Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89258 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #200 Gepost op: 19-02-2017, 12:34:58 »
Eens met molecula  ::jaja::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #201 Gepost op: 19-02-2017, 12:38:02 »
Eens met Frank. Natuurlijk kunnen makers hier en daar wat manipuleren, maar zoals iemand anders hier op het forum ook al zei zit we verschil in. Manipuleren kan bij uitspraken: 'bij die en die opdracht viel hij/zij op' of '.....deed hij/zij verdacht'. Zoiets gebeurt niet als Jochem zegt: 'ik ga 100% voor Diederik deze test'. Ik ben de discussie ook wel een beetje beu nu  :-X

Precies we hebben ook gezien op wie Yvonne is afgevallen en deze week  Imanuelle. Dat klopt volgens mij gewoon. Evenals voorgaande jaren verdenkingen klopten. Dat er steeds een voorval van 14 jaar geleden bij gehaald wordt begint mij ook te storen. Kijk op de fansite " Wie was de mol" daar wordt per seizoen een overzicht van de verdenkingen bijgehouden.

Wat Jochem betreft is er nog een optie die ik zojuist in het topic van Sanne plaatste.

Dat Jochem stug volhoudt dat hij de test vol op Diederik heeft gemaakt kan twee dingen betekenen. Of hij houdt iedereen voor de gek of hij denkt dat zijn joker hem voorsprong op Imanuelle heeft gegeven.  Het zou wat zijn als hij Freek achterna gaat en de finale haalt door op de verkeerde mol te  zitten.  ;D Misschien wint hij de finale vrijstelling  ::rofl::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #202 Gepost op: 19-02-2017, 13:03:38 »
Dat er steeds een voorval van 14 jaar geleden bij gehaald wordt begint mij ook te storen. Kijk op de fansite " Wie was de mol" daar wordt per seizoen een overzicht van de verdenkingen bijgehouden.
Ik heb er net gekeken, maar begrijp niet precies wat die site zou moeten bewijzen. Het enige dat me opvalt is dat volgens die site (en dus volgens de makers) winnares Hadewych bijvoorbeeld pas in aflevering 9 Anne Marie begon te verdenken, terwijl destijds uit interviews duidelijk werd dat Anne Marie juist door een groot deel van de groep al vroeg verdacht werd.

Ik ben het met jullie eens dat een discussie weinig zin heeft, omdat het niet te bewijzen of te ontkrachten valt. Maar probeer andere meningen wel te respecteren.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #203 Gepost op: 19-02-2017, 13:08:38 »
Precies we hebben ook gezien op wie Yvonne is afgevallen en deze week  Imanuelle. Dat klopt volgens mij gewoon. Evenals voorgaande jaren verdenkingen klopten. Dat er steeds een voorval van 14 jaar geleden bij gehaald wordt begint mij ook te storen. Kijk op de fansite " Wie was de mol" daar wordt per seizoen een overzicht van de verdenkingen bijgehouden.

Wat Jochem betreft is er nog een optie die ik zojuist in het topic van Sanne plaatste.

Dat Jochem stug volhoudt dat hij de test vol op Diederik heeft gemaakt kan twee dingen betekenen. Of hij houdt iedereen voor de gek of hij denkt dat zijn joker hem voorsprong op Imanuelle heeft gegeven.  Het zou wat zijn als hij Freek achterna gaat en de finale haalt door op de verkeerde mol te  zitten.  ;D Misschien wint hij de finale vrijstelling  ::rofl::




Dat denk ik ook. Het is een optie dat Jochem willens en wetens iedereen aan het voorliegen is.
Dan is het een ver doorgevoerde speltactiek waarbij hij zichzelf en Diederik (die hij zelf van zijn lijstje afgestreept heeft) zo verdacht mogelijk maakt en daarmee medekandidaten het spel uitwerkt om zelf alle ruimte te hebben om de Mol te ontmaskeren.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #204 Gepost op: 19-02-2017, 13:57:44 »
Als jij dat wil geloven, prima hoor. Maar ga me niet vertellen dat jij jouw mening wel mag verkondigen en ik de mijne niet.

