Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89212 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #80 Gepost op: 5-02-2017, 13:31:46 »
Dat is niet eens een vraag. Dat is gewoon zo. Die verdenkingen zijn 90% montage taferelen

Nu je dit zegt ging ik nadenken over wat Died nou zei in zijn testbiecht. Diederik zit miss ook wel gewoon op Thomas, we horen van hem tijdens de test iets als: "Jochem is zo'n goedzak, je vergeeft hem alles en wil hem gewoon niet verdenken. Heel handig als je de mol bent." Dit klinkt verdacht veel als een antwoord op de vraag: "Waarom zou Jochem de mol kunnen zijn?" En niet zo zeer als antwoord op "Wie is jouw mol?"

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #81 Gepost op: 5-02-2017, 13:35:19 »
^Dat doet mij inderdaad ook denken dat iedereen behalve Thomas (primair) op Diederik zit en alleen Diederik zelf op Thomas zit. Dit zou nog wel eens een leuke finale kunnen worden voor zij die Thomas niet verdenken: iedere kandidaat een andere verdachte. :D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2017, 13:42:32 »
Imanuelle zit volgens mij echt op Diederik  ::jaja::
Denk jij dat omdat zij dat tegen Jochem zegt? Ik heb zo sterk het idee dat Ima Jochem door heeft met zijn bondjes gedoe en hem expres op het verkeerde been zet om hem te testen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #83 Gepost op: 5-02-2017, 14:21:18 »
Denk jij dat omdat zij dat tegen Jochem zegt? Ik heb zo sterk het idee dat Ima Jochem door heeft met zijn bondjes gedoe en hem expres op het verkeerde been zet om hem te testen.

+1

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #84 Gepost op: 5-02-2017, 14:28:26 »
He moedermol , ik heb veel aan je reacties hier. Kijk tegen je op  ::oink::  wat is jouw idee bij Sigrid. Zij voelde zich verraden door Jochem. Wat is jouw verklaring over dit verraad. jochem heeft haar op het verkeerde been gezet, maar op wie?
 
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #85 Gepost op: 5-02-2017, 14:58:59 »
He moedermol , ik heb veel aan je reacties hier. Kijk tegen je op  ::oink::  wat is jouw idee bij Sigrid. Zij voelde zich verraden door Jochem. Wat is jouw verklaring over dit verraad. jochem heeft haar op het verkeerde been gezet, maar op wie?
 

Jochem had het moeilijk met het vertrek  van Sigrid en dat leek mij oprecht. Sigrid speelde ook een spelletje met Imanuelle. Ze voelde zich volgens mij verraden door Jochem omdat hij met Imanuelle gedeeld had wie hun verdachten waren. Dat gaf mij de indruk dat Sigrid aan Imanuelle verkeerde info gegeven had, ze viel dus door de mand door het verraad van Jochem. ( en Ima heeft dat in de gaten) Tijdens de veiling liet Jochem duidelijk zijn verdenkingen van Diederik zien aan Sigrid. Sigrid is volgens mij door het gedrag van Jochem  verward geraakt en wist niet meer of ze hem wel of niet kon vertrouwen.

Jochem verdacht in aflevering 1 Diederik Sanne Roos en Jeroen. In aflevering 2 Diederik Sanne Roos.Hij houdt iig Sanne in de gaten tijdens de executies.In aflevering 3 gaat hij over op 2 verdenkingen. Ik vermoed Sanne  en Roos. Jochem schrikt behoorlijk als Roos afvalt. In aflevering 4 spreekt hij tijdens de opdrachten zijn verdenkingen uit over zijn hoofdverdachte Diederik wellicht is Diederik teruggekomen op zijn lijstje na het vertrek van Roos. We zien echter  nu al tijdens twee testen  niet meer op wie hij de test invult. De vraag van aflevering 5 bij Jochem  in beeld doet vermoeden dat hij Ima en Thomas verdenkt. Mogelijk is hij na de veiling op andere gedachten gekomen en heeft hij dat niet meer met Sigrid gedeeld.Daar voelt hij zich wellicht schuldig over ( Had ik maar, had ik maar)

Bij de testen van Sigrid is het steeds vaag gebleven wie ze verdenkt. Er zijn  wel overeenkomsten  met Jochem.
Aflevering 1 Sanne Roos Vincent. Aflevering  2 Jeroen. Aflevering 3 niet Jochem  (het geluksgetal van de mol is 13) In aflevering 4 is ze in de war maar wil ze niet  op Jochem  stemmen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 15:16:09 door Moedermol »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #86 Gepost op: 5-02-2017, 15:18:19 »
Denk jij dat omdat zij dat tegen Jochem zegt? Ik heb zo sterk het idee dat Ima Jochem door heeft met zijn bondjes gedoe en hem expres op het verkeerde been zet om hem te testen.

Nee, omdat Ima bij vraag 20: 'Wie is de Mol?' Diederik aanklikt  ;)
Frankje Lapi

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #87 Gepost op: 5-02-2017, 15:31:01 »
Volgens mij (corrigeer me als ik het mis heb) is het nog nooit voorgekomen dat de winnaar en de verliezer elkaar verdachten in de finale. Ik zou het wel grappig vinden als we dit jaar een primeur krijgen, dat er gewoon iemand met de pot ervandoor gaat die nog nooit op de goede Mol gestemd heeft, zelfs niet in de finale.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #88 Gepost op: 5-02-2017, 15:49:11 »
Nee, omdat Ima bij vraag 20: 'Wie is de Mol?' Diederik aanklikt  ;)

 ::megafoon:: montage!!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #89 Gepost op: 5-02-2017, 15:58:38 »
::megafoon:: montage!!

