Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 506944 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1360 Gepost op: 21-11-2017, 14:15:16 »
Ik vermoed dat de kandidaten elkaar moeten gaan vinden in de eerste aflevering.
Dus niks gezellig met zijn tienen luisteren naar Art die de eerste opdracht uitlegt.

We gaan het zien! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1361 Gepost op: 21-11-2017, 16:24:51 »
Beginnen ze in 2 verschillende landen?

Bedoel je hiermee 5 in bijv. Georgië en 5 in Armenië?
Zou leuk zijn want dan moet je de eerste aflevering iemand vinden waarmee je informatie deelt over de andere groep wanneer ze bij elkaar komen , maar er kan natuurlijk ook foute informatie worden gegeven. Maar dan hoop ik wel nog geen test en executie , omdat er 50% kans is dat je niet bij de MOL in het groepje zit. Zou verrassend zijn..

Van A naar B zou ook wel leuk zijn.
Ik hoop voor de kandidaten dat ze wel weten waar ze heengaan, het zou erg zijn als je alleen korte broeken hebt meegenomen en dan in een ijskoud land zit..
« Laatst bewerkt op: 21-11-2017, 16:26:32 door Nigel »
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1362 Gepost op: 21-11-2017, 16:47:51 »
Bedoel je hiermee 5 in bijv. Georgië en 5 in Armenië?
Zou leuk zijn want dan moet je de eerste aflevering iemand vinden waarmee je informatie deelt over de andere groep wanneer ze bij elkaar komen , maar er kan natuurlijk ook foute informatie worden gegeven. Maar dan hoop ik wel nog geen test en executie , omdat er 50% kans is dat je niet bij de MOL in het groepje zit. Zou verrassend zijn..

Van A naar B zou ook wel leuk zijn.
Ik hoop voor de kandidaten dat ze wel weten waar ze heengaan, het zou erg zijn als je alleen korte broeken hebt meegenomen en dan in een ijskoud land zit..

Bijvoorbeeld. Of ze moeten elkaar gaan zoeken, zoals Tunnelgraver ook al zei.
In het Molboekje staat in ieder geval dit:

'Een onbekend avontuur staat ons te wachten. Net als jou, beste Mol. Want natuurlijk weet jij zo'n beetje wat je te wachten staat; een paar opdrachten per dag, afscheid nemen van een kandidaat en de volgende dag weer nieuwe opdrachten. De voorspelbaarheid van het onbekende.
Maar deze keer lijkt jou tocht door het duister nog wat donkerder dan in andere seizoenen. En dat geldt al helemaal voor je medekandidaten.
Zij wisten bij vertrek echt niets. Niet wat de bestemming is van dit seizoen, niet wie er meedoen. Niets was zeker voor hen.
Het houvast dat ze dachten te hebben door vorige seizoenen te bestuderen is ze ontnomen. Deze keer is, zeker bij de start, echt niets is wat het lijkt. Geen voorspelbaarheid, maar de magie van het onbekende.
Die start en wat er daarna gebeurde trilt nog steeds na. De groep heeft geen tijd om vaste grond onder de voeten te zoeken.
Ze lopen op hun tenen en grijpen zich vast aan de rand van de afgrond. Alles om maar niet naar huis te hoeven. Gaat dat ten kost van de ander? Dan is dat maar zo... Je kijkt er met enig plezier op neer. Net als ik'


Misschien beginnen ze alle 10 los van elkaar, moeten ze elkaar zoeken, mogen ze nog voor het seizoen begint al een ronde maken langs pijltjes met bijv atributen en kunnen ze er eventueel al voor kiezen om te weten wie de Mol is (hier staat dan iets enorms tegenover, een dilemma)
Of ze moeten elkaar voor het eerst wegspelen, iemand iets misgunnen.
Het wordt in ieder geval een bijzondere start, als we dit mogen geloven.
Mede daarom is misschien het land nog niet bekend gemaakt. Of landen....

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1363 Gepost op: 21-11-2017, 16:50:43 »
Eerlijk gezegd vind ik die spanning die ze zo opbouwen geweldig ::bravo::

... nu nog wachten tot de postbode komt.

EDIT: Supervaag. Gisteren was hij bij PostNL. Vandaag nog steeds. Niets opgeschoten dus. Bezorgmoment staat nog wel aangegeven als 21 november 2017 (vandaag). Hoe laat willen ze dan dat pakketje komen afleveren is de vraag...
« Laatst bewerkt op: 21-11-2017, 16:58:01 door Molloot200 »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1364 Gepost op: 21-11-2017, 17:44:31 »
Ik zat er vorig jaar nog aan te denken. Het leek me wel leuk als kandidaten in verschillende landen starten. Misschien dat iets dergelijks er nu aankomt. Een andere verklaring om geen land bekend te maken zie ik ook niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1365 Gepost op: 21-11-2017, 17:51:28 »
Er staan trouwens nog tien locaties waar art in 2020 graag naar toe zou gaan. 1 daarvan is 'Roemenië, Georgië, Armenië. Georgië wordt dus wel genoemd in het molboekje.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1366 Gepost op: 21-11-2017, 17:55:30 »
Inmiddels heb ik het boekje ook. En ook al staat de locatie nergens met name vermeld, toch is hetgeen er wel in staat, zeker de moeite waard. Ik heb de indruk dat het boekje ook zonder locatie voldoende leesvoer bevat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1367 Gepost op: 21-11-2017, 18:12:47 »
Maar deze keer lijkt jou tocht door het duister nog wat donkerder dan in andere seizoenen.

