Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 186528 keer)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #800 Gepost op: 25-02-2018, 18:11:11 »
Ooit lang lang geleden, toen ik mijn schot voor de boeg mol moest kiezen, bekeek ik de voorstelfilmpjes en kreeg ik de meeste molvibes bij Jan.

Hoewel ik op deze manier vorig jaar meteen Thomas door had, besloot ik mijn gevoel te negeren met het argument dat Jan in andere programma’s ook zo’n fanatieke stuiterbal is en dat zijn vriendin ten tijde van de opnames zwanger was.

Ik koos daarom voor Jean-Marc en iedereen weet hoe snel die tunnel instortte  ;)

Vervolgens op basis van argumenten de Stine-tunnel en daarna de Simone-tunnel ingedoken, zonder ooit molvibes gevoeld te hebben en altijd met in mijn achterhoofd de vraag of ze hun roeping als actrice niet enorm zouden hebben gemist door zo naturel te acteren.

Dus ookal is Ruben misschien de meest logisch te beredeneren mol, ik volg mijn gevoel en kies voor Jan. Nog een ingestorte tunnel kan er best bij  :)

Hoe leuk zou een bloedfanatieke mol zijn, die andere kandidaten durft aan te zetten tot mollen (bij het raften).

En wie weet heeft Jan dan toch pakketjes met  rode teksten laten verdwijnen in de trein. Er vanuit gaande dat deze gelijkmatig over de wagons verdeeld waren, zou dit best goed kunnen  en dat terwijl niemand hem ook maar een klein beetje in de gaten hield.

Edit: typfouten
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:13:01 door Eva88ab »

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #801 Gepost op: 25-02-2018, 18:47:10 »
Ik kijk al jaren op dit forum, naar deze poll, om te kijken wat de Molloten zeggen (en wie dus de Mol is, want tegen het einde heeft de meerderheid hier het wel goed!). Was dus na de verrassende Stine-exit wel overtuigd dat Simone het moest zijn.

Mooi dat jullie ook nog verrast kunnen worden.

Geen idee meer wie de Mol is overigens. Zit qua gevoel het dichtst bij Ruben.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:49:20 door Ste* »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #802 Gepost op: 25-02-2018, 20:21:06 »
Na nog eens teruggekeken te hebben ga ik toch maar voor Jan. Ruben wordt zo gigantisch op gehint. Iedereen spreekt uit dat Ruben de mol is en precies ook zo gemonteerd.
Ik denk dat er een twist komt en Jan de mol blijkt te zijn.  ::jaja::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #803 Gepost op: 25-02-2018, 20:37:27 »
Bij AM zaten de kandidaten ook al vanaf afl. 2 op Anne Marie maar werd dit de kijkers helemaal niet duidelijk. Heel knap, net zo als dit jaar dus ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ik vind het wel heel jammer dat ze alle verdenkingen deze aflevering zo duidelijk in beeld brachten. Ik bedoel, ze verraden er niet mee wie het overduidelijk niet is, maar het is voor mij nu wel zeker wie het wel is.

Ruben ::jaja:: Als iedereen zo vol op hem zit, kan het bijna niet anders.
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #804 Gepost op: 25-02-2018, 21:03:05 »
Ik vind het wel heel jammer dat ze alle verdenkingen deze aflevering zo duidelijk in beeld brachten. Ik bedoel, ze verraden er niet mee wie het overduidelijk niet is, maar het is voor mij nu wel zeker wie het wel is.

Ruben ::jaja:: Als iedereen zo vol op hem zit, kan het bijna niet anders.
Zouden ze het dan zo duidelijk brengen? Ik vermoed een twist.
En het forum lijkt massaal voor Jan te gaan (ok, ook voor Stine en Simone).

Olcay als mol zou dus de kers op de taart van dit seizoen zijn  ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #805 Gepost op: 25-02-2018, 22:18:56 »
Hier stemmen mensen meer op wat ze echt denken.

Mwa ik merk ook dat een aantal ingestortte-tunnel-molloten er nu vrij in staan en gewoon hun wensmol stemmen (zie Joost2 bijvoorbeeld). Wat heel leuk is.

Ruben ::jaja:: Als iedereen zo vol op hem zit, kan het bijna niet anders.

