Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen  (gelezen 50356 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2017, 12:44:35 »
Stel dat Thomas de Mol is, hoe kun je dan als maker aan Mol Thomas vragen om die 500 euro te verduisteren terwijl je als ontwerper weet dat de eerste loper nooit zoveel kan verdienen?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2017, 13:32:19 »
Nou ja, stel dat aan het eind blijkt dat Thomas niet de Mol is, dan sla je je natuurlijk voor je kop als je 100% op dit ene moment vertrouwt. Dus is op dit moment de opdracht: verzin een plausibel alternatief.

...maar ik hoop inderdaad ook niet dat we bewust misleid worden.

Misschien is Thomas de 500 perongeluk kwijt geraakt. Of vergeten dat die het in zijn broekzak heeft gestopt, het is immers een Belg.   ::tandpastasmiley::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2017, 13:34:48 »
Stel dat Thomas de Mol is, hoe kun je dan als maker aan Mol Thomas vragen om die 500 euro te verduisteren terwijl je als ontwerper weet dat de eerste loper nooit zoveel kan verdienen?
De groep weet niet hoeveel Thomas kon pakken bij het laatste oranje paaltje. Zij weten niet dat er €500 ontbreekt en zien alleen de -€1000 van Jochem.
Alleen Jochem kan volgens mij echt weten dat er iets raars is gebeurd. Hij had het geld kunnen tellen voordat hij het over gaf en kon mogelijk zien dat Thomas nog van het pad afgeweken is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2017, 14:13:21 »
Misschien is Thomas de 500 perongeluk kwijt geraakt. Of vergeten dat die het in zijn broekzak heeft gestopt, het is immers een Belg.   ::tandpastasmiley::

Of hij heeft bericht van de Mol gehad dat ie in ruil voor jokers een onopvallende hulpmolactie moest doen.

Maar waarschijnlijker is dat we de echte Mol aan het werk gezien hebben. :-\\

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2017, 14:17:34 »
Als je goed kijkt dan zie je dat hij zijn portofoon in zijn rechterhand heeft.zodra hij gaat lopen stopt hij deze in zijn zak. Niets bijzonders lijkt mij

Heb teruggekeken. Slow en normale snelheid. Het gaat niet om de portofoon. We zien inderdaad dat Thomas niet iets in zijn zak stopt, het zit er al in. Kijk nog eens goed en zie wat hij doet. Hij voelt of wat er zit wel goed diep zit weggestopt. Hij duwt iets verder naar beneden of naar binnen zo je wilt. Dan voelt hij nog eens voor de zekerheid.

Met moet, volgens mij wel geld zijn. De kartonnen briefjes, zijn te dik om te verstoppen.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2017, 14:53:22 »
De groep weet niet hoeveel Thomas kon pakken bij het laatste oranje paaltje. Zij weten niet dat er €500 ontbreekt en zien alleen de -€1000 van Jochem.
Alleen Jochem kan volgens mij echt weten dat er iets raars is gebeurd. Hij had het geld kunnen tellen voordat hij het over gaf en kon mogelijk zien dat Thomas nog van het pad afgeweken is.
Klopt, maar Diederik die het overzicht houdt zou op de hoogte moeten zijn van wat iedereen heeft binnengehaald.
Ook kan ik me indenken dat de kandidaten achteraf aan elkaar gaan vragen wat ze hebben opgepakt om informatie in te winnen voor de test.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2017, 15:11:17 »
Klopt, maar Diederik die het overzicht houdt zou op de hoogte moeten zijn van wat iedereen heeft binnengehaald.
Ook kan ik me indenken dat de kandidaten achteraf aan elkaar gaan vragen wat ze hebben opgepakt om informatie in te winnen voor de test.

Als ik kandidaat was zou ik hier lekker over gaan liegen.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2017, 15:16:59 »
Klopt, maar Diederik die het overzicht houdt zou op de hoogte moeten zijn van wat iedereen heeft binnengehaald.
Ook kan ik me indenken dat de kandidaten achteraf aan elkaar gaan vragen wat ze hebben opgepakt om informatie in te winnen voor de test.

Maar Diederik kon niet zien wat Thomas deed

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2017, 15:19:12 »
Ik bedoel dat Diederik (als het goed is) van elke kandidaat via de porto heeft doorgekregen wat hij/zij daar gevonden heeft. Ik meen me echter te herinneren dat Jochem dit niet heeft doorgegeven, maar die heeft achteraf bekend dat hij die halve 1000 euro heeft gepakt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2017, 15:48:27 »
blijft een rare opdracht:
nog maar wat vreemde zaken: iedereen heeft een zonnebril op bij de uitleg behalve ima
-als ze een gids moeten kiezen zegt jeroen "jochem"en daarna zegt sigrid "ik dacht ook aan diederik" , hoezo ook??

verder zie ik nog steeds geen haarscheurtjes in onze analyses over waar er geld weggeraakt kan zijn. de vraag blijft echter is dit in de spelrush onbeuwst gebeurd of bewust door een mol , of bewust door een kandidaat die mol wil spelen..>  in de helpende hand van de crew geloof ik hier niet.



Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2017, 16:02:23 »
De groep weet niet hoeveel Thomas kon pakken bij het laatste oranje paaltje. Zij weten niet dat er €500 ontbreekt en zien alleen de -€1000 van Jochem.
Alleen Jochem kan volgens mij echt weten dat er iets raars is gebeurd. Hij had het geld kunnen tellen voordat hij het over gaf en kon mogelijk zien dat Thomas nog van het pad afgeweken is.

De groep kan het gemakkelijk uitrekenen. Ze weten immers dat er 3000 in totaal verdiend kon worden waarvan 500 onder blauw en 2500 onder oranje.
Ze weten wat er onderweg is gepakt en kunnen dus ook heel makkelijk uitrekenen dat bij het paaltje van Thomas een hele 500 moet liggen of als hij het andere zijpad had genomen een heel briefje van 250.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2017, 16:06:10 »
Bij de geldoverdracht van Jochem aan Thomas gebeurt het volgende binnen 1 seconde:









Thomas pakt hier het geld tussen zijn vinger(s)


Maar kijk wat er dan gebeurt:


Jochem houdt geld achter




En Thomas loopt weg... met geld.








« Laatst bewerkt op: 23-01-2017, 16:12:22 door m0lmuis »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2017, 16:19:01 »
goede call. het beeld wordt versterkt doordat jochem op de shots erna zn rechterhand lijkt te verstoppen, op het moment van de biecht "iets klopt niet"

toch een molpunt voor iemand anders dan thomas hier , juhu

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2017, 16:28:25 »
Zelf ook de shots eens opgezocht en het is inderdaad geld dat Jochem bij houdt. Al heb ik de indruk dat Thomas er weet van heeft.

Misschien heeft de kandidaat aan de Mol gevraagd om te mollen (zoals Art aan Patrick vroeg in 2011).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2017, 16:37:06 »
mooi dat je zo denkt hulpmol. Ik houd het liever bij wat ik zie en dat is dat jochem geld bij zich lijkt te houden of dat als Mol is of als vraag van de mol of als mol wanna-be , kan ik nu op basis van dit beeld niet bepalen.
voorlopig gaat er 1 molpunt weg bij thomas op mn lijst en komt er 1 bij voor jochem


Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2017, 16:39:40 »
De beelden wijzen inderdaad naar Jochem maar ik kan me oprecht niet voorstellen dat hij de mol is.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2017, 16:48:25 »
Heeft Jochem dan 2 halve 500tjes achtergehouden?

Zou een mooie molactie zijn. Verdenking voor kandidaten op Thomas leggen (die dan dus gewoon keurig 500 pakt, maar lijkt niet zo voor de kandidaten) en voor de kijker is dit beeld onvoldoende om volledig uitsluitsel te krijgen.

Betekent wel dat de 2 halve 500tjes bij het tellen in audio/beeld zijn gemonteerd. En dat dus, zoals eerder werd geopperd door Pac volgens mij, de kandidaten ook worden bedonderd door de productie. Niet zo leuk...

Ander geld kan hij namelijk niet achtergehouden hebben.
De 250 van Sigrid is te zien en 500 aan kleingeld achterhouden geeft niet zo'n grote stapel geld.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2017, 18:06:46 »
feiten:
bij deze opdracht is er 3000 euro te verdienen, 500 onder blauw, 1000 (2 x 1/2) , 500 (2x 1/2), 2 x 250 en 1 x 500 =3000 euro
ze komen aan met 1130 euro.
1 blauw paaltje wordt zeker niet geopend(jochem)
1 keer 1/2 1000 zeker niet gepakt (roos)
1 keer 250 zeker niet gepakt (jochem)

volgens de berekening van erik is de waarde van het gemiste blauw 20 , dus laten ze 1000 +250+20 =1270 liggen
3000-1270= 1730 er wordt maar 1130 ingeleverd.

dit zijn feiten, we zijn dus 600 euro kwijt.

btw het beeld van art die geld telt, klopt zeker niet met de geluidsband, hij zegt nl 1110 in beeld en heeft dan nog heel wat briefjes in handen


bekijken we nu de opbrengsten die we zien:
nog steeds de gemiste blauwe als waarde 20
totaal opbrengst blauw 480
roos en sanne =2 x 1/2 500=500
sigrid 250
thomas 500
----------
totaal 1730
 dus we lijken echt 600 euro te missen. 
in beeld worden er na de 1e 20 euro 2 halve briefjes geteld door art en dan is de som ineens 520 euro, dus t lijkt dat de 2 x 1/2 500 bij art is aangekomen.
kortom we staan voor een probleem, enkel door de 500 euro van thomas kan er 600 euro uit de pot zijn gestolen.

of is de blauwe x geen 20 euro waard maar vele malen meer.










« Laatst bewerkt op: 23-01-2017, 18:17:43 door Tarbozan »

Offline bananana

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2017, 18:46:20 »
Als Jochem niet de mol is en hij heeft goed gekeken welke biljetten hij aan Thomas heeft gegeven dan weet hij nu wie er heeft zitten mollen. 

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2017, 18:52:21 »
Er blijft iets in me dat dit niet wilt geloven. Zoals al gezegd is dit ook makkelijk voor de kandidaten, en bovendien vind ik deze "hint" voor ons ook makkelijker dan de priesterhint en duidelijker dan de kloosterhint.  :\'(
Ik hoop dat de titel van de aflevering slaat op onze "case closed": einde verhaal voor de molloten. Volgende aflevering: "... zou je denken..."  ;D
Het is tegen beter weten in...