Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89253 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2017, 19:23:25 »
Niemand op Thomas! Maar Thomas wel op de afvaller. Ben trouwens benieuwd op wie Sanne zit, nadat haar mol Sigrid is afgevallen.

Hoezo niemand op Thomas? 'NIET op Imanuelle kan toch WEL op Thomas zijn?
De regie wil kennelijk niet dat we weten hoe Sanne de finale gaat halen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2017, 21:33:44 »
Als het dan aan de montage lag, zou Art wel liegen omdat hij in elk geval tot twee maal toe in de introductie heeft gezegd dat vrijwel niemand de Mol verdenkt. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat er gemanipuleerd wordt in de montages denk ik niet dat Thomas echt heel erg verdacht wordt, anders zou Art dat niet zeggen.

Aflevering 2: “De Mol lijkt zo’n ideale kandidaat, dat niemand hem door heeft.”

Aflevering 5: “Het lijkt wel of de Mol zich onzichtbaar kan maken, of alsof juist de groep blind is.”


Ik heb hieronder een klein schemaatje van aflevering 5 gemaakt voor de geinteresseerden! De losse pijltjes zijn de verdenkingen uit vorige afleveringen. En daaruit blijkt dat in elk geval Sanne een oogje in het zeil houdt op Thomas.



De reden dat ik bij Jochem een (?) teken neer heb gezet komt omdat hij niet specifiek een naam opnoemde en enkel aangaf dat hij denkt dat hij nu regelrecht de finale ingaat. (Informatie van Imanuelle) Dus dit is mijn eigen interpretatie. 

Ervan uitgaande dat Thomas de Mol is (sorry, niet Thomas-tunnelaars), ben ik wel erg benieuwd hoe het komt dat Diedrik er nogsteeds inzit aangezien het bondje met Thomas. Ook valt het me op dat ze in widm tot nu toe niet veel van zijn verdenkingen laten zien. (Hij zit/zat net als Thomas op Jeroen en daarnaast Jochem) Er zijn volgens mij twee redenen waarom hij er nog inzit:

1: De makers verbergen het feit dat Diedrik al een tijdje op Thomas zit. (aka juist, manipulatie)
2: Er zit écht bijna niemand op Thomas, en Diedrik weet zich wonderbaarlijk erdoorheen te maneuvreren.
+3: Ja oke, Diedrik kan natuurlijk ook de mol zijn. Maar ik verdenk hem niet.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 21:37:44 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2017, 22:09:49 »
Nogmaals.. Ima geeft aan dat ze op Diederik zit. Als de montage hier echt iets mee gedaan heeft, kunnen we net zo goed alle verdenkingen op iedereen afstrepen. Wie zegt dat Yvonne wel echt op Roos zat? etc. Ik geloof niet dat Ima niet op Diederik zit. Ze gaat echt niet een hele lijst maken met wat Diederik aan had etc. om Jochem om de tuin te leiden. Er was dan ook wel een biecht geweest waarin Ima verteld dat ze niet echt op hem zit.

Jawel Imanuelle zit ook op Diederik maar we zien maar een deel van de verdenkingen. de productie "shopt" creatief in de verdenkingen en laat ons zien wat ze willen dat we zien. In de eerste aflevering heeft Imanuelle nog 4 en in aflevering 2 heeft ze 6 verdachten. In aflevering 3 zijn haar verdachten Jochem, Sanne, Jeroen en Diederik. Ze kiest voor Jeroen maar we weten ook dat Jochem een hoofdverdachte voor haar en Roos was. Ze was ook van slag omdat juist Jochem een verbond met haar aan wilde gaan. In aflevering 4 gaat ze reduceren en ontslaat ze Jochem van de lijst hoewel ze hem nog steeds niet vertrouwt. Dat is ook een logische gedachtengang want Roos en Sigrid zijn inmiddels afgevallen. Bij de test in aflevering 4  zegt ze dat ze voor een minder grote spreiding gaat en noemt Diederik met zijn bevertjes. Ze liegt dus tegenover Jochem dat ze kamikaze voor Diederik is gegaan want dat blijkt niet  uit haar woorden bij de test. In aflevering 5 gaat ze ineens vol op Diederik?
Dat geloof ik niet helemaal. We horen alleen haar verdenkingen  tegen Diederik maar ze heeft vast ook  nog andere verdachten.

