1 punt: Covers. Niet zo origineel, ik leer liever onbekende nummers kennen dan covers van bekende nummers.
2 punten: All American. Was voor één keertje leuk, hoeft van mij niet nog eens.
3 punten: Back to the 00's. Lijkt me op zich wel een keer een leuk idee, maar voegt misschien weinig toe.
4 punten: Afrika. Wel origineel, maar wel heel weinig keuze.
5 punten: Southern Hemisphere. Leek me eerst erg leuk, maar er liggen minder landen onder de evenaar dan ik dacht
Als we de grens iets hoger leggen zodat heel Zuid-Amerika, Afrika en Zuid-Oost-Azië mee kunnen doen ben ik wel voor.
6 punten: Back to Eurovision. Muziek uit veel Europese landen hoor je eigenlijk ook nooit, dus ook back to Eurovision kan best een leuke uitdaging zijn.
7 punten: No Euro. Net een wat leukere uitdaging en meer variatie dan enkel Europa.
8 punten: Random. Hoewel random van mij niet per se alweer hoeft, vind ik het toch wel een heel leuk concept.
10 punten: No hablo inglés. Bijna elk liedje is normaal al in het Engels, dus geen Engels is origineel, een leuke uitdaging, en grote landen zoals de VS, UK en Australië worden ook ineens een stuk moeilijker ipv de populaire keuzes. Wat wil je nog meer?
12 punten: Back to Basic. Hoe leuk alle thema's ook zijn, heb ik ook wel eens behoefte aan een songfestival zonder thema's en restricties. Gewoon alle mogelijke landen, en thema's komen volgend voorjaar wel weer