Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89306 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #180 Gepost op: 14-02-2017, 21:42:13 »
Ik heb ook al een paar afleveringen de indruk dat Jochem vol op Thomas zit. Maar naar de rest liegt hij alles bij elkaar (denk aan zijn biecht met de uitspraak "als je de waarheid spreekt, hoef je niks te onthouden", en hij moet heul veel onthouden ;) ). Dus hij liegt naar Ima, naar Sanne, naar Diederik en Thomas, en ook naar de kijker thuis. :) En hij probeert de anderen zoveel mogelijk hem te laten verdenken door superverdacht te doen (en de montage maakt daar gretig gebruik van, wat de kans vergroot dat Jochem finalist is). Of te laten denken dat hij op Diederik zit.

Kijk, jokers sparen voor de finale, heeft alleen zin als je 100% zeker weet wie de mol is, en bang bent dat in de finale iemand anders dat ook 100% zeker weet. Dan kunnen de jokers de doorslag geven.

Sanne heeft Thomas ook wel door. Misschien durft ze nog niet vol op hem te gaan, maar ze heeft zichzelf mooi gepositioneerd naast haar mol in de Underground opdracht. Kan ze hem mooi in de gaten houden, en informatie krijgen die zij alleen heeft.

Maar aflevering 7 zal meer duidelijkheid geven.

maar jokers zijn verboden in de finale
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #181 Gepost op: 14-02-2017, 22:30:47 »
Dan zal hij ze in de halve finale wel in gaan zetten. In ieder geval wil je pas sparen als je vrij zeker bent van je mol.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #182 Gepost op: 16-02-2017, 14:46:09 »
Ik heb ook al een paar afleveringen de indruk dat Jochem vol op Thomas zit. Maar naar de rest liegt hij alles bij elkaar (denk aan zijn biecht met de uitspraak "als je de waarheid spreekt, hoef je niks te onthouden", en hij moet heul veel onthouden ;) ). Dus hij liegt naar Ima, naar Sanne, naar Diederik en Thomas, en ook naar de kijker thuis. :) En hij probeert de anderen zoveel mogelijk hem te laten verdenken door superverdacht te doen (en de montage maakt daar gretig gebruik van, wat de kans vergroot dat Jochem finalist is). Of te laten denken dat hij op Diederik zit.

Kijk, jokers sparen voor de finale, heeft alleen zin als je 100% zeker weet wie de mol is, en bang bent dat in de finale iemand anders dat ook 100% zeker weet. Dan kunnen de jokers de doorslag geven.

Sanne heeft Thomas ook wel door. Misschien durft ze nog niet vol op hem te gaan, maar ze heeft zichzelf mooi gepositioneerd naast haar mol in de Underground opdracht. Kan ze hem mooi in de gaten houden, en informatie krijgen die zij alleen heeft.

Maar aflevering 7 zal meer duidelijkheid geven.

Zou ook verklaren waarom hij afgelopen aflevering zei dat ie heel veel aan het liegen was. Is voor de productie een mooie afleider om te doen alsof ie de mol is, terwijl hij in werkelijkheid loopt te liegen naar zijn bondjes over wie hij verdenkt

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #183 Gepost op: 18-02-2017, 21:26:07 »
Ima -> Diederik (klikte vraag aan op hem)
Diederik -> Sanne 75%, Jochem 25%
Jochem -> Diederik
Sanne -> Jochem (en thomas?)
Thomas -> Jochem, Sanne
 

« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 11:55:11 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #184 Gepost op: 18-02-2017, 21:33:35 »
Jochem zit denk ik op thomas

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #185 Gepost op: 18-02-2017, 21:34:50 »
volgens de montage zit niemand op Thomas

 ::) ::) ::)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #186 Gepost op: 18-02-2017, 21:38:28 »
Alleen Sanne een beetje. Misschien.  ::)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #187 Gepost op: 18-02-2017, 21:39:38 »
Thomas is de mol, da's duidelijk. Sanne vult al een paar vragen op hem in, en Jochem komt waarschijnlijk komende week tot de conclusie dat Diederik het niet kan zijn en dat Thomas, die bij hem op de kamer slaapt, dan de meest logische keuze is. Dat Diederik op Thomas gaat zitten ligt veel minder voor de hand, want dat is zijn bondgenoot, plus hij heeft geen reden om van Sanne als mol af te stappen.

Maar voor de volledigheid:

Als Jochem de mol is, valt Diederik komende week af en wordt de finale gespeeld met Sanne en Thomas.
Als Sanne de mol is, valt Jochem komende week af en wordt de finale gespeeld met Diederik en Thomas.
Diederik kan niet meer de mol zijn, want Imanuelle ging kamikaze op hem en viel af.