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat we deze discussie vorige week ook hebben gevoerd en dat dus niet nog een keer hoeft. Maar we zullen zien in komende afleveringen of Jochem echt op Diederik zit/zat!
Frankje Lapi

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #205 Gepost op: 19-02-2017, 14:11:22 »
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat we deze discussie vorige week ook hebben gevoerd en dat dus niet nog een keer hoeft. Maar we zullen zien in komende afleveringen of Jochem echt op Diederik zit/zat!

Met alle respect, ik begin geen discussie opnieuw. Ik heb gewoon nog steeds een mening, die toevallig een andere is dan die van jou. Volgens mij heb ik evenveel recht op mijn mening als jij  op de jouwe, maar toch word ik gelijk door jou (en anderen) aangevallen. Dat komt toch verdacht dicht bij censuur.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #206 Gepost op: 19-02-2017, 14:22:56 »
Ik heb er net gekeken, maar begrijp niet precies wat die site zou moeten bewijzen. Het enige dat me opvalt is dat volgens die site (en dus volgens de makers) winnares Hadewych bijvoorbeeld pas in aflevering 9 Anne Marie begon te verdenken, terwijl destijds uit interviews duidelijk werd dat Anne Marie juist door een groot deel van de groep al vroeg verdacht werd.

Daar noem je ook een seizoen ::rofl::
Je pikt er precies het seizoen uit waarin  Anne-marie in aflevering 2 al door vrijwel iedereen werd verdacht. De verdenkingen werden dat jaar  erg vaag gehouden. En dat is te zien aan de vele vraagtekens. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 14:24:34 door Moedermol »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #207 Gepost op: 19-02-2017, 14:43:08 »
Daar noem je ook een seizoen ::rofl::
Je pikt er precies het seizoen uit waarin  Anne-marie in aflevering 2 al door vrijwel iedereen werd verdacht. De verdenkingen werden dat jaar  erg vaag gehouden. En dat is te zien aan de vele vraagtekens. ::rofl::

:D
Maar dat is toch precies het punt? De productie zal alleen zulke noodgrepen inzetten in een seizoen waarin de mol door meerderen ontmaskerd wordt. Ik ben bang dat het huidige er ook zo eentje is, wellicht niet zo sterk als bij Anne Marie, maar ik geloof dat Sanne en Jochem Thomas veel meer verdenken dan ons wijsgemaakt wordt.

En nogmaals, ik wil de discussie echt niet nog een keer aangaan, maar jij draagt deze website aan terwijl je klaagt dat het Chandrika voorbeeld je stoort, alsof dat het enige voorbeeld uit de geschiedenis is. En toch staan hier niet alleen vraagtekens, maar ook echt andere namen...
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 14:46:41 door molecula »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #208 Gepost op: 19-02-2017, 14:49:18 »
Als Jochem idd vol op Diederik zit zoals hij beweert (100%) dan valt hij af....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #209 Gepost op: 19-02-2017, 14:51:57 »
Punt is, dat in het seizoen van Anne-Marie de verdenking vaag gehouden werden, en niet veranderd werden naar de onwerkelijkheid. Als het zo is dat Thomas al vroeg 'massaal' of veel verdacht werd, zouden ze als noodgreep het niet duidelijk laten zijn op wie Jochem zit, in plaats van ons te doen geloven dat hij op Diederik zit. Dat zijn twee verschillende dingen.

Ik heb verder niet echt de discussie gevolgd dus vergeef me als dit antwoord ongewenst is.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #210 Gepost op: 19-02-2017, 15:21:53 »
Punt is, dat in het seizoen van Anne-Marie de verdenking vaag gehouden werden, en niet veranderd werden naar de onwerkelijkheid.
Jij kan dat evenmin bewijzen als ik dat kan ontkrachten. Ik heb net wat testen uit dat seizoen bekeken en ik heb juist een sterk vermoeden dat er wel verschillende onjuiste verdenkingen onder gemonteerd zaten.

Alles is interpretatie, daarom heeft de discussie zo weinig zin. Maar aangezien er zovelen hier met zoveel stelligheid alles geloven wat ze te zien krijgen, denk ik dat een tegengeluid als het mijne juist wel gezond is  ::tandpastasmiley::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #211 Gepost op: 19-02-2017, 15:38:38 »
Ik ben het helemaal met je eens molecula.

