Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler topic  (gelezen 125201 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #300 Gepost op: 13-02-2018, 20:36:50 »
Tuurlijk is dat achteraf gemaakt. Dus ze hebben voor het seizoen begint alles al klaarliggen. Het shot zonder Stine lag dus ook al klaar Dan is het wel handig om het juiste materiaal op het juiste moment te gebruiken en daar is het fout gegaan. Helaas is daar maar 1 conclusie uit te halen
Dat is een mogelijke verklaring, ja. Dat ze eerst per aflevering alle testshots hebben gemaakt, en daarna pas alles gingen monteren en per ongeluk het verkeerde testshot hebben gepakt. Een andere optie is dat ze maar één aflevering tegelijk monteren, de testshots per aflevering maken ipv allemaal vooraf, en er gewoon een naam vergeten is. Persoonlijk vind ik de tweede optie dus een logischere volgorde, je kiest tijdens het monteren tenslotte pas wat er van de testbiechten in de aflevering komt, en welk shot je daar dus bij moet monteren.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #301 Gepost op: 13-02-2018, 22:12:22 »
Het gaat er bij mij om dat als de situatie niet voorkomt in de serie dat ALLEEN Jan, olcay, ruben en Simone nog in t spel zijn, waarom er dan wel een shot is met ENKEL die namen Op vraag 20.   Voor een mooier shot spiegelen van een acutele situatie waardoor t shot er beter uitziet, dat kan ( al krijg je dan soms een shot waarop t lijkt of een auto de eenrichtingsweg in de verkeerde richting lijkt te pakken?) Maar om dan een fictieve groepssamenstelling te gebruiken !?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #302 Gepost op: 13-02-2018, 23:37:45 »
Het gaat er bij mij om dat als de situatie niet voorkomt in de serie dat ALLEEN Jan, olcay, ruben en Simone nog in t spel zijn, waarom er dan wel een shot is met ENKEL die namen Op vraag 20.   Voor een mooier shot spiegelen van een acutele situatie waardoor t shot er beter uitziet, dat kan ( al krijg je dan soms een shot waarop t lijkt of een auto de eenrichtingsweg in de verkeerde richting lijkt te pakken?) Maar om dan een fictieve groepssamenstelling te gebruiken !?
De namen staan op alfabetische volgorde. Stine had dus als laatste toegevoegd moeten worden, en dat zijn ze vergeten in te vullen.

Misschien valt ze volgende week wel af hoor, maar dan nog lijkt dit me de meest logische verklaring eigenlijk.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #303 Gepost op: 14-02-2018, 07:56:38 »
Ik heb geen twitter dus ik mis misschien een stukje, maar zag de tweet van Ruben hier rechts:
ruben_hein RT@lucasvos: Vergeet Olcay, Jan en Simone. Halbe is de mol. #waarwashalbewel#widm#HalbeZijlstra https://t.co/ZCYfxiABMw

Vergeet Ruben Stine nu ook?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #304 Gepost op: 14-02-2018, 08:00:21 »
Ik heb geen twitter dus ik mis misschien een stukje, maar zag de tweet van Ruben hier rechts:
ruben_hein RT@lucasvos: Vergeet Olcay, Jan en Simone. Halbe is de mol. #waarwashalbewel#widm#HalbeZijlstra https://t.co/ZCYfxiABMw

Vergeet Ruben Stine nu ook?

Hij retweet iemand die Stine vergeet ...

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #305 Gepost op: 14-02-2018, 12:51:42 »
Als de Vraag 20-spoiler klopt, zou dat in wezen betekenen dat iemand in aflevering 8 Ruben als Mol aanwijst. Op basis van de huidige verdenkingen tijdens het maken van de test komen Simone en Jan daarvoor prima in aanmerking (Olcay zit op Simone). Wanneer je de Schiphol-spoiler erbij neemt, móéten Jan en Olcay naar de finale gaan. Jan kan in afl. 8 Ruben als hoofdverdachte aanwijzen, maar als Ruben de Mol is, zouden hij en Simone, uitgaande van dezelfde verdenkingen als bij test 6, ten onrechte met Ruben naar de finale gaan (Ruben is Simones Mol; de kans dat Olcay met haar Mol Simone dan doorgaat, acht ik nihil). Indien Simone in dit scenario de Mol is, moet Jan de test wel beter gaan maken dan Ruben, terwijl Ruben spreidt over vrouwen.