Dat is ook mijn grootste argument voor Ruben. Er moet iets gebeurd zijn / zijn gedrag in het algemeen off-camera waardoor de kandidaten zo zeker van hem zijn. Zelfs Stine zat al op hem.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #806 Gepost op: 25-02-2018, 22:35:36 »
Zelfs Bella.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #807 Gepost op: 25-02-2018, 22:54:45 »
Het valt mij op dat ik sinds gisteravond al geregeld op het forum heb gelezen dat wie het ook is (alhoewel, vooral Olcay en Jan), diegene een van de beste mollen ooit zal zijn. Langs de andere kant lees ik tegelijkertijd dat we onvermijdelijk een Mol krijgen 'die geld verdient'. Dit lijkt me nogal met elkaar in tegenspraak: een van de beste Mollen ooit, maar wél eentje 'die geld verdient'. Ik neem dan ook dat het enige argument voor het standpunt dat Olcay en Jan beiden goede mollen zouden zijn het feit zijn dat ze (zeer) weinig verdacht zijn door de mede-kandidaten (en door degenen hier op het forum). Wat dat betreft kan ik er ook prima in komen dat velen Ruben als 'vreesmol' hebben omdat-ie zo massaal verdacht wordt.

Naar mijn idee, wie de Mol ook is, zijn er dit seizoen te veel opdrachten geweest waar er vanuit het oogpunt van de Mol te veel verdiend is. Dit is echter niet meer dan een gevoel (ik snap natuurlijk ook wel dat er tijdens sommige opdrachten domweg zeer weinig speelruimte is voor de Mol omdat de kandidaten het prima spelen) en ik ben zeer benieuwd om over twee week de ontknoping te zien, waarin hopelijk een boel verborgen molacties verstopt zitten en ik mijn mening kan bijstellen. Het kan misschien ook zo zijn dat ik de jongste jaren gewoon ben geraakt aan een lage pot. Vorig jaar stelde die namelijk ook enkel en alleen iets voor door die verdubbelaar in de laatste aflevering.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 22:56:45 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #808 Gepost op: 25-02-2018, 23:46:48 »
Mijn schot voor de boeg was Olcay. Omdat ik geen overtuigende reden zag haar weg te strepen, ben ik er al die afleveringen bij gebleven. In app en pool. Duimen dan maar.

IK heb aflevering 1 steeds opgevat als: Ruben pakt +2000, Olcay belt vervolgens -1000. In de meeste rekenoverzichten is dat uitgelegd als gemiddeld +500. Ik streepte er Ruben op weg en Olcay kwam bovenaan mijn lijstje. Natuurlijk kan ik dat helemaal verkeerd hebben, maar in beeld ziet het er nu eenmaal zo uit en daar heb ik me door laten leiden.

De winnaar van app en pool is bij deze bekend  ;)

Wat wordt dit een fantastische ontknoping. Olcay staat inmiddels laatste in deze poll.

(Nu hopen dat ik vanaf aflevering 5 goed zit  :P)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #809 Gepost op: 25-02-2018, 23:51:43 »
Heb met mijn hart gestemd - op Molcay. ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #810 Gepost op: 25-02-2018, 23:54:39 »
Ik stap over op Olcay ::rofl:: ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #811 Gepost op: 26-02-2018, 00:14:53 »
Mwa ik merk ook dat een aantal ingestortte-tunnel-molloten er nu vrij in staan en gewoon hun wensmol stemmen (zie Joost2 bijvoorbeeld). Wat heel leuk is.

Dat is ook mijn grootste argument voor Ruben. Er moet iets gebeurd zijn / zijn gedrag in het algemeen off-camera waardoor de kandidaten zo zeker van hem zijn. Zelfs Stine zat al op hem.

Een derde ingestorte tunnel overleef ik nu zeker wel. Kom maar op  8) ::rofl::

Maar ja dat inderdaad. Er moet toch een aanleiding geweest zijn. Wat ik wel gek vind is dat Ruben ondanks die verdenkingen dan toch het penningmeesterschap van Olcay wist af te pakken vlak voordat de penningmeester vervolgens de inzet van de race bepaalde èn nadien de verlaten hotelopdracht kon regisseren.  ::vergroot:: Zeer knap als ie daarvoor al enorm verdacht werd door oa Bella, hij in het 50 euro autootje belandde etc.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #812 Gepost op: 26-02-2018, 00:23:34 »

Dat is ook mijn grootste argument voor Ruben. Er moet iets gebeurd zijn / zijn gedrag in het algemeen off-camera waardoor de kandidaten zo zeker van hem zijn. Zelfs Stine zat al op hem.

