Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 507037 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1480 Gepost op: 1-12-2017, 12:29:21 »
Ik heb alle intro-filmpjes nog even goed bekeken.

Aantal malen 'electrifying rainbow':
Bella: 2x
Emilio: 2x
Jan: 3x
Jean-Marc: 4x
Loes: 3x
Olcay: 2x
Ron: 3x
Ruben: 2x
Simone: 3x
Stine: 3x

Behalve dat Jean-Marc als enige 4x door de regenboog wordt geëlektrocuteerd in zijn filmpje zit er heel weinig tijd tussen de derde en vierde maal.
Kunnen we hier iets mee, of is het alleen maar een gimmick van de makers?

Tunnelgraver, ik loop een beetje achter met bijlezen, dus ik weet niet of hier al eerder op gereageed is.

Bij 8 van de 10 kandidaten zitten de flitsen als overgang tussen de zinnen.
Bij Jean-Marc en Ron niet.

Bij Jean-Marc is dat bij het woordje 'heel'.


Bij Ron bij de woorden 'die onderhuids'.


Offline snugger

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1481 Gepost op: 1-12-2017, 17:44:32 »
Nog even over de olievaten die Molmuis hier geplaatst heeft op pagina 73, 27-11-2017.
Olievaten voorzien van de naam MOGUL.
Haal uit de naam MOGUL de letters GU weg en je houdt over ...?
De achternamen van ... en ... beginnen met GU.
Stinkend simpel, misschien, maar toch!

Molmuis, ik bewonder je speurzin  ::bravo::
Kannie wachten tottut 6 januwarie is  :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1482 Gepost op: 2-12-2017, 10:37:42 »
Je kan er ook Mol Gülsen van maken.

Maar dan heeft deze maatschappij al vele jaren geweten dat er ooit een seizoen van WIDM zou worden opgenomen met Olcay Gülsen als mol. 



Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1483 Gepost op: 2-12-2017, 11:43:23 »
Hoi Molloten,
Ik ben nieuw op dit forum en doe graag met jullie mee om de mol te ontmaskeren.

Hoewel ik de theorie van de twee landen een hele mooie theorie vind geloof ik er eerlijk gezegd niet zo in. Laat ik vertellen waarom ik dat denk.

In het voorwoord van Art staat letterlijk waarom het voor de kandidaten dit jaar anders is dan andere jaren:

“Zij wisten bij vertrek echt niets. Niet wat de bestemming is van dit seizoen, niet wie er meedoen. Niets was zeker voor hen”

Als de kandidaten dus niet weten in het beging om welk land het gaat en wie er meedoen dan lijkt het me dus logisch dat ze daar zelf achter moeten komen. Sterker nog, dat zal een onderdeel van het spel zijn dit jaar. Ze zullen dus individueel op zoek moeten gaan naar de “verzamelplaats”. Omdat dit een onderdeel van het spel zal zijn dit jaar is dit ook niet verklapt in het molboekje. De kijker die namelijk op 6 januari voor de buis gaat zitten wordt meegenomen in die zoektocht en dan is het niet leuk als voor de kijker de eindbestemming van die zoektocht al bekend is.

De voornaamste reden waarom ik denk dat widm niet in twee landen begint is omdat dan maar één ploeg met de mol meereist en dus is het voor die andere ploeg dan wel heel lastig om de mol aan te wijzen. Dat wordt helemaal lastig als het klopt wat er in het molboekje staat en dat de kandidaten niet weten wie er meedoen.

Dat de achtergrond van de groepsfoto zwart is, is heel makkelijk te verklaren door ook weer het voorwoord van Art goed te lezen. “Maar deze keer lijkt jouw tocht door het duister nog wat donkerder dan in andere seizoenen.” Dit lijkt er op te wijzen dat de kandidaten ’s avonds of ’s nachts op pad gaan. De theorie dat ze niet allemaal op dezelfde plek zijn, en daarom geen gezamenlijke groepsfoto kunnen maken in het begin lijkt dus wel te kloppen maar ik denk dat er geen twee groepen zijn in twee verschillende landen maar dat er 10 individuen zijn die ieder op zoeken moeten in het duister naar de plaats van bestemming wat dus vrijwel zeker Georgië is. Als mijn theorie klopt dan lijkt het heel waarschijnlijk dat alleen landen waar je naar toe kan reizen zonder visum in aanmerking komen. Georgie is daar een voorbeeld van. 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1484 Gepost op: 2-12-2017, 12:06:44 »
Mooi verwoord.


En helemaal niet onlogisch. Het zou een hoop puzzelstukjes op zijn plaats doen vallen.


En dan denk ik terug aan het begin van De Mol 3 in Venetië.

Met dit verschil dat het destijds makkelijker was om met onbekenden daarheen te reizen, juist omdat het in een groep onbekenden niet zo opviel dat er op het San Marco-plein ook mensen tussen liepen met eenzelfde ''agenda''.

Wat ik met dat laatste zeggen wil, is dat BN-ers elkaar eerder zullen (kunnen) herkennen, als ze tegelijkertijd in een vreemd land op dezelfde plaats opduiken. Ofwel: elkaar verbaasd aankijken met de vraag: ''wat doe JIJ hier nou'', is dan niet aan de orde. Overigens zal niet iedere BN-er een willekeurige andere BN-er zomaar van gezicht kennen, net zo min als de kijker dat kan.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2017, 12:08:26 door Bodejos »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1485 Gepost op: 2-12-2017, 16:06:43 »
Ik denk zeker dat er logistieke uitdagingen zijn om al deze kandidaten op het zelfde punt te laten uitkomen zonder dat ze elkaar onderweg tegenkomen. Er zijn echter vele wegen naar Rome maar ook vele wegen naar Georgie. Als je op de snelst mogelijke manier iedereen daar naar toe wilt krijgen dan is het vliegtuig vanuit schilhol de enige logische oplossing maar als je er een paar dagen of zelfs een weekje over mag doen dan kan je natuurlijk op heel veel manieren in Georgie komen zonder risico dat de kandidaten elkaar zullen tegenomen. Je kan natuurlijk zelfs gewoon vertrekken vanuit verschillende luchthavens in binnen en buitenland.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1486 Gepost op: 2-12-2017, 16:08:44 »
Klinkt als een heel tof concept!
Wat ik me wel afvraag: in hoeverre kunnen ze op zo'n manier nog bezig zijn met het vinden van een Mol? Want zoals ik het begrijp, zijn ze dan alleen bezig met zo snel mogelijk op de goede locatie komen... ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1487 Gepost op: 2-12-2017, 16:33:41 »
Een paar dagen in het echt hoeft niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk een paar afleveringen onderweg zijn. Het is heel goed mogelijk dat dit slechts 2/3 aflevering in beslag neemt en dat we misschien nog 1 gezamenlijke opdracht zien. Het komt overigens wel vaker voor dat in de eerste  aflevering er niemand afvalt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1488 Gepost op: 2-12-2017, 21:16:04 »
Het zou best kunnen dat ze allemaal individueel moeten beginnen aan opdracht 1 en te horen krijgen dat ze minstens één andere kandidaat moeten zien te vinden. Lukt dat, dan krijgen ze een vrijstelling. Lukt dat niet, dan volgt na opdracht 2 (de eerste echt gezamenlijke opdracht) onvermijdelijk de executie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1489 Gepost op: 2-12-2017, 22:45:30 »
Het lijkt me vrij lastig om een medekandidaat te vinden omdat er in het molboekje letterlijk staat dat ze niet weten wie de andere kandidaten zijn. Hoe vindt je iets als je niet weet wat je zoekt?

De basis voor mijn theorie is dat er in het molboekje staat dat de kandidaten niet weten wat de locatie is en dat ze niet weten wie de andere kandidaten zijn. Dit zou volgens het molboekje heel anders zijn dan in voorgaande jaren. Dat betekend dus ook dat ze niet in de eerste minuten van het spel te weten komen wie de andere kandidaten zijn of de locatie is. Dan zou immers de impact niet zo heftig zijn. Volgens het molboekje: "Die start en dat wat erna gebeurde trilt nog steeds na." Ik ga dus uit van een verrassing waarbij ze van niets weten. Mogelijk worden ze in de nacht van hun bed gelicht of soort van ontvoert. Daarom denk ik dat ze op eigen kracht de locatie en daarmee de andere kandidaten moeten ontdekken. Als ze vanaf het begin van het spel gelijk een vliegticket naar Georgie zouden krijgen dan zou dat nauwelijks verschillen met voorgaande jaren.

Nu is het helemaal niet uitgesloten dat ze meerdere locaties zullen bezoeken, sterker nog zelfs dat staat ook in het molboekje dat ze naar meerdere locaties gaan. We weten alleen niet of dit in een ander land zou kunnen zijn. Het is eerder voorgekomen dat WIDM in meerdere landen zich heeft afgespeeld. De theorie op de website van tunnelvisie gaat er echter om dat ze in twee landen tegelijkertijd zouden beginnen en dat lijkt me lastig omdat de mol dan in één van de twee groepen zou zitten en dat zou voor de andere groep heel lastig worden. Zelfs als WIDM in meerdere landen tegelijkertijd zou beginnen dan nog zou dat geen goede reden zijn om niet deze landen prijs te geven in het molboekje. Ze kunnen namelijk heel makkelijk twee landen noemen waar WIDM zich afspeelt zonder dat ze prijsgeven dat er wordt begonnen in beide landen tegelijkertijd. De reden dat ik denk dat het land niet bekend wordt gemaakt is dat dit ook voor de kijker op zaterdag 6 januari niet direct duidelijk zal zijn. Als je de kijker mee wilt nemen in het avontuur waarbij de kandidaten zelf moeten ontdekken waar ze naar toe moeten gaan, dan kan je dat niet van te voren bekend maken.   

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1490 Gepost op: 3-12-2017, 13:44:24 »
Als ze vanaf het begin van het spel gelijk een vliegticket naar Georgie zouden krijgen dan zou dat nauwelijks verschillen met voorgaande jaren.   
Het zou dan volgens mij wel verschillen met voorgaande jaren, want zoals ik het altijd begrepen had wisten de kandidaten al in een eerder stadium wie hun mede-kandidaten waren? (en ook waar ze naartoe zouden gaan) Als je pas in het vliegtuig je mede-kandidaten zit is dat in mijn ogen toch heel anders qua hoe je ertegenaan zal gaan kijken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1491 Gepost op: 3-12-2017, 18:24:05 »
Voor de voorbereiding van de kandidaten zal dat zeker wel iets uitmaken. Daar heb je zeker gelijk in maar voor het spelverloop en zeker voor de kijker thuis heeft dat nauwelijks impact. Op TV zie je namelijk niet hoe de kandidaten zich voorbereiden op het avontuur. Er moet een reden zijn waarom ze op dit moment niet de eindbestemming hebben bekendgemaakt terwijl ze dat normaal gesproken wel ieder jaar doen. Als er voor de fans en kijkers thuis niets veranderd dan hadden ze net zo goed wel de bestemming bekend kunnen maken. Het lijkt me dus dat er een reden is dat wij als kijkers niet mogen weten dat ze naar Georgie gaan. De enige reden die ik daar voor kan bedenken is dat het voor de kijkers en voor de deelnemers een verrassing moet zijn en verrassing verklap je niet helemaal aan het begin want dan is er geen verrassing meer. Dat wij op dit forum hier nu al mee bezig zijn is niet zoals 99% van de kijkers het programma beleefd. 99% van de kijkers die weten pas een paar dagen van te voren dat WIDM op TV komt en die beginnen het pas te volgen vanaf de eerste uitzending. Als dan in de eerste minuten wordt gezegd dat ze naar Georgie gaan dan heeft het nauwelijks toegevoegde waarde gehad dat dit niet van te voren bekend is gemaakt.

Zowel in het molboekje als in de trailer wordt heel duidelijk gemaakt dat het spel anders is als anders en dat niets is wat het lijkt. In het molboekje verklaren ze dat gedeeltelijk door te vertellen dat de kandidaten dit jaar niet weten wie er nog meer meedoen en dat ze ook dit jaar niet weten waar ze naar toe gaan. Als dan Art op 6 januari in beeld verschijnt en zegt "we gaan naar Georgie" dan is er voor de kijkers niet iets wezenlijks veranderd aan spel. Het zelfde geldt als de kandidaten vanaf het begin gelijk wordt verteld wie er nog meer meedoen. Daarom denk ik dat ze dit in het spel moeten ontdekken en dat om die reden ook de kijker niet officieel weet waar het spel zal plaatsvinden. De kijker wordt namelijk meegenomen in het avontuur.

Wat ik nog niet helemaal duidelijk vind is dat er wordt gezegd dat niets is wat het lijkt. Ik denk dat dit te maken heeft met de manier waarop de kandidaten aan het spel beginnen. Ik heb al geopperd dat het misschien een soort van ontvoering is of dat ze van het bed worden gelicht. Dan nog is dat niet heel schokkend. Ze moeten zich namelijk direct bekend maken als AvroTros want ze kunnen natuurlijk niet zomaar iemand overmeesteren en in een geblindeerd busje gooien. Dan is het heel goed mogelijk dat kandidaten zich met fysiek geweld gaan verdedigen en veel mensen zullen daar zeker niet van gediend zijn. Het zal daarom eerder zoiets zijn als een brief van de mol dat ze naar een bepaalde locatie moeten gaan met daar waarschijnlijk opdrachten aan gekoppeld. In die opdrachten kan iets verteld worden aan de kandidaten wat een leugen is. Ik ben daar dan ook erg benieuwd naar.   

