Auteur Topic: Molboekje 2017  (gelezen 16136 keer)

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Molboekje 2017
« Gepost op: 16-01-2017, 00:42:46 »
Ik heb drie keer gekeken, maar als ik het gemist heb mag dit topic absoluut weg hoor! Het molboekje 2017! Daar denkt men op het moment al een grote hint in gevonden te hebben! Ik heb het boekje zelf al wel besteld maar nog niet binnen, maar wie weet wat jullie al uitgeplozen hebben!

Laat het hier achter :)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 15:44:59 door Lukie4, Reden: 1 hoofdletter leek me genoeg in de titel »
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2017, 00:46:03 »
De hint die er onder andere op dit moment zou moeten zijn is de volgende ;
In het molboekje staat een foto met Art en Diederik (van de achterkant) tijdens een interview in het theater van aflevering 1.
Dit terwijl Diederik en Art (in ieder geval in de gemonteerde aflevering) niet tegenover elkaar hebben gezeten.
Wat nog vreemder is, is dat Art op de plek zit waar in aflevering 1 de kandidaten zaten!?

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat Diederik hier slechts doorgeeft wie ze hebben uitgekozen om de vrijstelling van af te pakken en dat dit de montage niet gehaald heeft om de spanning op te bouwen, of dat er later nog een opdracht zal volgen in hetzelfde theater, maar vreemd is het absoluut!

RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2017, 01:32:22 »
Het is wel al ergens besproken (weet niet meer welk topic). Er werd geopperd dat het iemand van de productie is (dus niet Diederik) en dat hier de opdracht getest wordt, cameraposities en zo, iets wat ik zelf ook denk.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #3 Gepost op: 18-01-2017, 01:44:05 »
Ik heb de brievenbussen cijfers en letters uit het molboekje even op een rijtje gezet.
Misschien kunnen we er iets mee.


  41843      43648        holdmanrd      43229    
                              

  DAHDC      DCFDH                       DCBBI  
 ( letters corresponderen met de cijfers)    

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2017, 08:58:02 »
Er werd geopperd dat het iemand van de productie is (dus niet Diederik)

Dat lijkt me mogelijk, maar dit is iets te duidelijk Diederik.
Daarnaast plaatsen ze nóóit foto's met productie in beeld in het boekje!

RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2017, 10:14:30 »
Dat lijkt me mogelijk, maar dit is iets te duidelijk Diederik.
Daarnaast plaatsen ze nóóit foto's met productie in beeld in het boekje!

Ik zie hier niet Diederik in. Deze persoon heeft een kale plek op z'n hoofd en er hangt iets om z'n nek. Ik denk toch productielid, met Art wordt dan belichting getest (Art is geschminkt, daarom zit hij ook even op kandidatenstoel).
En toen dachten ze: hier is een foto met iemand van de productie die van achteren wel wat op Diederik lijkt. Laten we de molloten dit eens voeren  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2017, 10:29:27 »
Daarnaast plaatsen ze nóóit foto's met productie in beeld in het boekje!

O jawel hoor. Ik tel zo al drie foto's met crewleden erop in oude molboekjes.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2017, 11:17:02 »
Ik heb de brievenbussen cijfers en letters uit het molboekje even op een rijtje gezet.
Misschien kunnen we er iets mee.
Alleen van brievenbusgetal 43229 lichten de cijfers 22 even op in afl. 1. De andere door jou genoemde brievenbusgetallen heb ik in de afleveringen nog niet gezien (iemand anders misschien wel?).
Wel weer andere brievenbusgetallen, maar die zijn hier op het forum al vaker aan bod gekomen.
 
    
              

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2017, 11:19:09 »
O jawel hoor. Ik tel zo al drie foto's met crewleden erop in oude molboekjes.

