Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89160 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2017, 21:30:17 »
Roos zat juist niet op Imanuelle. ;)
🜃

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2017, 21:35:11 »
Roos zat juist niet op Imanuelle. ;)

Oeps, aangepast  ;D
Frankje Lapi

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2017, 13:34:40 »
Echt storende 'old school': Thomas opeens door niemand meer verdacht. Eerst zogenaamd door de afvallers. En nu niet meer. Overduidelijk dat Sanne echter op hem zit, en dus Jeroen ook. Blijvertjes. Mark my words.

Ook zo storend dat Thomas zogenaamd onderaan de officiële poll bungelt. Hier op .com, DE ECHTE poll, is het ongeveer al 100% zeker dat hij de mol is, zo ook op de Molbeurs nu.

Maar de zogenaamde officieel: de hele week onderaan, en nu nog steeds eennaonderste... is al bewijs op zich dat hij de mol is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2017, 15:33:51 »
Echt storende 'old school': Thomas opeens door niemand meer verdacht. Eerst zogenaamd door de afvallers. En nu niet meer. Overduidelijk dat Sanne echter op hem zit, en dus Jeroen ook. Blijvertjes. Mark my words.

Ook zo storend dat Thomas zogenaamd onderaan de officiële poll bungelt. Hier op .com, DE ECHTE poll, is het ongeveer al 100% zeker dat hij de mol is, zo ook op de Molbeurs nu.

Maar de zogenaamde officieel: de hele week onderaan, en nu nog steeds eennaonderste... is al bewijs op zich dat hij de mol is.

Nou, dat help ik je hopen want ik heb Sanne en Jeroen als finalisten staan ;)


Offline Miranha

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2017, 15:36:02 »
Diederik- Jeroen
Ima- Jochem, Sanne, Jeroen en Diederik
Jeroen- Diederik
Jochem- Sanne, Diederik en Roos. Hij zegt in aflevering 3 van 3 naar 2 te zijn gegaan.
Roos- Ima geen mol aflevering 1 Sigrid
Sanne- Ima, Sigrid, Thomas
Sigrid- Jeroen, Sanne
Thomas- Jeroen, Roos en Sanne.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2017, 15:55:18 »
Echt storende 'old school': Thomas opeens door niemand meer verdacht. Eerst zogenaamd door de afvallers. En nu niet meer. Overduidelijk dat Sanne echter op hem zit, en dus Jeroen ook. Blijvertjes. Mark my words.

Ook zo storend dat Thomas zogenaamd onderaan de officiële poll bungelt. Hier op .com, DE ECHTE poll, is het ongeveer al 100% zeker dat hij de mol is, zo ook op de Molbeurs nu.

Maar de zogenaamde officieel: de hele week onderaan, en nu nog steeds eennaonderste... is al bewijs op zich dat hij de mol is.


Je hebt gelijk. De manipulatie op dit punt is tamelijk schrijnend, en niet voor het eerst. Uit het relaas van oud-kandiaat Julien (2003) blijkt dat de makers hier heel erg ver in gaan: de verliezend finalist Chandrika werd vlak voor de laatste aflevering nog eens teruggeroepen om een biecht op te nemen, zogenaamd omdat er problemen waren met de oorspronkelijke audio. Zij verdacht de echte mol heel sterk, maar werd gevraagd waarom de andere kandidaat (de uiteindelijke winnaar) eventueel ook een goede mol zou zijn. Uitgerekend dát antwoord werd uitgezonden, zodat het leek alsof de finalisten allebei op een andere Mol zaten...
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2017, 20:32:13 »
Jochem Jeroen en Sigrid hebben Thomas al in de smiezen. Diederik en Sanne waarschijnlijk ook ben daar minder zeker over. Blijft Imanuelle over... die tip ik dan als eerstvolgende afvaller. Daarna mogelijk Jochem hjj noteert niks en kent de feiten niet. Daarna zien we alleen nog kandidaten feiten over Thomas oefenen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2017, 10:46:42 »
Wat naar voren kwam tijdens de test aan het einde van aflevering 3

Sigrid
9. Wat is het geluksgetal van de mol? = 13
Niet de mol: Jochem

Jochem
11. Wat deed de mol tijdens de vuurwerkopdracht? = Afbeeldingen tekenen
Verdenkt: ?

Thomas
Verdenkt: Jeroen, Roos, Sanne en misschien Diederik

Sanne
Verdenkt: Imanuelle

Imanuelle
Verdenkt: Jochem, Sanne, Jeroen, Diederik. Kiest Jeroen.
20. Wie is de mol? = Jeroen

Jeroen
Verdenkt: Diederik ("gut feeling")

Diederik
Verdenkt: Jeroen
17. Welke aanwijzingen zaten op de auto waar de mol in zat? = 7,8,9

Roos
Verdenkt: ?
Niet de mol: Imanuelle
19. Heeft de mol achter het stuur gezeten tijdens de Rijdende Route? = Nee


Wat mij opvalt, is dat Thomas de enige is die geen enkele keer genoemd wordt als verdachte. Uit de antwoorden van Sigrid, Jochem en Roos valt alleen op te maken dat hij wel eens door hen verdacht zou kunnen worden. Een productietruc, om Thomas zo onschuldig mogelijk te laten lijken? Of zijn vrijwel alle kandidaten ervan overtuigd dat hij niet de mol is?

En dan Jeroen: ondanks het feit dat hij door veel mensen op dit forum als een passieve toerist wordt gezien, zijn er meerdere kandidaten die hem nog steeds verdenken. Terwijl je zou denken dat hij vooral tijdens de duinestafette, maar ook bij het tekenen op het strand, totaal niet in de positie was om te mollen. Dat geeft toch te denken. Wat zien zij dat wij niet zien?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 15:39:19 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #28 Gepost op: 24-01-2017, 16:51:25 »
Wat mij opvalt, is dat Thomas de enige is die geen enkele keer genoemd wordt als verdachte.

En dan Jeroen: ondanks het feit dat hij door veel mensen op dit forum als een passieve toerist wordt gezien, zijn er meerdere kandidaten die hem nog steeds verdenken.

In andere jaren werden de verdenkingen altijd zo verknipt dat de mol buiten beschouwing werd gelaten en de finalisten juist verdacht werden gemaakt. Ik zie geen reden dat het dit jaar anders is. Jeroen tip ik daarom als finalist,  aangezien hij overduidelijk niet de mol is. Kijk ook eens bij de percentages op http://wieisdemol.avrotros.nl/home/, de mol wordt daar ook altijd kunstmatig laag gehouden.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #29 Gepost op: 24-01-2017, 19:44:35 »
Jochem Jeroen en Sigrid hebben Thomas al in de smiezen. Diederik en Sanne waarschijnlijk ook ben daar minder zeker over. Blijft Imanuelle over... die tip ik dan als eerstvolgende afvaller. Daarna mogelijk Jochem hjj noteert niks en kent de feiten niet. Daarna zien we alleen nog kandidaten feiten over Thomas oefenen.

Eerlijk is eerlijk: tot gisteren zat ook ik voor 100% in de Thomas-tunnel. Maar een paar opvallende dingen van Jochem hebben me aan het denken gezet.
- Hij wijst zichzelf in de auto aan en zegt daarbij "de mol".
- Na de kermisopdracht zegt hij op een heel verdachte manier over het verkennen: "daar was ik dan even niet aan toe gekomen"
- Hij herhaalt uitspraken (2x in de steek gelaten, 2x iets klopt er niet, 2x nog). In het kader van de tweelingen.
- Alle cijfers van zijn geboortedatum samen opgeteld geeft 2+3+5+1+9+6+3= 29, 2+9=11 (dubbel 1), 1+1= 2 (alle tweeen in de afleveringen). En alle vijfjes in de aflevering (5e maand).
- Heeft hij zijn mollenboekje bewust laten slingeren? Wetend dat de rest daar niet veel mee kan (Carla, Rob)? Hij krijgt daarmee misschien het medeleven en vertrouwen van de rest. Maar hij kan er op deze manier ook aan bijdragen dat mensen elkaar (vals) gaan beschuldigen: verdeel en heers. Als hij de mol is, is het ook makkelijk om zo voor de vorm een molboekje bij te houden omdat niemand kan controleren of het klopt wat hij opschrijft.

Als je alle verdenkingen van de kandidaten bij de test op basis van Jochem als mol overdenkt, kan het aardig kloppen dat mensen die Thomas verdenken vragen goed hebben (bijvoorbeeld de mol is een man, de mol zat bij de tekenaars, de mol had iets te maken met het halve briefje van -1000). Bovendien heeft Jochem tot nu toe vaak samen met Thomas bij de grootste groep gezeten (Kermis, jury, strand). Als mensen met kansberekening werken hebben ze dan bij de test vaker vragen goed.  Dan kan Imanuelle, die naast hem in de auto zat toen hij zich "versprak", die zag dat hij een paaltje voorbijliep  en die de Mickey Mouse voor mol aanzag en door Jochem gecorrigeerd werd ("het was een Mickey Mouse") nog heel ver komen. Imanuelle had vooral voor Jeroen gekozen en naar eigen zeggen ongeveer hetzelfde gestemd als Roos, dus zij gaat haar visie nu waarschijnlijk aanpassen. Als Sigrid, zijn "moldochter", er nu uit gaat acht ik de kans heel groot dat Jochem de mol is, aangezien zij hem nu volledig vertrouwt.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 10:37:29 door Nicv »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #30 Gepost op: 25-01-2017, 12:55:12 »
Echt storende 'old school': Thomas opeens door niemand meer verdacht. Eerst zogenaamd door de afvallers. En nu niet meer. Overduidelijk dat Sanne echter op hem zit, en dus Jeroen ook. Blijvertjes. Mark my words.

Ook zo storend dat Thomas zogenaamd onderaan de officiële poll bungelt. Hier op .com, DE ECHTE poll, is het ongeveer al 100% zeker dat hij de mol is, zo ook op de Molbeurs nu.

Maar de zogenaamde officieel: de hele week onderaan, en nu nog steeds eennaonderste... is al bewijs op zich dat hij de mol is.


Dit is ook een steeds terugkerende  theorie  die m.i. niet klopt.

Klaas,Margriet, Susan, Kim werden veel genoemd bij de verdenkingen. Anne-Marie werd zoveel  verdacht dat het vaak onduidelijk bleef bij de test hoe de verdenkingen  lagen.

Kees werd heel weinig verdacht en de eerste afleveringen niet genoemd maar het is niet zo dat de mol altijd buiten  schot blijft bij de test verdenkingen. Het is dit jaar wel opvallend  dat Thomas en Jochem  nauwelijks genoemd worden.

Het sjoemelen  met de landelijke  verdenkingen  lijkt me ook vreemd. De verdenkingen op de site komen  van de app. Ik ben geen app bouwer maar kan me niet  voorstellen dat er mee gerommeld wordt. De percentages liggen nu ook nog dicht bij elkaar  en dat komt volgens mij omdat men nog spreidt.

Het klopt wel dat we wel eens  grote verschillen zagen  toen je nog op de website op je hoofdverdachte kon stemmen. De mol duikelde soms ineens naar beneden  of de getallen  veranderden in één nacht heel opvallend. Ik kan  me wel voorstellen dat een webbeheerder daar invloed op zou kunnen  hebben......

« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 12:59:18 door Moedermol »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #31 Gepost op: 25-01-2017, 14:50:29 »
Dit is ook een steeds terugkerende  theorie  die m.i. niet klopt.