Kan Simone voor Ruben kiezen in afl. 8 bij onveranderde verdenkingen? Dat vind ik onwaarschijnlijk indien zij de Mol zou zijn. Het zou wat gek zijn om nog voor Ruben te blijven gaan terwijl Ruben er vlak voor de finale uitvliegt. (Jan moet dan ook de test beter maken dan Ruben.) Indien je uitgaat van Ruben of Simone als Mol, lijkt het mij met andere woorden apart dat iemand in afl. 8 Ruben als Mol aanwijst indien de verdenkingen in de tussentijd niet veranderen.

Klopt mijn redenatie? Logiquizzen zijn niet mijn sterkste kant, maar hopelijk zit er een kern van waarheid in :-X Ik probeer in elk geval ermee aan te geven dat de Vraag 20-spoiler misschien inderdaad gewoon een foutje was als je uitgaat van Ruben of Simone als Mol én van gelijkblijvende verdenkingen. Dat neemt niet weg dat Stine alsnog gewoon kan afvallen, maar niet vanwege die Vraag 20-spoiler. Je kunt ook de conclusie trekken dat verdenkingen vermoedelijk nog zullen verschuiven (waarbij één iemand in elk geval in afl. 8 dus op Ruben zou stemmen).

PS Ik weet dat Jan in afl. 6 buiten de test om Simone als verdachte heeft genoemd  ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 12:56:23 door Molzkovicz »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #306 Gepost op: 14-02-2018, 12:55:13 »
Andere mogelijkheid: Jan haalt de gebruikelijke finalevrijstelling, Olcay gaat door omdat ze op Simone zit en Ruben gaat exit.

Want Simone is de mol  ;D
You'll never walk alone

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #307 Gepost op: 14-02-2018, 12:57:47 »
Andere mogelijkheid: Jan haalt de gebruikelijke finalevrijstelling, Olcay gaat door omdat ze op Simone zit en Ruben gaat exit.

Want Simone is de mol  ;D

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan zou Simone bij dezelfde verdenkingen toch nog wel de afvaller als Mol kiezen?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #308 Gepost op: 14-02-2018, 12:59:46 »
Hmmja, dan heeft ze iets uit te leggen. Maar is eerder gebeurd (Patrick koos bijvoorbeeld Karin).

Maar het hele wie verdenkt wie verhaal is in combinatie met de spoiler en Simone als mol (waar het forum grotendeels vanuit gaat) nog lastig te rijmen.
You'll never walk alone

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #309 Gepost op: 14-02-2018, 13:05:00 »
(Olcay zit op Simone)
.
De aanname dat Olcay op Simone zit, is m.i. onjuist. Al werd dit wel gesuggereerd in de laatste test ("Simone zou een goede mol zijn, want..."). Maar ze zit al vanaf het begin heel sterk op Ruben. Dus het lijkt me gevaarlijk om harde conclusies te trekken uit wie wie verdenkt in de laatste test.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #310 Gepost op: 14-02-2018, 13:05:52 »
Ik denk dat iedereen op Ruben zit eigenlijk behalve Stine, maarja die gaat er volgende week uit  ;D

Zou hij dan toch?......
You'll never walk alone

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #311 Gepost op: 14-02-2018, 13:08:34 »
Ik denk dat iedereen op Ruben zit eigenlijk behalve Stine, maarja die gaat er volgende week uit  ;D
Zou hij dan toch?......

Ik denk van niet. ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #312 Gepost op: 14-02-2018, 14:20:55 »
Ik kan dit zeggen uit eigen ervaring met controle van een tekst van meerdere mensen toch een eenvoudige naam fout gespelt.

Dat is inderdaad fout gespeld.    ;D

Aangezien de namen op alfabetische volgorde staan denk ik dat het een geintje is van de productie: ze weten dat Stine heel erg wordt verdacht en dus hebben ze zodanig uitgezoomd dat de onderste naam (die van Stine dus) juist niet te zien is.



Ik denk gewoon dat ze vergeten zijn om Stine er bij te zetten in de montage. Volgens mij worden de testvragen die in beeld kom later pas toegevoegd (veels te strakke en mooie muisbewegingen, bij iedereen) en dat ze hier een naam zijn vergeten. Ik verwacht niet dat ze of een hint willen uitdelen, of een vraag uit een andere aflevering hebben gepakt

Bij eerdere seizoenen hebben we al gezien dat degene(n) die de graphics maakt(maken) bij WIDM soms erg slordig zijn. Zo hebben we al eens verkeerde gespelde namen van kandidaten gezien, maar ook andere tamelijk slordige taalfouten. Ik vermoed dat de graphics die wij te zien krijgen niet 1 op 1 worden getrokken van de beelden die de deelnemers zien tijdens de test. Dat zijn immers beelden op PC-beeldschermen en die hebben doorgaans een resolutie van 72 dpi. Voor beelden voor televisie zijn hogere resoluties nodig. Het ligt dus voor de hand dat die graphics apart gemaakt worden. En ja, helaas werkt er minimaal een behoorlijke slordige graphic artist bij de redactie van WIDM. Dat hebben voorgaande seizoen al aangetoond.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 14:33:19 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #313 Gepost op: 14-02-2018, 14:32:33 »
Ja, montage kan inderdaad achteraf nog aangepast worden. Simone zal het originele scherm te zien hebben gekregen in dat geval. Of in het geval dat zij de mol is, zou dat niet uit moeten maken.


Maar aan de andere kant: als Stine er straks NIET uit blijkt te gaan, kun je daar als kijker ook weer iets uit opmaken...



Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #314 Gepost op: 14-02-2018, 14:32:37 »
Nee, de shots die je ziet van de testvragen zelf worden niet ter plekke gefilmd. Dat zou ook niet gaan: zo'n laptopscherm heeft toch vaak weerschijn waardoor je het scherm niet duidelijk in beeld krijgt, en omdat de test op tijd gaat kunnen ze niet de tijd nemen om even recht van voren een mooi shot te krijgen. Je ziet ook aan hoe de muis beweegt (die gaat altijd recht naar het antwoord wat ze aanklikken) dat dit achteraf is gemaakt ;)
Maar je zou wel een screenrecorder kunnen gebruiken waarbij die laptop gewoon het scherm opneemt waar de test op wordt gemaakt.


Los van dat, het blijft een mogelijkheid dat ze bij het namaken van het testscherm een naam zijn vergeten en dan betekent het niet dat Stine eruit gaat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #315 Gepost op: 14-02-2018, 14:34:54 »
Los van dat, het blijft een mogelijkheid dat ze bij het namaken van het testscherm een naam zijn vergeten en dan betekent het niet dat Stine eruit gaat.

Precies! Maar ik hoop dat jullie massaal op Stine stemmen als afvaller bij de Pool, want dat is buitengewoon gunstig voor mij (ik blijf namelijk bij Ruben als afvaller).   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #316 Gepost op: 14-02-2018, 14:38:57 »
Ik doe alleen mee aan de app. Ik zat op Stine, maar weet niet of ik daar nu nog punten op durf te zetten, daarnaast ben ik door dat scherm beter naar de rest gaan kijken en vind ik Simone nu minstens even verdacht, dus misschien maar punten op haar zetten. Of voor "safe" gaan en de punten op Olcay en Jan zetten vanwege de finalespoiler. Maar ik denk niet dat 1 van hun de mol is, dus dan loop ik de punten mis die je achteraf krijgt voor het inzetten op de mol, lastig!! ??? ;D

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #317 Gepost op: 14-02-2018, 19:42:14 »
Ik heb zelf ook een overzichtje gemaakt op basis van testbiechten, maar ook gesprekken met andere kandidaten en reacties.

Met de spoiler van het scherm, sluit ik Stine even uit van het molschap, maar ik zet haar verdenkingen er nog wel bij.

