Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 507094 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1380 Gepost op: 22-11-2017, 12:20:48 »
Nou, dit was het nieuws t/m 6 januari aangezien er geen persdag komt.

Was echt benieuwd naar het land en beelden van het land, beelden van de kandidaten maar dit jaar doen ze het schijnbaar anders.
Wel mysterieus, dus ook wel weer leuk ergens natuurlijk.
Zal ongetwijfeld allemaal met het land te maken hebben, als we Diederik mogen geloven uit molboekje wordt het echt een andere start dit jaar. Eentje die nog steeds natrilt. (woorden van Art) Ben benieuwd!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1381 Gepost op: 22-11-2017, 12:55:18 »
Wat nou als ze toevallig bij een aardbeving waren  ::rofl::
Niet leuk wel orgineel en onverwachts
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1382 Gepost op: 22-11-2017, 14:22:40 »
In die introductievideo zegt ze dat ze slecht kan liegen, maar ondertussen weet ze er wel heel veel van af. En heeft ze dus ook verstand van micro-expressies.
Ze zou - als ze kandidaat is - leugens van andere kandidaten en de Mol dan moeten herkennen. En als ze de Mol is, zou ze haar kennis over liegen kunnen aanwenden door juist heel geloofwaardige leugens te vertellen: 'de waarheid liegen'.

Ja. Of ongeloofwaardige waarheden.

Volgens mij probeerde ze in dat tv-programma de 'waarheid te liegen' door bepaalde micro-expressies aan te wenden die normaal met liegen worden geassocieerd.

Jammer dat er soms - zoals bij die leugen in het begin - op haar gezicht werd ingezoomd. Ik had vooral haar handen ook heel de tijd willen zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1383 Gepost op: 22-11-2017, 16:10:14 »
Ik snap die mensen ook niet die al in de Stinetunnel zitten... haar twitterdiarree geeft voor mij al aan dat ze niet de mol is. Die houden zich altijd behoorlijk op de achtergrond wat dat betreft. Je kon de laatste jaren flink wat mensen afstrepen die wat zaten te pronken met dat ze er nog inzaten, dus dat waren dan ook kandidaten. Ik vermoed sterk hetzelfde met Stine.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1384 Gepost op: 22-11-2017, 16:13:53 »
Ik snap die mensen ook niet die al in de Stinetunnel zitten... haar twitterdiarree geeft voor mij al aan dat ze niet de mol is. Die houden zich altijd behoorlijk op de achtergrond wat dat betreft. Je kon de laatste jaren flink wat mensen afstrepen die wat zaten te pronken met dat ze er nog inzaten, dus dat waren dan ook kandidaten. Ik vermoed sterk hetzelfde met Stine.

Zij tweet altijd vrij veel hoor. Dat is ook de reden dat we haar zo vroeg op het spoor waren.
En ik vind twitter niet zoveel te doen hebben met of iemand de mol is ja of nee. Ze is nu druk met een opkomende theatershow, is bezig met een boek, is altijd bezig voor HUMAN en zit over een maand in Wie is de Mol. Ik zou haar niet afstrepen om de reden dat ze vrij veel tweet.

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1385 Gepost op: 22-11-2017, 17:12:19 »

'Je kijkt er met enig plezier op neer. Net als ik'


Die line doet me denken aan het karakter Kyubey uit Puella Magi Madoka Magica. Hij en Art zijn beiden cryptisch en hebben soms nog wel de neiging dingen expres niet te vertellen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1386 Gepost op: 22-11-2017, 17:19:03 »
Nou ja ik begrijp een paar dingen uit het molboekje: (opdrachten spoiler)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

EDIT: en super dat Diederik heeft meegedacht bij de opdrachten. Hij zei dat hij ook van gelaagdheid hield, dus ik hoop dat we dat ook veel terug gaan zien (mede door de hulp van Diederik!).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1387 Gepost op: 22-11-2017, 17:27:58 »
Ik ben zo benieuwd! Heb zin in dit seizoen want het gaat volgensmij heel spannend worden! ::hyper::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1388 Gepost op: 22-11-2017, 17:58:52 »
@ Molloot200

Interessant. Ben wel benieuwd waarom je denkt dat het seizoen dit keer niet zal beginnen in de stad. Stond er iets specifieks in waar dit uit af te leiden valt?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1389 Gepost op: 22-11-2017, 18:02:50 »
Ik snap die mensen ook niet die al in de Stinetunnel zitten... haar twitterdiarree geeft voor mij al aan dat ze niet de mol is. Die houden zich altijd behoorlijk op de achtergrond wat dat betreft. Je kon de laatste jaren flink wat mensen afstrepen die wat zaten te pronken met dat ze er nog inzaten, dus dat waren dan ook kandidaten. Ik vermoed sterk hetzelfde met Stine.


Als Stine nu plotseling veel minder zou tweeten zou dat pas opvallen. Dan zou je juist denken dat ze dat bewust doet. Ook op Facebook is ze momenteel net zo actief als anders. Niets opvallends dus.
Maar als jij haar alvast afstreept, dan is dat goed voor mijn kansen in de pool.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1390 Gepost op: 22-11-2017, 19:10:20 »
@ Molloot200

Interessant. Ben wel benieuwd waarom je denkt dat het seizoen dit keer niet zal beginnen in de stad. Stond er iets specifieks in waar dit uit af te leiden valt?

Ja, straks als ik thuis ben zal ik het even overnemen.


Gedachtespinsel: is er misschien geen groepsfoto? Dat er iemand nog vóór een groepsfoto moment uit de groep werd getrokken?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1391 Gepost op: 22-11-2017, 19:43:46 »
Ik moest denken aan de opening van het afgelopen seizoen van De Mol, waar een kandidaat moest achterblijven in België. Dat zou kunnen verklaren waarom er op locatie geen groepsfoto met tien kandidaten is gemaakt. Het is ook wel iets gewaagds en iets wat met de groepsdynamiek speelt (Diederik heeft het over een gewaagde opening die met groepsdynamiek speelt in het Molboekje).

Het verklaart alleen niet waarom de locatie nu nog niet onthuld kan worden...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1392 Gepost op: 22-11-2017, 21:17:08 »
Maar iedereen die de Belgische Mol vorig jaar heeft gezien weet dan al hoe het verder gaat met degene die op Schiphol achter moet blijven. En de kandidaten naar ik aanneem ook. Anders hadden ze hun huiswerk niet goed gedaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1393 Gepost op: 22-11-2017, 21:30:20 »
Maar iedereen die de Belgische Mol vorig jaar heeft gezien weet dan al hoe het verder gaat met degene die op Schiphol achter moet blijven. En de kandidaten naar ik aanneem ook. Anders hadden ze hun huiswerk niet goed gedaan.

Daarnaast heeft Rick McCullough laten weten niet veel inspiratie op te doen uit De Mol. Uit het topic met antwoorden van de regisseur:

Citaat van: Rick McCullough
Ik heb heel weinig van de Belgen gezien. Zij halen eerder inspiratie uit wat wij doen dan andersom. Ik vind de Nederlandse versie beter maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld.

Jammer, want de nieuwe Vlaamse reeksen zaten tjokvol geniale opdrachten en wendingen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1394 Gepost op: 22-11-2017, 22:58:31 »
Nog een leuk idee, zal alleen wel niet gebeurt zijn:
De kandidaten zijn ditkeer niet per vliegtuig gereisd, maar met een busje. Dit busje was geblindeerd en de kandidaten hadden geen idee waar ze naartoe gingen. Vervolgens werden ze gedropt in the middle of nowhere, ergens in Georgië en moesten vervolgens ervoor zorgen dat iedereen binnen vijf uur in Tbilisi aankwam.

Oké, ze zullen vast niet twee dagen met blinddoek in een busje hebben gezeten. Maar het laatste gedeelte lijkt me wel leuk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1395 Gepost op: 22-11-2017, 23:05:04 »
Maar de vraag blijft; waarom mogen we nog niet weten waar het seizoen zich afspeelt?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1396 Gepost op: 22-11-2017, 23:24:31 »
Wat me net nog opviel toen ik door het molboekje bladerde. De achtergrond bij de sterrenbeelden. Hier zie je een soort paarse m. Het lijkt heel erg op de schorpioen. Ron heeft als enige schorpioen als sterrenbeeld. Maar dit lijkt wel erg makkelijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1397 Gepost op: 22-11-2017, 23:31:28 »
Daarnaast heeft Rick McCullough laten weten niet veel inspiratie op te doen uit De Mol. Uit het topic met antwoorden van de regisseur:

Jammer, want de nieuwe Vlaamse reeksen zaten tjokvol geniale opdrachten en wendingen.

Inderdaad!   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1398 Gepost op: 23-11-2017, 01:20:48 »
Ik lees hier net dat Art in het molboekje de volgende woorden tot de Mol richt: "Je kijkt er met enig plezier op neer..."

Bij de voorstelfoto's van de kandidaten op de site van AvroTros is Jean-Marc van Tol de enige die vanaf een balkon/balustrade naar beneden kijkt.
En dan ook nog die woorden 'met enig plezier'. Ik vind Arts zinnetje wel passen bij een intelligent bedenker van humoristische strips, die in zijn filmpje naar voren komt als iemand die met een zekere afstandelijkheid weloverwogen en bedachtzaam te werk gaat.

Hij zegt in dat filmpje dat een goede mol "iemand is die zichzelf goed kent en die van tevoren goed heeft nagedacht over alle soorten situaties waarin JE kunt komen". (De je-vorm kan hier, denk ik, in de plaats van 'ik' zijn gebruikt).

De lichte aarzeling voordat hij het woord 'mede-kandidaten' uitspreekt vind ik opvallend... en ik meen op dat moment een twinkeling in zijn ogen te zien. Maar dat kan ook aan de belichting liggen, natuurlijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1399 Gepost op: 23-11-2017, 07:58:04 »
Ik lees hier net dat Art in het molboekje de volgende woorden tot de Mol richt: "Je kijkt er met enig plezier op neer..."

Bij de voorstelfoto's van de kandidaten op de site van AvroTros is Jean-Marc van Tol de enige die vanaf een balkon/balustrade naar beneden kijkt.
En dan ook nog die woorden 'met enig plezier'. Ik vind Arts zinnetje wel passen bij een intelligent bedenker van humoristische strips, die in zijn filmpje naar voren komt als iemand die met een zekere afstandelijkheid weloverwogen en bedachtzaam te werk gaat.

Hij zegt in dat filmpje dat een goede mol "iemand is die zichzelf goed kent en die van tevoren goed heeft nagedacht over alle soorten situaties waarin JE kunt komen". (De je-vorm kan hier, denk ik, in de plaats van 'ik' zijn gebruikt).

De lichte aarzeling voordat hij het woord 'mede-kandidaten' uitspreekt vind ik opvallend... en ik meen op dat moment een twinkeling in zijn ogen te zien. Maar dat kan ook aan de belichting liggen, natuurlijk.


Mooi gevonden!

Het duurde overigens dagen voordat de voorstelvideo van Jean-Marc te zien was op wieisdemol.nl.

Waarom duurde dat zo veel langer dan die van de andere 9 deelnemers? Als er iets mis was gegaan met het uploaden van de video hadden ze het veel sneller moeten kunnen fixen, lijkt me..