Mijn theorie over jou vragen.
(Compleet gebaseerd op een verdenking van Diederik, dus als blijkt dat hij het niet is slaat mijn theorie ook nergens op)Jeroen, Roos en Diederik: waarom deze 3? Waarom niet Jochem (hij liep ook lang alleen rond)?
Opvallend was dat Roos en Jeroen beide naar een plek gingen aangewezen door een gele lijn, daarom zijn zij meegenomen. Het had dus net zo goed Jochem kunnen zijn geweest i.p.v. Roos.
Diederik is meegenomen omdat hij de mol is. Er is bij hem ook geen moment aan te wijzen in de tijdlijn van het spel wanneer hij meegenomen is.
Waarom krijgt Diederik de kans op een vrijstelling? In de eerste aflevering moesten ze in ieder geval nog iets zoeken.
Diederik krijgt de vrijstelling zodat het lijkt alsof Diederik ergens voor speelt. In principe is de vrijstelling niets meer dan een excuus voor Mol Diederik om te liegen.
Roos en Jeroen hebben nu zoveel informatie gemist. We zien niet dat Jeroen informatie van iemand uit de groep krijgt, Roos wel van Immanuele. Wat hadden zij aan deze hele aflevering?
Totaal mee eens. Ik zei tijdens het kijken ook dat Jeroen en Roos na 2 afleveringen nog niet eens fatsoenlijk een opdracht hebben mogen doen.
Voor mij gaat er ook een streep door Diederik als mol. De mol heeft geen behoefte aan een vrijstelling en zou liever met de groep meegaan om geld uit de pot te krijgen. Eigenlijk geldt dit ook voor Jeroen en Roos, maar daar kan ik me nog een twist bedenken in aflevering 10 als: "Ja, ik zat lekker een beetje te gokken in Vegas terwijl jullie een tekst aan het overtypen waren"
Maar waarom vind ik Diederik dan toch de mol? Je haalt aan dat de mol beter op de kermis kon zijn om (geen) geld te verdienen. Dan zou Diederik de mol inderdaad niet zijn, maar het zou toch een geweldige stunt zijn dat we straks in aflevering 10 te zien krijgen dat Mol Diederik een schutter op de kermis was. DE perfecte plek voor een mol om geld af te pakken. Wat in mijn ogen mijn theorie versterkt is dat we van zowel Roos als Jeroen een shot s'avonds in het donker zien, maar van Diederik zien we weliswaar dat hij op zijn hotel kamer naar ene D. Trump zit te kijken, maar dat was overdag tijd genoeg om s'avonds aanwezig te zijn op een kermis om onschuldige kandidaten af te knallen om vervolgens een dag later diezelfde onschuldige kandidaten compleet voor staan te liegen om zo nogmaals geld uit de pot te houden.
Nu ik toch een heel verhaal aan het typen ben, geef ik maar gelijk mijn mening over titel van de aflevering. Het verhaal van Roos en Jeroen vonden de 6 best wel sterk, toch zeker die van Roos. Bij het verhaal van Diederik over koetjes en kalfjes, of nou ja over bevers (laten we het verhaal wel waar gebeurt houden
)
ging iedereen mee in zijn verhaal Immanuelle dacht zelfs dat ze was
meegegaanTot zover mijn verhaal. Ik dacht laat ik het eens kort houden. Is aardig gelukt denk ik.