Dat is kennelijk ook het grootste argument. Verder weinig aanwijzingen naar hem. Maar wat ook kan is dat hij off camera iets heeft gedaan als hele slimme kandidaat waardoor iedereen hem is gaan verdenken zodat hij er zelf met de winst vandoor kan gaan  >:D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #813 Gepost op: 26-02-2018, 03:06:46 »
Wissel nu voortdurend. Ruben wil ik niet dat hij het is. Veel geld binnengehaald, goede acties gehad maar vooral zou hu nu dan compleet weggegeven zijn door de productie. Na alle overzichten gezien te hebben, dacht ik toch Jan. Maar waarom is hij dan als eerste gegaan bij de rode draad en komt er 5000 euro aan de overkant?

Daarom denk ik toch Olcay (of Ruben). Olcay wilde na Emilio ineens enthousiast als volgende. Dat kon ook makkelijk als Emilio idd het geld overgebracht heeft.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #814 Gepost op: 26-02-2018, 10:27:58 »
Ruben is niet de mol, dan had Olcay het echt wel afgelegd tegen Simone aangezien Simone een heel groot deel van Rubens lijst kende en Olcay nauwelijks iets over Ruben opschreef. Ruben als mol zou ook niet echt vernieuwend zijn met Klaas en Thomas als voorgangers.

Ik denk dat Olcay de mol is. Als dat zo is heeft ze het echt fenomenaal geacteerd. 'Hello, it's me' en de Turkse vlag bij de finish vind ik vrij logische aanwijzingen. Jan had het idee om Olcay te laten mollen, waarop OLcay reageerde: 'dat gaat nooit lukken', terwijl ze de opdracht nog niet eens zou moeten kennen. Ik denk dat ze al wist dat ze zouden gaan raften en dat mollen vrij moeilijk zou worden, het is dat die kokers in elkaar verstrengeld waren.

Ik hoop ZO dat Olcay de mol is  ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #815 Gepost op: 26-02-2018, 10:55:13 »
Een heel groot deel van Rubens lijst zal vast gelogen zijn. Je gaat niet iemand zo enorm bevoordelen. Simone haar eigen schuld, zij kwam immers naar de mol toe en wilde dit... dan moet je er wel op rekenen dat de mol je dan voorliegt.

Als Olcay het is heeft ze het echt fenomenaal geacteerd maar dat gold ook voor Simone en geldt ook voor Jan. Ik hoop het serieus maar. Zet de kans echter niet hoger dan 1% en heb in de finale altijd wel goed gezeten (behalve dan Anniek ::love::).

Ik kijk vooral naar hoe de kandidaten zich gedragen. Je zag het bijv. ZO enorm af bij Hadewych en Liesbeth toen. En ook Marc-Marie en Lottie. En al die keren... die WETEN het gewoon en het is slechts nog maar een kwestie van de test het beste invullen. Wat dat betreft denk ik ook dat Olcay de minste kansen heeft om te winnen met die losse blaadjes van haar en de voorspelling steeds van Jan dat hij de mol wil ontmaskeren en WINNEN ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #816 Gepost op: 26-02-2018, 14:21:17 »
Ik denk niet dat Ruben valse antwoorden gegeven heeft. Daar maak je jezelf juist heel erg verdacht mee, want als jouw gegeven antwoorden niet tussen de meerkeuze-antwoorden van de test staan, heb je wel wat uit te leggen...
Ik zou als mol eerder zeggen dat je niet wil uitwisselen met als argument dat je denkt dat je de test toch wel beter gaat maken dan de ander, zoals Jan
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #817 Gepost op: 26-02-2018, 14:39:22 »
Dus ruben heeft Simone foute antwoorden gegeven en haar er zo uitgespeeld? Dat lijkt me niet. En goede antwoorden geven en haar zo heel veel voordeel geven vind ook niet logisch, gezien ze er uit ligt. Dus kunnen we concluderen dat Ruben de mol niet is? Blijven Olcay en Jan over die ik beide nog niet weg kan strepen. Nog maar eens wat dingen terugkijken

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #818 Gepost op: 26-02-2018, 15:43:02 »
Nee niet allemaal foute antwoorden natuurlijk. Evenredig, naar zijn eigen oordeel. Hij moet daar schipperen het eerlijk te houden voor iedereen, dus hij geeft Simone wat, maar neemt ook (door wat fouts te zeggen hier en daar). Zo zou ik het doen als mol althans. En je kent natuurlijk de cruciale antwoorden dus dat voorkomt dat je iets zegt wat niet in de test voorkomt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #819 Gepost op: 26-02-2018, 17:16:08 »
Hoewel ze het wat mij betreft alle 3 nog kunnen zijn ga ik nu toch voor mijn schot-voor-de-boeg-mol Jan...
Ich bin ein Bärliner!