Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
129 (58.4%)
Olcay Gulsen
58 (26.2%)
Ruben Hein
34 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 220

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 186484 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #880 Gepost op: 2-03-2018, 17:19:22 »
De hypothetische Mol Jan hoefde zich dus sowieso niet met welke achtergebleven kandidaat dan ook bezig te houden. Ook niet met Olcay. Zijn enige doel was om als eerste te finishen met de jokers. Dat hij niet in de buurt van Loes finishte is toch wel vreemd. Hij had als mol toen Olcay als enige ferm achterop was geraakt alle kaarten in handen en had haar niet uit het oog hoeven verliezen

Dus kan de Mol enkel nog Olcay zijn? Want als er zo zwaar getild wordt aan een Mol die niet die hele chaos opdracht wint, dan neem ik aan dat Ruben die helemaal geen invloed heeft dan ook niet de Mol is.

Ik vind dat er veel redenen zijn om Jan als Mol af te schrijven, maar "de chaos opdracht niet winnen" vind ik er geen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #881 Gepost op: 2-03-2018, 17:22:12 »
zullen we dit gesprek anders verder voeren in het topic van deze opdracht? Ik wil me best in deze discussie mengen, maar vind dit niet echt het geschikte topic daarvoor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #882 Gepost op: 2-03-2018, 17:27:52 »

Het sluit Jan natuurlijk niet uit, maar tenzij hij als mol kandidaat Olcay heeft gehinderd toen dat nog zin had (van de andere niet-mollen had Loes sowieso gewonnen, denk ik, dus ik denk het niet) heeft hij in deze belangrijke opdracht dus niks geprestreerd.
'Niks gepresteerd' is behoorlijk overdreven.
In een volledig onbekende omgeving een routebeschrijving krijgen zonder een kaart bij de hand te hebben. Dan is het zó makkelijk om per ongeluk fout te lopen. 'Moest ik hier nou rechts of links? Na de metro moest ik naar rechts, maar er zijn twee straten die ik dan in kan. Welke moet ik dan nemen?'
Eén foutje kan ervoor zorgen dat je verdwaald raakt. En bij zo'n opdracht die om tijd draait, kan één foutje funest zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #883 Gepost op: 2-03-2018, 18:20:58 »
zullen we dit gesprek anders verder voeren in het topic van deze opdracht? Ik wil me best in deze discussie mengen, maar vind dit niet echt het geschikte topic daarvoor.

Prima, dat is overzichtelijker inderdaad.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #884 Gepost op: 2-03-2018, 23:48:28 »
::rofl::

Lach maar, Moedermol. Dit was toch uit het hoofd te leren? En als dat niet fair is, dan is het niet fair. ::hypocriet::

Veel te snel. Loes was effectief degene met 1000 aan molgeld, die ze vervolgens binnenbracht. Dat had Jan als hij de mol was ook kunnen voorkomen,

Ik lach niet om deze specifieke opdracht maar om de opmerking van Hamsterdam over bovennatuurlijke krachten die de mol toebedacht worden. Die heeft zelfs een mol niet ;)

Iedere opdracht wordt uitgekauwd, gewogen en vergeleken. Prima in de speutocht naar de mol maar in de 25 opdrachten die dit seizoen telt kan de mol onmogelijk overal  perfect presteren. Er zal best wat tegenzitten of gewoon fout gaan. Dat gebeurt ieder jaar.

Ik denk dat mol Jan in de chaos opdracht zelf een cruciale fout heeft gemaakt.
In aflevering 1 had hij pech met de taxicauffeur en bij de pac man opdracht kreeg hij hulp van een local die de auto duwde en vervolgens riep Stine iedereen op om te komen helpen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #885 Gepost op: 3-03-2018, 05:03:01 »
Ik blijf bij Ruben en Olcay als mol-duo. Ik kan er alleen hier niet op stemmen, dus deze week een stem op Olcay.

En wat zou ik het aardig vinden als Simone dan de winnaar is. Want ik zie toch verschillende signalen dat zij mogelijk terugkomt in afl. 9. (ik heb ze <hier> bij elkaar gezet) Het moment aan het eind dat Art eerst wegloopt en pas later zegt "En o ja, maak je klaar voor test en executie" geeft ook te denken. Alsof de makers een scenario wilden openlaten om die hele test en executie weg te laten uit de montage, en direct met 4 deelnemers naar afl. 9 te gaan.

Maar misschien wel gewoon een finale voor 3, en Jan automatisch winnaar. En ja, ik kan er ook helemaal naast zitten. Maar dat geldt eigenlijk voor ons allemaal. Fantastisch seizoen!!
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 05:29:03 door Newbie2 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #886 Gepost op: 3-03-2018, 11:04:06 »
Ik lach niet om deze specifieke opdracht maar om de opmerking van Hamsterdam over bovennatuurlijke krachten die de mol toebedacht worden. Die heeft zelfs een mol niet ;)

Iedere opdracht wordt uitgekauwd, gewogen en vergeleken. Prima in de speutocht naar de mol maar in de 25 opdrachten die dit seizoen telt kan de mol onmogelijk overal  perfect presteren. Er zal best wat tegenzitten of gewoon fout gaan. Dat gebeurt ieder jaar.

Ik denk dat mol Jan in de chaos opdracht zelf een cruciale fout heeft gemaakt.
In aflevering 1 had hij pech met de taxicauffeur en bij de pac man opdracht kreeg hij hulp van een local die de auto duwde en vervolgens riep Stine iedereen op om te komen helpen.