Staat er echt 'jou tocht' in het boekje? Dan is het wel haastwerk geweest zeg...
Eerst al dat later verschijnen dan gepland, nu dus wellicht een aanwijzing voor haastwerk bij de productie.
Je zou bijna gaan denken dat het spel niet al maanden geleden helemaal gespeeld is, maar dat er tamelijk recent pas een beslissing is gevallen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1368 Gepost op: 21-11-2017, 18:14:20 »
Er staan trouwens nog tien locaties waar art in 2020 graag naar toe zou gaan. 1 daarvan is 'Roemenië, Georgië, Armenië. Georgië wordt dus wel genoemd in het molboekje.

Dus we krijgen sowieso nog drie seizoenen Art of gaat ie dat tripje met zijn gezin maken? ;D

Inmiddels heb ik het boekje ook. En ook al staat de locatie nergens met name vermeld, toch is hetgeen er wel in staat, zeker de moeite waard. Ik heb de indruk dat het boekje ook zonder locatie voldoende leesvoer bevat.

Gelukkig maar want tot nu toe zat het boekje altijd vol informatie over het land. Wat is daar voor in de plaats gekomen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1369 Gepost op: 21-11-2017, 18:22:17 »
Op de persoon afgestemde vragen, bijvoorbeeld. Andere jaren waren het standaardvragen voor iedereen, voor zover ik me herinner.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1370 Gepost op: 21-11-2017, 18:25:50 »
Staat er echt 'jou tocht' in het boekje? Dan is het wel haastwerk geweest zeg...
Eerst al dat later verschijnen dan gepland, nu dus wellicht een aanwijzing voor haastwerk bij de productie.
Je zou bijna gaan denken dat het spel niet al maanden geleden helemaal gespeeld is, maar dat er tamelijk recent pas een beslissing is gevallen!

Jouw* tocht. Mijn fout, heb het ff vrij snel overgetypt. Verder geen spelfouten toch?

@Heinz

Interviews met oud kandidaten, wat uitgebreider dan normaal. Diederik Jekel, finalisten van vorig jaar. Margriet & Chris, die overigens nergens zwart op wit bevestigen dat hun aankomend seizoen weer Moltalk doen, maar ook dingen waaruit ik op maak dat ze dat wel gaan doen..

Stukjes door Art.

4 vragen aan elke huidige kandidaat. Olcay benoemt dat ze een regenjas had moeten meenemen, Jan noemt  de keuken in Land X belabberd, en Simone vergelijkt de natuur met Game of Thrones. Bevestigd dit Georgie?


Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1371 Gepost op: 21-11-2017, 18:32:43 »
EDIT: Supervaag. Gisteren was hij bij PostNL. Vandaag nog steeds. Niets opgeschoten dus. Bezorgmoment staat nog wel aangegeven als 21 november 2017 (vandaag). Hoe laat willen ze dan dat pakketje komen afleveren is de vraag...

Ik had hetzelfde. Schijnbaar was de container met post niet goed doorgekomen en komt het boekje morgen aan. Heb hem dus maar bij de boekhandel gehaald. Dan stuur ik het boekje dat ik morgen krijg wel weer terug...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1372 Gepost op: 21-11-2017, 19:16:55 »
Laten we het laatste literaire werk van Art eens ontleden.

Citaat van: Art
Een onbekend avontuur staat ons te wachten. Net als jou, beste Mol. Want natuurlijk weet jij zo'n beetje wat je te wachten staat; een paar opdrachten per dag, afscheid nemen van een kandidaat en de volgende dag weer nieuwe opdrachten. De voorspelbaarheid van het onbekende.

Citaat van: Art
Deze keer is, zeker bij de start, echt niets is wat het lijkt. Geen voorspelbaarheid, maar de magie van het onbekende.

Ja, wat is dat onbekende nou? Voorspelbaar of magisch? :P

"Zeker bij de start" doet vermoeden dat alleen het begin echt anders zal zijn.

Citaat van: Art
Die start en wat er daarna gebeurde trilt nog steeds na. De groep heeft geen tijd om vaste grond onder de voeten te zoeken.

Zou "trillen" ergens naar verwijzen? De laatste zin lijkt te betekenen dat de kandidaten de lucht ingaan. Een opdracht in het vliegtuig?

Citaat van: Art
Ze lopen op hun tenen en grijpen zich vast aan de rand van de afgrond.

Een opdracht waarbij ze onopvallend aan iets of iemand moeten ontsnappen? Of eindelijk weer eens iets spectaculairs als abseilen?

Citaat van: Art
Alles om maar niet naar huis te hoeven.

Vrijstellingen in het spel waarschijnlijk.

Citaat van: Art
Je kijkt er met enig plezier op neer. Net als ik.

Weer een verwijzing naar hoogte. En naar Inge (enig) maar die doet niet mee. ::regenboog::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1373 Gepost op: 21-11-2017, 19:38:25 »
Misschien dit jaar een combinatie van Georgië, Armenië en Roemenië?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1374 Gepost op: 21-11-2017, 20:56:28 »
@Heinz. Ik gok wel op een dare devil opdracht ergens in het begin, maar ik weet niet of we de rest zo letterlijk hoeven te nemen.
Met 'lopen op hun tenen en grijpen zich vast aan de rand van de afgrond' bedoeld Art denk ik gewoon letterlijk dat ze alles op alles moeten zetten om de eerste aflevering door te komen, misschien wel een mes in iemands rug steken (spreekwoordelijk)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1375 Gepost op: 21-11-2017, 21:16:44 »
Stine Jensen in haar tv-programma 'Dus ik ben' over liegen: https://www.human.nl/speel~VPWON_1210786~ik-lieg-dus-ik-ben~.html

Aan het begin van de uitzending vertelt ze een aantal dingen over zichzelf, maar een van de dingen die ze vertelt is niet waar. Aan het einde van het programma vertelt ze wat de leugen was. Kunnen jullie de leugen er meteen uit pikken? En zo ja, wat zegt dat dan over Stine's kansen in Wie is de Mol?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1376 Gepost op: 21-11-2017, 21:23:38 »
@Heinz. Ik gok wel op een dare devil opdracht ergens in het begin, maar ik weet niet of we de rest zo letterlijk hoeven te nemen.
Met 'lopen op hun tenen en grijpen zich vast aan de rand van de afgrond' bedoeld Art denk ik gewoon letterlijk dat ze alles op alles moeten zetten om de eerste aflevering door te komen, misschien wel een mes in iemands rug steken (spreekwoordelijk)

Haha, goed dat je dat tussen haakjes zet voor ik het letterlijk zou nemen. ;)

Vrijstellingen en jokers zullen er vast deel van uitmaken want anders is de aflevering doorkomen slechts een kwestie van de test niet het slechtst maken. Of ze hebben iets geheel nieuws in petto. Ze weten de nieuwsgierigheid weer heel mooi te triggeren. ::ok::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1377 Gepost op: 21-11-2017, 21:41:36 »
Stine Jensen in haar tv-programma 'Dus ik ben' over liegen: https://www.human.nl/speel~VPWON_1210786~ik-lieg-dus-ik-ben~.html

Aan het begin van de uitzending vertelt ze een aantal dingen over zichzelf, maar een van de dingen die ze vertelt is niet waar. Aan het einde van het programma vertelt ze wat de leugen was. Kunnen jullie de leugen er meteen uit pikken? En zo ja, wat zegt dat dan over Stine's kansen in Wie is de Mol?

Leuk! Ik had hem goed maar denk niet dat het iets zegt over haar prestaties in WIDM als mol of kandidaat, gezien haar introductie video op wieisdemol.nl


Simone is nu te gast bij tijd voor max. Ze lijkt me een leuke kandidaat als ik haar zo zie

Stine was in deze uitzending ook te gast:

https://www.npo.nl/tijd-voor-max/16-11-2017/POW_03568978
 
« Laatst bewerkt op: 21-11-2017, 21:46:50 door Amethyst »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1378 Gepost op: 21-11-2017, 22:23:47 »
Leuk! Ik had hem goed maar denk niet dat het iets zegt over haar prestaties in WIDM als mol of kandidaat, gezien haar introductie video op wieisdemol.nl

In die introductievideo zegt ze dat ze slecht kan liegen, maar ondertussen weet ze er wel heel veel van af. En heeft ze dus ook verstand van micro-expressies.
Ze zou - als ze kandidaat is - leugens van andere kandidaten en de Mol dan moeten herkennen. En als ze de Mol is, zou ze haar kennis over liegen kunnen aanwenden door juist heel geloofwaardige leugens te vertellen: 'de waarheid liegen'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1379 Gepost op: 21-11-2017, 22:30:23 »
In die introductievideo zegt ze dat ze slecht kan liegen, maar ondertussen weet ze er wel heel veel van af. En heeft ze dus ook verstand van micro-expressies.
Ze zou - als ze kandidaat is - leugens van andere kandidaten en de Mol dan moeten herkennen. En als ze de Mol is, zou ze haar kennis over liegen kunnen aanwenden door juist heel geloofwaardige leugens te vertellen: 'de waarheid liegen'.

Klopt! Ik denk wel dat ze ver komt of als eerste of tweede afvalt.. Altijd zo zonde dat er iemand al na aflevering 1 of 2 eruit moet... Je kent elkaar slechts een paar dagen...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans