Al een hele middag bezig met het analyseren van deze opdracht. Ik denk dat we het allemaal met elkaar eens zijn dat er geld uit de estafette-pot is gehaald.
Op basis van de beelden kom ik op een een mogelijke eindstand van de estafette-pot van om en de nabij 1.660,00
Sigrid 250
Roos+ Sanne 500
Thomas 500
16 paaltjes ongeveer 410 (20,00 Jeroen + 70,00 Ima + 12 paaltjes van ongeveer 29,00 gemiddeld per stuk)
Er wordt 1130,00 ingeleverd, conclusie... een kleine 550,00 verdwenen tijdens het spel. Wie oh wie heeft dat gedaan?
Jeroen - nee, estafette-pot pas 20,00. Heeft hij trouwens die 2 briefjes van 10,00 ingeleverd bij Roos. Hij stopte ze mooi in zijn linker broekzak.
Roos - nee, estafette-pot te laag.
Sigrid - nee, estafette-pot te laag.
Sanne - nee. Qua stand estafette-pot (920,00) zou het kunnen, maar de 2 1/2 500,00 worden bij Art ingeleverd. Overigens horen we wel de tune van How to get away with murder als we Sanne zien..
Ima - nee. De estafette-pot is nog steeds te laag obv het feit dat de 2 1/2 500,00 biljetten worden ingeleverd bij Art.
Jochem - ja. Dit zou echter betekenen dat Jochem 2 hele biljetten, 2 halve biljetten (500) en een aantal kartonnetjes overdraagt aan Thomas. De rest (10 biljetten)heeft hij dan verduisterd. Mogelijk, maar zou dat niet te opvallend zijn geweest?
Thomas - ja. Kwestie van zijn eigen 500,00 en een paar kleine bedragen biljetten niet inleveren.
Diederik-ja. We zien het niet in beeld, maar wat als Diederik de opbrengst (incl. de kartonnetjes) van Thomas over neemt en de stapel sorteert / ontdoet van kartonnetjes en "per abuis" een paar biljetten aan ziet voor karton? Ik, in de Diederik-tunnel zittend, sluit deze mogelijkheid niet uit. Het 1/2 1000,00 briefje was immers ook verwijderd uit de stapel.
Ik kan echter uit de stapel geld die Art krijgt overhandigd niet precies opmaken om hoeveel biljetten het gaat. Ik meen een stuk of 12 + 2 halve biljetten te tellen, maar zeker weten doe ik het niet. Dit zou er op kunnen wijzen dat Jochem niet de dader is. Immers hij droeg, in mijn redenatie, 2 biljetten over aan Thomas en Thomas pakt er nog 5 onderweg. Dat zijn er 7 en Art krijgt zeer zeker meer dan 7 biljetten aangereikt van Thomas.
Conclusie; het kan allιιn maar Thomas zijn geweest die er voor gezorgd heeft dat de estafette-pot een kleine 550,00 lager was. Of was het toch Diederik achteraf (wat we niet gezien hebben). Hij stuurt immers Jochem in 1 rechte streep op de 1/2 1000,00 af terwijl hij (als Mol) wist dat dat biljet niet meer compleet gemaakt kon worden. Dus hoppa 1000,00 uit de pot!