Auteur Topic: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown  (gelezen 18313 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #20 Gepost op: 4-03-2017, 23:22:35 »
Dan zou ik in de montage ervoor hebben gekozen om een overzichtskaartje in te blenden in de opdracht, al was t maar een simpele kindertekening  met wat huisjes en de mogelijke namen.
Nu is t raden wie wat waar heeft gehangen en zelfs of t correct was.

Wat een leuke opdracht was, heeft dezelfde speurkwaliteiten gekregen als de schietopdracht vd Oregon trail  ::ohno::.


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #21 Gepost op: 5-03-2017, 00:00:11 »
Durf bijna zeker te weten dat de Mol op 1 van de sepia-foto's te zien is.
Dat zien we volgende week 'tuurlijk.

Foto van Alice zou Sanne kunnen zijn.
One eyed Bill zou 1 van beide heren kunnen zijn, goed te verbergen middels ooglapje.

*dacht op tijd naar bed te kunnen maar dat wordt weer in de herhaling gaan nu*
Omnia vincit amor

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #22 Gepost op: 5-03-2017, 00:02:43 »
Dan zou ik in de montage ervoor hebben gekozen om een overzichtskaartje in te blenden in de opdracht, al was t maar een simpele kindertekening  met wat huisjes en de mogelijke namen.
Nu is t raden wie wat waar heeft gehangen en zelfs of t correct was.

Wat een leuke opdracht was, heeft dezelfde speurkwaliteiten gekregen als de schietopdracht vd Oregon trail  ::ohno::.


Hoezo? Je kunt bij het terugkijken toch kijken wie wat waar heeft weggehangen?

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #23 Gepost op: 5-03-2017, 00:24:31 »
In het Molboekje heeft Art het erover dat (ergens richting het einde) de drone uit de lucht is komen vallen en kapot was en uitgerekend bij die opdracht erg nodig was, zou dat deze opdracht geweest kunnen zijn? Aangezien Marc-Marie het erover had dat er tijdens die 3 weken  om het kwartier een drone de lucht in gaat, maar uitgerekend bij deze opdracht miste hij deze beelden.

Bij dat fietstochtje miste ik ook overzicht. Bij de vrijstellingsopdracht was een shot met aanwijzing te zien van wie waar zat. Dit had bij de fietstocht en bij Moltown ook gekund, al dan niet met een kladje via Moltalk. Het puzzelgehalte is waardeloos zo.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #24 Gepost op: 5-03-2017, 00:24:57 »
Zo goed brengen ze t nu niet in beeld helaas en zelfs als je weet wie welke persoon waar hing , is t nog raden naar of het goed was. Hier had montage t de molspeurders eenvoudiger kunnen maken door de juiste oplossing prijs te geven.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #25 Gepost op: 5-03-2017, 01:49:15 »
One Eyed Bill;

Jochem?
Plaatje niet geheel duidelijk maar zou Jochem vermomd kunnen zijn.
Het plaatje ziet er vreemd uit imho.
*De tekst luidt: "One Eyed Bill verzamelt uitsluitend vrouwen om zich heen".
Dat is wat Jochem deed met al zijn bondjes.
*De naam duidt wellicht op een 1 dollarbiljet, dus een verwijzing dat Jochem op het Molgeld is te zien (of iets wat op hem duidt...handtekening oid)?

Dan nog iets..

'49 Tibbe.
Tibbe? Wat een absurd Friese naam zo in ene in Oregon?
*De enige Fries te midden van het gezelschap, zo lijkt het. Maar niets is wat het lijkt...
Verwijzing naar (S.W.) de Vries? (En ja ik weet, zij is niet Fries. What's in a name?).
'49 Maakt 13; maakt de "M" van...U raadt het al....!
En ze houdt immers zo van Scryptogrammen (cryptogram in het NRC).

*Bovendien zegt zij @20.10u.:"Ik vind dit een lonesome trail", terwijl zij dit naambord draagt. Sja, het is ook als Mol een lonesome trail...

*heb weer wat te dromen vannacht!*

Edit:
'49 Tibbe keert altijd eenzaam huiswaarts (de Mol maakt geen vrienden) en woont aan de Lonesome Trail. Zie boven.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 01:59:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #26 Gepost op: 5-03-2017, 02:58:27 »
...te leuk om te laten liggen.... dan maar nachtwerk  ::trots:: ... Volgens mij de oplossing van de personen/huizen. De straatnamen kwamen te onvolledig voor in de opdracht dat ik daar (op Way out West/East, Dusty Lane, Middle of Nowhere Square na) geen chocola van kon maken.

