Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89282 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #140 Gepost op: 12-02-2017, 12:19:03 »
Jochem vertrouwt haar niet (en de rest ook niet) en had dus nooit vol voor Diederik gegaan omdat hij niet zeker is.

Er is echt 0 vertrouwen in deze groep ...niemand is zo naïef.  
Daar heb je gelijk in. In mijn opzicht was het een gouden kans, maar als je je partner in crime niet vertrouwt...

Je denkt toch niet serieus dat Diederik Sanne nog als "nr. 1 molkandidaat" heeft, terwijl zij juist de maaiopdracht redde en hijzelf juist probeerde te mollen.  ::ohno::
Dit is overduidelijk een biecht uit een eerdere aflevering. Het belazeren is een integraal onderdeel van het programma en ik zou er ook niet mee zitten. "Niets is wat het lijkt" toch?
Je denkt toch niet serieus dat ik nog op Thomas zit nadat Thomas die maaiopdracht perfect heeft gedaan terwijl hij daar gemakkelijk had kunnen mollen? Je denkt toch niet serieus dat ik nog op Thomas zit nadat Thomas de kermisopdracht perfect had uitgevoerd?
Diederik kan redeneren dat Sanne probeert om minder mols over te komen voor de ogen van de kandidaat die haar verdenkt om zo de verdenkingen van zich af te werpen.
Ik moet wel zeggen dat ik vermoed dat Diederik wel nog een beetje spreidt en dus niet vol op Sanne zit.

Qua montage: mark my words: we worden hier niet belazerd. Netzoals we ook bij 9/11 en de "spherical earth theory" niet belazerd worden. Soms is het gewoonweg te lastig om de feiten te verdraaien: kandidaten die tegen elkaar zeggen op wie ze zitten en er vervolgens precies zo naar handelen (Diederik de vrijstelling geven) valt niet te veranderen met montage.

Huh
Ik bedoel als Ima uitvalt danis het niet waarschijnlijk dat Diederik de mol is

Zo dom ben ik nu ook weer niet knipoog  ::rofl::
Jochem weet niet wat wij weten. Jochem weet niet op wie Sanne en Thomas zitten. Het is dan inderdaad de taak van Jochem om uit te vogelen op wie zij zitten en daar zijn conclusie uit te trekken. Hopelijk krijgt hij dan het licht te zien.  :D 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #141 Gepost op: 12-02-2017, 12:30:16 »
Je denkt toch niet serieus dat Diederik Sanne nog als "nr. 1 molkandidaat" heeft, terwijl zij juist de maaiopdracht redde en hijzelf juist probeerde te mollen.  ::ohno::
Dit is overduidelijk een biecht uit een eerdere aflevering. Het belazeren is een integraal onderdeel van het programma en ik zou er ook niet mee zitten. "Niets is wat het lijkt" toch?
Net even teruggekeken. Het viel mij op dat ze bij Diederik als enige van de vijf deelnemers geen testvraag laten zien.

Bij Sanne zit er een "knip" in nadat ze het over Jochem en Diederik heeft gehad ... en logischerwijs iets over het doen en laten van Thomas zou gaan zeggen, omdat ze die ook verdacht.

Opvallende keuzes van de regie. Het hoeft overigens niet persé te betekenen dat ze hier Thomas of iemand anders uit de wind houden, want ze moeten dit soort keuzes sowieso maken.


Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #142 Gepost op: 12-02-2017, 13:27:10 »
Je denkt toch niet serieus dat ik nog op Thomas zit nadat Thomas die maaiopdracht perfect heeft gedaan terwijl hij daar gemakkelijk had kunnen mollen? Je denkt toch niet serieus dat ik nog op Thomas zit nadat Thomas de kermisopdracht perfect had uitgevoerd?

Qua montage: mark my words: we worden hier niet belazerd. Netzoals we ook bij 9/11 en de "spherical earth theory" niet belazerd worden.

 ::rofl:: Het gaat hier ten eerste niet over jou, maar of zijn medekandidaten hem op dit moment wel of niet verdenken. En we zijn in het verleden met de verdenkingen in WIDM ook al meerdere malen belazerd, waarom zou het dit jaar anders zijn?
Ik vind het best als jij je ogen ervoor wilt sluiten, maar haal er alsjeblieft geen idiote conspiracy theorieën bij. Alsof 9/11 ook maar iets te maken heeft met het produceren van een populair TV programma.  ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #143 Gepost op: 12-02-2017, 13:32:17 »
::rofl:: Het gaat hier ten eerste niet over jou, maar of zijn medekandidaten hem op dit moment wel of niet verdenken. En we zijn in het verleden met de verdenkingen in WIDM ook al meerdere malen belazerd, waarom zou het dit jaar anders zijn?