In dit geval spreekt Jochem echter duidelijk uit 100% op Diederik te gaan. Als dat gelogen is, is er hier geen sprake van slimme montage maar gewoon van Jochem die zelfs voor de kijker thuis zijn verdenking geheim houdt. En dát kan ik moeilijk plaatsen, niet dat de makers ons soms proberen te misleiden, dat geloof ik wel.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #212 Gepost op: 19-02-2017, 16:00:55 »
Wat ik ook wel leuk vond, is dat in 2015 in het verdenkingenschema van de kandidaten al vanaf aflevering 2 de afvaller (mede op) Margriet eruit ging (Ajouad uitgezonderd daar weten we geen verdachte van).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #213 Gepost op: 19-02-2017, 16:15:51 »
Als Imanuelle haar rode scherm gezien heeft reageert Jochem verbaasd.
Je hoort hem zelfs zeggen.
Het beeld is lastig vast te leggen maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat hij evenals Imanuelle wel vol  op Diederik zit.

Tijdens de nabespreking van  de "etherdiscipline" opdracht maakt Sanne Diederik verdacht. De blikken van Imanuelle en Jochem spreken boekdelen. Als Diederik tijdens het ballonnen schieten over de ballon schiet maakt Jochem daar  ook een opmerking over. Dat kun je uitleggen als zijn  medekandidaten op het verkeerde been zetten maar daar geloof ik niet meer in. Hij zit zo vast in zijn tunnel dat hij zelfs het mollen van Thomas in de cabrio niet meer opmerkt. Zelfs daar van kan hij Diederik de schuld geven.

Volgens mij zijn hij en Imanuelle er van overtuigd dat iedereen op Diederik zit daarom durfde hij zijn joker niet meer te bewaren. Het was nu of nooit met de hulp van een joker een ronde verder komen.

Ik vrees dat Jochem Freek achterna gaat.....
 

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #214 Gepost op: 19-02-2017, 16:27:47 »
Ik ben het helemaal met je eens molecula.

In dit geval spreekt Jochem echter duidelijk uit 100% op Diederik te gaan. Als dat gelogen is, is er hier geen sprake van slimme montage maar gewoon van Jochem die zelfs voor de kijker thuis zijn verdenking geheim houdt. En dát kan ik moeilijk plaatsen, niet dat de makers ons soms proberen te misleiden, dat geloof ik wel.

Dank je voor je steun  ::hug::
Ik zou heel graag een keertje het contract onder ogen krijgen dat de kandidaten tekenen bij deelname. Behalve de geheimhoudingsclausule verwacht ik dat er ook clausules in zullen staan over hoe IDTV met de verdenkingen om mag gaan, zodat situaties als met Chandrika & Julien destijds voorkomen kunnen worden.

Ik houd de mogelijkheid open dat Jochem simpelweg de kijker voorliegt, maar net als jij zie geen logische reden waarom hij dat uit zichzelf zou doen. Het kan zijn dat de productie dat van hem gevraagd heeft om het voor de kijkers thuis spannender te houden, ondanks dat hij daarmee wel iets minder slim overkomt dan hij echt zou zijn.
Ik houd ook de mogelijkheid open dat ze in de geluidsmontage simpelweg "Thomas" voor "Diederik" vervangen. Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen en ik sluit liever niets bij voorbaat al uit.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #215 Gepost op: 19-02-2017, 16:31:34 »
Maar aangezien er zovelen hier met zoveel stelligheid alles geloven wat ze te zien krijgen, denk ik dat een tegengeluid als het mijne juist wel gezond is  ::tandpastasmiley::

Alles geloven is wat mij betreft een beetje teveel gezegd. Ik wel vaker gepost dat er uiteraard creatief gemonteerd wordt om te voorkomen dat het meteen te duidelijk wordt.

Wat ik ook wel leuk vond, is dat in 2015 in het verdenkingenschema van de kandidaten al vanaf aflevering 2 de afvaller (mede op) Margriet eruit ging (Ajouad uitgezonderd daar weten we geen verdachte van).