Opvallend dat de overgebleven kandidaten 'allemaal' Simone & Ruben verdenken.
Alleen Stine kan ik niet met zekerheid zeggen, dat ze Ruben en Jan erbij verdenkt, want dit zei ze alleen maar tijdens de test van aflevering 5.
Ik geloof wel zeker dat ze Simone verdenkt, want dit zegt ze tegen Olcay die ze vertrouwt.

Jan en Emilio hadden een bondje. Kunnen we hieruit onderstellen dat Emilio op Olcay/Stine heeft gezeten omdat Jan ze niet verdenkt en zij dus de Mol niet zijn?
Het kan ook zijn dat Emilio de test heeft verprutst.

Hetzelfde geldt voor Bella. Die zegt in RTL Boulevard op Ruben gezeten te hebben, maar vliegt eruit? Simone was haar bondgenoot en zat/zit ook, zoals ze zegt, op Ruben. Heeft Bella de test verprutst, verloren van de jokerrace tussen haar, Simone en Emilio, of is Simone de Mol?
Dat Simone Ruben verdenkt, zou je ook aan haar reactie tijdens de test kunnen opmaken. Dit geldt ook voornamelijk voor Jan en een beetje voor Olcay. (Aflevering 5).
Aan de reactie van Olcay zou je ook kunnen opmaken dat ze Simone verdenkt, dit laat ze steeds duidelijker blijken, of de montage. (Aflevering 5 - 6) Ik vind het raar vanuit de montage dat ze opeens Simone, vanuit Olcay's perspectief, zo verdacht maken. Of is dit een nieuwe tactiek?

Ruben gaat alle kanten op met zijn verdenkingen, dus zoals hij zelf al zei; "Hoe kan het dat ik er nog in zit?"
Loes gaf ook aan, tijdens het gesprek met Art, dat iedereen die op Ruben zit/zat nog in het spel zit terwijl zij naar huis moet, of zit iedereen ook op Simone?
Questions, questions.

En dan nu de mogelijke finalisten op basis van het schema (met en zonder combinaties met 'finalisten' en 'scherm' spoiler):

Het meest logische zou zijn Jan en Olcay en Ruben/Simone als Mol. Beide lijken alleen deze twee nog als potentiële Mol te hebben en dit komt overeen met de finalisten spoiler. Hoewel ik het raar zou vinden als Simone, Ruben zou aanklikken als hij in aflevering 8 zou afvallen. Uit voorgaande jaren zat de Mol toch wel rond aflevering 5/6/7 op de juiste finalisten te gokken. Het is natuurlijk mogelijk dat ze het dit jaar hebben omgegooid..

Minder waarschijnlijk/logisch:
Ruben, Simone en Jan/Olcay. Ruben en Simone lijken elkaar al vroeg te verdenken. Jan en Olcay verdenken beiden ook.

Andere minder waarschijnlijke optie:
Mol = Stine dus Ruben en Simone naar de finale. Als beide spoilers niet blijken te kloppen, zou dit ook een mogelijke optie zijn omdat Ruben en Simone de enige zijn die Stine nog verdenken.

Dit zijn mijn interpretaties  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 21:17:48 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #318 Gepost op: 14-02-2018, 20:52:54 »

Loes gaf ook aan, tijdens het gesprek met Art, dat iedereen die op Ruben zit/zat nog in het spel zit terwijl zij naar huis moet, of zit iedereen ook op Simone?
Questions, questions.

Bella had de helft van haar vragen op Ruben ingevuld toen ze naar huis moest. Dat was in een fase van het spel waar iedereen nog veel spreidde. Als Ruben de mol is moet ze die test echt belabberd hebben gemaakt.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #319 Gepost op: 14-02-2018, 21:17:00 »
Bella had de helft van haar vragen op Ruben ingevuld toen ze naar huis moest. Dat was in een fase van het spel waar iedereen nog veel spreidde. Als Ruben de mol is moet ze die test echt belabberd hebben gemaakt.
Dat zeg ik ook:  ::rofl::

Heeft Bella de test verprutst, verloren van de jokerrace tussen haar, Simone en Emilio, of is Simone de Mol?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris