Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 507454 keer)

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #460 Gepost op: 17-06-2017, 23:34:35 »
Cyprus i.c.m die foto klinkt heel aannemelijk en vind ik erg tof. Goed speurwerk  ::ok:: Een land waar ik ooit op ben ga hopen nadat ze andere eilanden (IJsland, Sri Lanka, Dominicaans Republiek) ook hebben bezocht. Zou dan eindelijk weer een Europa serie betekenen (al is Cyprusook soort van Azië toch?). En ik denk zelfs dat ze er een hele serie op kunnen nemen, maar na 4 jaar (2014 was het laatste duoland), zou een combinatie in 2018 ook wel leuk zijn. Maar met welk land dan.. geen idee, misschien wel een relatief onbekend Grieks eiland.

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat Israël dat eventuele tweede land is. Dat ligt heel dicht bij Cyprus, het is er nu relatief rustig en bovendien leent dat land zich, net als Cyprus, zich prima voor een korte rondreis van 8 tot 10 dagen. Prima om met elkaar te combineren als je 16-20 dagen moet filmen.

Maar goed, we dachten eerder ook bij Sri Lanka en de DR dat er nog een tweede land zou komen en dat is niet gebeurd. Dus misschien blijven ze dan nu ook wel de hele serie op Cyprus...
« Laatst bewerkt op: 17-06-2017, 23:36:37 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #461 Gepost op: 17-06-2017, 23:58:23 »
Die plek op Cyprus ziet er veelbelovend uit, maar de zijkant van de transportband lijkt me op de WIDM-foto wel anders, toch?
Klopt idd, maar op de Androlikou steengroeve op Cyprus zijn veel verschillende types van dit soort constructies aanwezig als ik er naar google. Rick zal wel vooraf uitgezocht (laten) hebben of er foto's van deze online stonden.


de site is overigens best groot als dit hem is. Vanaf 1:33 in de volgende video een overzicht
https://www.youtube.com/watch?v=9SBydBVQyTw

het aantal van dat soort stellages is ook behoorlijk.



Denk door de begroeiing sowieso dat een regio met een Mediterraan klimaat toch wel voor de hand ligt.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #462 Gepost op: 18-06-2017, 00:04:07 »
Lekker speurwerk jongens!!!!!!!

Israel is echt een prachtig land, echt super geschikt voor Wie is de mol. Het heeft verschillende soorten uiterlijk, zowel arabisch maar ook hele mooie stukke vlak land. ruwe rotsen, mooie kliffen, veel groen maar ook veel oude historische gebouwen en moskeeen.

Zou prima kunnen in combinatie met Cyprus.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #463 Gepost op: 18-06-2017, 00:07:56 »
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat Israël dat eventuele tweede land is. Dat ligt heel dicht bij Cyprus, het is er nu relatief rustig en bovendien leent dat land zich, net als Cyprus, zich prima voor een korte rondreis van 8 tot 10 dagen. Prima om met elkaar te combineren als je 16-20 dagen moet filmen.

Een keuze voor Israël zou in Nld en zeker in Hilversum veel te gevoelig liggen, denk ik. Dan haken er denk ik om die reden al BN'ers af.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #464 Gepost op: 18-06-2017, 00:18:25 »
Een keuze voor Israël zou in Nld en zeker in Hilversum veel te gevoelig liggen, denk ik. Dan haken er denk ik om die reden al BN'ers af.


Sorry? Je vergeet even dat Wie is de mol in zoveel landen heeft gefilmd waar ellende is.

