Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 65440 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #200 Gepost op: 22-02-2018, 19:43:35 »
Volgende week: Thomas Cammaert  ::bravo::, Dennis Weening  ::niet-ok::, en Eva van der Gucht  ::bravo::

In plaats van Dennis komt Jan-Willem  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #201 Gepost op: 22-02-2018, 22:07:18 »
Ja Jan Willem is uit zijn Stine tunnel gevallen en vroeg gisteren op de radio om hulp van de luisteraars om toch slim over te komen zaterdag  ;D

(rest van de tijd heb ik geen radio geluisterd dus weet niet wat ze hem verteld hebben)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Moltalk
« Reactie #202 Gepost op: 24-02-2018, 01:35:14 »
In plaats van Dennis komt Jan-Willem  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Mehh de ene slappe banaan voor de andere slappe banaan ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #203 Gepost op: 24-02-2018, 09:02:52 »
Nu ben ik dus heel benieuwd wat er vanavond gebeurt met de Simonehint. Ze kunnen dit niet negeren...
Ik denk wel dat producers een andere Molfoto nemen dus dat DE hint vanavond niet klopt. Kunnen ze die daar meteen ontkrachten. Wat denken jullie? Moltalk stuurt enorm. Ik vind het programma helemaal niks...

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #204 Gepost op: 24-02-2018, 10:57:33 »
Nu ben ik dus heel benieuwd wat er vanavond gebeurt met de Simonehint. Ze kunnen dit niet negeren...
Ik denk wel dat producers een andere Molfoto nemen dus dat DE hint vanavond niet klopt. Kunnen ze die daar meteen ontkrachten. Wat denken jullie? Moltalk stuurt enorm. Ik vind het programma helemaal niks...

Je hoeft niet te kijken  ::tandpastasmiley::
Maar het format van het programma is steeds het nabespreken van de opdrachten van de aflevering. Daarbij wordt social media gebruikt die weer op die opdrachten betrekking hebben.

M.a.w. denk ik dat ze er bewust voor hebben gekozen om het niet te hebben over hints buiten de aflevering om. Ik denk dan ook dat deze hint vanavond niet besproken zal worden.

Je kunt natuurlijk een discussie voeren over het format van het programma, en m.i. zou het best anders kunnen, maar het ligt er nu op deze manier en daar zullen ze in de laatste uitzendingen niet meer vanaf wijken.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #205 Gepost op: 24-02-2018, 11:00:19 »
Nu ben ik dus heel benieuwd wat er vanavond gebeurt met de Simonehint. Ze kunnen dit niet negeren...
Ik denk wel dat producers een andere Molfoto nemen dus dat DE hint vanavond niet klopt. Kunnen ze die daar meteen ontkrachten. Wat denken jullie? Moltalk stuurt enorm. Ik vind het programma helemaal niks...

Stel... Simone is niet de mol. Dan nemen ze juist de foto waar het wel klopt om nog meer mensen op het verkeerde been te zetten.

Het blijft sowieso een grote mindfuck. Topseizoen!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Moltalk
« Reactie #206 Gepost op: 24-02-2018, 11:01:26 »
De groepsfoto is geen hint buiten de afleveringen om, en kan dus besproken worden.

Ik gok dat dat niet gaat gebeuren. Het viel me vorige keer al op dat de keren dat er iets over Simone gezegd werd, dat daar meteen en heel snel overheen gepraat werd.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #207 Gepost op: 24-02-2018, 11:47:51 »
Mehh de ene slappe banaan voor de andere slappe banaan ::)

Alles beter dan Dennis  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #208 Gepost op: 24-02-2018, 13:04:26 »
Dat er NIETS over Simone gezegd werd, ben ik het ook weer niet mee eens. Ze praten best wel recht evenredig voor elke kandidaat evenveel :-) Alleen omdat wij sterk Simone verdenken, zien wij dit als "er wordt niet / weinig over Simone gepraat" terwijl er over Simone ongeveer net zo veel gepraat wordt als over Jan, Ruben en Olcay (en voorheen de andere 6).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #209 Gepost op: 24-02-2018, 14:11:30 »
Tja.. deze discussie wordt hier ieder jaar gevoerd en ik ben het met Sven eens. Zeker dit jaar lijkt er gewoon ook even veel aandacht naar Simone te gaan.
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #210 Gepost op: 24-02-2018, 14:44:59 »
Volgens mij is al zo vaak aangegeven dat Chris en Margriet, en daarmee de inhoud van moltalk onafhankelijk zijn. Ik snap niet dat die discussie al 2 jaar gevoerd wordt

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Moltalk
« Reactie #211 Gepost op: 24-02-2018, 15:03:00 »
Volgens mij is al zo vaak aangegeven dat Chris en Margriet, en daarmee de inhoud van moltalk onafhankelijk zijn. Ik snap niet dat die discussie al 2 jaar gevoerd wordt

