Auteur Topic: Waarom Thomas NIET de Mol is!  (gelezen 50012 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #60 Gepost op: 8-02-2017, 17:01:29 »
Hoezo is de poll cumulatief?
De punten van iedere speler in de app worden verdubbeld behalve de punten die je op de afvaller hebt ingezet.

Ik zet iedere aflevering opnieuw mijn punten in.
Volgens mij gaat iedere aflevering alles weer op nul en wordt vervolgens het percentage berekend na de nieuwe inzet van de deelnemers.

Het percentage van de afvallers staat toch ook op nul.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #61 Gepost op: 8-02-2017, 17:09:39 »
Precies Moedermol.

Ik snap trouwens niet dat Chris na afloop van Moltalk de verdenkingpercentages laat zien. Die zijn niet gebaseerd op de net uitgezonden aflevering, maar ze doen altijd alsof dat wel zo is :-\\.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #62 Gepost op: 8-02-2017, 17:41:25 »
Hoezo is de poll cumulatief?
De punten van iedere speler in de app worden verdubbeld behalve de punten die je op de afvaller hebt ingezet.

Ik zet iedere aflevering opnieuw mijn punten in.
Volgens mij gaat iedere aflevering alles weer op nul en wordt vervolgens het percentage berekend na de nieuwe inzet van de deelnemers.

Het percentage van de afvallers staat toch ook op nul.
Oké, mijn fout. Ik dacht dat ik het "er zijn x verdenkingen" daar door de weken zag stijgen. Ik zal er na volgende aflevering nog een keer op letten, maar wat jij zegt is logisch idd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #63 Gepost op: 8-02-2017, 18:26:49 »
Het percentage van de afvallers staat toch ook op nul.
Maar dat is nog geen bewijs dat de poll niet cumulatief is. Ze kunnen de percentages opnieuw berekenen en daarbij de afvaller buiten beschouwing laten.
Zelf zou ik grotere sprongen verwachten als de poll niet cumulatief zou zijn. Als iemand die door veel mensen verdacht wordt afvalt (werd Jeroen daar verdacht?), lijkt het me logisch dat de andere top verdachten een sprong omhoog maken en de dat de verschillen groter zouden worden. Dat zie ik eigenlijk nooit gebeuren, maar verbeter me als ik fout zit, want ik volg die poll nauwelijks.

Oké, mijn fout. Ik dacht dat ik het "er zijn x verdenkingen" daar door de weken zag stijgen. Ik zal er na volgende aflevering nog een keer op letten, maar wat jij zegt is logisch idd.

Je bedoelt het aantal op http://wieisdemol.avrotros.nl/home/ neem ik aan.
Ik heb in de paar minuten dat ik dit bericht type het aantal stemmers met precies 534 verdenkingen zien verhogen. En dat op een woensdagavond. Lijkt mij eerder een teken dat het cumulatief is. Houdt iemand hier die aantallen bij?


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #64 Gepost op: 8-02-2017, 18:51:31 »
Maar dat is nog geen bewijs dat de poll niet cumulatief is. Ze kunnen de percentages opnieuw berekenen en daarbij de afvaller buiten beschouwing laten.
Zelf zou ik grotere sprongen verwachten als de poll niet cumulatief zou zijn. Als iemand die door veel mensen verdacht wordt afvalt (werd Jeroen daar verdacht?), lijkt het me logisch dat de andere top verdachten een sprong omhoog maken en de dat de verschillen groter zouden worden. Dat zie ik eigenlijk nooit gebeuren, maar verbeter me als ik fout zit, want ik volg die poll nauwelijks.

Je bedoelt het aantal op http://wieisdemol.avrotros.nl/home/ neem ik aan.
Ik heb in de paar minuten dat ik dit bericht type het aantal stemmers met precies 534 verdenkingen zien verhogen. En dat op een woensdagavond. Lijkt mij eerder een teken dat het cumulatief is. Houdt iemand hier die aantallen bij?


Ja, die bedoelde ik. (Bij elke andere poll die ik tot nu toe heb gezien staat Thomas ruim bovenaan.  ::tandpastasmiley:: )

Ik had exact dezelfde gedachtengang als jou, maar ben niet zeker van de hoogte van de aantallen die ik daar de vorige weken zag. Ik had ze beter kunnen noteren, maar ja.