Maar we zien vanaf aflevering 4 de verdenkingen van de finalisten/laatste vier ( Chris, Martine, Rik en Marlijn) al op Margriet en logischerwijs op elkaar. Margriet werd ook al vroeg verdacht, Evelien had Margriet in aflevering 2  in het vizier en viel af. Hier is iig niets verbloemd wat betreft verdenkingen. Datzelfde geldt voor Susan Visser.

Een vergelijkbaar seizoen van een mol die niet verdacht werd is Dennis Weening.
Vergelijk het verdenkingen overzicht van dat seizoen eens...

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #216 Gepost op: 19-02-2017, 16:44:06 »
Als Imanuelle haar rode scherm gezien heeft reageert Jochem verbaasd.
Je hoort hem zelfs zeggen.
Het beeld is lastig vast te leggen maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat hij evenals Imanuelle wel vol  op Diederik zit.

Tijdens de nabespreking van  de "etherdiscipline" opdracht maakt Sanne Diederik verdacht. De blikken van Imanuelle en Jochem spreken boekdelen. Als Diederik tijdens het ballonnen schieten over de ballon schiet maakt Jochem daar  ook een opmerking over. Dat kun je uitleggen als zijn  medekandidaten op het verkeerde been zetten maar daar geloof ik niet meer in. Hij zit zo vast in zijn tunnel dat hij zelfs het mollen van Thomas in de cabrio niet meer opmerkt. Zelfs daar van kan hij Diederik de schuld geven.

Volgens mij zijn hij en Imanuelle er van overtuigd dat iedereen op Diederik zit daarom durfde hij zijn joker niet meer te bewaren. Het was nu of nooit met de hulp van een joker een ronde verder komen.

Ik vrees dat Jochem Freek achterna gaat.....
 

Ik heb het ook nog een paar keer bekeken Moedermol. Hij is verbijsterd, zit even als bevroren op zijn stoel....

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #217 Gepost op: 19-02-2017, 16:47:04 »
Kijk ook even naar het extra filmpje over de achterblijvers op de AVRO-site....

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #218 Gepost op: 19-02-2017, 16:50:20 »
:D
Maar dat is toch precies het punt? De productie zal alleen zulke noodgrepen inzetten in een seizoen waarin de mol door meerderen ontmaskerd wordt. Ik ben bang dat het huidige er ook zo eentje is, wellicht niet zo sterk als bij Anne Marie, maar ik geloof dat Sanne en Jochem Thomas veel meer verdenken dan ons wijsgemaakt wordt.

En nogmaals, ik wil de discussie echt niet nog een keer aangaan, maar jij draagt deze website aan terwijl je klaagt dat het Chandrika voorbeeld je stoort, alsof dat het enige voorbeeld uit de geschiedenis is. En toch staan hier niet alleen vraagtekens, maar ook echt andere namen...

Wil de hele discussie ook niet opnieuw aanzwengelen, maar ik geloof ook geen snars van die officiële verdenkingen. Je hoort vrijwel iedereen deze afl. zeggen dat ze denken dat iedereen op DEZELFDE mol zit. Zelfs Imma houdt vol dat ze de goede mol had en teveel fouten in de test maakte. Swah, dat kan hoogmoedige illusie zijn, maar als we de regie moeten geloven zitten ze vrijwel allemaal op andere personen en in andere verhoudingen te stemmen.

Dat seizoen met Anne-Marie is idd een goed voorbeeld en afgelopen seizoen geloofde ik er ook niets van dat zoveel mensen niet op Klaas zaten. Ik weet niet of het waar is dat de regie wat manipuleert hier en daar, en ik snap ook niet precies hoe dan, want de biechten zijn knip en klaar vaak over wie de kandidaten verdenken. Maar het is vrijwel elk seizoen hetzelfde in dit opzicht.

En Dennis Weening was wel een ongeevenaarde mol.. Ik geloof echt dat pas op het allerlaatst mensen hem gingen verdenken. Met alle respect, Thomas komt voor mij niet in de buurt. Vond Milouska dan nog verrassender persoonlijk.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 16:54:25 door Nat79 »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #219 Gepost op: 19-02-2017, 16:54:21 »
Kijk ook even naar het extra filmpje over de achterblijvers op de AVRO-site....

Jochem heeft het er echt moeilijk mee, wil haar ook niet laten gaan...