Als het om veiligheidsredenen lastig zou zijn om te filmen, zal de crew niet zo snel naar zo'n plek reizen maar verder draait Wie is de mol gewoon om filmen en entertainment dus het zou dan sowieso een beetje hypocriet zijn.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #465 Gepost op: 18-06-2017, 01:55:58 »
Cyprus lijkt mij echt gaaf. ::jaja:: Europa, maar op de grens. Mysterieus ::vergroot::
En hier ook nog amper genoemd als mogelijke bestemming eigenlijk toch, de afgelopen jaren? :o
Leuk dat ze ons al teasen met zo'n foto. ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #466 Gepost op: 18-06-2017, 08:46:57 »
Sorry? Je vergeet even dat Wie is de mol in zoveel landen heeft gefilmd waar ellende is.

Als het om veiligheidsredenen lastig zou zijn om te filmen, zal de crew niet zo snel naar zo'n plek reizen maar verder draait Wie is de mol gewoon om filmen en entertainment dus het zou dan sowieso een beetje hypocriet zijn.

Het zou best kunnen, Cyprus en Israël... Echter, niet perse om veiligheidsredenen, maar eerder om politieke redenen kan het nogal gevoelig liggen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #467 Gepost op: 18-06-2017, 09:07:18 »
Israël lijkt me op zich geen punt, twee seizoenen Pelgrimscode zijn daar ook voor een deel gedraaid.
« Laatst bewerkt op: 18-06-2017, 09:09:56 door Mollenvanger-MV »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #468 Gepost op: 18-06-2017, 09:10:12 »
Israël lijkt me op zich geen punt, twee seizoenen Pelgrimscode zijn daar ook gedraaid.
Evangelische Omroep is een uitzondering. Het zou bij AVROTROS nog wel kunnen, maar ik weet niet of de programmamakers het willen, of het risico op negatieve publiciteit aan zouden durven. Ik vraag me ook af of Simone Weimans (toch wel een zekerheid) of dit jaar Sanne Wallis de Vries, bijvoorbeeld, dan zouden zeggen, "top! doen we."


Sorry? Je vergeet even dat Wie is de mol in zoveel landen heeft gefilmd waar ellende is.

Als het om veiligheidsredenen lastig zou zijn om te filmen, zal de crew niet zo snel naar zo'n plek reizen maar verder draait Wie is de mol gewoon om filmen en entertainment dus het zou dan sowieso een beetje hypocriet zijn.

Ik weet dat het hypocriet is om dan wel in bepaalde andere landen te filmen, maar Israël is nu eenmaal veel meer negatief in het nieuws als bezettende macht en agressor.

En ja, ik weet dat het in principe een relatief veilig land is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #469 Gepost op: 18-06-2017, 12:17:00 »
Zou dit het misschien zijn dan?? Bij ong. 4:35 en later ook weer in beeld.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #470 Gepost op: 18-06-2017, 12:39:17 »
Hoi ::zwaai::, erg leuk dat ik hier wordt genoemd... Ik had eigenlijk niet verwacht dat jullie ook zouden denken dat Cyprus misschien wel het land van WIDM 2018 kan zijn. Het zou erg leuk zijn als ik dit goed heb.. :)
Ook erg leuk dat jullie met mijn tip verder hebben zitten speuren en een aantal video's hebben gevonden!!  ::ok:: ::ok::

Ik had op de site van de Tunnelvisie ook nog een aantal namen gezet, maar waarschijnlijk zijn ze fout, maar aan deze twijfel ik toch nog;

- Joost Reijns (Ex-sporter) Ik denk dat we op zoek moeten gaan naar (ex)-sporters, want die hebben we tot zo ver nog geen.


Ik vind het trouwens echt knap dat jullie zo veel mensen al hebben gevonden die waarschijnlijk in WIDM zitten!!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #471 Gepost op: 18-06-2017, 12:41:53 »
Zou dit het misschien zijn dan?? Bij ong. 4:35 en later ook weer in beeld.



Super goed gevonden! Ik denk steeds meer zeker te weten dat Cyprus het land van WIDM 2018 is. Dat zou echt te gek zijn! Waarschijnlijk wel iets in het zuidoosten van Europa of er net buiten.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #472 Gepost op: 18-06-2017, 12:53:00 »
Ik kom terug op wat ik zojuist gezegd heb.

Nigel stuurde ons een link met foto's van een groeve die er véél meer op lijkt:

https://www.crushers.de/enders/index.php?option=com_content&view=article&id=620:schotterwerk-in-zypern-ii-2&catid=71&Itemid=1016&lang=en

Sterker nog, dit moet haast wel de plek zijn.
En deze groeve staat in...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ;D ::ok::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #473 Gepost op: 18-06-2017, 13:05:26 »
Die video was waarschijnlijk bij de Mitsero Mine, naast de acheradam. De coordinaten voor google maps zijn: 35.066262,33.134044. Hier zijn de machines op sateliet ook goed te zien. Klein stukje naar het zuid-westen zijn ook deze groeves te zien.
« Laatst bewerkt op: 18-06-2017, 13:09:58 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #474 Gepost op: 18-06-2017, 13:29:09 »
Zou dit het misschien zijn dan?? Bij ong. 4:35 en later ook weer in beeld.


Zou kunnen. Ik zie nog steeds geen één-op-één match met de transportbanden uit de foto van Rick, maar vraag me dus af of die match überhaupt te vinden is online. Lijkt me onlogisch dat ze dat niet eerst gecheckt zouden hebben. 


Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #475 Gepost op: 18-06-2017, 15:28:10 »
Ik ben aan het uitpluizen of ze rond onze verwachten datums van Nederland naar Cyprus zijn gevlogen. Misschien heeft iemand een goede tip / website? Het zou natuurlijk ook mogelijk zijn dat ze vanuit België of Duitsland naar Cyprus zijn gevlogen om minder op te vallen als BN'ers?! Weet iemand toevallig met welke vliegtuigmaatschappij WIDM altijd gaat?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #476 Gepost op: 18-06-2017, 15:55:38 »
Ik heb misschien nog een kandidaat gevonden: Remko Vrijdag, hij heeft sinds 11 mei niet meer iets gepost op Twitter.. Op 26 mei is hij in ieder geval in Nederland, want hij ging toen samen met Martine Sandifort naar Schouwburg Amphion volgens de tweet van Martine. Zelf heeft hij na 11 mei niks meer getweet. Misschien één van de eerste afvallers?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #477 Gepost op: 18-06-2017, 16:09:40 »
Remko tweet wel vaker een maand lang niet. Ik ga er eigenlijk ook vanuit als hij meedoet, dat Martine dan zijn vertrouwenspersoon zou zijn. Het lijkt me dan niet dat zij iets zou tweeten hierover.
Of er verder werk gepland stond kan ik nog niet vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #478 Gepost op: 18-06-2017, 16:10:21 »
Ik heb misschien nog een kandidaat gevonden: Remko Vrijdag, hij heeft sinds 11 mei niet meer iets gepost op Twitter.. Op 26 mei is hij in ieder geval in Nederland, want hij ging toen samen met Martine Sandifort naar Schouwburg Amphion volgens de tweet van Martine. Zelf heeft hij na 11 mei niks meer getweet. Misschien één van de
eerste afvallers?
Zou wel heel slordig zijn dan als Martine dat tweet. Als ex-deelnemer in een jaar Twitter al werd geanalyseerd, zou ze beter moeten weten. Bovendien werken die twee al zo lang samen, dat als Remko meedoet, hij Martine als ex-deelnemer misschien wel als vertrouwenspersoon heeft. Dus lijkt me heel sterk dat hij meedoet, maar je weet het natuurlijk nooit  ::vergroot::

Edit: dat wat Brtdm zegt in iets andere woorden ;D :P (en een halve minuut later).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #479 Gepost op: 18-06-2017, 16:29:27 »
Nee, Remko doet dit jaar niet mee aan widm. Dat 'bezoekje' aan de Schouwburg was namelijk gewoon werk. Vrijdag vs. Sandifort was de show waar ze naartoe gingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?