Conclusie: Sanne haalt hoe dan ook de finale. En de kans dat Diederik volgende week afvalt is vrij groot.
Tell me what your telescope says

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #188 Gepost op: 18-02-2017, 23:01:00 »
Goed samengevat. Sanne wordt winnaar van widm en Jochem verliezen finalist en Thomas de Mol ;).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #189 Gepost op: 19-02-2017, 00:24:17 »
Of Sanne gaat op Jochem, Jochem switcht naar Sanne als Diederik afvalt en Thomas blijft nog steeds buiten schot  ;D

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #190 Gepost op: 19-02-2017, 09:09:44 »
Ik verwacht Diederik (of Jochem)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #191 Gepost op: 19-02-2017, 09:46:43 »
Maar waarom wordt ervan uitgegaan dat Jochem switcht naar Thomas? Hij heeft daartoe namelijk weinig redenen. In deze fase van het spel is het namelijk goed mogelijk dat iedereen op dezelfde mol zit, dat moet Jochem zich toch ook wel beseffen. Ik vraag me dus af of in plaats van Diederik, Jochem gewoon alsnog afvalt. Klinkt een beetje als een snel getrokken conclusie dat Jochem plots gaat switchen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #192 Gepost op: 19-02-2017, 12:03:30 »
Ik denk ook dat Jochem op Diederik blijft zitten en afvalt
Frankje Lapi

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #193 Gepost op: 19-02-2017, 12:09:30 »
Maar waarom wordt ervan uitgegaan dat Jochem switcht naar Thomas? Hij heeft daartoe namelijk weinig redenen. In deze fase van het spel is het namelijk goed mogelijk dat iedereen op dezelfde mol zit, dat moet Jochem zich toch ook wel beseffen. Ik vraag me dus af of in plaats van Diederik, Jochem gewoon alsnog afvalt. Klinkt een beetje als een snel getrokken conclusie dat Jochem plots gaat switchen.

Nu zijn maatje weg is, moet hij een nieuw bondje gaan maken, met Sanne. Dan komt hij tot de ontdekking dat Sanne helemaal niet op Diederik zat. Hij achtte Ima onfeilbaar: volgens Jochem wist zij alles van Diederik. Als er dus nog iemand op Diederik had gezeten, was die andere eruit gevlogen. Dat is niet het geval. Daarom komt Jochem tot de ontdekking dat Diederik de mol niet kan zijn.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #194 Gepost op: 19-02-2017, 12:12:03 »
Jochem zit volgens mij sinds de duinopdracht vol op Thomas. Zijn biechten zeggen wellicht iets anders, maar zijn gedrag spreekt boekdelen.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #195 Gepost op: 19-02-2017, 12:13:45 »
Ik denk ook dat Jochem op Diederik blijft zitten en afvalt

Ik hou de mogelijkheid open dat het verdenken van Diederik naar medekandidaten en kijkers toe speltactiek is. Wat me vooral opvalt is dat Jochem zo fanatiek naar Diederik wijst (zelfs in ZappLive naar de kijkers) bij zijn medekandidaten dat ik er echt aan twijfel of je dat zou doen als je er echt van overtuigt bent dat Diederik de Mol is en je de finale wil halen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #196 Gepost op: 19-02-2017, 12:17:22 »
Jochem zit volgens mij sinds de duinopdracht vol op Thomas. Zijn biechten zeggen wellicht iets anders, maar zijn gedrag spreekt boekdelen.

Dat zou ik ook denken. Ware het niet dat Jochem in zijn testbiecht letterlijk zegt 100% op Diederik te gaan. Heeft hij dat dan ook expres gelogen? Voor de kijkers thuis ofzo? Ik zie het nut daarvan niet helemaal in.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #197 Gepost op: 19-02-2017, 12:19:59 »
Jochem zit volgens mij sinds de duinopdracht vol op Thomas. Zijn biechten zeggen wellicht iets anders, maar zijn gedrag spreekt boekdelen.

Daar gaan we weer. Moeten we nou echt dezelfde discussie als vorige week voeren? Die biechten zijn echt, hij zit op Diederik en de makers saboteren niet.
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #198 Gepost op: 19-02-2017, 12:25:06 »
Eens met Frank. Natuurlijk kunnen makers hier en daar wat manipuleren, maar zoals iemand anders hier op het forum ook al zei zit we verschil in. Manipuleren kan bij uitspraken: 'bij die en die opdracht viel hij/zij op' of '.....deed hij/zij verdacht'. Zoiets gebeurt niet als Jochem zegt: 'ik ga 100% voor Diederik deze test'. Ik ben de discussie ook wel een beetje beu nu  :-X

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #199 Gepost op: 19-02-2017, 12:30:54 »
Daar gaan we weer. Moeten we nou echt dezelfde discussie als vorige week voeren? Die biechten zijn echt, hij zit op Diederik en de makers saboteren niet.

Als jij dat wil geloven, prima hoor. Maar ga me niet vertellen dat jij jouw mening wel mag verkondigen en ik de mijne niet.