0 points go to:
Matige liedjes:Nederland - Score: 7,1
Lied - g.o.k: 7,0 (originele zanger, maar liedje zelf vind ik niet erg origineel en gewoon geen goed liedje.)
Lied - inhoud: 8,3 (duidelijk verhaal, mooie tekst, goede melodie)
Zang: 5,0 (Geen fijne stem. Soms ook gewoon geschreeuw en het verpest het hele liedje zo.)
Bonus - 0,3: 0,1 (clip), 0,2 (tekst)
=6,76 + 0,3 -> 7,06 -> 7,1
Brazil - Score:7,1
Lied - g.o.k:6,3 (geheel klopt, maar onorigineel en een typisch popliedje)
Lied - inhoud:6,3 (leuke melodie, maar wat is hier het verhaal? Iets met rare dansjes?)
Zang:7,5 (mooie stem, prima gezongen)
Bonus -0,3: 0,2 (clip), 0,1 (tekst)
=6,7 + 0,3 -> 7,0 -> 7,1
Finland - Score:7,0
Lied - g.o.k: 6,8 (oke, origineel maar ik zou dit nooit nooit nooit nooit kopen)
Lied - inhoud: 6,8 (verhaal is apart, maar een leuke melodie. Dit is ongeveer Josje met een leuk liedje)
Zang: 6,5 (irritante stem, en ook daarin lijkt het hele gebeuren op Josje. De zang is soms gewoon echt slecht.)
Bonus- 0,3: 0,2 (clip: waarom op een autosloperij? Maakt het liedje niet echt sterker), 0,1 (tekst)
=6,7 + 0,3 -> 7,0
Ukraine -score: 7,0
Lied - g.o.k: 7,0 (origineel want een duet dus leuk, maar het liedje zelf is naar mijn mening nogal standaard
Lied - inhoud: 6,3 (leuke melodie, maar waar gaat het over?)
Zang:7,3 (tja.. bij een duet heb je dit soort dingen. De ene (vrouw) is beter dan de ander (man). Die man is gewoon vreselijk (vind ik)).
Bonus:0,1 (tekst)
=6,86 + 0,1 -> 6,96 -> 7,0
Denmark - Score: 6,8
Lied - g.o.k: 5,5 (oke, excuses aan Finland. Dit is pas Josje. Mijn gedachten bij dit lied zijn: volksdans, volksdans, just dance, Josje, volksdans, K3. Kortom: het kan bijna niet erger. Behalve als Ronald Molendijk nog even langskwam, en Just Dance is best leuk haha)
Lied - inhoud: 6,0 (erg leuke melodie, maar een verkrachting? Dit lied is nogal vrolijk dus ik snap dat niet helemaal.)
Zang: 8,0 (zingen kan ze zeker, fijne stem)
Bonus - 0,3: 0,1 (clip: de makers hebben geprobeerd deze clip grappig te maken, maar dat is totaal onnodig bij dit onderwerp en het is ook nog eens mislukt), 0,2 (tekst).
=6,5 + 0,3 -> 6,8
De net niet onvoldoendes:Argentina - Score: 5,9
Lied - g.o.k: 5,0 (typisch popliedje, onorigineel, slechte kwaliteit door het publiek)
Lied - inhoud: 6,5 (‘Jouw magische uren?’ welke magische uren?)
Zang: 5,5 (grote fout om dit te kiezen, want door het publiek hoor ik de zanger gewoon veel slechter.)
Bonus - 0,2: 0,1 (clip: het is gewoon een optreden…), 0,1 (tekst)
=5,66 + 0,2 -> 5,86 -> 5,9
Russia - Score: 5,5
Lied - g.o.k: 5,0 (volksdans, vind dat het niet erg goed in elkaar zit en het is ook niet mijn ding.)
Lied - inhoud: 5,0 (Saai, en waar gaat het over? I don’t get it.)
Zang: 6,0 (Matig. Niet slecht, niet goed)
Bonus - 0,2: 0,1 (clip; slechte kwaliteit), 0,1 (tekst)
=5,33 + 0,2 -> 5,53 -> 5,5
Onvoldoendes:Portugal - Score: 5,3
Lied - g.o.k: 4,5 (liefdesliedje, dus onorigineel. Daarnaast ook nog heel heel saai, misschien nog wel saaier dan Danny Froger in ER.)
Lied - inhoud: 4,5 (Veel herhaling in de tekst. Saaie melodie, liefdesliedje. Kortom: saai.)
Zang: 6,0 (niet erg goed)
Bonus - 0,3: 0,1 (clip), 0,2 (tekst)
=5,0 + 0,3 -> 5,3
Austria - Score: 5,3
Lied - g.o.k: 5,5 (origineel, maar geen geweldige kwaliteit en ik zou dit nooit kopen. Daarnaast zijn er soms irritante geluiden (gegil) en dat irriteert.)
Lied - inhoud: 4,5 (rare tekst, vreselijke melodie en raar verhaal. Hoe kun je dit ooit insturen?
Zang: 5,0 (wat vreselijk, en wat een geschreeuw.)
Bonus - 0,3: 0,1 (clip), 0,2 (tekst: haha dit is dan het enige positieve wat ik over je inzending kan zeggen, hier kon ik wel om lachen.)
=5,0 + 0,3 -> 5,3
Israël - Score: 5,2
Lied - g.o.k: 4,5 (Oke, ik ga toch echt eerlijk zijn: dit is echt een beetje de plank misslaan. Je had veel en veel beter in kunnen sturen met dit prachtige land, met een prachtige taal (ik waarschijnlijk ook, maar mijn liedje is nog normaal…). Door de rare timing volg ik het liedje niet, het geheel klopt niet, ik zou het nooit kopen én dat rare geblaf/instrument mag ook weg.)
Lied - inhoud: 4,5 (hetzelfde als wat ik al zei, je had iets anders in moeten sturen. Ik snap het gewoon niet, het is duidelijk dat het over de zomer gaat, maar verder? Over een zee, zomerliefdes of whatever?
Zang: 6,0 (Dit is ook niet goed.)
Bonus - 0,2: 0,1 (clip: beetje mensen van een terras afhalen en laten klappen werkt niet bij mij), 0,1 (tekst)
=5,0 + 0,2 -> 5,2