Auteur Topic: [kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 52025 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2018, 18:48:07 »
Ik zag dit bij Moltalk maar zag het hier nog niet staan dus bij dezen:

In aflevering 2 op 03:35 verschijnt opvallend een billboard in beeld, waarop mogelijk Loes te zien is.

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2018, 18:58:08 »
Allereerst een andere versie van de middelste letter (de versie die ook gebruikt is, maar ik heb hier een ander hartje)

En hieronder een still van de opdracht:

Ah, nu zie ik het ook inderdaad. Zo scherp kon ik het beeld nog niet krijgen. Wel grappig dat ik er dan precies 'ik ben een leugenaar' als vertaling kreeg.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2018, 19:02:02 »
Ik zag dit bij Moltalk maar zag het hier nog niet staan dus bij dezen:

In aflevering 2 op 03:35 verschijnt opvallend een billboard in beeld, waarop mogelijk Loes te zien is.


Zit verweven in een reclame met 3 andere beelden.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2018, 19:09:00 »
We hebben dus weer wat om het internet af te speuren. Een Georgische reclame met vrouwenhoofden. En als we het vinden, kunnen we uiteindelijk concluderen dat het niet Loes is.
Ik vind het leuk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2018, 19:10:16 »
We hebben dus weer wat om het internet af te speuren. Een Georgische reclame met vrouwenhoofden. En als we het vinden, kunnen we uiteindelijk concluderen dat het niet Loes is.
Ik vind het leuk.
Precies dat dus
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2018, 19:19:50 »
Ik ben naarstig op zoek naar iets om me uit mijn Simone-tunnel te redden.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2018, 19:25:08 »
Ik ben naarstig op zoek naar iets om me uit mijn Simone-tunnel te redden.

Dat iets ga je hier niet vinden. Na 2 afleveringen staat Loes toch vrij onderaan bij mij. ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2018, 21:15:54 »
Ik kan ook weinig verdachts aan haar ontdekken. Wat me wel opviel is dat ze erg koel bleef onder het kruisverhoor aan de brunchtafel. Op zich een goede eigenschap voor een mol. Enerzijds is ze erg expressief, anderzijds lijkt ze een goede pokerface te hebben. Maar verder zie ik niet echt aanknopingspunten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2018, 21:46:47 »
Ik vlak haar nog niet uit:

Et tu Brute? Loes die Ron als enige al kent, haar maatje uit Moskou. Ze laat hem gewoon alleen zitten. Haar dubbele moord uitspraak kan slaan op het feit dat ze Ron 2 keer laat afvallen. Daarbij, is ze al waardevol geweest voor de pot? Volgens mij niet echt.

De pluim hoort niet alleen op haar hoed, maar ze ging toch mee achter de verdwenen 500 euro van Olcay.

Mijn potloodstreep zit eerder in gedragingen. In aflevering 1 wilde ze van Emilio en Stine weten wat de tip van Art was. Als 1 van de 2 daar 'M18' zegt, moet ze geen 1000 euro weg bellen. Ze geeft daarna die 'M18' door aan Jan en Jean-Marc, maar toch belt Jan nog naar Art.
In een parallel universum is er dankzij Loes dus 2000 euro meer in de pot.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2018, 22:12:38 »
Ik kan ook weinig verdachts aan haar ontdekken. Wat me wel opviel is dat ze erg koel bleef onder het kruisverhoor aan de brunchtafel. Op zich een goede eigenschap voor een mol. Enerzijds is ze erg expressief, anderzijds lijkt ze een goede pokerface te hebben. Maar verder zie ik niet echt aanknopingspunten.

- haar reactie op het rode scherm van Ron. Niet naturel wat mij betreft. Ze lijkt naar het moment toe te leven. Alsof haar moment eraan kwam

(onbelangrijk maar ik had ergens gelezen dat als je je hand op / vingers over je knie hebt dat dat een houding kan zijn voor als je al weet dat je ergens op een bepaalde manier op gaat reageren. Een starthouding, als je wilt.

Vast onzin, maar ik meld het maar voor het geval dat iemand met kennis van non-verbale communicatie dat kan ontkrachten of bevestigen..  :P)


- "ik ben iets op het spoor" ...de voicemail van Art aan Stine en Emilio. Loes en Ron zijn in afl. 1 als enigen op het spoor (metro)

- Loes en Ron zijn daar ook als enige van de deelnemers ondergronds

- Loes is degene die in de eerste opdracht van aflevering 2 de aanzet geeft tot het verkeerd leggen van het briefgeld. Niet Simone, niet Ruben of wie dan ook, maar Loes.