Ja, klopt, ik heb Jan ook nog steeds niet afgeschreven. Het kan, maar het is dan wel een mol die, op z'n minst heel veel pech heeft.

Die Pac-Man opdracht is er wel ook eentje waarom ik aan Jan ben beginnen twijfelen. Ik had daar een zelfde soort redenatie als jij. Maar nu vraag ik me af of het voor de mol (met een beetje voorkennis) niet veel makkelijker was geweest om zich door een rood autootje in te laten sluiten, dan er voor zorgen dat de auto zonder benzine kwam te zitten. Want als dat dichtbij de finish gebeurde bestond er altijd de kans dat de auto door anderen binnen geduwd zou worden.

In de zip line opdracht heeft hij volgens mij ook niemand overtuigd om niet te gaan. Olcay ging daar direct na Emilio, die waarschijnlijk het geld had.

Natuurlijk lijkt er veel te kloppen, als Jan de mol is. In de eerste groepsopdracht lijkt hij een beslissende rol te spelen, bijvoorbeeld, en wordt vervolgens niet verdacht in beeld gebracht. De persoon die achter Emilio loopt in de bootleg 'Meet the Mole' opdracht lijkt sprekend op hem. 'Een verhaal apart' past het best bij Jan. de WJNAWWDMI? en Ja/N EE hints, dat zie ik ook wel.

Maar ik zie bij Olcay even vaak of vaker gedrag dat ik als niet-kandidaats interpreteer. Bijvoorbeeld bij Art na de 'niets is wat het lijkt' opdracht, waar ze wel heel erg nerveus is voor een kandidaat, en lijkt te aan te voelen wat Art wil gaan zeggen. En die 'duping delight' trekjes aan een kant van haar mond als de groep weer eens faalt...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #887 Gepost op: 3-03-2018, 11:19:04 »
Ach, grote kans dat Jan de Mol helemaal losgaat in aflevering 9. ::joehoe::
Nou ik hoop het dan maar!

Ik heb voor nu geen andere keuze binnen mijn methode om Ruben te selecteren.

Hopelijk doet Jan dan genoeg "Nyoman's" om de 3 opdrachten finaal te laten mislukken. Hij kan dan toch voluit want Olcay blijft zeker op Ruben en Ruben heeft zijn mind ook al opgemaakt op Jan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #888 Gepost op: 3-03-2018, 18:27:46 »
Ik ga definitief voor Ruben na aflevering 8.

Als je me vraagt of Jan het is heb ik maar één reactie: ik zou het fantástisch vinden, maar ik geloof het gewoon niet. Bovendien als we hier met het hele forum fout zitten het hele seizoen lang, is dat meestal een teken dat de we gewoon een 'matige' Mol hebben - als in weinig echt gewaagde Molacties. Waarschijnlijk omdat Ruben al heel vroeg door veel mensen verdacht werd.
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #889 Gepost op: 3-03-2018, 18:38:56 »
Ik ga definitief voor Ruben na aflevering 8.

Als je me vraagt of Jan het is heb ik maar één reactie: ik zou het fantástisch vinden, maar ik geloof het gewoon niet. Bovendien als we hier met het hele forum fout zitten het hele seizoen lang, is dat meestal een teken dat de we gewoon een 'matige' Mol hebben - als in weinig echt gewaagde Molacties. Waarschijnlijk omdat Ruben al heel vroeg door veel mensen verdacht werd.
Prima hoor  ::ok::
Maar waarom niet nog ff een paar uurtjes wachten en afl. 9 ook meenemen in je overwegingen?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #890 Gepost op: 3-03-2018, 18:42:21 »
Prima hoor  ::ok::
Maar waarom niet nog ff een paar uurtjes wachten en afl. 9 ook meenemen in je overwegingen?
Omdat ik natuurlijk zo vroeg mogelijk goed wil zitten ;) :P
Nu is aflevering 8 al veel te laat natuurlijk, maar ik kan in ieder geval weer op m'n cv zetten dat ik eerder goed zat dan 75% van het forum ;D
...óf niet!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #891 Gepost op: 3-03-2018, 20:20:32 »
Ja, eens met Pac. Ik kan me Jan of Olcay als mol gewoon echt niet voorstellen. Het is Ruben, geen twijfel mogelijk

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #892 Gepost op: 3-03-2018, 20:21:46 »
Jan! (hoop ik)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #893 Gepost op: 3-03-2018, 20:23:21 »
Olcay! Wensmol  ::love::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #894 Gepost op: 3-03-2018, 22:09:42 »
Iedereen kan toch de mol zijn door de montage trucs van dit jaar.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #895 Gepost op: 3-03-2018, 22:15:51 »
Jan Versteegh   - 87 (46.8%)
Olcay Gulsen   - 55 (29.6%)
Ruben Hein   - 44 (23.7%)
Totaal aantal stemmen: 186
Dit waren de verdenkingen vanavond. Nieuwe poll waarin ik op Ruben kan stemmen graag ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 22:30:28 door Pac »
...óf niet!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #896 Gepost op: 3-03-2018, 22:24:46 »
En dat kan vanaf nu ;D
Dank voor t plaatsen vd uitslag Pac.

One final vote!

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #897 Gepost op: 3-03-2018, 22:26:14 »
Ruben Hein heeft één groot geheim..  ::hypocriet::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #898 Gepost op: 3-03-2018, 22:29:44 »
Ruben Hein heeft één groot geheim..  ::hypocriet::

Hij is een vogelnerd. Dus niet de Mol. ;D

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #899 Gepost op: 3-03-2018, 22:30:41 »
Hij is een vogelnerd. Dus niet de Mol. ;D
::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris