Auteur Topic: Aflevering 10 - De finale  (gelezen 69907 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #80 Gepost op: 12-03-2017, 12:37:11 »
Leuk seizoen, maar wat mis ik de finale van vroeger, op dat kasteel, met alle ruimte voor molacties, zelfs de acties die mislukten, met ruimte voor alle goede en foute verdenkingen, met ruimte voor hints, theorieën, grappige anekdotes etc. Je kreeg toen nog echt een kijkje achter de schermen en zag hoe de kandidaten en de mol het avontuur beleefd hadden.

Het feit dat deze finale beter was dan voorgaande, maakt het namelijk nog niet tot een goede. Voor mij voegt zo'n live-uitzending met publiek helemaal niets toe, het is tijdsverspilling die ten koste gaat van de kracht van het programma.

Het spijt me dat ik weer een afwijkende mening heb, bedenk je dat ik dit niet zeg om tegendraads te zijn. Zoals gezegd vind ik het een mooi seizoen, maar het had nog veel mooier kunnen zijn.

Afgaande op wat ik op dit forum gelezen heb denk ik dat je mening een stuk minder afwijkend is dan je zelf denkt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #81 Gepost op: 12-03-2017, 12:41:14 »
Wat een geweldige avond toch weer gisteren! ::bravo:: Thomas was een meer dan geweldige Mol, zó onverdacht en toch geen seconde stilgezeten ::bravo::

De champagne heeft goed gesmaakt ::wijn::
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #82 Gepost op: 12-03-2017, 12:42:27 »
Jij wint wel vaak drank door widm
Volgens mij heb je ook nog een fles wijn staan ;)
#toenwasjenognietoudgenoeg

Gaaf om je te zien op TV!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #83 Gepost op: 12-03-2017, 12:56:44 »
Kan iemand mij vertellen hoe die Molactie nu werkte in de duinen en wat Jochem's rol hier in was?

Thomas verteld tijdens de ontknoping dat Jochem een 1/2 1000 verstopt heeft in het zand? Dat briefje is dus nooit over de finish gegaan?

Waarom zegt Art dan toch dat er een 1/2 1000 is 'gepakt'? Hier krijgt de groep dus wel een sanctie voor, terwijl het NOOIT is ingeleverd en/of over de finish is gekomen?

Hoezo krijgt de groep wel een sanctie voor het verstopte geld van Jochem en geen sanctie voor het verstopte geld van Thomas? Dat vind ik raar? Alsof de Mol wel geld mag weggooien en kandidaten niet?

Jochem's actie was dus juist een hartstikke goede kandidateactie, maar werd nu bestempeld als hulpmollen actie?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #84 Gepost op: 12-03-2017, 13:03:00 »
Kan iemand mij vertellen hoe die Molactie nu werkte in de duinen en wat Jochem's rol hier in was?

Thomas verteld tijdens de ontknoping dat Jochem een 1/2 1000 verstopt heeft in het zand? Dat briefje is dus nooit over de finish gegaan?

Waarom zegt Art dan toch dat er een 1/2 1000 is 'gepakt'? Hier krijgt de groep dus wel een sanctie voor, terwijl het NOOIT is ingeleverd en/of over de finish is gekomen?

Hoezo krijgt de groep wel een sanctie voor het verstopte geld van Jochem en geen sanctie voor het verstopte geld van Thomas? Dat vind ik raar? Alsof de Mol wel geld mag weggooien en kandidaten niet?

Jochem's actie was dus juist een hartstikke goede kandidateactie, maar werd nu bestempeld als hulpmollen actie?

ze hadden ze allebei, maar toen Thomas er lekker snel (als mol) vandoor ging, had Jochem nog een 1/2 1000 in zijn handen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #85 Gepost op: 12-03-2017, 13:09:26 »
ze hadden ze allebei, maar toen Thomas er lekker snel (als mol) vandoor ging, had Jochem nog een 1/2 1000 in zijn handen.

Ze hadden ze helemaal niet allebei. Roos had die andere 1/2 1000 moeten pakken, maar heeft die laten liggen. Zie ook:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60203.msg1995277#msg1995277
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline PaulusPietsma

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #86 Gepost op: 12-03-2017, 13:32:48 »
Gister bij de veilingopdracht lieten ze alleen maar zien dat Thomas zei dat die jokers hem niet interesseerden en dat hij iedere keer het bieden op gang hielp. Dit was toen natuurlijk ook duidelijk te zien, maar bij de vraag hoeveel jokers hem waard waren zei hij toen: 2000 euro. Ik had nog wel willen weten waarom hij voor 2000 euro koos. Ook of hij bijv. geoefend heeft met paardrijden bleef onbesproken en dan nog enkele andere acties van andere opdrachten.

Het liefst zie ik dus ook dat ze alle opdrachten bespreken ipv de hele show er omheen, maar goed dat is een keuze. Je zou er ook zo een avondvullend programma van kunnen maken  ::tandpastasmiley::. Voor de meesten onder ons was het ook wel duidelijk dat Thomas de mol was, dus die spanning van 'wie zal het nou zijn?' had je sowieso niet. Toch kun je zeggen dat Thomas een goede mol was, omdat de kandidaten het totaal niet door hadden. Als kijker is het denk ik makkelijker te spotten, dan wanneer je zelf in het spel zit. De beste stuurlui staan aan wal zal ik maar zeggen.

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #87 Gepost op: 12-03-2017, 13:39:35 »
Weer genoten van een fantastische finale! Thomas is zeker één van mijn top 3 mollen.

Weet iemand trouwens welke muziek er al jarenlang gespeeld wordt tijdens het filmpje van de verborgen aanwijzingen? Shazam helpt mij niet echt...

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #88 Gepost op: 12-03-2017, 13:46:03 »
Weer genoten van een fantastische finale! Thomas is zeker één van mijn top 3 mollen.

Weet iemand trouwens welke muziek er al jarenlang gespeeld wordt tijdens het filmpje van de verborgen aanwijzingen? Shazam helpt mij niet echt...

Vast iets van de soundtrack van TRON Legacy. Disc wars dacht ik.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #89 Gepost op: 12-03-2017, 14:09:04 »
Wauw Thomas, je was geweldig  ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #90 Gepost op: 12-03-2017, 14:15:51 »
Het was weer een mooie aflevering 10 en een mooi molseizoen! Thomas heeft het als mol super gedaan, en hij had er duidelijk lol in, wat ik toch altijd één van de belangrijkste kenmerken van een goede mol vind.

Fijn dat de aflevering ook iets langer duurde dan anders, zodat er meer tijd was voor de molacties en hints. Natuurlijk hoop ik nog meer molacties te zien (Jelsir somde ze al op hierboven). Als ze niet op .nl komen te staan, verwacht ik dat we dat op de fandag nog wel kunnen ophelderen.

Dat de speurders op dit forum Thomas al vrij snel door hadden (na de duinopdracht) kun je Thomas zelf niet verwijten. Ik vind ook niet dat je het de productie zwaar moet aanrekenen, want het is geen onomstotelijke klaashint, maar een aanname op basis van analyse en interpretatie door een paar mensen die daarvoor een nacht hebben doorgehaald. (Tsja, molloten, eigen schuld :P)

Dus: complimenten aan de makers, complimenten aan de molloten, complimenten aan Thomas en aan Sanne, en we forummen nog gezellig even verder met de Vlaamse mol. Because it ain't over 'till it's over.  ;D

Ik ben het hier 100% mee eens. Mooi verwoord Veerraak
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #91 Gepost op: 12-03-2017, 15:00:08 »
Ik ben het hier 100% mee eens. Mooi verwoord Veerraak
Ik ben het er ook mee eens.

Voor alle molloten die er anders over denken. Zonder grondige analyse (waardoor sommige vele uren werk in wordt gestoken) wordt het allemaal wel een stukje ingewikkelder. Kijk vanaf volgend jaar de uitzending en overig officieel materiaal eens hooguit 2x (op normale snelheid) terug en het zal waarschijnlijk allemaal niet zo duidelijk zijn.
Het zal hier dan wel een stukje saaier worden  ;)

Ik snap nog steeds de functie van de grijpmachine op de kermis niet. Wel prominent in beeld brengen, maar er vervolgens helemaal niets mee doen. Maar misschien komt dit antwoord nog eens ooit.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #92 Gepost op: 12-03-2017, 15:09:02 »
Er zat wel een klein foutje in de aflevering. De titel 'zo gezegd' komt in beeld als afleveringstitel bij de verborgen aanwijzingen, maar dit moet 'zo gedaan' zijn :P

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #93 Gepost op: 12-03-2017, 15:31:55 »
. Kijk vanaf volgend jaar de uitzending en overig officieel materiaal eens hooguit 2x (op normale snelheid) terug en het zal waarschijnlijk allemaal niet zo duidelijk zijn.

Ik heb helemaal niks teruggekeken dit seizoen. Doe ik eigenlijk al paar seizoenen niet meer. En het was mij echt wel duidelijk dat Thomas molacties uitvoerde bij duinen, rodeo. Lasso ritje door stad.
Maar of t molacties van een mol zijn, tja dat is altijd interpretatie. En daarover praat ik dan met andere malloten

en voor dat soort discussies ben ik blij dat er op t forum mensen zijn die ook vrij lang open blijven staan voor andere acties dan enkel due van hun mol. Aan het horen van hun gedachtes en t lezen van hun visie heb ik meer dan aan 10 keer terugspoelen om een evt weggemoffeld briefje te zien  ::jaja::.

Dat Thomas zo vroeg al werd gevonden hier, ligt niet direct aan Thomas, niet alleen maar aan de productie die t wat minder duidelijk in de picture had kunnen zetten, maar t ligt vooral aan de kracht van de gezamenlijke breinen op t forum. ::hug::




Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #94 Gepost op: 12-03-2017, 15:37:15 »
Ik wacht nog steeds op meer molacties en hints op de website, maar het blijft uit? Komt het nog? ::rofl:: ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #95 Gepost op: 12-03-2017, 15:50:21 »
Kan iemand mij vertellen hoe die Molactie nu werkte in de duinen en wat Jochem's rol hier in was?

Thomas verteld tijdens de ontknoping dat Jochem een 1/2 1000 verstopt heeft in het zand? Dat briefje is dus nooit over de finish gegaan?

Waarom zegt Art dan toch dat er een 1/2 1000 is 'gepakt'? Hier krijgt de groep dus wel een sanctie voor, terwijl het NOOIT is ingeleverd en/of over de finish is gekomen?

Hoezo krijgt de groep wel een sanctie voor het verstopte geld van Jochem en geen sanctie voor het verstopte geld van Thomas? Dat vind ik raar? Alsof de Mol wel geld mag weggooien en kandidaten niet?

Jochem's actie was dus juist een hartstikke goede kandidateactie, maar werd nu bestempeld als hulpmollen actie?

Volgens mij hebben ze in de montage hier geprobeerd te doen wat volgens velen op dit forum had moeten gebeuren: het idee geven dat het Jochems fout was. Ze deden het overkomen alsof Jochem
1)die halve 1000 en het kartonnetje had gepakt
2)Zelf geloofde dat hij daarmee een volle 1000 had
3)dit geloof ook aan Thomas wist over te brengen

Terwijl in werkelijkheid hij het dus dondersgoed wist en z'n halve 1000tje heeft begraven. En dus zelf nogmaals kon weten dat Thomas de mol was.

Op dit forum werd in deze 3 redeneringen niet zo geloofd en daardoor vond iedereen dat de actie van thomas te duidelijk in beeld was gebracht. Terwijl dit volgens mij toch echt de poging was....

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #96 Gepost op: 12-03-2017, 16:10:07 »
Als Jochem zijn halve 1000 heeft begraven, wat heeft Thomas dan binnen gebracht wat -1000 opleverde. Dat kan alleen maar het andere halve briefje van 1000 zijn , dat we nooit in beeld gepakt hebben zien worden.

Dit blijft een opdracht waarin deze groep veel meer conclusies aan kon verbinden. Net als bij ritje door de stad, lasso opdracht. Maar ja ze wilden er niet aan en dus kwam Thomas er mee weg.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #97 Gepost op: 12-03-2017, 16:28:00 »
Volgens mij hebben ze in de montage hier geprobeerd te doen wat volgens velen op dit forum had moeten gebeuren: het idee geven dat het Jochems fout was. Ze deden het overkomen alsof Jochem
1)die halve 1000 en het kartonnetje had gepakt
2)Zelf geloofde dat hij daarmee een volle 1000 had
3)dit geloof ook aan Thomas wist over te brengen

Terwijl in werkelijkheid hij het dus dondersgoed wist en z'n halve 1000tje heeft begraven. En dus zelf nogmaals kon weten dat Thomas de mol was.

Op dit forum werd in deze 3 redeneringen niet zo geloofd en daardoor vond iedereen dat de actie van thomas te duidelijk in beeld was gebracht. Terwijl dit volgens mij toch echt de poging was....

Art noemt het 'pakken'. Het 'pakken' van het briefje van 1/2 1000 door Jochem was al voldoende om geld uit te pot te halen. Het maakte dus niet uit of het briefje wel of niet over de finish zou komen.

Feitelijk gezien heeft Thomas ook 500 euro 'gepakt' en vervolgens weer doen laten verdwijnen. Als men de regels had gevolgd, zoals deze ook golden bij Jochem, had het geld dat Thomas heeft verduisterd ook 'gewoon' in de pot moeten komen. Formeel sloeg Thomas zijn mollenactie dus nergens op.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #98 Gepost op: 12-03-2017, 16:38:05 »
Jelsir is dit jouw interpretatie? Want als t idd zo is dat de gepakte -1000 niet binnen is gebracht maar wel geteld wordt, is dat gewoon bedriegen van de kijker. Want de 500 van Thomas was ook gepakt en due zou dan niet meegeteld zijn.

Ik ga er - misschien naïef - vanuit dat we t pakken van de andere 1000 niet in beeld hebben gehad maar er wel was. .

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #99 Gepost op: 12-03-2017, 17:17:48 »
Nu ben ik daar toch ook wel erg nieuwsgierig naar. Hoe kwam Jochem aan twee halve duizend?