Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 507398 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #720 Gepost op: 17-07-2017, 13:32:54 »
Oké... Jammer! Ik heb niet naar Instagram gekeken en eventuele evenementen. Vind Olga Commandeur wel echt iemand voor ER of WIDM. Hopelijk in (één van de) volgend(e) seizoen(en).
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #721 Gepost op: 17-07-2017, 15:16:31 »
Inmiddels heeft De tunnelvisie wellicht de locatie ontdekt. Aangezien hij het zelf hier nog niet heeft geplaatst, doe ik het maar..
De locatie zou zijn:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Ik had er al eens kort op gezocht, maar er was nog geen aanleiding om langer door te zoeken. Nu dus wel.

Laat de discussie maar starten!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #722 Gepost op: 17-07-2017, 15:46:55 »
Ik kreeg inderdaad een tip binnen van iemand die de groep in Georgië heeft gespot. Ik denk dat het de vriend van itsmemario is, want hij vertelde dat hij zijn foto's weg moest gooien van de productie.
Ik ben ook op zoek gegaan naar groeves in Georgië en heb er een gevonden waar ik behoorlijk van overtuigd ben. (Maar dat heb ik vaker gezegd, dus oordeel zelf  ::rofl::)

Het enige aparte eraan is het duidelijke blauw, wat ik niet in de foto van Rick heb gezien. Maar als je goed kijkt, lijkt de reling op de achtergrond toch blauw te zijn en zouden de andere blauwe delen net buiten de foto kunnen vallen. Mogelijk om ons op een verkeerd spoor te brengen...

Verder vind ik het qua opstelling van de machines en achtergrond enorm overeenkomen!

Deze groeve ligt tussen Ujarma en Khashmi, niet ver van de hoofdstad Tbilisi.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #723 Gepost op: 17-07-2017, 15:48:25 »
Ik denk dat ik de foto gevonden heb.. momentje

Edit: tunnelvisie was me net voor met die foto

 100%, zelfs de hekjes zijn blauw. Is op foto Rick wat licht te zien, maar zal wel wat stoffig zijn en licht verkleurd.

Even voor de vergelijking de foto van Rick hieronder...

« Laatst bewerkt op: 17-07-2017, 16:04:29 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #724 Gepost op: 17-07-2017, 15:56:45 »
Nou dat is dus sluitend, (althans voorlopig)

ik had eigenlijk eerder gehoopt dat ze Italië zouden doen omdat het dan gewaagder zou zijn,
maar eindelijk weer een seizoen in Europa, das ook wel wat waard.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #725 Gepost op: 17-07-2017, 16:08:49 »
Dat massieve stuk onder de transportband ziet er toch anders uit in foto van Rick?

Maar voor de rest lijkt het er wel heeeeeeel erg op idd.

Als dat andere gerucht ook klopt (want dat past) weten we nu al 2 van de 3 finalisten. Geen van die twee lijkt me de mol overigens. Het zou wel slordig zijn als ze die alle drie + crew met zelfde vlucht naar Nld. terug lieten vliegen.  :\'(


Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #726 Gepost op: 17-07-2017, 16:28:43 »
Wow!! Geweldig! Toch Georgië!! Goed gedaan, De Tunnelvisie!!! Denk dat het gerucht van itsmario wel klopt, maar die van Kiki niet.

Ja, Georgië lijkt me een van de meest waarschijnlijke bestemmingen voor 2018. Het valt me op dat ze in al die jaren Wie is de Mol? nog helemaal niet in de voormalige Sovjet-Unie zijn geweest. Nu lijkt Rusland me vrij lastig, maar Georgië lijkt me amazing! En perfect geschikt om Sovjet-gerelateerde opdrachten in te verwerken.
Het is, net als Sri Lanka en de DR klein en compact, waardoor de reisafstanden kort zijn. Maar het is toch enorm divers! Je hebt grote steden als de hoofdstad Tbilisi en natuurlijk Gori, de geboorteplaats van Stalin. Daarnaast is er een prachtige kustlijn aan de Zwarte Zee. Heel veel boerenland. En wat denk je van het berggebied van Svanetië met al zijn afgelegen dorpjes vol schuiltorens? :)
Georgië, dé place to be voor WIDM 2018!! :D

Bericht toen ze nog niet vertrokken waren!! Het lijkt erop dat de makers van WIDM op deze site inspiratie doen... Jan Versteegh werd meerdere keren genoemd op wenslijstjes en is waarschijnlijk ook één van de kandidaten!
« Laatst bewerkt op: 17-07-2017, 16:34:52 door Nigel »
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #727 Gepost op: 17-07-2017, 16:35:01 »
Ik heb destijds geprobeerd om mijn gevoel uit te schakelen, toen mensen in 2009 met de naam Frits Sissing kwamen, in combinatie met de locatie. De informatie van die bloggers bleek achteraf te kloppen.


Als Georgië blijkt te kloppen, mag de lijn naar de twee kandidaten ook worden doorgetrokken.


Maar dan valt me nog het volgende in: wie weet of er na te gaan is of de opnameperiode ''altijd'' op een maandag begint, en dan ook drie weken later op een maandag eindigt? Als dat namelijk zo is, klopt het verhaal van Georgië weer niet met de genoemde datum. Ik vrees echter dat het niet precies 3 weken is dat ze van huis zijn....

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #728 Gepost op: 17-07-2017, 16:41:53 »
Maar stel dat de info van Kiki klopt, dan zijn ze dus 9 juni van Tbilisi naar Amsterdam gevlogen via Istanbul. Dit is nogsteeds goed mogelijk, maar dan zouden we dus al wel 2 finalisten weten... Laten we dan maar hopen dat het niet klopt??
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #729 Gepost op: 17-07-2017, 16:44:36 »
Maar stel dat de info van Kiki klopt, dan zijn ze dus 9 juni van Tbilisi naar Amsterdam gevlogen via Istanbul. Dit is nogsteeds goed mogelijk, maar dan zouden we dus al wel 2 finalisten weten... Laten we dan maar hopen dat het niet klopt??

ik ben bang dat als de namen van die 2 kandidaten bekend zijn we alles kunnen concluderen als waar en dan de spanning er zo goed als vanaf is dit seizoen. Jammer!

Daarbij wordt het wel precies op de juiste manier gebracht dat het bijna niet anders kan toch?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #730 Gepost op: 17-07-2017, 16:46:23 »
ik ben bang dat als de namen van die 2 kandidaten bekend zijn we alles kunnen concluderen als waar en dan de spanning er zo goed als vanaf is dit seizoen. Jammer!
Ik vind dit soort uitspraken een half jaar voor aanvang van het seizoen zo jammer   ::ohno::

Verder: leuk dat er al zo goed gespeurd wordt naar de locatie!!  ::ok::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #731 Gepost op: 17-07-2017, 16:50:36 »
ik ben bang dat als de namen van die 2 kandidaten bekend zijn we alles kunnen concluderen als waar en dan de spanning er zo goed als vanaf is dit seizoen. Jammer!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-11-2017, 20:02:11 door Lukie4, Reden: spoiler tags »
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #732 Gepost op: 17-07-2017, 16:51:15 »
Het zou wel slordig zijn als ze die alle drie + crew met zelfde vlucht naar Nld. terug lieten vliegen.  :\'(
Zoveel vluchten richting Nederland zijn er niet vanaf Tbilisi naar Amsterdam. Volgens mij maar eentje per dag. Dus dan zal je toch wel met dezelfde vlucht gaan. Al kan je ook via Istanbul natuurlijk... (al is dat wel omvliegen)

Maar verder: gewoon afwachten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #733 Gepost op: 17-07-2017, 17:58:33 »
Ik vind dit soort uitspraken een half jaar voor aanvang van het seizoen zo jammer   ::ohno::

Verder: leuk dat er al zo goed gespeurd wordt naar de locatie!!  ::ok::

oh snap ik prima, ik ga niet zeggen dat het seizoen zelf niet tof kan zijn, maar meer dat de executies minder interessant worden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #734 Gepost op: 17-07-2017, 18:03:07 »
A: Puik speurwerk! Georgië ::bravo::
B: Zullen we de namen van die twee mogelijke finalisten in spoilertags houden a.u.b? Ik ben nog altijd huiverig voor die blog, maar laten we het zekere voor het onzekere nemen - het zou een ramp voor de makers zijn als het klopte.
...óf niet!

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #735 Gepost op: 17-07-2017, 18:08:26 »
Zullen we de namen van die twee mogelijke finalisten in spoilertags houden a.u.b?

Helemaal mee eens! Had ook liever gehad dat die niet gepubliceerd waren op die blog...  ::ohno::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #736 Gepost op: 17-07-2017, 18:11:46 »
Ik kreeg inderdaad een tip binnen van iemand die de groep in Georgië heeft gespot. Ik denk dat het de vriend van itsmemario is, want hij vertelde dat hij zijn foto's weg moest gooien van de productie.
Ik ben ook op zoek gegaan naar groeves in Georgië en heb er een gevonden waar ik behoorlijk van overtuigd ben. (Maar dat heb ik vaker gezegd, dus oordeel zelf  ::rofl::)

Het enige aparte eraan is het duidelijke blauw, wat ik niet in de foto van Rick heb gezien. Maar als je goed kijkt, lijkt de reling op de achtergrond toch blauw te zijn en zouden de andere blauwe delen net buiten de foto kunnen vallen. Mogelijk om ons op een verkeerd spoor te brengen...

Verder vind ik het qua opstelling van de machines en achtergrond enorm overeenkomen!

Deze groeve ligt tussen Ujarma en Khashmi, niet ver van de hoofdstad Tbilisi.
Het is de enige groeve in Georgië waar ik foto's van kon vinden.

Je zou bijna denken dat Rick wilde dat het vroegtijdig uit zou lekken. :P


ik ben bang dat als de namen van die 2 kandidaten bekend zijn we alles kunnen concluderen als waar en dan de spanning er zo goed als vanaf is dit seizoen. Jammer!

Daarbij wordt het wel precies op de juiste manier gebracht dat het bijna niet anders kan toch?

Het kan ook gecoördineerd getrol zijn van de productie.

*aluminium hoed weer af* ::rofl::

Of van iemand hier. Ik bedoel... van Rick's foto kun je in principe afleiden dat het om Georgië zou kunnen gaan, als je op foto's / vids van steengroeves in dat land zoekt ...en dan kun je er een verhaal omheen verzinnen en met een aantal verschillende identiteiten mensen benaderen dat je inside info hebt. Dat die twee namen meededen was eigenlijk ook al 99.99% zeker.
« Laatst bewerkt op: 17-07-2017, 18:13:26 door Amethyst »

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #737 Gepost op: 17-07-2017, 18:15:23 »
Ja, Georgië lijkt me een van de meest waarschijnlijke bestemmingen voor 2018. Het valt me op dat ze in al die jaren Wie is de Mol? nog helemaal niet in de voormalige Sovjet-Unie zijn geweest. Nu lijkt Rusland me vrij lastig, maar Georgië lijkt me amazing! En perfect geschikt om Sovjet-gerelateerde opdrachten in te verwerken.
Het is, net als Sri Lanka en de DR klein en compact, waardoor de reisafstanden kort zijn. Maar het is toch enorm divers! Je hebt grote steden als de hoofdstad Tbilisi en natuurlijk Gori, de geboorteplaats van Stalin. Daarnaast is er een prachtige kustlijn aan de Zwarte Zee. Heel veel boerenland. En wat denk je van het berggebied van Svanetië met al zijn afgelegen dorpjes vol schuiltorens? :)
Georgië, dé place to be voor WIDM 2018!! :D

Nou, inmiddels weten we dus dat Georgië naar alle waarschijnlijkheid inderdaad de locatie is van WIDM 2018! Goede keuze, al zei ik het zelf. ;) Maar om even op onderstaand bericht van Nigel te reageren dat hij gaf op dat idee van mij:

Bericht toen ze nog niet vertrokken waren!! Het lijkt erop dat de makers van WIDM op deze site inspiratie doen... Jan Versteegh werd meerdere keren genoemd op wenslijstjes en is waarschijnlijk ook één van de kandidaten!

Nou, nee hoor... dat ze Georgië kozen kwam niet door dat topic. Ikzelf schreef dit bericht al ongeveer twee maanden ná de chat met Art. Waarin hij al vertelde hij al dat hij het land al wist. Op dat moment stond het dus al vast.
De hint die Art gaf dat het 'heel anders' was, betekende dat ik in beginsel al heel veel kon wegstrepen. De voormalige Sovjet-Unie was een van de weinige belangrijke streken op de wereld waar het programma nog nooit een seizoen had gemaakt. En Georgië heeft de diversiteit die nodig is om er een goed seizoen te filmen. Zodoende kwam ik daar op uit. Grappig om te zien dat ik het (waarschijnlijk) gewoon goed had! :)
« Laatst bewerkt op: 17-07-2017, 18:25:14 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #738 Gepost op: 17-07-2017, 18:17:07 »
Dat die twee namen meededen was eigenlijk ook al 99.99% zeker.

wanneer was die blog gepost, want er kan ook gewoon vanuit die website gekloot zijn, door te zeggen dat ze die twee gezien hebben terwijl dat natuurlijk nooit waar hoeft te zijn.

maar dat het istanbul was is dan wel weer héél toevallig als het zo uitkomt met georgië,
je zou zeggen toeval bestaat niet...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #739 Gepost op: 17-07-2017, 18:17:29 »
Uiteindelijk is het seizoen waarbij Frits Sissing als finalist werd getraceerd/gelocaliseerd ook een mooi seizoen geworden, maar in dit geval zijn het twee namen, dat is alweer een graadje erger.