink::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2017, 11:27:46 »
Huh? Ik vind dit vrij bizar, had niet verwacht dat ze dit zo duidelijk zou mogen vertellen in een interview  ::oink::

Ik denk dan ook dat Roos er straks uit gaat. Anders zou die informatie inderdaad veel te waardevol zijn.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2017, 21:29:23 »
Diederik --> Jeroen
Roos --> NIET Imanulle
Imanuelle --> vooral Jeroen, ook Sanne, Jochem en Diederik
Jochem --> ?
Jeroen --> Diederik
Sanne --> Imanuelle
Sigrid --> ?
Thomas --> Jeroen, Roos, Sanne en Diederik
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 21:34:32 door FrankLapidus »
Frankje Lapi