(Volgens mij bleven de percentages heel de week na een uitzending ongeveer gelijk. Tot en met afl. 4 dan toch. Nu viel het mij op dat Thomas in de vier dagen ná de laatste uitzending daar 2 procentpunt "verdachter" is geworden.)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 19:00:20 door Amethyst »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2017, 18:59:26 »
Ja, volgens mij kan het helemaal niet wat Moedermol hier zegt:
Volgens mij gaat iedere aflevering alles weer op nul en wordt vervolgens het percentage berekend na de nieuwe inzet van de deelnemers.
Dat zou toch moeten betekenen dat er ergens in de week een reset punt is. Dan zouden de waardes van de poll plots compleet zouden moeten verspringen., vooral als er op dat moment nog niet zoveel gestemd zou zijn. Dat gebeurt geloof ik nooit, maar ik hoor graag het tegendeel.

Dit gezegd hebbende, ik geloof er ook geen moer van dat de percentages die we zien ook maar in de verste verte representatief zouden zijn. Zoals met zoveel dingen in dit programma worden we hier simpelweg voor de gek gehouden. En dat is niet erg, dat hoort nu eenmaal bij het spel, zolang we er maar geen conclusies aan gaan verbinden.  :D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2017, 19:19:39 »
Ik begrijp weinig van de discussie hier. De programmamakers hebben bijna de makkelijkste opdracht ooit bedacht om de vrijstellingen te krijgen. Het is nog makkelijker de sleutelwoorden te vinden (er staat zelfs een pijl van twee bij twee meter op het dak zodat ze de goede richting uit kijken!!) en goed op de brug terecht te komen dan om in een flink stuk bos een envelop te vinden! Dus buiten dat bekend is dat ze allerlei alternatieve opdrachten en scenario's hebben liggen, hoeft de Mol echt niet bij de helikopteropdracht te zijn om die opdracht te laten slagen. Met dat in het achterhoofd lijkt het mij niet eens erg logisch dat de mol in de helikopter zou willen, er is geen geld uit de pot te houden en geen groep tegen elkaar op te zetten/te beïnvloeden.

Wijzen op zogenoemde overduidelijke hints en dat het aan de kijker uitgelegd moet worden, is volgens mij onzin. Dan ga je er als eerste vanuit dat de hints die wij hier menen te zien werkelijk hints zijn. Buiten dat het merendeel van de gevonden mogelijke hints na aflevering tien niets zullen blijken te zijn, zijn er nog veel meer hele duidelijke hints geweest naar mensen die al afgevallen zijn. Bijvoorbeeld de radio cab, de jockey club, muziekjes en voice over, mol airlines en zitplaats nummer 17 blijken geen hint. Ow en dat zijn geboortedatum in de over te typen brief van Sanne en Sigrid zat, ook nietszeggend. De rozen waarmee we werden doodgegooid waren prachtig maar wezen niet naar Roos. Daarnaast wijzen aardig wat hints naar meerdere personen (zelfs de tweeling hint, zeker omdat dit jaar de sterrenbeelden iets anders zijn beschreven in het molboekje)

Ben het ook eens met Newbie 2 wat betreft de duinopdracht. We zien die biljetten niet zo goed en met wat gereken kom je op meer mogelijkheden vanaf Imanuelle. Die bovendien 6,5 minuten compleet van de radar verdwijnt. Van Thomas weten we niet of hij zich bewust was van de halve duizend. Van Jochem in feite ook niet, kandidaten doen ook wel eens wat stoms. Elk seizoen zie je iemand wel iets doen waarvan je je afvraagt hoe dat in hemelsnaam mogelijk is.

En follow the money is al langer best een lastige tactiek. Heeft Diederik door goed te liegen een vrijstelling gewonnen of juist duizend euro uit de pot gehouden? Het is Sigrid die al het geld binnenhaalt. Was ze zo enthousiast dat Imanuelle er per ongeluk niet aan te pas kwam? Heeft Jochem bewust verkeerd getekend? Was het mazzel dat de bril aan Diederik en niet Sigrid gekoppeld werd? De veiling is het zo mogelijk nog lastiger te zien, elke theorie is iets voor te zeggen. Nul geboden, prijs opgedreven of zelf een grote hap uit de pot gehaald?

Persoonlijk als ik de mogelijke hints weg gooi en alleen molgedrag probeer te ontdekken, dan vind ik Thomas juist erg kandidaats. Door vrij veilig te spelen haalt hij regelmatig wat geld binnen wat anders niet gelukt zo zijn, dat nekte hem alleen bij de veiling waar de andere deelnemers net zo goed weinig over nagedacht lijken te hebben. De eerste de beste keer dat hij echt iets voor de groep moet verbergen, valt hij op als een malle alsof hij de aandacht vooral op zich wil vestigen. Bovendien vind ik hem in interviews (en op instagram) net zo theatraal overkomen als in WIDM. Zo afwijkend lijkt het mij niet.

Bij de weg over de stemmen op de officiële site. Zover ik weet wordt het bijgewerkt aan de hand van de app. In de loop van de week gaan die mensen invullen, zeker in het begin wordt er net zo goed gespreid om niet alle punten in een keer kwijt te raken als je verkeerd zit en je kan tot in de uitzending wijzigen. Tel daarbij op dat de verdenkingen niet gereset worden naar nul en het geeft geen erg goed beeld wat het publiek denkt. In Moltalk laten ze de verdenkingen van voor de uitzending zien, wat altijd raar over komt na de uitzending.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2017, 19:35:16 »
Helemaal mee eens met hierboven.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2017, 19:52:17 »
(er staat zelfs een pijl van twee bij twee meter op het dak zodat ze de goede richting uit kijken!!)

Welke van de 3?  ;D Denk niet dat de programmamakers pijlen mogen kalken op een helikopterplatform. Die stonden er al een tijdje.



Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2017, 20:09:48 »
Uiteindelijk drijft alles op de aanname dat Thomas 500 heeft laten verdwijnen. Zijn eigen 500 overigens. Dat staat wat mij betreft gelijk aan ze helemaal niet pakken. Wat een gedoe. Geld pakken dat alleen jij in handen krijgt om het dan weer te laten verdwijnen. Stelt eigenlijk als actie niets voor. Ruil als Mol dan een halve om voor een hele. Dan heb je +500 gepakt en van een +500 een -500 gemaakt. Wel zo spannend.

Blijft over dat er een paarhonderd aan kleingeld weg is (dat hadden meer mensen kunnen doen) en een halve duizend bij is gekomen (Jochem).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2017, 20:16:34 »
Welke van de 3?  ;D Denk niet dat de programmamakers pijlen mogen kalken op een helikopterplatform. Die stonden er al een tijdje.


Ze staan al een tijdje te kijken. Dan moet Vincent hard lachen, hij ziet namelijk een duidelijke pijl staan. Die krijgen wij ook deels te zien. Als ze die richting uitzoeken, vinden ze de brug en het wachtwoord. Dus ik denk dat ze inderdaad wel even een pijl neer mochten kwakken en daarna weer verwijderen?

Uiteindelijk drijft alles op de aanname dat Thomas 500 heeft laten verdwijnen. Zijn eigen 500 overigens. Dat staat wat mij betreft gelijk aan ze helemaal niet pakken. Wat een gedoe. Geld pakken dat alleen jij in handen krijgt om het dan weer te laten verdwijnen. Stelt eigenlijk als actie niets voor. Ruil als Mol dan een halve om voor een hele. Dan heb je +500 gepakt en van een +500 een -500 gemaakt. Wel zo spannend.

Blijft over dat er een paarhonderd aan kleingeld weg is (dat hadden meer mensen kunnen doen) en een halve duizend bij is gekomen (Jochem).

Ook daarom denk ik dat wij die biljetten niet goed te zien krijgen. Het zou van Thomas een rare en onzinnige molactie zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2017, 20:24:50 »
Overigens praat ik mezelf uit mijn Thomas-tunnel zo langzamerhand. De leaderhint? Ik zie...

Kermis
Thomas
Danger/Stay out
Imanuelle
Mol

Kan het ook zien als:

Danger/Stay out
Imanuelle
Mol

Voor Imanuelle geldt:

1: Verkeerde volgorde enveloppen. Afspraak was eerst 1000, dat is niet gebeurd. Vervolgens keihard richting de verkeerde Thai en anderen de schuld geven. Sanne vindt vervolgens de goede. Envelop voorbijgelopen, pas laat gevonden. Tijd, tijd, tijd. En anderen doen het meeste werk

2: Niets in papierfabriek, niet gestemd in de rechtbank. Kleinste bedrag op de kermis (voor de broodnodige goodwill?)