Een programma als Moltalk zal natuurlijk nooit openlijk toegeven dat het stuurt, maar de afgelopen jaren is toch wel duidelijk geworden dat ze dat wel doen. Daar is niets mis mee, het zou eerder vreemd zijn als ze dat helemaal niet zouden doen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Moltalk
« Reactie #212 Gepost op: 24-02-2018, 15:18:33 »
Wat mij betreft is dat de afgelopen jaren helemaal niet duidelijk geworden. Alleen over een de klaas hint en het geld zou je kunnen zeggen dat ze info achter hielden. Maar de vraag is of dat in dat geval erg was.
Verder ligt het heel erg aan de gasten wie het meest verdacht wordt gemaakt. De eerste keer dat Jan echt verdacht werd genoemd kwam pas door Frits Huffnagel.
Ook is de gemiddelde kijker geen echte molloot. De theorieën die binnenkomen zijn dan ook vaak heel simpel bedacht of juist extreem vergedacht. Bovendien wil ik Chris ook niet echt een expert noemen op het gebied van verborgen aanwijzingen.
Maar het stuurt inderdaad, dat klopt. Alleen niet bewust.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 15:21:20 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Moltalk
« Reactie #213 Gepost op: 24-02-2018, 15:41:45 »
Maar het stuurt inderdaad, dat klopt. Alleen niet bewust.

Dat Follow The Money overzichtje van vorige week was toch echt geen ongelukje, maar een bewuste poging om de kijker een bepaalde richting op te sturen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #214 Gepost op: 24-02-2018, 15:46:55 »
Hoezo was dat geldoverzicht een bewuste poging om kijkers een bepaalde richting op te sturen? Het is gewoon iets wat molloten ook zouden doen en zo anders was het geld-overzicht niet in vergelijking met wat er hier op dit forum werd gezegd hoor. (Zie mijn opmerking daarover in het FTM-topic en ook de discussie daar over hoe mensen op verschillende manieren tellen.)

Ik ben het eens met -Sven, Frank en ook Brtdm. Het is ook helemaal niet zo duidelijk geworden dat ze sturen naar mijn mening en word ook een beetje moe van de discussie (en waarom doe ik er nu dan toch aan mee...  ???). Jan Willem vroeg zelf om hulp van de luisteraars dus daar was je kans geweest om hem een mooie theorie aan te rijken ;-)

Dat de Klaas-hint niet aan bod kwam vind ik meer dan logisch. Ik had er zelf ook liever niet van gehoord en het verpest het mol-speuren voor veel mensen. Ook het uitpluizen van de duinopdracht vorig jaar was niet meteen na de uitzending zo duidelijk. Dat had wat tijd nodig. Logisch ook dat ze daar niet in een volgende aflevering op terug komen want in principe bespreken ze juist de afgelopen aflevering en niet het hele seizoen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 15:49:05 door Kaaasje »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #215 Gepost op: 24-02-2018, 15:53:55 »
Volgens mij proberen ze bij Moltalk alle kandidaten ongeveer evenveel aandacht te geven, en dan lijkt het soms alsof ze bepaalde kandidaten weinig aandacht geven omdat een bepaalde theorie niet aan de orde komt, terwijl dat niet zo is.

Daarnaast leest de redactie van Moltalk niet op het forum mee, maar worden er over het algemeen alleen tweets geselecteerd die tijdens de uitzending verstuurd zijn (en die zijn vaak erg oppervlakkig). En uiteraard ben je dan ook nog een beetje afhankelijk van waar de gasten mee komen. Het doel van Moltalk is volgens mij ook helemaal niet om alle theorieën op een rijtje te zetten, maar om de uitzending te bespreken en daarmee de net-wat-fanatiekere gemiddelde kijker een handje op weg te helpen om zelf beter mee te kunnen speuren.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Moltalk
« Reactie #216 Gepost op: 24-02-2018, 16:40:03 »
Hoezo was dat geldoverzicht een bewuste poging om kijkers een bepaalde richting op te sturen? Het is gewoon iets wat molloten ook zouden doen en zo anders was het geld-overzicht niet in vergelijking met wat er hier op dit forum werd gezegd hoor. (Zie mijn opmerking daarover in het FTM-topic en ook de discussie daar over hoe mensen op verschillende manieren tellen.)

In geen enkel ander overzicht staat Jan bovenaan als verdachte, sterker nog, hij komt overal naar voren als veelverdiener. Bovendien is hij waarschijnlijk één van de finalisten.

Wat er in Moltalk gedaan wordt is dus heel simpel; Om het zo spannend mogelijk te houden, worden er dus bewust verdenkingen uit de hoge hoed getoverd. Daar is toch ook niets mis mee? Elke goede programmamaker zou dezelfde tactieken gebruiken.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #217 Gepost op: 24-02-2018, 16:45:06 »
Maar het blijven aannames natuurlijk

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Moltalk
« Reactie #218 Gepost op: 24-02-2018, 16:48:05 »
Maar Jan wordt in het spel ook door (bijna) niemand verdacht. Of hij mol is of niet, extreem verdachte dingen doet hij niet. Wat niet gebeurd, kun je ook niet uitzenden. Als hij weinig wordt verdacht ligt dat niet zozeer aan de regie (van moltalk) maar aan hemzelf.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Moltalk
« Reactie #219 Gepost op: 24-02-2018, 16:55:33 »
Dat bedoel ik juist. Hij wordt te weinig verdacht, dus laat de regie een lijstje opstellen om daar iets aan te doen. Het moet natuurlijk voor de gemiddelde kijker wel spannend blijven. Prima toch?