Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen  (gelezen 50322 keer)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2017, 19:18:31 »
Wat mij net opviel is dat Jochem door de porto zegt dat hij 2 halve 1000tjes heeft. Dan zou hij bij het 1e oranje paaltje het karton hebben laten liggen en die van het 2e (want dat is in beeld) oranje paaltje hebben meegenomen?
Is de vraag of hij überhaupt de knop vd walkie talkie indrukt terwijl hij dat zegt en hij Diederik daarmee op een verkeerd spoor zet.
Dit icm dat hij tegen Thomas zegt dat het allemaal klopt maakt dat hij een dikke + achter zijn naam krijgt.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2017, 19:35:26 »
Helemaal onderop ligt 250 euro, toch? Zie ook deze foto. Maar Art sluit het tellen af met '1110 ... 1130 euro', alsof het laatste biljet 20 euro is ???

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2017, 19:46:58 »
Helemaal onderop ligt 250 euro, toch? Zie ook deze foto. Maar Art sluit het tellen af met '1110 ... 1130 euro', alsof het laatste biljet 20 euro is ???

Is Art dan toch de mol??

Sorry, ik ga al weg... :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2017, 19:51:48 »
feiten:
Mooie opsomming. Onder de blauwe klepjes laggen (in elk geval) biljetten van €10, €20 en €50. Op de paal die Jochem oversloeg had ook €50 kunnen liggen volgens mij.

Wat nog zou kunnen, maar waarvan ik de kans klein vind, is dat het kaartje van de opdracht (bewust of onbewust) niet klopt. Dat de laatste twee bedragen andersom liggen en Thomas slechts €250 pakt. Als dat zo is heeft iedereen na Sigrid de kans gehad om de eerste €250 kwijt te maken.

Dit is inderdaad een opdracht waaruit de kandidaten zelf ook veel informatie kunnen halen. Dat is extra reden om als kijker Thomas te verdenken. Wij zien hem geld pakken bij een oranje paaltje, maar zien zijn mede kandidaten dat ook? (Blijft de vraag, waarom neemt hij de moeite om er heen te lopen.) We horen hem in elk geval niet doorgeven dat hij €500 pakt.
Wat dit nog gevoel bij mij nog versterkt is dat Diederik zegt dat hij het gevoel heeft dat er meer dan €1000 opgehaald is. Ik ga er vanuit dat hij wel een beetje kan hoofdrekenen. Als hij weet dat er 2x een halve €500, een €500, €250 en nog wat klein geld is gepakt dan noem je toch niet slechts 'meer dan €1000'?

---

Nog pure speculatie die verder niet van belang is. Ik denk dat we bij het tellen van het geld de stapel zien die door Thomas aan Art wordt gegeven. Dit is €1110. Art vraag vervolgens of iemand anders nog iets gepakt heeft, om de halve €1000 overhandigt te krijgen die wij niet in de stapel zien. Op dat moment levert Jeroen nog zijn 2 tientjes in, waardoor het totaal op €1130 komt. Jochem levert de halve €1000 niet in, maar Art trekt het er dan alsnog vanaf.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2017, 19:55:53 door Rat »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2017, 19:53:18 »
Zit net te kijken op internet met pauze beeldjes, en ik moet bekennen dat ik hier Diederik het meest verdacht vind...

Hij zegt tegen Jochem: We hebben nog genoeg tijd, pak maar een zijpad. Het eerste zijpad dat Jochem tegenkomt is de -1000 (de enige 1/2e 1000).

In eerste instantie vond ik Jochem verdacht, maar het lijkt erop dat Diederik hem stiekem die kant op gemanipuleerd heeft.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2017, 20:00:25 »
De beginposities van de kandidaten zijn al fout. Sommigen hebben geen zijtak anderen hebben er twee. Jeroen zou bijvoorbeeld Roos even geholpen kunnen hebben zodat zij de tak van jeroen liep en haar eigen tak vergat. En laat daar nou net de halve duizend liggen. Jochem stond ook fout waardoor Imanuelle geen afslag en Jochem twee. Dit is de strategie van de verborgen mol. We zien niks maar ondertussen is er slim gemold.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2017, 20:04:17 »
Bij de geldoverdracht van Jochem aan Thomas gebeurt het volgende binnen 1 seconde:

Thomas pakt hier het geld tussen zijn vinger(s)
Maar kijk wat er dan gebeurt:
Jochem houdt geld achter

En Thomas loopt weg... met geld.


Volgens mij is hier sprake van een montagetruc, er wordt gesuggereerd dat er iets mis gaat met de geldoverdracht.

Een shot daarvoor staat Jochem vlak bij Thomas met zijn hand vol geld en kartonnetjes.
Dat kan hij nooit in het blikveld van Thomas verdoezeld hebben..

Als het geld wordt overgedragen zien we eerst Jochem met de rug naar de camera en vervolgens komen de vage gemonteerde beelden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2017, 21:30:38 »
Wat mij nog opviel is dat Diederik tegen Sanne zegt: "Als je samen komt met Imanuelle wil ik dat jullie alle halve briefjes verzamelen die nog gematched moeten worden". Dit wordt door Sanne totaal genegeerd. Ze geeft het hele stapeltje briefjes en kartonnetje zonder iets te zeggen aan Imanuelle die er meteen mee weg rent. Dit was van Diederik wel een goed idee want iedereen rende maar door zonder even goed naar alle verzamelde briefjes te kijken. Voor een mol ideaal om ongemerkt wat briefjes te droppen... :D Ik verdenk Diederik een stuk minder na aflevering 3. De mol zat het beste bij de estafetterenners en niet in de spotlights als coach.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2017, 22:09:27 »
Als coach heb je weinig invloed op t spel enkel op de tijd. Als coach kan je hier geen geld wegmoffelen.

Ik zie bij Diederik ook nergens een overzichtsbord staan met welk bedrag er bij welke afslag ligt. Dus hoe kan hij als coach dan iemand bewust verkeerd sturen?.

Tevens overhandigt Jochem zeker wel geld en kartonnetjes aan Thomas maar de beelden suggereren dat hij wat achterhoudt.

Ik hoop zo dat afl 4 geen veiling heeft, want anders is alles van alf 1 tm 3 waardeloos. Dan kon de mol dus toestaan dat er geld binnen geharkt werd of zelfs zelf geld binnenhalen.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2017, 22:29:53 »
[quote author=Tarbozan link=topic=60203.msg1996110#msg1996110 date=1485205767

Ik hoop zo dat afl 4 geen veiling heeft, want anders is alles van alf 1 tm 3 waardeloos. Dan kon de mol dus toestaan dat er geld binnen geharkt werd of zelfs zelf geld binnenhalen.

[/quote]

Zo zie ik het niet hoor. Wel of geen veiling, de mol wil zoveel mogelijk geld uit de pot houden en zal dus ook in alle opdrachten voor een veiling zijn best doen. Een pot van 6000 waar je 3000 uit kunt halen is leuker dan een pot van 9000 waar je 3000 uithaalt.
Tuurlijk kan de mol zich iets meer inhouden om niet gelijk verdenkingen op zich te leggen, maar het hoofddoel is de opdracht verknoeien en de mol zal dat ook echt gedaan hebben (of geprobeerd) in de afgelopen 3 afleveringen. Zou anders ook niet fair zijn voor de drie afgevallen kandidaten als de mol niet tot nauwelijks heeft gemold. Kun je net zo goed pas met de serie beginnen na de veiling.



Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2017, 23:37:42 »
Ik heb het idee dat we in deze opdracht door de regie te sterk in de richting van Jochem en Thomas worden geduwd. Ik kan me niet voorstellen dat het ons weer zo makkelijk gemaakt wordt.
Alleen al het feit dat een simpele rekensom een aantal kandidaten (Jeroen, Roos, Diederik, bijv.) al pertinent uitsluit van het Molschap gaat bij mij te ver.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #131 Gepost op: 24-01-2017, 00:08:54 »
of je ze definitief kan doorstrepen als mol is iedereens eigen keuze. Maar in de duinestafette is t onmogelijk dat bij de naam diederik een schuldige is voor het jatten van 600 euro. tevens bij jeroen,roos en sigrid en zelfs bij sanne. indien deze 5 , nadat thomas de finish bereikt heeft. het geld niet meer in handen hebben gehad is t onmogelijk dat zij 600 euro hebben laten verdwijnen.

over mollen die geld in de pot brengen omdat ze weten dat er een veiling komt.: hiervoor hebben we helaas al genoeg voorbeeldjes gehad, ik vind het een laffe molstreek en hoop dat een echte mol zo speelt als faelanyazz aangeeft. ( klaas vergeef ik opdracht 1 afl 1 nog steeds niet  ::ohno::)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #132 Gepost op: 24-01-2017, 00:36:22 »
Net pas de aflevering van zaterdag gezien...  ::oink::

Ik heb het gevoel alsof iedereen had kunnen mollen hier.
Wat ik wel denk is dat we ons niet eens moeten focussen op het halve biljet van 1000...
Het zou goed kunnen dat in de spanning van het spel iedereen er aan voorbij gaat dat het eerste halve biljet van 1000 niet gepakt is.

Mogelijk scenario in mijn beleving? De Mol posteert zich tussen de twee 1000-helften in met als initiële actie om het eventuele eerste halve 1000-biljet in de broekzak te stoppen. Maar aangezien die niet gepakt is moest de Mol iets anders doen door andere biljetten weg te stoppen. Die wilde niet het risico lopen dat het tweede halve biljet als "solo" werd herkend. En moest er dus op een andere manier geld uit de pot.

Hoofdverdachte: Ima. En dan vooral omdat er veel tijd zat in haar "shift".

Sigrid en Sanne mollen te opzichtig. En Jochem en Thomas leggen er ook teveel nadruk op denk ik.
Jeroen schrijf ik voorlopig af als Mol. De enige plek waar je ogenschijnlijk niet kunt mollen bij deze opdracht is als eerste estafetteloper. Elke andere plek was goed geweest.
En Diederik? Tja... is ook geen mol denk ik. Zeker omdat er behalve dat halve duizendje ook nog ander geld verdwenen is.

Maar ja. Niets is wat het lijkt. Vorig jaar was Ellie Lust mijn gedoodverfde mol  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #133 Gepost op: 24-01-2017, 00:38:24 »
Zelf ook de shots eens opgezocht en het is inderdaad geld dat Jochem bij houdt. Al heb ik de indruk dat Thomas er weet van heeft.

Misschien heeft de kandidaat aan de Mol gevraagd om te mollen (zoals Art aan Patrick vroeg in 2011).

Dit uitgangspunt zou slaan op een verbondje tussen Jochem en Thomas. Dat kan betekenen dat Jochem denkt te weten dat Thomas de MOL is en omgekeerd. Het gaat er bij mij niet in dat Jochem in het zicht van Thomas geld verdonkeremaand, dus met toestemming, zonder dat er een afspraak is gemaakt tussen die twee.
Het kan ook zijn dat beiden elkaar testen op "eerlijkheid" c.q. "betrouwbaarheid"
Maar wat er precies gebeurd is kunnen wij helaas niet zien.
Ik blijf er echter bij dat Thomas iets in zijn zak heeft gestopt en voelt of het diep genoeg zit. Waarom zou hij anders zo aan zijn broekzak voelen en duwen?
De uitkomst kan zijn dat beiden geld wegwerken.
Het is wel zo dat er ook nog anderen onderweg waren en dat bij die collega's ook van alles mis heeft kunnen gaan.
Deze opdracht deed mij denken aan die fietsopdracht met molbrieven aan de bomen in de Klaas aflevering van vorig jaar.
Daar zijn ook vele bladzijden over volgeschreven maar later bleek wel dat er door de productie erg veel weg was gemonteerd.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #134 Gepost op: 24-01-2017, 04:41:22 »
Denk wel een verklaring te hebben voor de uitwisseling Jochem en Thomas. Jochem kan gewoon doen alsof hij een half briefje terg in zijn zak stopt en Thomas de hele briefjes meegeeft. Wie weet dacht Jochem zelfs dat hij dat deed en realiseert zich meteen als Thomas weg gaat dat hij zich misschien vergist heeft.

Ik denk dat Imanuelle het geld heeft verduisterd. Dat kan in principe wel (aangezien de montage van het geld in Art zijn handen sowieso al niet helemaal klopt hij heeft te weinig briefjes vast). Bovendien is zij veel tijd kwijt met niets, verdwijnt compleet uit beeld zonder een zijpad te nemen. En waar iedereen zich nog afvraagt waar het mis gegaan is, geeft Imannuele de schuld aan Jochem (en verdedigd Thomas met "hij kan het niet geweten hebben dus".)

Het lijkt me stug dat Jochem of Thomas zó uitdrukkelijk hebben gemold.

Diederik streep ik niet af. Hij biedt zich namelijk niet aan als coach en reageert ook niet als anderen hem aanwijzen. de groep wordt het eens en dan kan hij moeilijk weigeren. Vervolgens lijkt hij goede aanwijzingen te geven maar tegelijkertijd weet hij dat er zijpaden overgeslagen worden, dat er geen half biljet is gemeld en dat Jochem dus een half biljet in het spel brengt en laat hij Thomas niet meer checken terwijl er zat tijd over is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2017, 07:18:21 »
De run van Ima heb ik ook een paar maal teruggekeken.
Daar is inderdaad het e.e.a. weggemonteerd en het lijkt dat haar stapel met geld en papieren dunner is. Uit wat we te zien krijgen valt echter weinig concreets op te maken.

De biechten van Ima vind ik ook mols.

Offline Ric

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #136 Gepost op: 24-01-2017, 08:58:22 »
volgens mij zorgt thomas ervoor dat de opdracht grotendeels mislukt.
Maar hij moest dit doen, als mol of als kandidaat die zich mols voordoet.
Doet hij het niet, dan is hij de perfecte deelnemer en kan hij onmogelijk nog de mol zijn.(omdat hij alle troeven in handen heeft om hier al dan niet geld te verdienen)

Het kan natuurlijk zijn dat het voor hem al fout gelopen is (door een actie van de mol) maar dat hij zwijgt, en dan verdenkt hij de loper voor hem (Jochem)


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2017, 10:02:10 »
Jeroen zegt tijdens zijn run: "Mijn stukje was eigenlijk geen fluit aan, want ik rende mijn stukje door de duinen. Daar waren ondertussen twee paaltjes die ik tegenkwam. Ik deed het klepje open, daar zaten per paaltje een briefje van tien onder het klepje. En dat was mijn opbrengst."

Dit lijkt me anders geen briefje van 10, het cijfer 1 lijkt veel te breed. Het betreft het eerste paaltje van Jeroen, scherper kwam het helaas niet in beeld. Het geld van het tweede paaltje komt helaas niet zichtbaar in beeld. Toen Art het geld telde, zag ik geen briefje van tien met gele markering, of een ander biljet met gele markering voorbij komen.



En wat doet Jeroen hier? Waarom vindt hij het nodig om het geld tijdens dat korte stukje richting Roos in zijn broekzak te stoppen? Lijkt me niet dat je bang bent om het kwijt te raken. Rent ook niet echt makkelijk, met een hand in je broekzak. En het kan je kostbare seconden kosten. Een wisseltruc?



Vlak voordat Jeroen van start gaat zegt Diederik bovendien door de portofoon: "Als je half geld hebt, alleen DAN moet je het doorgeven. De rest maakt niet uit." Als dat zo is, waarom geeft Jeroen zijn twee hele briefjes van 10 dan aan Roos? Of heeft hij ergens een half biljet vandaan getoverd? Hij is in elk geval niet langs een rood paaltje gekomen, aangezien Diederik tegen Roos zegt dat ze extra tijd heeft voor een uitwijk die Jeroen niet gedaan heeft.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 10:58:20 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2017, 10:27:53 »
De run van Ima heb ik ook een paar maal teruggekeken.
Daar is inderdaad het e.e.a. weggemonteerd en het lijkt dat haar stapel met geld en papieren dunner is.
(Dat de opdracht heeft stil gelegen tijdens haar run om Diederik de kans te geven zich naar een andere duin te verplaatsen, om nog enigszins zicht te houden op de renners.)

Ik deel overigens niet de mening van sommigen in dit topic dat de regie/montage ons sterk richting Jochem en Thomas duwt. Jochem, ja absoluut, maar van Thomas juist amper. Alleen doordat wij de boel narekenen om te merken dat er €500+ ontbreekt en de beelden terug kijken om te zien dat de 2 halve briefjes er bij de telling zitten, wordt hij in eens extreem verdacht. Zijn €500 wordt niet overhandigd aan Art. Dat valt lastig verdachter te monteren.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 10:37:48 door Rat »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #139 Gepost op: 24-01-2017, 11:12:24 »
Um... waarom is degene die geld wegmoffelt in deze opdracht ook maar gelijk de mol?
1. er zijn altijd nepmollen
2. volgende week is er een veilingopdracht

Snap het "onomstotelijke" bewijs niet zo