3: Sigrid het werk laten doen op het strand, vlag van Suriname niet herkend? Minimale bijdrage daar, weer een ander het werk laten doen. Geklooi met de portofoon, beetje ouwehoeren met de auto.

4: Wel geld met rodeo. Biedt niets bij veiling en dwingt net als Jochem tot hoge verzekering of groot verlies.

5: Niemand molt zichtbaar op die ene poster van Jochem na.

Toch alles maar eens rustig kijken als ik de tijd heb. Altijd handig nu we niet op afvallers hoeven te letten.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 20:35:58 door Tarballs »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2017, 20:42:45 »
Uiteindelijk drijft alles op de aanname dat Thomas 500 heeft laten verdwijnen.

Dat is uiteraard niet het enige.

Aflevering 1:

- Terwijl die andere 3 zitten te kijken naar een code op een muur stuurt Thomas toch maar richting de code (+).
- Thomas wil bij Art niet gezegd hebben dat hij zijn vrijstelling gaat inleveren voor de groep. Hij wil zich hier als een kandidaat neerzetten (+).

Aflevering 2:

- Thomas vindt niets in de papermill. Heeft daar echt een uur van Imanuelle haar leven ontnomen dat ze nooit meer terug krijgt (+).
- Thomas kiest voor een attractie van 250 euro en komt ook aan met het geld (-).
- Thomas stemt mee met 2 anderen op Roos haar verhaal (+).

Aflevering 3:

- Thomas staat als laatste, heeft tijd zat, checkt dat niemand hem kan zien en uiteindelijk blijkt er 500 euro weg en is hij met een half 1000je binnen gekomen. Enorme verantwoordelijkheid daar en werkelijk niemand heeft het er (in beeld) over (+++).
- Thomas tekent iets dat op 2 kandidaten kan slaan nadat hij eerst meeging in het waanzinnige idee om drankjes te tekenen (+).
- Thomas probeert oranje lichten te halen waardoor de groep maar niet samen kan blijven (+).

Aflevering 4:

- Zelfs mensen die op het eerste zicht een mindere conditie hebben halen de finish, maar Thomas zet 2 lasso's in en haalt het dan op heroïsche wijze net niet. Nochtans had hij een moment waarbij het paard met zijn achterste naar de finish stond en de cowboy dus meer moeite had gehad om de lasso goed te werpen (++).
- In de hooibalen vindt hij geen geld, maar als iemand geld vindt, probeert hij wel mee met de eer te gaan lopen (+).
- Bij de veiling zorgt hij ervoor dat iedere joker voor een recordbedrag weg gaat (+++).

Aflevering 5:

- Schieten kan ik niks uit opmaken
- Jokergedoe daar heb ik ook niks mee
- Hij vindt zijn 2 posters en lijkt niets verkeerd te doen (-).

In mijn telling heb ik dus bij iedere relevante opdracht 1 of meer plusjes behalve bij de kermis en de posters waar hij geld in de pot brengt. Thomas mag zelfs dat briefje van 500 hebben meegenomen en er staat nog genoeg dat hem verdacht maakt.

Ik kan een gelijkaardig lijstje voor Jochem maken met hetzelfde aantal of zelfs meer plusjes, maar bij hem denk ik dan: 'Doe het niet zo vol in beeld. Beetje geheimzinnigheid mag wel'

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #73 Gepost op: 8-02-2017, 20:49:08 »
Ja, die bedoelde ik. (Bij elke andere poll die ik tot nu toe heb gezien staat Thomas ruim bovenaan.  ::tandpastasmiley:: )

Ik had exact dezelfde gedachtengang als jou, maar ben niet zeker van de hoogte van de aantallen die ik daar de vorige weken zag. Ik had ze beter kunnen noteren, maar ja.

(Volgens mij bleven de percentages heel de week na een uitzending ongeveer gelijk. Tot en met afl. 4 dan toch. Nu viel het mij op dat Thomas in de vier dagen ná de laatste uitzending daar 2 procentpunt "verdachter" is geworden.)

De poll op de site komt van de app. Eigenlijk zou je dan meteen na de uitzending moeten kijken hoe de percentages in de app liggen maar ik zet ook altijd meteen na de uitzending mijn nieuwe punten in.