Poker Alice: Komt langs Sweet Daisy opweg naar de kerk, woont tussen mannen.
'49 Tibbe: Keert eenzaam terug (Lonesome trail), is de rechterhand van Sundown Jackson, woont dus rechts van hem. Houdt samen met Sundown Jackson vreemdelingen buiten
Sundown Jackson: loopt oostwaarts naar de Saloon, woont dus in het westen (way out west als hij doorloopt (naar het oosten) komt hij bij het huis van zijn rivaal, Skedaddle Smith, die woont dus in het oosten (aan de way out east)
Dropdead Gorgeous Lizzy: kerkelijk, laat niets (Sweet Dasiy) tussen haar en de kerk komen, en is onafscheidelijk van Sweet Daisy, woont dus tussen de kerk en Sweet Daisy in, samen aan de Dusty Lane

Tyler Redsocks Mackenzie woont naast het wc huisje. Door tumbleweed zijn voorzieningen (winkeltje, saloon) gesloten, iedereen moet noodgedwongen (hoge nood) naar de wc, het huisje links naast de kerk.

One eyed Bill woont tussen vrouwen, dat kan alleen maar tussen Sweet Daisy en de enige overgebleven andere vrouw zijn: Poker Alice. Omdat zij tussen mannen woont, kant zij alleen maar tussen One eyed Bill en het overgebleven huis van Skedaddle Smith wonen. Het rijtje is compleet.

als ik de oplossing koppel aan wat we de finalisten zien doen, denk ik dat Sanne het bijna goed heeft, ze heeft oost-west goed, de richting waar Sundown Jackson woont en dus Skedaddle goed. Volgens mij loopt Jochem naar het huis rechts van Sundown Jackson om daar '49 Tibbe op te hangen. Thomas verplaatst het (goed geplaatste) Middle of Nowhere Square. Sanne hangt Tyler verkeerd, namelijk aan de verkeerde kant van de kerk (ze gokt dat dat de plek is waar iedereen noodgedwongen heen moet); Thomas hangt Dropdead Gorgeous verkeerd (veel te ver van de kerk); Thomas hangt Poker Alice verkeerd, namelijk op de plek van sweet Daisy/One Eyed Bill, liegt dat tegen Sanne als zij dat merkt; Sanne pakt Poker Alice en rent ermee de goede kant op (naar het noordoosten); Sanne herstelt het ophangen van Trigger Happy Highway en plaatst er Way out West, wat goed is; Jochem stuurt ze goed naar de oostkant met Way out East; We zien dat Thomas bij het huis van Skedaddle op het laats een bord weghaalt, waarschijnlijk haalt hij Skedaddle weg. Daarna wordt het, in Jochems woorden, chaos en worden in de laatse minuten allerlei dingen door elkaar gehaald, komt Poker Alice verkeerd te hangen bijvoorbeeld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #27 Gepost op: 5-03-2017, 05:52:30 »
Mooi werk. ::ok:: En lekker vet gemold door Thomas als ik het zo lees. Sanne kon hem natuurlijk niet continu in de gaten houden en van Jochem had hij niks te vrezen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #28 Gepost op: 5-03-2017, 06:35:43 »
Vond het jammer dat wij weinig overzicht kregen maar dat kwam dan waarschijnlijk ook door een kapotte drone. Wel een hele leuke opdracht. En mooi uitgezocht en weergegeven Mollem!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2017, 10:09:27 »
...


Knap werk , je noemt zelf nog paar straten in je verhaal , die je niet bij je straten hebt. Namelijk lonesome trail ( tibbe woont daar).

Trigger happy highway. Iets van de meeste inwoners schieten in de stress, dus dit is de straat met de meeste huisjes..


Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #30 Gepost op: 5-03-2017, 12:29:57 »
Mooie compolatie en voor mij iig wederom een aanwijzing dat Thomas de Mol is. Dat denk ik al zo'n 4 afleveringen. Jochem valt af, die is te mollig geweest en heeft zowiezo meer geld in de pot gesprokkelt. Sanne is 100% kandidaat, zie je nu ook weer.

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #31 Gepost op: 5-03-2017, 13:33:19 »
...te leuk om te laten liggen.... dan maar nachtwerk  ::trots::


Mooi overzicht. Jammer dat dat niet in de aflevering zelf zat, zoiets.

Aan de ene kant leggen ze sommige dingen drie keer uit, of laten onnodige dingen zien. Zoals bij die touwen/bomen opdracht: "Ik pakte een volgend touw van een volgende haspel. Want we hadden dus drie haspels met drie touwen." Maar zo'n hele opdracht verzaken ze om even een simpel overzicht te laten zien.

Ook grappig: Iedereen klaagt dat Diederik weg is, want dat is zo'n slimmerd die elke opdracht redt. Waarom zaten jullie dan op hem als mol?!?!?!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #32 Gepost op: 5-03-2017, 13:36:51 »

Ook grappig: Iedereen klaagt dat Diederik weg is, want dat is zo'n slimmerd die elke opdracht redt. Waarom zaten jullie dan op hem als mol?!?!?!