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1492 Gepost op: 3-12-2017, 18:26:08 »
Niets is wat het lijkt zeggen ze altijd hè. Dus dat kan op van alles slaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1493 Gepost op: 3-12-2017, 18:47:03 »
Afgelopen jaren kenden de kandidaten elkaar toch ook niet voor vertrek? Sigrid en Jeroen spraken zelfs toch nog Engels met elkaar, omdat ze elkaar niet kenden. Locatie wordt volgens mij ook pas duidelijk op Schiphol.
Dus wat dat betreft niet echt anders dan andere jaren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1494 Gepost op: 3-12-2017, 18:52:49 »
Klaas had wel al Wikipediapagina's uitgeprint en Maurice had een "recherchewand" gemaakt thuis. Voor seizoen 17 lijkt het me gebruikelijk dat de kandidaten alles al wél wisten. Hoogstens de locatie niet.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1495 Gepost op: 3-12-2017, 19:03:59 »
Klopt dat wisselt iedere keer. De ene keer weten ze meer dan de andere keer. Ze hebben het zelfs wel eens zonder mol van te voren gedaan. En dit keer misschien wel 2 ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1496 Gepost op: 3-12-2017, 19:54:24 »
Ik denk dat voor de kandidaten in de meeste gevallen wel bekend is waar ze naar toe gaan omdat ze voor een hoop bestemmingen een visum moeten aanvragen. Voor Georgie is geen visum nodig maar voor de VS wel en anders kom je er niet in.

Edit:

Even totaal iets anders. Ik vraag me af wat de kandidaten doen als ze afvallen. Er wordt gezegd dat ze naar huis gaan maar wat dan als ze gezien worden? Er is ook altijd een radiostilte tot het einde van het programma op social media. Het spel is dusdanig populair dat mensen echt gaan opletten of ze niet toevallig deze bekende personen hebben gezien in de periode waarin ze met het programma zouden meedoen. Ik kan me niet voorstellen dat als ze direct naar de eerste dag naar huis zouden gaan als ze als eerste zouden afvallen dat niemand dat dan opvalt.
« Laatst bewerkt op: 3-12-2017, 20:03:48 door RazorBlade »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1497 Gepost op: 3-12-2017, 19:59:44 »
jup die wel, maar ijsland, spanje bijvoorbeeld weer niet.
Dus het is wisselend ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1498 Gepost op: 3-12-2017, 23:25:38 »
Ik denk dat voor de kandidaten in de meeste gevallen wel bekend is waar ze naar toe gaan omdat ze voor een hoop bestemmingen een visum moeten aanvragen. Voor Georgie is geen visum nodig maar voor de VS wel en anders kom je er niet in.

Edit:

Even totaal iets anders. Ik vraag me af wat de kandidaten doen als ze afvallen. Er wordt gezegd dat ze naar huis gaan maar wat dan als ze gezien worden? Er is ook altijd een radiostilte tot het einde van het programma op social media. Het spel is dusdanig populair dat mensen echt gaan opletten of ze niet toevallig deze bekende personen hebben gezien in de periode waarin ze met het programma zouden meedoen. Ik kan me niet voorstellen dat als ze direct naar de eerste dag naar huis zouden gaan als ze als eerste zouden afvallen dat niemand dat dan opvalt.

De kandidaten hebben in het verleden vaak aangegeven een soort van onder te duiken.
Zeker sinds de komst van social media moeten kandidaten als ze afgevallen zijn enorm stil
Blijven op social media.

Nog even 1 ding wat ik helemaal niet begrijp aan het grote locatie vraagteken.
Er is zo enorm veel om te doen, en de makers weten dit.
Blijft de vraag, als de locatie dit jaar zo’n belangeijke rol speelt in aflevering 1, zelfs zo groot dat wij het als kijkers nog niet mogen weten maar de kandidaten het dus ook niet wisten, waarom heeft Rick dan die inmiddels beruchte foto op facebook geplaatst.
Hij weet dat mensen op dit forum dit ga natrekken en er waarschijnlijk al vrij snel een locatie zou vallen.
Als je als programma maker deze locatie zo goed geheim wilt houden post je zoiets niet toch?



Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1499 Gepost op: 4-12-2017, 00:52:33 »
Nog even 1 ding wat ik helemaal niet begrijp aan het grote locatie vraagteken.
Er is zo enorm veel om te doen, en de makers weten dit.
Blijft de vraag, als de locatie dit jaar zo’n belangeijke rol speelt in aflevering 1, zelfs zo groot dat wij het als kijkers nog niet mogen weten maar de kandidaten het dus ook niet wisten, waarom heeft Rick dan die inmiddels beruchte foto op facebook geplaatst.
Hij weet dat mensen op dit forum dit ga natrekken en er waarschijnlijk al vrij snel een locatie zou vallen.
Als je als programma maker deze locatie zo goed geheim wilt houden post je zoiets niet toch?

tenzij ze juist willen dat wij het weten?  ???
Ik verwacht ergens dat we schreeuwend in de bank zitten, HET IS GEORGIE!!!
  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?