Uit de spelregels:
In de app is het  zo dat je start met  100 punten en deze moet inzetten. Je kunt de punten inzetten op 1 kandidaat maar ook spreiden. Zolang je niet zeker bent verdeel je de punten over meerdere kandidaten want als je punten inzet op de afvaller ben je die punten kwijt. De inzet kun je de hele week, zelfs tot aan de executie wijzigen. Blijven de kandidaten waarop jij je punten hebt ingezet in het spel dan worden je punten verdubbeld. Als je alle  punten inzet op een afvaller ben je de punten kwijt en lig je uit het spel. Na elke uitzending opent een nieuwe speelronde.

conclusie
:
Na elke uitzending opent een nieuwe speelronde.
In het begin wordt er veel gespreid omdat app deelnemers niet zeker zijn. Je ziet dan ook in de poll dat de percentages erg dicht bij elkaar liggen.
Na iedere uitzending zijn er meer punten per app deelnemer in te zetten.( in die zin kun je het cumulatief noemen). De percentages van de afvallers staan na iedere uitzending  op 0.
Naarmate de serie  vordert en je zekerder bent van je mol kun je meer risico nemen en meer op je hoofdverdachte inzetten. Je ziet echter in de poll dat het nu nog steeds dicht bij elkaar ligt, behalve Imanuelle en Sanne, zij krijgen minder punten en worden dus minder verdacht. Verder wordt er nog steeds gespreid.
Omdat je ieder moment je inzet kunt aanpassen zie je ook door de week heen verschuivingen in de pol. Het kan zijn dat app deelnemers in de loop van de week van gedachten veranderen of dan pas hun punten gaan inzetten.
Jeroen verdenkers zijn hun punten (of een deel ervan) kwijt geraakt en hebben minder in te zetten. Ze kunnen dus niet ineens veel punten op andere kandidaten zetten waardoor die omhoog schieten.


In de bijlage de percentages in de app op dit moment. Zo te zien is het nog niet op de website bijgewerkt want Jochem en Imanuelle hebben in de app beiden 1 procent meer...
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 21:00:29 door Moedermol »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #74 Gepost op: 8-02-2017, 21:13:33 »
Uit de spelregels:
In de app is het  zo dat je start met  100 punten en deze moet inzetten. Je kunt de punten inzetten op 1 kandidaat maar ook spreiden. Zolang je niet zeker bent verdeel je de punten over meerdere kandidaten want als je punten inzet op de afvaller ben je die punten kwijt. De inzet kun je de hele week, zelfs tot aan de executie wijzigen. Blijven de kandidaten waarop jij je punten hebt ingezet in het spel dan worden je punten verdubbeld. Als je alle  punten inzet op een afvaller ben je de punten kwijt en lig je uit het spel. Na elke uitzending opent een nieuwe speelronde.


Dank je voor de uitleg. Ik woon in het buitenland en kan de app hier niet downloaden. Maar het is toch zelfs met de officiële spelregels niet duidelijk hoe de verdenkingen op de site tot stand komen.En ook de uitleg op http://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws/uitleg-wie-is-de-mol-app/ vertelt niet hoe de punten in de pool vertaald worden naar verdenkingen op de site.

Zo staat er nu prominent op de site:
Er zijn 519.859 verdenkingen. Wie verdenk jij? met daaronder de percentages, bijvoorbeeld Jochem 25% nu. Dat zouden 129.965 verdenkingen op Jochem zijn, maar wat verstaan ze onder een verdenking?
- 1 verdenking is 1 punt die door welke speler dan ook op Jochem wordt ingezet?
- 1 verdenking is 1 speler die wat dat ook op Jochem inzet?
of
- 1 verdenking is iets anders?

Het eerste lijkt het me het meest logische, wat gelijk ook de waarde van een verdenking compleet onderuithaalt. Als de verdenkingen/punten van vorige afleveringen in het totaal blijven staan, dan is dat overzicht helemaal waardeloos.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 21:35:08 door molecula »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #75 Gepost op: 8-02-2017, 21:17:41 »
Ze staan al een tijdje te kijken. Dan moet Vincent hard lachen, hij ziet namelijk een duidelijke pijl staan. Die krijgen wij ook deels te zien. Als ze die richting uitzoeken, vinden ze de brug en het wachtwoord. Dus ik denk dat ze inderdaad wel even een pijl neer mochten kwakken en daarna weer verwijderen?
Nou, ik heb het nu tientallen keren frame voor frame bekeken, en geloof me:
- Op het moment dat Vincent naar de pijl refereert, kijken ze naar het noorden (Union Station)
- Bij het volgende shot staan ze aan de andere kant van het gebouw (zuid kant) en zien ze de locatie (niet door een pijl)
- De pijl is niet zelf getekend (screenshot)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #76 Gepost op: 8-02-2017, 21:30:48 »
Maar het is toch zelfs met de officiële spelregels niet duidelijk hoe de verdenkingen op de site tot stand komen.En ook de uitleg op http://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws/uitleg-wie-is-de-mol-app/vertelt niet hoe de punten in de pool vertaald worden naar verdenkingen op de site.

Zo staat er nu prominent op de site:
Er zijn 519.859 verdenkingen.

Helemaal duidelijk is de puntenverdeling niet dat ben ik met je eens.

De app is meer dan 500.000 keer gedownload. Dat kan corresponderen met het aantal verdenkingen.(519.859) Overigens waren er vorige week nog meer dan 600.000 verdenkingen. Dat kan betekenen dat nog niet alle app deelnemers deze week hun punten hebben ingezet of dat er deze week veel app deelnemers hun punten zijn kwijtgeraakt en uit het spel liggen.

Mij lijkt het meest logisch dat het percentage berekend wordt naar het totaal aantal ingezette punten. Stel er zijn 519.859 deelnemers en zij hebben allen nog het maximaal aantal in te zetten punten (max score tot en met deze week) van 3200 dan zijn er totaal 1.663.548,80 punten te verdelen 25 % daarvan is 415.887,20 punten voor Jochem.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #77 Gepost op: 8-02-2017, 22:56:10 »
Citaat
Dat is uiteraard niet het enige.

Eens, maar in eerste instantie haalde ik (en volgens mij velen met mij) de overtuiging over Thomas als Mol uit het feit dat hij in de duinen 500 heeft verduisterd. Dat zie ik nu anders. Het is zijn eigen 500 en hij is de enige die het in handen kan hebben gehad. En dus zeg ik... Het is niet verduisterd (zeker voor de andere kandidaten niet), maar gewoon blijven liggen. Het is niet weg, want eigenlijk is het er nooit geweest. Blijft daar een half duizendje over dat Jochem heeft gepakt en wat kruimelwerk. Aangezien Jochem tot vier keer toe aan Thomas zegt dat alles compleet is, kan ik daar de overtuiging niet meer uithalen.

Persoonlijk vind ik de veiling de sterkst overgebleven aanwijzing. Drie keer het op een na hoogste bod. Feit is ook dat Thomas 2000 bood vooraf en uiteindelijk nul euro daadwerkelijk heeft uitgegeven op de veiling. Jochem bood niets en kocht een joker voor, ik meen, 3700. Overbood tot twee keer toe zichzelf. Over prijs opdrijven gesproken...

Hij gaat als laatste bij de lasso's, wordt zo laat gevangen dat er zelfs twijfel is bij de anderen of hij het wel of niet gehaald heeft. Als dat gepland is, is het razend knap. In de rechtbank kan ik zijn gedrag ook zien als kuddegedrag. Jochem is daar veel meer sneaky. Als het niet meer relevant is als enige de goede optie geven.

Uiteraard staat Thomas hoog op mijn lijstje, maar elke actie is net zo zichtbaar voor de andere kandidaten als de acties van bijvoorbeeld Jochem. Het stemmen bij de veiling, gevangen bij de lasso's, door oranje rijden, het waanzinnige drankjesidee. Ook dat is allemaal in het volle zicht van de anderen en van ons.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 23:05:23 door Tarballs »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #78 Gepost op: 8-02-2017, 23:32:33 »
Hij gaat als laatste bij de lasso's, wordt zo laat gevangen dat er zelfs twijfel is bij de anderen of hij het wel of niet gehaald heeft. Als dat gepland is, is het razend knap.

Je plant uiteraard niet dat je gevangen wordt. Je kan hoogstens de kans daarop vergroten. Het moment waarop Thomas vertrekt, is zo slecht gekozen. Hij staat klaar om te lopen als het paard nog moet draaien en wacht toch tot hij in het gezichtsveld van de cowboy loopt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #79 Gepost op: 8-02-2017, 23:36:01 »
Ik denk echt dat ze dit vooraf geoefend hebben en verheug me al op de beelden daarvan tijdens de slotuitzending.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!