- ze molt opzichtig in de opdracht met de shovels.

- de twee vingers die ze steeds opsteekt / de dubbele letters in de afleveringstitels

- en natuurlijk 'de dubbele moord', de parallellen met het toneelstuk The Tragedy of Julius Caesar, als Loes de mol is. Brutus (Loes) vs. Caesar (Ron). Dat werkt niet met een andere mol. Aan de andere kant is het wel toevallig te noemen dat Ron de test slechter maakte dan Jan en Jean-Marc. Laten we het op een gelukkig toeval houden.  :P
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 22:21:55 door Amethyst »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2018, 22:30:54 »
Even op een rijtje, waarom Loes de mol zou kunnen zijn:

Aflevering 1:
- Ze loopt het tafeltje met de envelop en telefoon straal voorbij en leidt Ron af, zodat hij het ook niet ziet
- Ze schept steeds verwarring over de route naar het Rode Plein, neemt ook de metro (wat in die drukte met bordjes in het Cyrillisch schrift ook niet echt handig is, een taxi was praktischer geweest)
- Het Moskou-team is slecht bereikbaar en 'deed onwijs moeilijk over informatie delen'.
- Uitspraak: "Ik heb graag de controle, maar als ik die niet heb kan ik alles ook prima loslaten". Dit vind ik klinken als een molbiecht over haar strategie in de groep.
- Ze belt voor 1000 euro weg en haalt de kluis niet.
- Ze zit in het team met de afvaller. Eerst leek het of Loes dus niet de mol kon zijn, vanwege de oneerlijke kansen voor Ron als zij het enige team waren geweest dat de eindstreep niet had gehaald. Maar zoals hierboven al opgemerkt moest er iemand afvallen om daarna in het theater weer terug te kunnen komen (een plan B voorbehouden). Ook zou het kunnen zijn dat als Ron en Loes het enige team waren geweest, de afspraak tussen Loes en productie was dat zij Ron terug het spel in zou brengen.

Aflevering 2:
- Ze komt alleen binnen. De Mol opereert alleen. "Zo, dit is een heftige groep" lijkt wel een commentaar van de mol (outsider) op de groep als geheel.
- Op de markt rent ze rond als een kip zonder kop, zonder veel bij te dragen. Ik vermoed dat ze af en toe ook de portoknop ingedrukt houdt, zoals in het shot waar Simone luidkeels staat te schreeuwen.
- Loes is één van de drie kandidaten (naast Simone en Ruben) die de briefjes per twee willen stapelen.
- In het theater is haar reactie op Ron apart. Zij is de enige die met hem een opdracht heeft gedaan, maar ze doet absoluut geen moeite om op die grond een lans voor hem te breken. Het enige wat ze doet is lachen en met haar hoofd in haar handen zitten.
- Haar grote groene graafmachine is steeds 'oeps, kapot', tot drie seconden voor het einde van de opdracht.

Algemeen:
- Loes is all over the place. Ze is overal bij betrokken, maar weinig gestructureerd.
- Fouten lacht ze weg.
- Ze is natuurlijk actrice en kan al die gezichtsuitdrukkingen, inclusief pokerface, prima spelen.

Kortom, ik ga voorlopig voor Loes. ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #91 Gepost op: 14-01-2018, 23:52:03 »
In de promo van aflevering 2 zie je in de graafmachine bij Loes een sticker staan met een hartje. Ik heb de tekst geprobeerd te ontrafelen en het lijkt me dat er staat მე [hartje] წეაოსჯ. De vertaling hiervan is iets als; Ik hou van liegen.

De vertaling is echter wel wat lastig, als ik er iets tussen zet dan staat er iets totaal anders, maar ik vind dit toch toevallig. Ik denk ook niet meer dan dat. Gewoon toeval.

daar staat toch gewoon "I ::heart:: Tbilisi" ?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2018, 01:47:30 »
daar staat toch gewoon "I ::heart:: Tbilisi" ?

Daar waren we ondertussen achter gekomen. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2018, 08:01:53 »
Mooi overzicht vveerraak! Als ik Loes nog niet verdacht deed ik het nu wel  ::jaja::


- Het Moskou-team is slecht bereikbaar en 'deed onwijs moeilijk over informatie delen'.

Ja, dit was niet echt duidelijk in afl. 1. In afl. 2 werd ze er natuurlijk over doorgezaagd door de groep. Dan moet het voor de kijker ook duidelijk zijn dat ze daar al zwaar zat te mollen.

Als je alles bij elkaar optelt molt Loes veel vaker dan Olcay, Simone, Stine en Emilio.

Dat ze zich ook af en toe kandidaats gedraagt is toch niet vreemd? Het gaat er ook om om niet te snel massaal verdacht te worden.

O.a. (ik moet dat deel nog terugkijken) Olcay en Ruben verdenken haar nu al zwaar.



- Ze zit in het team met de afvaller. Eerst leek het of Loes dus niet de mol kon zijn, vanwege de oneerlijke kansen voor Ron als zij het enige team waren geweest dat de eindstreep niet had gehaald. Maar zoals hierboven al opgemerkt moest er iemand afvallen om daarna in het theater weer terug te kunnen komen (een plan B voorbehouden). Ook zou het kunnen zijn dat als Ron en Loes het enige team waren geweest, de afspraak tussen Loes en productie was dat zij Ron terug het spel in zou brengen.

Ja ... en het was het ideale duo voor de mol. Gekoppeld worden aan de speler die als het zich voltrekt verreweg het minst van het spel begrijpt en niet snel kan schakelen.

Ron zei als ik het me goed herinnner ook ergens in een interview zoiets als dat hij dacht dat hij mensenkennis had en gezichtsuitdrukkingen kon lezen, maar dat dat vies tegen was gevallen. Iets in die trant. Helaas ben ik vergeten waar hij dat zei.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2018, 08:24:36 »
Dat Loes en Ron op gegeven moment slecht bereikbaar waren... zou dat misschien ook te maken kunnen hebben dat ze op dat moment in de metro zaten? Kan me zo voorstellen dat diep onder de grond van Moskou het bereik wat slechter wordt.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2018, 09:47:08 »
Ik vond loes qua gedrag ook zeker nog verdacht. Ik had haar even afgestreept, vanwege het feit dat ze nog teruggaat om €500 uit de enveloppe te halen. Maargoed, waarschijnlijk liepen ze er met een groepje heen en pronkt loes nu met de eer.
Verder dacht ik als Loes de mol was, dan zou je Ron toch wel terughalen. Hij heeft niet bepaald een eerlijke kans gekregen. Maarja, als er achteraf blijkt dat er meerdere mensen de test hebben gemaakt en Ron de enige was die Loes echt kon observeren, dan heb je je kans ook wel gemist. Als verder iedereen de kluis had geopend, was ze denk ik wel aardig verplicht om Ron terug te halen, als ze de mol is.
Als kandidaat zou je je partner van afl.1 wellicht wel terug willen. Als mol wat minder snel, die kan alleen maar extra informatie op tafel leggen.

Ze is nog niet direct mijn hoofdverdachte, maar ik krijg bij haar wel het meest geacteerde gevoel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2018, 11:30:25 »
Geen slecht lijstje, maar ik geef graag tegengewicht om mezelf zo te dwingen over alles kritisch na te denken. ;) Ik laat gedragingen en uitspraken er momenteel uit omdat ik bij alle 8 kandidaten zo wel al iets gezien of gehoord heb dat me niet zint.

- Ze belt voor 1000 euro weg...

Ja, maar 1000 euro weg bellen is ten eerste al niet uitzonderlijk (op Simone na kon niemand de M18 ontdekken) en ten tweede blijf ik hier toch met verbazing kijken naar Emilio en Stine hun gedrag. Als 1 van de 2 ook maar het idee heeft om 'M18' aan Loes door te geven, dan is er geen enkele reden om te bellen. Bovendien vraagt ze zelf expliciet (en ik parafraseer): 'Wat heeft Art gezegd?'
Zou een Mol met voorkennis die vraag stellen met het risico dat Stine of Emilio zegt "Hij zei dat we naar M18 moesten voor de kluis"?

Wat Stine en Emilio nalaten, doet Loes net wel. Op het moment dat Jan en Jean-Marc haar vragen naar de kluis zegt ze eerlijk (en ik parafraseer weer): "Je moet naar M18 op je kaart".
Jan (Mol of niet) denkt dat Art in zijn boodschap nog gaat vertellen wat de code is, maar uiteindelijk heeft Loes correct het telefoontje van 1000 euro doorgespeeld. Ook hier vraag ik me dan af of de Mol hier zo makkelijk 1000 euro gaat sparen.

...en haalt de kluis niet.
- Ze zit in het team met de afvaller. Eerst leek het of Loes dus niet de mol kon zijn, vanwege de oneerlijke kansen voor Ron als zij het enige team waren geweest dat de eindstreep niet had gehaald. Maar zoals hierboven al opgemerkt moest er iemand afvallen om daarna in het theater weer terug te kunnen komen (een plan B voorbehouden). Ook zou het kunnen zijn dat als Ron en Loes het enige team waren geweest, de afspraak tussen Loes en productie was dat zij Ron terug het spel in zou brengen.

Allereerst heb ik het persoonlijk altijd moeilijk met "de Mol moest dit en dit doen zodat men in een volgende opdracht dit of dit kon doen." Zeker in dit geval geef je eigenlijk aan dat men in dat geval wilde dat de Mol zijn/haar maatje zijn/haar kansen hypothekeerde. Als Jan en Jean-Marc een betere taxi uitkiezen, dan zou dat namelijk een 100% zeker rood scherm voor Ron opleveren.
Want zelfs al lag dat scenario voor van het theater. Een beetje regelmatige kijker weet dat een groep niet zo makkelijk iemand terug laat komen en zeker niet wanneer Ron dan nog geen contact heeft gehad met de groep en niet meer overtuigingskracht heeft dan 1 sms'je.

Dat ze de kluis niet bereikten, is inderdaad opvallend. Anderzijds kan ik het ook wel plaatsen. Ik vond de locatie vrij afgelegen en ik heb me door iemand anders op dit forum laten vertellen dat de metro het beste vervoersmiddel is in Moskou. Maar goed, dit puntje zal altijd een welles-nietes worden. ;)

- Loes is één van de drie kandidaten (naast Simone en Ruben) die de briefjes per twee willen stapelen.

Dit staat ook in de kolom 'Mols'. Al kan ik het ook uitleggen als "Het is logisch dat je denkt dat je -20 moet laten opheffen door er +20 op te leggen." Dus geen superzware molse actie.

- In het theater is haar reactie op Ron apart. Zij is de enige die met hem een opdracht heeft gedaan, maar ze doet absoluut geen moeite om op die grond een lans voor hem te breken. Het enige wat ze doet is lachen en met haar hoofd in haar handen zitten.

Loes heeft Ron een halve dag gezien en komt op mij over als een fanatieke kandidaat (gelet op de markt wanneer ze bijvoorbeeld etherdiscipline zegt). Ik neem aan dat Loes op die korte tijd geen band met hem heeft opgebouwd en al zeker niet van die aard dat ze hem per se terug wil.

- Haar grote groene graafmachine is steeds 'oeps, kapot', tot drie seconden voor het einde van de opdracht.

Je bedoelt 1 van die kleine machines die überhaupt heel weinig hebben bijgedragen aan de opdracht? ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2018, 22:22:03 »
Loes in een biecht over opdracht 2.2 op 36:28 in de aflevering:

"Maar de opdracht was: ze moesten allemaal op de plek zitten zoals de laatste aanwijzingen waren geweest. En wij dachten dat we allemaal op onze goede plek zaten. Dus zouden wij naar Ron gaan dan zou er geen 2000 euro in de pot komen."

Die eerste "ze" is vreemd. Kan een foutje zijn dat niks betekent maar kan ook de Mol zijn die expres (molbiecht) of per ongeluk over de anderen praat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2018, 22:28:57 »
Loes in een biecht over opdracht 2.2 op 36:28 in de aflevering:

"Maar de opdracht was: ze moesten allemaal op de plek zitten zoals de laatste aanwijzingen waren geweest. En wij dachten dat we allemaal op onze goede plek zaten. Dus zouden wij naar Ron gaan dan zou er geen 2000 euro in de pot komen."

Die eerste "ze" is vreemd. Kan een foutje zijn dat niks betekent maar kan ook de Mol zijn die expres (molbiecht) of per ongeluk over de anderen praat.

Teruggeluisterd en je hebt gelijk. Ze lijkt inderdaad 'ze' te zeggen. Die is trouwens verdwenen in de ondertiteling:

482
00:36:40.020 --> 00:36:42.007
Maar de opdracht was:

483
00:36:42.012 --> 00:36:46.017
Allemaal op de plek zitten zoals de laatste aanwijzingen waren geweest.

484
00:36:46.022 --> 00:36:49.013
Wij dachten dat we allemaal op onze goede plek zaten.

485
00:36:49.018 --> 00:36:51.020
Dus zouden wij naar Ron gaan...

486
00:36:52.000 --> 00:36:54.004
zou er geen 2000 euro in de pot komen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2018, 22:40:51 »
Het bewijs begint zich nu wel erg hoog op te stapelen ::rofl::