Omdat Art zei dat het dit jaar anders ging zijn. ::hypocriet::

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #144 Gepost op: 12-02-2017, 13:46:52 »
::rofl:: Het gaat hier ten eerste niet over jou, maar of zijn medekandidaten hem op dit moment wel of niet verdenken. En we zijn in het verleden met de verdenkingen in WIDM ook al meerdere malen belazerd, waarom zou het dit jaar anders zijn? het best als jij je ogen ervoor wilt sluiten, maar haal er alsjeblieft geen idiote conspiracy theorieën bij. Alsof 9/11 ook maar iets te maken heeft met het produceren van een populair TV programma.  ::ohno::

Heb je concrete (en bewijsbare) voorbeelden?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 13:48:51 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #145 Gepost op: 12-02-2017, 13:58:20 »
Heb je concrete (en bewijsbare) voorbeelden?

Bewijs vind je zelfs op deze site: http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm5-Julien-verslag8

"Op de reünie eind april 2003 kwam de waarheid aan het licht. Niet nadat ik eerst door Maurice weer een ‘biecht’ liet afnemen. Dit keer was hij alleen met de camera. Ik meldde dat Elise de mol was en de redenen die ik had gevonden. Maurice stelde verdere vragen in de trant van: waarom zou volgens jou Ron een goede mol zijn. En waarom zou volgens jou Chandrika een goede mol zijn. Ik bedacht wat antwoorden ter plekke maar stond hier niet al te lang bij stil. Totdat ik de laatste aflevering had gezien. Mijn antwoord over Chandrika als hypothetische mol was als voice over bij het taxiritje afgespeeld. Kennelijk om het voor de kijker die haar nog in het vizier had extra spannend te maken. Zelf was ik echter minder amused.

Dat gold zeker ook voor Chandrika bij wie ditzelfde kunstje was geflikt, op een lage manier. De avond voor de fandag van deze website had zij – net als iedereen – de allerlaatste aflevering in zijn geheel gezien. Daarin gaf zij aan dat Ron de mol was. Maar zij zat helemaal niet op Ron. Zij was voor Elise gegaan. Sterker nog, na afloop van de finale bleek dat ze precies hetzelfde aantal goede antwoorden had als Ron, maar dat deze laatste iets sneller de test had gemaakt. Haar verdenking van Ron was ook helemaal niet in Canada opgenomen, maar in Hilversum een paar weken voor de laatste uitzending. Ze was door de regie gevraagd nog even langs te komen omdat er ‘iets mis was gegaan met het geluid’. Of er werkelijk malheur was weet ik niet. Wel is zeker dat de quotes op de vragen zijn gebruikt om Chandrika voor de kijker in de hoek van Ron te drukken."



Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #146 Gepost op: 12-02-2017, 14:09:21 »
Bewijs vind je zelfs op deze site: http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm5-Julien-verslag8

"Op de reünie eind april 2003 kwam de waarheid aan het licht. Niet nadat ik eerst door Maurice weer een ‘biecht’ liet afnemen. Dit keer was hij alleen met de camera. Ik meldde dat Elise de mol was en de redenen die ik had gevonden. Maurice stelde verdere vragen in de trant van: waarom zou volgens jou Ron een goede mol zijn. En waarom zou volgens jou Chandrika een goede mol zijn. Ik bedacht wat antwoorden ter plekke maar stond hier niet al te lang bij stil. Totdat ik de laatste aflevering had gezien. Mijn antwoord over Chandrika als hypothetische mol was als voice over bij het taxiritje afgespeeld. Kennelijk om het voor de kijker die haar nog in het vizier had extra spannend te maken. Zelf was ik echter minder amused.

Dat gold zeker ook voor Chandrika bij wie ditzelfde kunstje was geflikt, op een lage manier. De avond voor de fandag van deze website had zij – net als iedereen – de allerlaatste aflevering in zijn geheel gezien. Daarin gaf zij aan dat Ron de mol was. Maar zij zat helemaal niet op Ron. Zij was voor Elise gegaan. Sterker nog, na afloop van de finale bleek dat ze precies hetzelfde aantal goede antwoorden had als Ron, maar dat deze laatste iets sneller de test had gemaakt. Haar verdenking van Ron was ook helemaal niet in Canada opgenomen, maar in Hilversum een paar weken voor de laatste uitzending. Ze was door de regie gevraagd nog even langs te komen omdat er ‘iets mis was gegaan met het geluid’. Of er werkelijk malheur was weet ik niet. Wel is zeker dat de quotes op de vragen zijn gebruikt om Chandrika voor de kijker in de hoek van Ron te drukken."




Oké, dit kan best waar zijn. Ik heb hier geen mening over omdat ik toen nog niet keek, maar je had het over meerdere malen dat de mol gemanipuleerd wordt. Dit is 1 voorbeeld (ook nog van heel lang geleden) ik kijk zelf sinds 2005 en heb achteraf gezien zelden tot nooit meegemaakt dat de boek gemanipuleerd werd en dat de verdenkingen klopte met de afvaller.

Ik kan zelf 1 moment herinneren dat Arjen Lubach eigenlijk af moest vallen omdat hij de enige was die niet op Kim zat, maar kreeg toch een groen scherm.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #147 Gepost op: 12-02-2017, 14:21:15 »
Oké, dit kan best waar zijn. Ik heb hier geen mening over omdat ik toen nog niet keek, maar je had het over meerdere malen dat de mol gemanipuleerd wordt. Dit is 1 voorbeeld (ook nog van heel lang geleden) ik kijk zelf sinds 2005 en heb achteraf gezien zelden tot nooit meegemaakt dat de boek gemanipuleerd werd en dat de verdenkingen klopte met de afvaller.

Ik kan zelf 1 moment herinneren dat Arjen Lubach eigenlijk af moest vallen omdat hij de enige was die niet op Kim zat, maar kreeg toch een groen scherm.

Je vroeg om bewijs en ik geef het je, 2 voorbeelden uit 1 seizoen. Ik denk dat de boel inmiddels dichtgetimmerd is met contracten, waarbij kandidaten over deze zaken niet meer uit de school mogen klappen. Ik verwacht zelfs dat ze tegenwoordig bij voorbaat de producent toestemming geven dat hun biechten verdraaid mogen worden, om de mol niet te vroeg weg te geven. De show must go on, en wie wil er nou niet meedoen?

Recente seizoenen zijn lastiger te bewijzen, maar om je nog een voorbeeld te geven: Annemarie werd al in aflevering 2 flink verdacht, dat was duidelijk te zien bij de trap opdracht waar zij opzettelijk achtergelaten wordt. In de biechten werd zij desondanks flink uit de wind gelaten.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #148 Gepost op: 12-02-2017, 14:30:40 »
Nou ja, als het waar is wat we nu te horen krijgen, zal dit scenario wel gebeuren:

THOMAS is de mol:
Afvaller aflevering 7 en 8: Jochem en Ima zitten beide op Diederik, is het niet.
Verliezend finalist: Diederik zit op Sanne.
Winnaar: Sanne zit op Thomas.
Mol: Thomas.

óf

Afvaller aflevering 7 en 8: Diederik eruit, Jochem en Ima in verwarring, één van hen twee gaat er ook uit (en dan denk ik Ima).
Verliezend finalist: Jochem. Zal dan zitten op Sanne óf op Thomas (zijn opmerking tijdens het test maken) en weet niet genoeg over Thomas omdat hij te veel op Diederik heeft gelet.
Winnaar: Sanne zit op Thomas.
Mol: Thomas.

DIEDERIK is de mol:
Afvaller aflevering 7 en 8: Thomas zit helemaal fout, afvaller aflevering 7. Aflevering 8 dan Sanne, want die twijfelt nog sterk.
Verliezend finalist: Jochem lijkt Diederik te overwegen maar twijfelt ook over anderen.
Winnaar: Imanuelle wint, want zij zit al afleveringen lang op Diederik en heeft haarzelf helemaal op hem gefocust.
Mol: Diederik.

SANNE is de mol:
Afvaller aflevering 7 en 8: Jochem en Imanuelle zitten helemaal fout, op Diederik. Daarbij valt Imanuelle in aflevering 7 af, zij zit vol op Diederik, en Jochem in aflevering 8, hij zit nog deels ook op Sanne.
Verliezend finalist: Thomas zie ik als verliezer omdat Diederik naar mijn idee sneller dingen zou onthouden.
Winnaar: Diederik, zie hierboven. Thomas en Diederik zouden eventueel nog omgedraaid kunnen zijn.
Mol: Sanne.

JOCHEM is de mol:
Afvaller aflevering 7 en 8, verliezend finalist: willekeurig tussen Imanuelle en Thomas. Zitten alle drie niet op Jochem.
Verliezend finalist: Diederik zit half op Jochem.
Winnaar: Sanne zit ook deels op Jochem. Diederik en Sanne kunnen weer omgedraaid zijn in deze situatie.
Mol: Jochem.

IMANUELLE is de mol:
Alles is vrij willekeurig, niemand verdenkt Imanuelle als mol!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #149 Gepost op: 12-02-2017, 14:44:33 »
Nou ja, als het waar is wat we nu te horen krijgen, zal dit scenario wel gebeuren:

THOMAS is de mol:
Afvaller aflevering 7 en 8: Jochem en Ima zitten beide op Diederik, is het niet.
Verliezend finalist: Diederik zit op Sanne.
Winnaar: Sanne zit op Thomas.
Mol: Thomas.


Dit wordt het

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #150 Gepost op: 12-02-2017, 14:50:46 »
Dit wordt het

Is wel wat te voorspelbaar vrees ik. Of Thomas e/o Sanne moeten doorgaan via vrijstellingen en jokers...want als zowel Ima als Jochem afvallen en Sanne niet, snapt het publiek dat het Diederik niet meer kan zijn.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #151 Gepost op: 12-02-2017, 15:21:46 »
Is wel wat te voorspelbaar vrees ik. Of Thomas e/o Sanne moeten doorgaan via vrijstellingen en jokers...want als zowel Ima als Jochem afvallen en Sanne niet, snapt het publiek dat het Diederik niet meer kan zijn.

Of Thomas moet ik de volgende aflevering ook Diederik gaan verdenken!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #152 Gepost op: 12-02-2017, 15:45:13 »
Nou ja, als het waar is wat we nu te horen krijgen, zal dit scenario wel gebeuren:

THOMAS is de mol:
Afvaller aflevering 7 en 8: Jochem en Ima zitten beide op Diederik, is het niet.
Verliezend finalist: Diederik zit op Sanne.
Winnaar: Sanne zit op Thomas.
Mol: Thomas.


zou dat even goed voor mijn pool zijn  ::ok::

Maar dat wordt m ook denk   ::jaja::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #153 Gepost op: 12-02-2017, 16:06:32 »
Ach, in het jaar van Artrick zat Soundos ook al vanaf afl. 3 of zo op Patrick en Art pas sinds de (voor?)laatste aflevering. En we weten inmiddels hoe dat afgelopen is. Voor Sanne is het nog geen gelopen race.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #154 Gepost op: 12-02-2017, 17:01:08 »
zou dat even goed voor mijn pool zijn  ::ok::

Maar dat wordt m ook denk   ::jaja::

Lijkt me niet. Stel Jochem valt af dan moet er bij Ima toch een belletje gaan rinkelen. Zelfde voor Jochem als Ima afvalt. Want ze weten dat Thomas en Sanne niet op Diederik zitten.

Jochem/Diederik valt af, waardoor Ima in gaat zien dat Thomas de mol moet zijn. Ima en Sanne in de finale, Ima wint ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #155 Gepost op: 12-02-2017, 17:13:48 »
Hoe weet Ima dat Sanne en Thomas niet op Diederik zitten? Ze heeft geen bondje met hen. En iemands hoofdverdachte weten is goud waard in deze fase van het spel. Sanne wou immers haar mol ook niet aan Thomas en Diederik vertellen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #156 Gepost op: 12-02-2017, 17:16:34 »
Ok ze weet het miss niet zeker, maar ze gaf wel aan Jochem aan te weten dat er mensen op hem zaten. Hoe dan ook, het lijkt me sterk dat Ima én Jochem vertrekken. Als er 1 vertrekt, gaat de ander echt wel bij zichzelf nadenken of hij wel goed zit. Anders vind ik het gewoon dom, maargoed het kan :D.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #157 Gepost op: 12-02-2017, 17:21:34 »
Of ze denkt dat zowel Sanne als Thomas ook op Diederik zitten en blijkbaar veel meer weten dan Jochem. Ima ineens weer zonder een bondgenoot, Sanne nog zoekende.. die twee zullen elkaar vinden en samen een bondgenootschap vormen. En dan pas hoort Ima ineens over Thomas en gaat bij haar een lichtje branden.
Diederik ziet iemand die op hem uit het spel ligt en denkt dat hij nog steeds op het goede spoor van Sanne zit. Oftewel, vlak voor de finale Diederik eruit en strijd tussen Sanne en Ima.

 ;D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #158 Gepost op: 12-02-2017, 17:53:26 »
de boek gemanipuleerd

Is dat Vlaams? Of is er wellicht een letter weggevallen en moet er 'de broek' staan? Gezien het gebruikte lidwoord kan het haast niet zo zijn dat er echt boek moet staan (het is immers 'het boek'). Maar dan nog: wat betekent dan 'de broek manipuleren'?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #159 Gepost op: 12-02-2017, 18:01:02 »
Ach, in het jaar van Artrick zat Soundos ook al vanaf afl. 3 of zo op Patrick en Art pas sinds de (voor?)laatste aflevering. En we weten inmiddels hoe dat afgelopen is. Voor Sanne is het nog geen gelopen race.

Inderdaad: Soundos presenteert als slimme vrouw sindsdien 'Wie is de Mol?'.    O wacht....   :(
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!