Jochem heeft de eerste aflevering over 4 kandidaten gespreid en Diederik hoorde daar steeds bij. Hij gaat wel steeds minder spreiden. De laatste 3  afleveringen wordt niet duidelijk gemaakt wie hij verdenkt. Aflevering 3 gaat hij over naar 2 verdachten en in aflevering 4 en 5 zien we niets van zijn verdenkingen. Tijdens de opdrachten van aflevering 4 spreekt hij zijn verdenkingen uit over Diederik ook tegenover  Sigrid. Ik vind het vreemd dat hij tijdens de rodeo opdracht eens goed gaat zitten voor zijn hoofdverdachte Diederik en dat hij hem nog steeds zou verdenken ondanks dat Diederik de opdracht goed doet en geld binnenhaalt terwijl Thomas de opdracht verknoeit. Daarnaast vraag ik me af waarom Jochem door ging met bieden tijdens de veiling. Wilde hij zien hoever Thomas zou gaan? is hij hem daarna gaan verdenken? Jochem gaf bij de test in aflevering 5 aan dat de mol de armen los langs het lichaam had. Dat waren iig duidelijk Imanuelle en Thomas. Diederik is de enige op de foto waarbij we het niet kunnen zien. is het toeval dat de productie juist deze testvraag bij Jochem liet zien? ik denk het niet. Hiermee is de suggestie gewekt dat hij nog steeds Diederik zou kunnen verdenken maar als hij hier Thomas al verdenkt dan hadden we dat ook al  kunnen weten. Daar komt bij dat het hele gedoe omtrent het joker branden zijn verdenkingen naar Thomas versterkt kunnen hebben, Hij liet Thomas het werk doen. Plus de vreemde actie met de lege enveloppe die hij aan Thomas gaf. iedereen wist dat Jochem zijn poster niet gevonden had en dat die lege enveloppe van Jochem moest zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 22:16:48 door Moedermol »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #103 Gepost op: 7-02-2017, 04:33:16 »
Theorietje: Jochem heeft Imanuelle vertelt dat hij en Sigrid op Diederik zitten. Daarom vond Sigrid dat een domme zet. Imanuelle onthoudt erg gedetailleerd alles en kan dan zo de test net beter maken dan Jochem of Sigrid. Imanuelle heeft Sigrid in haar hoofd geplant dat Jochem het fout heeft en dat ze naar Jeroen moet kijken. Zo vloog Sigrid eruit en was per ongeluk 'boos' op de verkeerde (of de goede, Jochem heeft Imanuelle een enorm inkijkje gegeven)

Jochem gaat nu jokers sparen. Wellicht omdat hij samen met Imanuelle op Diederik gaat maar haar voor de finale denkt te dumpen (of de finale denkt te winnen) met de jokers. Zo kan hij gebruik maken van de gedetailleerde kennis van Imanuelle tot hij de jokers in zet die hij hoopt te verzamelen.

Raar dingetje, zou de joker wel onbeperkt houdbaar zijn? De jokers langs de trail waren alleen goed voor aflevering 5.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #104 Gepost op: 7-02-2017, 08:02:26 »
Raar dingetje, zou de joker wel onbeperkt houdbaar zijn? De jokers langs de trail waren alleen goed voor aflevering 5.
Dat is niet zo, iemand heeft hier ergens (ik weet niet meer waar) een screenshot van het briefje in de envelop gepost en daar staat niet op.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #105 Gepost op: 8-02-2017, 02:40:21 »
Dat is niet zo, iemand heeft hier ergens (ik weet niet meer waar) een screenshot van het briefje in de envelop gepost en daar staat niet op.

Och ja, niets is ook wat het lijkt ;) In dat geval is Jochem vooral erg hoopvol meer jokers te pakken. Misschien heeft hij er een paar gevonden in een plaspauze?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #106 Gepost op: 8-02-2017, 09:04:09 »
Ik blijf het vreemd vinden dat Art na de kermisopdracht niets gezegd heeft over de grijpautomaat met jokers. Dat zou erop kunnen wijzen dat er wel degelijk 1 of meer kandidaten zijn geweest die er eentje uit hebben gevist. En zou de mol, als die in het kermisgroepje zat, niet die zwarte vrijstelling hebben willen pakken?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #107 Gepost op: 8-02-2017, 10:51:22 »
Ik blijf het vreemd vinden dat Art na de kermisopdracht niets gezegd heeft over de grijpautomaat met jokers. Dat zou erop kunnen wijzen dat er wel degelijk 1 of meer kandidaten zijn geweest die er eentje uit hebben gevist. En zou de mol, als die in het kermisgroepje zat, niet die zwarte vrijstelling hebben willen pakken?

Als iemand daar iets heeft gepakt, dan 
a. had die persoon dat ondertussen al opgebiecht om iedereen zenuwachtig te maken
b. had Art dat ondertussen ook al lekker ingewreven.
c. heeft die persoon al ontzettend veel geluk gehad dat hij die items niet nodig had.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #108 Gepost op: 8-02-2017, 13:02:19 »
d. hadden we een sneaky 'yes'-biecht gezien van de kandidaat in kwestie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #109 Gepost op: 8-02-2017, 14:41:41 »
d. hadden we een sneaky 'yes'-biecht gezien van de kandidaat in kwestie.

Inderdaad ::ok::

Niets gepakt dus. Gewoon een groep die voor geld ging.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #110 Gepost op: 8-02-2017, 16:10:11 »
En zou de mol, als die in het kermisgroepje zat, niet die zwarte vrijstelling hebben willen pakken?
Wat moet een mol met een zwarte vrijstelling? Linksom of rechtsom, hij of zij blijft in de voorlaatste aflevering met twee kandidaten over in de finale. Het enige is dat het "kandidaats" overkomt op de andere kandidaten.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #111 Gepost op: 8-02-2017, 20:01:26 »
Wat moet een mol met een zwarte vrijstelling? Linksom of rechtsom, hij of zij blijft in de voorlaatste aflevering met twee kandidaten over in de finale. Het enige is dat het "kandidaats" overkomt op de andere kandidaten.
Als ik de mol was, zou ik die zwarte vrijstelling echt wel willen hebben. Heerlijk om paniek te zaaien toch? Of iedereen die denkt zich veilig te wanen onverwachts een hak zetten. Gna gna gna.
Maar goed, we hebben er niemand over gehoord, dus ik vermoed ook niet dat er iets gepakt is.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #112 Gepost op: 8-02-2017, 20:12:07 »
Eerder een verwijzing dat de Mol niet op de kermis stond. Dan had hij/zij geweten van de zwarte vrijstelling en de mogelijkheid van de groene vrijstelling voor een van degenen die ontvoerd waren. En was er toch even langs gehopt, de schutters hadden vast wel even de verkeerde kant op willen kijken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #113 Gepost op: 8-02-2017, 20:17:31 »
Snap niet zo goed waarom de mol de zwarte vrijstelling zou willen hebben behalve dan om te voorkomen dat ie ingezet wordt. Wegmoffelen ofzo..

Het is juist gunstig voor een mol als kandidaten jokers etc inzetten en dat ze gelden. Zo gaan er mensen door die misschien op de verkeerde mol zitten.

Zet de mol de zwarte vrijstelling in staat iedereen gelijk en gaan diegenen door die de mol al op het spoor zijn... Of minstens beter in de buurt zitten

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #114 Gepost op: 9-02-2017, 00:48:31 »
Oh god, een ZV discussie. Ik krijg flashbacks  ::) ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #115 Gepost op: 9-02-2017, 01:07:48 »
Oh god, een ZV discussie. Ik krijg flashbacks  ::) ;)

Die zijn zò 2015.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #116 Gepost op: 9-02-2017, 05:48:41 »
Zet de mol de zwarte vrijstelling in staat iedereen gelijk en gaan diegenen door die de mol al op het spoor zijn... Of minstens beter in de buurt zitten

Ja daar had ik nog niet aan gedacht, zonde van de moeite inderdaad.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #117 Gepost op: 9-02-2017, 08:37:00 »
Oh god, een ZV discussie. Ik krijg flashbacks  ::) ;)

 ::rofl::

ja idd!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #118 Gepost op: 11-02-2017, 21:28:08 »
Ima -> Diederik (scherm niet getoond)
Diederik -> Sanne, en beetje Jochem (scherm niet getoond)
Jochem -> ? (scherm niet getoond)
Sanne -> Jochem, Diederik en Thomas
Thomas -> Sanne
Frankje Lapi

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #119 Gepost op: 11-02-2017, 22:21:46 »
Ima -> Diederik (scherm niet getoond)
Diederik -> Sanne, en beetje Jochem (scherm niet getoond)
Jochem -> ? (scherm niet getoond)
Sanne -> Jochem, Diederik en Thomas
Thomas -> Sanne

Jochem zit toch op Diederik? Dat zegt hij duidelijk in de uitzending.
Tell me what your telescope says