En ook omdat Imanuelle tijdens de test praat over dat ze Diederik verdenkt  ;)
Frankje Lapi

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #90 Gepost op: 5-02-2017, 16:11:43 »
En ook omdat Imanuelle tijdens de test praat over dat ze Diederik verdenkt  ;)

Nogmaals .. montage.. ;)

Wie zegt dat ze dat zegt op DAT moment. Kan ook van een paar afleveringen geleden zijn. Ze refereert alleen naar de leugenopdracht..

Kan dus ook een opname zijn van toen of van whenever

En als ze echt op Diederik zit gaat ze dit niet winnen

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #91 Gepost op: 5-02-2017, 16:26:40 »
::megafoon:: montage!!

Yep!
Ben er inmiddels van overtuigd geraakt dat wij niet alleen met de echte MOL te maken hebben maar ook met de montage als 2e MOL.
Ik kan er nog steeds niet bij dat de groep(groepje nu) Thomas niet verdenkt. Heb al elders geschreven dat ik ze allemaal daarvoor te hoog aan sla in het "gewone" leven. Zij staan bijna bij alles met hun neus er boven op. Wij moeten het doen met wat de montage ons voorschotelt.
En toch is hier de grote meerderheid er nu van overtuigd dat Thomas de MOL is. En de kandidaten niet? Hoe kan dat? Ik geloof er niets van.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #92 Gepost op: 5-02-2017, 17:12:24 »
Als men Thomas zo verdenkt, waarom laat men hem dan zo vaak in sleutelposities staan?
Daarbij, als je 24/7 op elkaars lippen zit dan zie je lijkt mij meer over het oog dan wat wij, lekker vanuit onze luie stoel zien...
Daarbij, de gemiddelde niet mollote kijker zit ook nog lang niet allemaal op Thomas als mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #93 Gepost op: 5-02-2017, 17:17:53 »
Als men Thomas zo verdenkt, waarom laat men hem dan zo vaak in sleutelposities staan?

Het is in ieder geval een perfecte manier is om uitsluitsel te krijgen of je verdenking klopt of niet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2017, 17:21:23 »
Het is in ieder geval een perfecte manier is om uitsluitsel te krijgen of je verdenking klopt of niet.
Tuurlijk, maar om hem die kans iedere keer te geven? Dat geeft in mijn ogen toch een vorm van vertrouwen aan in hem.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2017, 17:27:33 »
Yep!
Ben er inmiddels van overtuigd geraakt dat wij niet alleen met de echte MOL te maken hebben maar ook met de montage als 2e MOL.
Ik kan er nog steeds niet bij dat de groep(groepje nu) Thomas niet verdenkt. Heb al elders geschreven dat ik ze allemaal daarvoor te hoog aan sla in het "gewone" leven. Zij staan bijna bij alles met hun neus er boven op. Wij moeten het doen met wat de montage ons voorschotelt.
En toch is hier de grote meerderheid er nu van overtuigd dat Thomas de MOL is. En de kandidaten niet? Hoe kan dat? Ik geloof er niets van.
Stel dat ze daadwerkelijk niet allemaal op Thomas zitten. Dan zou ik het toch een beetje jammer vinden dat je die deelnemers nou uitmaakt voor dommeriken.
Houd er ook rekening mee dat de kandidaten niet alles zien wat wij zien en ook niet kunnen terugspelen en niet alles frame voor frame kunnen bekijken.
Ik heb het nog eens bekeken, en het klopt dat Ima's verdenking niet van dezelfde kwaliteit is als Jochems verdenking. Het zou goed kunnen dat Ima naast Diederik nu ook Thomas is begonnen te verdenken.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2017, 17:43:27 »
Nogmaals .. montage.. ;)

Wie zegt dat ze dat zegt op DAT moment. Kan ook van een paar afleveringen geleden zijn. Ze refereert alleen naar de leugenopdracht..

Kan dus ook een opname zijn van toen of van whenever

En als ze echt op Diederik zit gaat ze dit niet winnen

Nogmaals.. Ima geeft aan dat ze op Diederik zit. Als de montage hier echt iets mee gedaan heeft, kunnen we net zo goed alle verdenkingen op iedereen afstrepen. Wie zegt dat Yvonne wel echt op Roos zat? etc. Ik geloof niet dat Ima niet op Diederik zit. Ze gaat echt niet een hele lijst maken met wat Diederik aan had etc. om Jochem om de tuin te leiden. Er was dan ook wel een biecht geweest waarin Ima verteld dat ze niet echt op hem zit.
Frankje Lapi

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2017, 17:46:12 »
Als de montage hier echt iets mee gedaan heeft, kunnen we net zo goed alle verdenkingen op iedereen afstrepen.

Precies mijn punt  ::ok::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2017, 18:12:03 »
Precies mijn punt  ::ok::

Ja, maar ik geloof gewoon niet dat Ima niet op Diederik zit. Ze hadden dan vast wel een biecht van haar in de aflevering gestopt waarin ze zegt dat ze Jochem om de tuin leid..
Frankje Lapi

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2017, 18:15:40 »
Ja, maar ik geloof gewoon niet dat Ima niet op Diederik zit. Ze hadden dan vast wel een biecht van haar in de aflevering gestopt waarin ze zegt dat ze Jochem om de tuin leid..

Inderdaad. Natuurlijk moet je niet blind afgaan op de montage maar als je jezelf wijsmaakt dat "niets is wat het lijkt" kom je nergens in je speurtocht.