Klaas,Margriet, Susan, Kim werden veel genoemd bij de verdenkingen. Anne-Marie werd zoveel  verdacht dat het vaak onduidelijk bleef bij de test hoe de verdenkingen  lagen.

Kees werd heel weinig verdacht en de eerste afleveringen niet genoemd maar het is niet zo dat de mol altijd buiten  schot blijft bij de test verdenkingen. Het is dit jaar wel opvallend  dat Thomas en Jochem  nauwelijks genoemd worden.

Het sjoemelen  met de landelijke  verdenkingen  lijkt me ook vreemd. De verdenkingen op de site komen  van de app. Ik ben geen app bouwer maar kan me niet  voorstellen dat er mee gerommeld wordt. De percentages liggen nu ook nog dicht bij elkaar  en dat komt volgens mij omdat men nog spreidt.

Het klopt wel dat we wel eens  grote verschillen zagen  toen je nog op de website op je hoofdverdachte kon stemmen. De mol duikelde soms ineens naar beneden  of de getallen  veranderden in één nacht heel opvallend. Ik kan  me wel voorstellen dat een webbeheerder daar invloed op zou kunnen  hebben......


Het knoeien met de App lijkt inderdaad te ongelooflijk om waar te zijn... tót je je realiseert dat iets dergelijks eigenlijk maar een kleine stap is vanaf de manipulaties waarvan inmiddels met zekerheid vaststaat dat die plaatsvinden.

We weten dat kandidaten soms uitspraken ontlokt worden om daarmee in de montage te suggereren dat ze iemand verdenken die ze in werkelijkheid al hadden afgeschreven als mol. We weten dat er ondanks de nauwkeurige klokjes die in beeld worden gebracht soms de hand gelicht wordt met de tijd die voor een opdracht staat om het spannender te maken. We weten dat de beelden in het programma niet per se in chrologische volgorde getoond worden. We weten dat er soms reshoots worden gedaan van (delen van) opdrachten. En we weten dat sommige 'spontane' gesprekken en acties buiten de opdrachten om nagespeeld worden voor de camera. De door jou terecht genoemde onwaarschijnlijke fluctuaties in de verdenkingen maken het zeer aannemelijk dat er met de polls op de .nl site werd gerommeld.

Ik zou willen het dat het anders was, maar in het licht van bovenstaande feiten lijkt manipulatie van de App-resultaten helemaal niet zo vergezocht meer.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 14:58:15 door Michmol »
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #32 Gepost op: 25-01-2017, 15:07:59 »
Kortom: zinloos om hier teveel mee bezig te zijn  ::jaja::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #33 Gepost op: 25-01-2017, 15:19:22 »
De verdenkingen op de site komen  van de app. Ik ben geen app bouwer maar kan me niet  voorstellen dat er mee gerommeld wordt.

Het lijkt mij eerder onvoorstelbaar dat de app 100% eerlijk is en ik zou er ook niet te zwaar aan tillen. Het programma is simpelweg entertainment en de AVROTROS heeft uiteindelijk maar één doel: Zoveel mogelijk kijkers. Dat lukt alleen als het tot het einde toe spannend blijft.

Aangezien niet zozeer de gemiddelde kijker maar vooral fans de moeite nemen om zo'n app te downloaden en te stemmen, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er niet mee gemanipuleerd wordt. Vorig jaar was bij een groot deel van het publiek al vroeg bekend wie de mol was, zeker bij de fans. Ik kan me de percentages niet meer herinneren,maar volgens mij sprong Klaas er toen toch niet uit.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 15:23:50 door molecula »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #34 Gepost op: 25-01-2017, 15:58:20 »
Kortom: zinloos om hier teveel mee bezig te zijn  ::jaja::

Wijze woorden. ::vergroot::
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #35 Gepost op: 25-01-2017, 17:06:27 »
Uiteraard is het bekend dat er veel gesuggereerd wordt.dat ontken ik  niet in mijn post.
in 2014 ontdekten we ook dat er voor meer testbiechts van mol Susan exact de zelfde voice over werd gebruikt.

Maar uiteindelijk kloppen de  verdenkingen achteraf gezien wel. Freek verdacht echt tot in de finale Sofie. En Tygo moest ondanks zijn verdenking van Susan het veld ruimen. Klaas werd al vroeg verdacht door Annemieke en Tim maar ook Cecile en Rop hebben Klaas genoemd evenals Airen.
Margriet werd door bijna iedereen wel genoemd en de finalisten en laatste afvallers zaten allemaal op Margriet.  Dat klopte allemaal en is niet  verdoezeld. Patrick werd al vroeg door Soundos, Art en Karin verdacht en ook dat zien we gewoon in de testbiechts. Natuurlijk wordt het ons niet gemakkelijk gemaakt maar het was nu toch ook duidelijk op wie Yvonne afviel?

Waar ik op reageerde was de opmerking dat de mol altijd buiten schot wordt gehouden in de verdenkingen en de polls. In mijn beleving is dat niet zo.

Overigens heeft de app 1 miljoen gebruikers. ........

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #36 Gepost op: 25-01-2017, 17:26:33 »
Als je de bron (blauw getint en effe zoeken in het lange, interessante, verhaal) goed bekijkt van Good Riddance dan begin je vanzelf te twijfelen aan alles wat je denkt opgemerkt te hebben.Tunnels storten vanzelf in.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #37 Gepost op: 25-01-2017, 17:28:18 »
Als je de bron (blauw getint en effe zoeken in het lange, interessante, verhaal) goed bekijkt van Good Riddance dan begin je vanzelf te twijfelen aan alles wat je denkt opgemerkt te hebben.Tunnels storten vanzelf in.

De mijne staat nog als een huis hoor  ;)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #38 Gepost op: 25-01-2017, 18:14:08 »
Overigens heeft de app 1 miljoen gebruikers. ........

In Google Play heeft hij inderdaad 500.000 tot 1000.000 downloads. Maar dat wil nog niet zeggen dat men hem daadwerkelijk ook echt gebruikt, laat staan ermee stemt. Dat doe ik zelf eerlijk gezegd ook niet, ik zie het nut er niet van in en ik kan me goed voorstellen dat veel mensen er zo over denken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #39 Gepost op: 25-01-2017, 20:19:21 »
Toevallig had ik vorig jaar een screenshot gemaakt van de verdenkingen in  de app.
Deze geeft de stand na aflevering 4.
Op .com werd Klaas massaal verdacht  na de kloosterhint en ook in de poll van WIDM.nl was Klaas hoofdverdachte.

In de app staat Klaas op de derde plaats maar de percentages liggen dicht bij elkaar. Verklaringen over het feit dat Klaas in de app niet massaal verdacht werd waren vorig jaar:

Nieuw kijkerspubliek op zondag
niet iedereen is zo fanatiek om forums en hints te volgen.
Klaas werd hier pas na de hint massal verdacht.
Moltalk die Annemieke verdacht maakte ( Annemieke steeg plotseling ook in de WIDM.nl poll)
Jan Willem in moltalk die zijn best deed om Klaas niet te verdenken.
Het is in de app gevaarlijk om al je punten op één kandidaat te zetten dus men spreidt.
Rop werd ook hier verdacht gevonden.

Als ik het me goed herinner komen op dit forum ongeveer 700 bezoekers dat is niet vergelijkbaar met de aantallen downloads van de app.

Klaas zst vorig jaar na aflevering 4 in de top 3, Thomas bungelt vanaf het begin onderaan en dat is niet zo vreemd.  Hij werd hier ook onopvallend genoemd.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 20:22:26 door Moedermol »