Er lagen zes lasso's in het veld.
Stel dat de eerste zes kandidaten allemaal met een lasso over de finish waren gekomen, dan had de laatste kandidaat eigenlijk gewoon rustig naar de overkant kunnen lopen, want de cowboy of cowgirl had dan geen lasso gehad om de zevende kandidaat te vangen. Zou ook wel grappig zijn geweest.
Niet over de finish komen met een lasso is hier dus dubbel voordeel. Geen geld en nog wel een lasso voor de cowboy/cowgirl.
Als je kijkt naar hoe Thomas loopt is het niet logisch. Hij loopt naar een veilig stukje, maar waarom? De cowboy heeft nog helemaal geen lasso. Hij gaat hier weliswaar snel weer weg, maar in één keer rechtdoor lopen lijkt mij een stuk sneller. Sterker nog, volgens
dit schema hierboven van crosswise (voor zover ik het goed zie), loopt Thomas zelfs schuin.
Wellicht is de beste techniek voor hem wel in één keer naar de finish rennen en hopen dat de cowboy de lasso dan nog niet goed in zijn handen heeft om te werpen. Hij maakt echter meerdere stops.
En dan, zoals al meermaals is opgemerkt, zet hij zijn sprint in op het meest slechte moment.
Wat ik ook niet snap is dat als Jochem het volgende over Imanuelle zegt: "Daarvan weten. dat is kat in het bakkie. Sterker nog, de cowgirl moet blij zijn als ze aan het eind van de opdracht nog op het paard zou zitten". Als ze zo denken, waarom hebben ze Imanuelle dan niet als laatste laten gaan?