Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 89309 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #220 Gepost op: 19-02-2017, 16:56:31 »
Jochem heeft het er echt moeilijk mee, wil haar ook niet laten gaan...
Na Sigrid een volgend slachtoffer. Ik zou het er ook moeilijk mee hebben  ;D

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #221 Gepost op: 19-02-2017, 17:13:03 »
Ik vrees dat Jochem Freek achterna gaat.....
 

Alleen Jochem haalt de finale eventueel zonder dat iemand die WEL goed zit, eruit gaat (Tygo toen, was best sneu imo). :)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #222 Gepost op: 19-02-2017, 18:42:11 »
Nog een aanwijzing dat Jochem wel degelijk op Diederik zit is dat hij het eerlijke antwoord van Imanuelle dat ze op Diederik zit corrigeert in het Lavapark. Hij geeft door dat ze op Sanne zit. Daarmee wil hij dus niet dat de andere spelers weten dat imanuelle op diederik zit. Het lijkt mij best reëel dat hij daarmee ook zichzelf wil beschermen: dat de rest niet weet waar zij met hun bondje hun pijlen op richten.
(Sanne vond ik ook slim door te liegen dat zij op diederik zit. Eerlijk zeggen op welke mol je zit is geen 100 euro voor de pot waard in deze fase van het spel.)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #223 Gepost op: 19-02-2017, 22:12:36 »
Even de montagekwestie daargelaten. Jochem zit al of switcht nu na vertrek Ima zeker naar Thomas, Sanne zit een beetje op Thomas en Diederik moet dan haast wel afvallen.  ::niet-ok:: wat jammer maar ik kan er weinig anders van maken. Of is er nog een andere theorie?


Ima -> Diederik (klikte vraag aan op hem)
Diederik -> Sanne 75%, Jochem 25%
Jochem -> Diederik
Sanne -> Jochem (en thomas?)
Thomas -> Jochem, Sanne
 



Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #224 Gepost op: 20-02-2017, 06:11:18 »
Even de montagekwestie daargelaten. Jochem zit al of switcht nu na vertrek Ima zeker naar Thomas, Sanne zit een beetje op Thomas en Diederik moet dan haast wel afvallen.  ::niet-ok:: wat jammer maar ik kan er weinig anders van maken. Of is er nog een andere theorie?

Sanne kan niet genoeg op Thomas gaan zitten of de test slecht maken. Maar goed, dan moet Diederik van Sanne over op Thomas. Wat ik hem nog best zie doen. Hij kan van de ketendiscipline opdracht na puzzelen dat het vlak voor Ima mis is gegaan waardoor hij nul antwoorden heeft gekregen. Sanne en Jochem deden het goed samen en dat leverde Jochem vier goede antwoorden op. Blijft Thomas over.

Maar ik begin ook te denken dat Diederik het niet gaat redden tot aan de finale.


Offline Retep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #225 Gepost op: 20-02-2017, 09:06:07 »


Maar ik begin ook te denken dat Diederik het niet gaat redden tot aan de finale.


Er komt normaal gezien nog een finalevrijstelling.
Zelfs als Diederik deze niet pakt maar Sanne pakt hem.  en Jochem blijft bij zijn huidige mol Diederik. ervan uitgaande dat Thomas de mol is zou het dan Diederik tegen Jochem zijn die allebei niet op Thomas zitten.
Als Jochem hem pakt zou het lastig worden voor Diederik. Behalve als Sanne de mol is :-). Dan zijn we allemaal in het ootje genomen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #226 Gepost op: 20-02-2017, 12:47:07 »
Het lijkt mij vrij simpel.

Jochem gaat naar eigen zeggen vol op Diederik maar legt het (niet) af tegen Imanuelle die ook vol op Diederik gaat. Terwijl Jochem naar eigen zeggen toch een slecht geheugen heeft en Imanuelle juist haar verdenking en bijbehorende informatie echt voor elkaar lijkt te hebben. Heeft Jochem zoveel geluk of is hij de Mol?

De drie anderen (Diederik, Sanne, en Thomas) lijken in meer of in mindere mate op Jochem te zitten.

Diederik noemt een percentage 25% op Jochem en 75% op Sanne. Hij geeft ook aan dat het er nu op aan komt, dus hij gaat er voor één; ik denk dan Sanne.

Thomas noemt voor het eerst Jochem, maar lijkt die meer te verdenken dan Sanne, degene die hij eerder in het bondje met Diederik voornamelijk leek te verdenken.

Sanne lijkt Jochem volledig te verdenken (eerder al enkel 2 of 3 vragen op Thomas).

Ik denk dat het niet voor niets is dat ze Jochem verdenken.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 15:38:19 door Avogadro »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #227 Gepost op: 20-02-2017, 15:59:40 »


Sanne lijkt Jochem volledig te verdenken (eerder al enkel 2 of 3 vragen op Thomas).
Niet meer. Ze is tijdens afl. 7 overgestapt naar Thomas en heeft voor de zekerheid nog een deel van de vragen op Jochem ingevuld.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #228 Gepost op: 20-02-2017, 16:25:17 »
Ze is tijdens afl. 7 overgestapt naar Thomas en heeft voor de zekerheid nog een deel van de vragen op Jochem ingevuld.

Sannes redenatie (en haar antwoord bij de test) was toch duidelijk Jochem als mol. En Jochem is gewoon de Mol; daarom zit Sanne er nog in, en Thomas en Diederik ook. Maar Diederik (die volgens eigen zeggen een kwart op Jochem zat) gaat de volgende keer vol op Sanne die niet de Mol is, en vliegt er daarom uit.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 16:35:51 door Avogadro »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #229 Gepost op: 20-02-2017, 17:33:04 »
Ik vind het hoe dan ook knap van Thomas. Dat hij - linksom of rechtsom - minder verdacht wordt. Waarom wij het dan dit keer allemaal wel zien en de kandidaten niet is mij toch nog steeds wel een raadsel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #230 Gepost op: 20-02-2017, 17:37:25 »
Waarom zou Jochem zo ineens overstappen? Hij kan toch alsnog denken dat iedereen op Diederik zit en Ima de slechtste was? Ik zou er niet gelijk vanuit gaan dat Jochem overstapt.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #231 Gepost op: 20-02-2017, 17:45:10 »
Waarom zou Jochem zo ineens overstappen? Hij kan toch alsnog denken dat iedereen op Diederik zit en Ima de slechtste was? Ik zou er niet gelijk vanuit gaan dat Jochem overstapt.

Jochem is de Mol. Ik denk dat hij op Sanne overstapt, omdat Ima op Diederik er is uitgegaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #232 Gepost op: 20-02-2017, 18:02:41 »
Jochem is de Mol. Ik denk dat hij op Sanne overstapt, omdat Ima op Diederik er is uitgegaan.

Als Jochem de mol is hoeft hij helemaal op niemand over te stappen en kan hij lekker tetris spelen op die laptop.

Zelf ben ik er nog steeds van overtuigd dat de verdenkingen anders liggen dan we te zien krijgen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #233 Gepost op: 20-02-2017, 18:09:54 »
Als Jochem de mol is hoeft hij helemaal op niemand over te stappen en kan hij lekker tetris spelen op die laptop.

Denk jij echt dat de Mol volgende week zal zeggen bij het invullen van de test: "Weet ik veel, ik speel alleen maar Tetris."?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #234 Gepost op: 20-02-2017, 18:15:15 »
Denk jij echt dat de Mol volgende week zal zeggen bij het invullen van de test: "Weet ik veel, ik speel alleen maar Tetris."?

Ja maar niet letterlijk. De mol hoeft de test helemaal niet te maken en we hebben bij eerdere seizoenen gezien (weet ff niet uit mijn hoofd welke) dat de mol iets heel anders zat te doen tijdens de test.

Dus het was bij wijze van spreken.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #235 Gepost op: 20-02-2017, 18:27:46 »
Jochem is de Mol. Ik denk dat hij op Sanne overstapt, omdat Ima op Diederik er is uitgegaan.

Ik denk dat de testbiechten van de Mol pas na de finale worden opgenomen en geregisseerd zijn. Deze worden steevast gebruikt om andere kandidaten verdacht te maken, in het bijzonder de finalisten. Je ziet namelijk bijna altijd dat de uiteindelijke Mol zijn medefinalisten ergens halverwege de serie gaat verdenken, dus lang voordat de uiteindelijke finalisten ook maar bekend zijn.

Als Jochem de Mol zou zijn, dan zou ik het onlogisch vinden dat ze hem een kandidaat laten verdenken die er volgens jou de volgende aflevering toch al uit vliegt. Dan zouden ze hem al eerder zijn verdenking op Sanne of Thomas laten uitspreken.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #236 Gepost op: 20-02-2017, 18:30:29 »
Ik denk dat de testbiechten van de Mol pas na de finale worden opgenomen en geregisseerd zijn. Deze worden steevast gebruikt om andere kandidaten verdacht te maken, in het bijzonder de finalisten. Je ziet namelijk bijna altijd dat de uiteindelijke Mol zijn medefinalisten ergens halverwege de serie gaat verdenken, dus lang voordat de uiteindelijke finalisten ook maar bekend zijn.

Als Jochem de Mol zou zijn, dan zou ik het onlogisch vinden dat ze hem een kandidaat laten verdenken die er volgens jou de volgende aflevering toch al uit vliegt. Dan zouden ze hem al eerder zijn verdenking op Sanne of Thomas laten uitspreken.


Zie jij nou werkelijk waar overal manipulatie en bedrog in???
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #237 Gepost op: 20-02-2017, 18:32:06 »

Zie jij nou werkelijk waar overal manipulatie en bedrog in???

Dit gaat nota bene over testbiechten van de Mol. Geloof jij nou werkelijk dat de Mol niet manipuleert en bedriegt? Sorry hoor, maar dit soort reacties raken kant noch wal.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #238 Gepost op: 20-02-2017, 18:33:16 »
bewijzen dat er gemanipuleerd wordt staan overal volop hoor. Dat verzint molecula niet

http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm5-Julien-verslag8

En het is trouwens ook super logisch dat dat gebeurt

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #239 Gepost op: 20-02-2017, 18:42:01 »
bewijzen dat er gemanipuleerd wordt staan overal volop hoor. Dat verzint molecula niet

http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm5-Julien-verslag8

En het is trouwens ook super logisch dat dat gebeurt

Dank je, dit is weliswaar een oud voorbeeld en recentere voorbeelden zijn lastiger te vinden.
Maar wat ik echt stuitend vind is dat er kennelijk mensen naar dit programma kijken en denken dat er in de molbiecht niet bedrogen en gemanipuleerd zou worden. Dat is de essentie van die biechten.