Denk niet dat de mensen die dat zeggen hem verdachten als mol.

Ik vind het echt super jammer dat hij eruit is. Vond het echt een schatje. En grappig. Dat ie dislect naar Jochem riep  ::rofl::

Maar over deze opdracht. Vond het niet echt een leuke opdracht om naar te kijken helaas

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #33 Gepost op: 5-03-2017, 14:57:01 »
Jochem zei ook dat ze Diederik misten. En hij zat voor deze aflevering toch echt op Diederik!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #34 Gepost op: 5-03-2017, 16:44:20 »
Wow, wat een leuke opdracht! Misschien wel de leukste van dit seizoen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #35 Gepost op: 5-03-2017, 17:39:36 »
Yay deze opdracht was echt leuk ::bravo:: Sowieso vind ik dit soort raadsels geweldig ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #36 Gepost op: 5-03-2017, 20:25:16 »
Ik vind dit soort raadsels ook super leuk om te doen. Fantastische opdracht  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #37 Gepost op: 6-03-2017, 19:21:34 »
Gave locatie ook! Ik wil er al naartoe!  :)

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #38 Gepost op: 6-03-2017, 22:28:14 »
Geweldige locatie en een super toffe opdracht
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Moltown
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2017, 09:52:22 »
...te leuk om te laten liggen.... dan maar nachtwerk  ::trots:: ... Volgens mij de oplossing van de personen/huizen. De straatnamen kwamen te onvolledig voor in de opdracht dat ik daar (op Way out West/East, Dusty Lane, Middle of Nowhere Square na) geen chocola van kon maken.

Poker Alice: Komt langs Sweet Daisy opweg naar de kerk, woont tussen mannen.
'49 Tibbe: Keert eenzaam terug (Lonesome trail), is de rechterhand van Sundown Jackson, woont dus rechts van hem. Houdt samen met Sundown Jackson vreemdelingen buiten
Sundown Jackson: loopt oostwaarts naar de Saloon, woont dus in het westen (way out west als hij doorloopt (naar het oosten) komt hij bij het huis van zijn rivaal, Skedaddle Smith, die woont dus in het oosten (aan de way out east)
Dropdead Gorgeous Lizzy: kerkelijk, laat niets (Sweet Dasiy) tussen haar en de kerk komen, en is onafscheidelijk van Sweet Daisy, woont dus tussen de kerk en Sweet Daisy in, samen aan de Dusty Lane

Tyler Redsocks Mackenzie woont naast het wc huisje. Door tumbleweed zijn voorzieningen (winkeltje, saloon) gesloten, iedereen moet noodgedwongen (hoge nood) naar de wc, het huisje links naast de kerk.

One eyed Bill woont tussen vrouwen, dat kan alleen maar tussen Sweet Daisy en de enige overgebleven andere vrouw zijn: Poker Alice. Omdat zij tussen mannen woont, kant zij alleen maar tussen One eyed Bill en het overgebleven huis van Skedaddle Smith wonen. Het rijtje is compleet.

als ik de oplossing koppel aan wat we de finalisten zien doen, denk ik dat Sanne het bijna goed heeft, ze heeft oost-west goed, de richting waar Sundown Jackson woont en dus Skedaddle goed. Volgens mij loopt Jochem naar het huis rechts van Sundown Jackson om daar '49 Tibbe op te hangen. Thomas verplaatst het (goed geplaatste) Middle of Nowhere Square. Sanne hangt Tyler verkeerd, namelijk aan de verkeerde kant van de kerk (ze gokt dat dat de plek is waar iedereen noodgedwongen heen moet); Thomas hangt Dropdead Gorgeous verkeerd (veel te ver van de kerk); Thomas hangt Poker Alice verkeerd, namelijk op de plek van sweet Daisy/One Eyed Bill, liegt dat tegen Sanne als zij dat merkt; Sanne pakt Poker Alice en rent ermee de goede kant op (naar het noordoosten); Sanne herstelt het ophangen van Trigger Happy Highway en plaatst er Way out West, wat goed is; Jochem stuurt ze goed naar de oostkant met Way out East; We zien dat Thomas bij het huis van Skedaddle op het laats een bord weghaalt, waarschijnlijk haalt hij Skedaddle weg. Daarna wordt het, in Jochems woorden, chaos en worden in de laatse minuten allerlei dingen door elkaar gehaald, komt Poker Alice verkeerd te hangen bijvoorbeeld.



Dit soort puzzels zijn voor mij niet te doen zonder dit mooie overzicht, dank !!!