Inderdaad.. (vind ik trouwens altijd leuk om te zien, wie de crewleden zijn en dat ze in het molboekje worden geplaatst)
Frankje Lapi

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2017, 01:51:51 »
Je zou ook de getallen los van elkaar kunnen optellen (dus 4+1+8+4+3 en dit ook bij de andere cijfers) dan krijg je de getallen omgezet in cijfers: 20 - 15 - 20 = T T O, als ik het goed heb omgerekend tenminste, deed het nogal snel) dan krijg je in totaliteit 'holdmanrdtot' daarmee zou je eventueel kunnen maken:

Mol - HODANRDTT hou je dan over.
Mol onthard - DT hou je dan over.
Molt hard - DNOT hou je dan over.
Mol had rond - TT hou je dan over.
Doorhad - LMNTT hou je dan over.
Droomland - HTT hou je dan over.
In het Engels: Don't mol hard - T hou je dan over.

Nee, daar kun je niet echt iets van maken... van de woorden zelf al niet echt én je houdt steeds letters over.

Let wel: dit is gedaan met de letters van mijn optel berekening, dus niet van jou losse cijfer/letter berekening. Hier (of hier) heb je trouwens een handig hulpmiddel bij het gepuzzel. Dat is een hulpmiddel om letters in mogelijke woorden om te zetten (in het NL, maar in het Engels is ook mogelijk hier) maar je kunt het helaas maar in één woord omzetten, terwijl het natuurlijk mogelijk is dat er meerderen woorden uitkomen. Probleem is dat ik nooit zo gemotiveerd ben om het uit te puzzelen omdat ik altijd denk 'ach, het zal toch wel niks zijn...' en dat denk ik in dit geval ook, er zitten namelijk vrijwel té weinig klinkers (a, e, i, o, u) in om er iets zinnigs van te maken.

Fijn dat je het even hebt uitgezocht. Don't mol hard T . [T] zou wel eens voor Thomas kunnen staan.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 01:53:23 door Zeeuwse61 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2017, 02:23:50 »
Ik heb de brievenbussen cijfers en letters uit het molboekje even op een rijtje gezet.
Misschien kunnen we er iets mee.

  41843      43648        holdmanrd      43229    
                            
  DAHDC      DCFDH                       DCBBI  
 ( letters corresponderen met de cijfers)    

Drie keer beginnend met 4.
Het getal 444 komt ook in afl. 3 terug, meen ik te hebben gezien, maar niet op een brievenbus.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2017, 07:33:49 »
Ik heb de brievenbussen cijfers en letters uit het molboekje even op een rijtje gezet.
Misschien kunnen we er iets mee.


  41843      43648        holdmanrd      43229    
                              

  DAHDC      DCFDH                       DCBBI  
 ( letters corresponderen met de cijfers)    

Ik heb de brievenbussen gevonden op Google Maps

vlak bij 43929 County 800 Rd, Helix, OR 97835, Verenigde Staten
https://goo.gl/maps/ETzxaokDosz

In t watermerk is te zien dat Google in 2015 er langs is geweest, er is een brievenbus bij gekomen.

Ik denk niet dat dit door redactie verzonnen getallen zijn, zijn wel echte huisnummers van die straat Holdman Rd (wat op Google Maps afwisselend met County 800 wordt aangeduid)



Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #12 Gepost op: 23-01-2017, 18:22:38 »
Alleen van brievenbusgetal 43229 lichten de cijfers 22 even op in afl. 1. De andere door jou genoemde brievenbusgetallen heb ik in de afleveringen nog niet gezien (iemand anders misschien wel?).
Wel weer andere brievenbusgetallen, maar die zijn hier op het forum al vaker aan bod gekomen.
 
    
              


Ik heb al eerder elders gepost dat heel in het begin van afl. 1 een zwarte brievenbus te zien was, prominent in beeld, met de witte cijfers 5115

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molboekje 2017
« Reactie #13 Gepost op: 23-01-2017, 20:26:06 »
Dit is de brievenbus die Gadoesja bedoelt.
Aan de overkant van de weg zie je dat bord met 55, dat heb ik ergens gepost.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molboekje 2017
« Reactie #14 Gepost op: 23-01-2017, 20:59:37 »
Merci, Gadoesja en Molmuis.


Maar deze staat niet in het Molboekje, of wel?

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molboekje 2017
« Reactie #15 Gepost op: 23-01-2017, 22:21:34 »
Merci, Gadoesja en Molmuis.


Maar deze staat niet in het Molboekje, of wel?



Nee die staat er niet in.

