Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio  (gelezen 13077 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Gepost op: 18-02-2017, 20:55:23 »
Plaats hier je bevindingen over de 2e opdracht uit aflevering 7
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2017, 21:03:16 »
Diederik over de uitzicht: Wat Is Dit Mooi. Hij kent zijn klassiekers.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2017, 21:34:42 »
Klopt het dat het volgens de timer in beeld > 10 minuten duurde voordat Diederik en Thomas de locatie duidelijk hadden?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2017, 21:54:16 »
362, hebben we die code niet al eens eerder gezien in Widm? De code die Patrick Stoof op het strand schreef in seizoen 11? Geen idee of hier iets uit te halen valt, maar vond het wel opmerkelijk :P

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2017, 22:00:02 »
Als mol zijnde kan je denk ik het best in de cabrio zitten en bij voorkeur met een notitieblok/verrekijker. In een luchtballon zou je ook veel tijd kunnen verspelen maar in de cabrio heb je meerder taken. Namelijk het vinden van de juiste code en het bellen.

Sanne vond ik goed bezig. Maakte geen grote fouten achter het stuur.
Jochem las de code goed voor en vond de code sneller dan Thomas.
Thomas kon de code niet noemen en had moeite de locatie door te geven (was ook niet makkelijk)
Imanuelle communiceerde duidelijk en deed het ronduit goed. (Ik weet dat ze afgevallen is)
Diederik gaf de locatie wat onhandig door aan Thomas. Hij had beter eerst was woorden volledig kunnen zeggen en dan pas op de spelling ingaan.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2017, 22:10:51 »
Nog voor de opdracht begon, toeval of voorkennis? Diederik zegt: "We gaan denk ik met een zeppelin."
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2017, 22:26:19 »
diederik had beter eerst de naam van het stadje kunnen doorgeven, dan het park en op het laatst pas de naam vanhet beeld. Dan konden ze sneller rijden. Nu ging het andersom. Niet zo slim, molactie of  deed hij dat wel maar gaf Thomas eerst de dingen door waarvoor later nog tijd genoeg was?
Ik verdenk Diederik niet overigens
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 22:28:04 door Jcw »

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2017, 22:31:27 »
Sanne en Jochem regelen veel goed en schenken Thomas bijna geen aandacht. Behalve als er iets met de telefoon moet. Maar zoals Sanne reageert op bestelling (= bestemming)...dat klinkt mij toch als: heb je hem weer. Ik geloof echt dat Thomas meer verdacht wordt dan in beeld komt?

Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2017, 22:55:29 »
Ik snapte bij deze opdracht de tijdsklok niet helemaal. Had ook de uitleg een beetje gemist. Het leek wel makkelijk geld verdienen..

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2017, 22:56:12 »
Ik snapte bij deze opdracht de tijdsklok niet helemaal. Had ook de uitleg een beetje gemist. Het leek wel makkelijk geld verdienen..
Ze moesten voor 08:00 op de locatie zijn
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #10 Gepost op: 18-02-2017, 22:57:31 »
Ze moesten voor 08:00 op de locatie zijn

Oh vandaar. Vond het al zo raar dat het bij 06:46:.. begon
Thanks!

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #11 Gepost op: 18-02-2017, 23:22:46 »
Ook hier weer geen volledige uitleg aan de kandidaten. Ima wist niet dat ze haar nog niet konden bellen zonder het hele nummer te hebben. Sanne is goed op de hoogte van het telefoonsysteem lijkt het, "nummers beginnen hier met 50". Jochem doet niets fout, Thomas is langzaam, Diederik vaag. Moeilijk om te mollen lijkt me.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #12 Gepost op: 18-02-2017, 23:26:55 »
Dat maakt voor Ima toch niets uit? Die moet gewoon wachten tot ze gebeld wordt. Daarbij, je hebt geen idee wat ima wel of niet weet. Ik bedoel ze had ook niet de slimste opmerking toen ze vroeg of de ballonpiloot de ballon wat meer naar links wilde sturen ;) Haar eventuele ontwetendheid heeft in ieder geval geen invloed op de opdracht.
Sanne heeft gewoon ogen in haar hoofd. Amerika werkt met netnummers en die staan natuurlijk overal op. Alle nummers in een bepaalde omgeving beginnen met hetzelfde nummer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #13 Gepost op: 18-02-2017, 23:28:11 »
Ik mis een topic over muzikale hints en dan maar hier (terwijl in het topic over 7/3 nu gevraagd wordt naar de betekenis van Paint it Black).

Bij de ballonvaart hoorde ik duidelijk een song langs vliegen met de woorden 'rock scene' terwijl de cabrio op weg moest naar Peter Skene.
Peter is in het Grieks Petros en dat betekent steen of rots. Peter/Petros was net als Thomas een apostel.
Skene is het Griekse woord uit de toneelwereld dat in het Latijn Scene werd.
Rock scene = Peter Skene.

Ik kan er verder niets mee, maar het viel me op. Misschien ziet iemand anders er wel iets in?




Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #14 Gepost op: 18-02-2017, 23:29:28 »
Ik mis een topic over muzikale hints en dan maar hier (terwijl in het topic over 7/3 nu gevraagd wordt naar de betekenis van Paint it Black).

Bij de ballonvaart hoorde ik duidelijk een song langs vliegen met de woorden 'rock scene' terwijl de cabrio op weg moest naar Peter Skene.
Peter is in het Grieks Petros en dat betekent steen of rots. Peter/Petros was net als Thomas een apostel.
Skene is het Griekse woord uit de toneelwereld dat in het Latijn Scene werd.
Rock scene = Peter Skene.

Ik kan er verder niets mee, maar het viel me op. Misschien ziet iemand anders er wel iets in?





thomas is toch toneelspeler
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2017, 23:40:36 »
thomas is toch toneelspeler
Ja vandaar dat het me intrigeert

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #16 Gepost op: 18-02-2017, 23:41:51 »
Ook hier weer geen volledige uitleg aan de kandidaten. Ima wist niet dat ze haar nog niet konden bellen zonder het hele nummer te hebben. Sanne is goed op de hoogte van het telefoonsysteem lijkt het, "nummers beginnen hier met 50". Jochem doet niets fout, Thomas is langzaam, Diederik vaag. Moeilijk om te mollen lijkt me.

Maar ze wist wel weer dat ze Diederik moest bellen. Ik ging er vanuit dat ze het telefoonnummer weer door moest geven aan het "grondstation" en dat zij dan Diederik weer moesten bellen.
Soms zijn opdrachten dus weer iets makkelijker dan gedacht.  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2017, 03:28:40 »
362, hebben we die code niet al eens eerder gezien in Widm? De code die Patrick Stoof op het strand schreef in seizoen 11? Geen idee of hier iets uit te halen valt, maar vond het wel opmerkelijk :P

Heb het hele seizoen al de indruk dat eerdere molacties en hints zich herhalen, richting alle deelnemers. De rozen van Roos en Margrieten van Margriet, Diederik die je alleen vraag zeventien ziet invullen bij de testen, de radio cab van Jeroen etc. Zou niet raar opkijken als de regie er bewust een gebbetje mee uitgehaald heeft.

Offline MichaV

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #18 Gepost op: 19-02-2017, 07:22:14 »
Nog voor de opdracht begon, toeval of voorkennis? Diederik zegt: "We gaan denk ik met een zeppelin."



Vorige week al die bergen.. Je hebt het draaiboek goed onthouden Diederik ;).

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 2 - luchtballonnen en een cabrio
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2017, 07:59:42 »
Wat is er nodig?

1) Twee keer een half telefoonnummer
2) Een code voor Imanuelle
3) Een code voor Diederik
4) Een locatie voor de cabriorijders

Dit kan op alle mogelijke manieren misgaan, maar dat gaat het niet.

Sanne volgt de luchtballon goed. Thomas zit al een tijd met zijn verrekijker, als Jochem er ook een pakt en gewoon het nummer onder de ballon van Imanuelle opleest. Thomas gaat het halve nummer bellen. Jochem zegt, terecht: "Zou het niet samen een nummer zijn?" Thomas klooit met de verrekijker, want het is erg moeilijk om scherp te stellen. Hij heeft dan al drie kwartier kunnen oefenen overigens. Jochem pakt ook de tweede helft van het nummer.

1) Jochem twee keer correct
2) Thomas geeft de code correct door, maar wordt hier geneutraliseerd door Sanne? "Waarom zeg je niet meteen 362?" Er is dan geen mogelijkheid meer om de verkeerde code door te geven.
3) Imanuelle is niet de Mol, dus met de wetenschap van nu weten we ook dat Diederik gebeld gaat worden en dat dat niet mis zal gaan.
4) Thomas zit hier wederom te klooien. "Zit jij in een luchtballon?" "Bestelling?" "Ik kan je moeilijk horen." Sanne corrigeert hem. Zelfs Jochem zegt iets als: "Ach, kom op."

Er zijn dan nog iets meer dan twintig minuten over. Jochem de Mol? Waarom dan twee keer het goede nummer vinden en reproduceren? Thomas ziet het niet, dus waarom zou de Mol het wel moeten zien en correct moeten doorgeven? Sanne? Ze volgt de mensen in de lucht goed, lijkt het. Ze had tijdens het doorgeven van de locatie de andere kant op kunnen rijden, verder bij de eindbestemming vandaan. Tussen het moment dat de locatie bekend is en ze arriveren, zitten tien tot vijftien minuten. De marge aan het eind is klein genoeg om met een verkeerde afslag te laat aan te komen. Diederik? De goede code om de enveloppen te pakken. Het goede nummer gebeld. De goede locatie doorgegeven. Onnodig voor een Mol, omdat hij toch alleen is.

Kan er niets aan doen, maar ook hier blijft alleen Thomas over. Hij probeert het, maar alles wat hij doet, ligt onder een vergrootglas in die cabrio.