Toch maar even verder puzzelen met de brievenbussen. In het molboekje staat op alle brievenbussen een code    (zie boven), op Google maar 1 bus met code, maar dat schijnt een oude foto te zijn, want de zwarte brievenbus is er ook later bij gekomen.


----
Drie keer beginnend met 4.
Het getal 444 komt ook in afl. 3 terug, meen ik te hebben gezien, maar niet op een brievenbus.




Dat was op een hotelkamerdeur 004, waar Thomas en Diederik sliepen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 20:09:43 door Lukie4, Reden: twee berichten achter elkaar samengevoegd »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molboekje 2017
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2017, 00:41:43 »
Ja, ik heb de aflevering eindelijk nog eens kunnen bekijken en zag dat toen ook staan.
Trouwens heel fijn dat er hier zo meegedacht en geholpen wordt!   :)

Had ik ook maar een Molboekje gekocht, dan had ik veel meer zelf kunnen uitzoeken.
Goed om te onthouden, voor volgend jaar dan maar.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molboekje 2017
« Reactie #17 Gepost op: 24-01-2017, 01:28:15 »
Ja, ik heb de aflevering eindelijk nog eens kunnen bekijken en zag dat toen ook staan.
Trouwens heel fijn dat er hier zo meegedacht en geholpen wordt!   :)

Had ik ook maar een Molboekje gekocht, dan had ik veel meer zelf kunnen uitzoeken.
Goed om te onthouden, voor volgend jaar dan maar.


Het perfecte kerstcadeau! ::ok::

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #18 Gepost op: 24-01-2017, 01:37:25 »
Je zou ook de getallen los van elkaar kunnen optellen (dus 4+1+8+4+3 en dit ook bij de andere cijfers) dan krijg je de getallen omgezet in cijfers: 20 - 15 - 20 = T T O, als ik het goed heb omgerekend tenminste, deed het nogal snel) dan krijg je in totaliteit 'holdmanrdtot' daarmee zou je eventueel kunnen maken:

Mol - HODANRDTT hou je dan over.
Mol onthard - DT hou je dan over.
Molt hard - DNOT hou je dan over.
Mol had rond - TT hou je dan over.
Doorhad - LMNTT hou je dan over.
Droomland - HTT hou je dan over.
In het Engels: Don't mol hard - T hou je dan over.

Nee, daar kun je niet echt iets van maken... van de woorden zelf al niet echt én je houdt steeds letters over.

Let wel: dit is gedaan met de letters van mijn optel berekening, dus niet van jou losse cijfer/letter berekening. Hier (of hier) heb je trouwens een handig hulpmiddel bij het gepuzzel. Dat is een hulpmiddel om letters in mogelijke woorden om te zetten (in het NL, maar in het Engels is ook mogelijk hier) maar je kunt het helaas maar in één woord omzetten, terwijl het natuurlijk mogelijk is dat er meerderen woorden uitkomen. Probleem is dat ik nooit zo gemotiveerd ben om het uit te puzzelen omdat ik altijd denk 'ach, het zal toch wel niks zijn...' en dat denk ik in dit geval ook, er zitten namelijk vrijwel té weinig klinkers (a, e, i, o, u) in om er iets zinnigs van te maken.

Omdat er nog een brievenbus in beeld was, moeten we die erbij zetten:
5115 de klinkers : e-a-a-e.
Zou een mooie puzzel voor Theoreticus zijn. Of toch maar de scrabblewordfinder gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 01:40:18 door Zeeuwse61 »

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: MOLBOEKJE 2017
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2017, 01:58:16 »
Ik denk bij nader inzien niet dat er een hint inzit aangezien onderstaande heeft gemeld dat die adressen echt bestaan. Die brievenbussen en de desbetreffende getallen erop zijn dan dus niet door de productie neergezet (en dat maakt de theorie dat er mogelijk een hint inzit onwaarschijnlijk) puzzelen zou dan zinloos zijn.




De eerste brievenbus ook? Lijkt wel dat er extra nummmers zijn opgeplakt, en die zwarte op Holdmanrd, staat er niet in het echt. Ik ga het morgen toch even uitzoeken. ::ok::