Auteur Topic: [kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 54832 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2018, 14:10:38 »
Per auto is het volgens Google Maps juist weer veel langer. Goeie kans dat er dus toch een route tussen Moskou en Tbilisi is die precies de afstand is als op die foto die Ron op Instagram plaatste.
Dat lijkt me namelijk overduidelijk een hint naar zijn terugkomst. En als hij terugkomt, dan gaat hij echt niet naar Salzburg of Bremen.

Maar wie zegt dan ook dat die foto tijdens de opnames gemaakt is? Dat zou hij ook echt niet mogen delen. Ik denk dat Ron gewoon een keer in Bremen is geweest, en daar een foto van die wijzers heeft gemaakt en dat hij het nu wel toepasselijk vond om die te plaatsen. Jammer dat we de afstand naar Helsinki niet zien, die zou vanuit Bremen ongeveer 1250km moeten zijn (Vanuit Tbilisi zo'n 2450km) ... gezien de hoek tussen de richting voor Helsinki en Moskou en het feit dat de Duitse naam wordt gebruikt moet het ook wel ergens in Duitsland zijn.  

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2018, 14:15:48 »
Gezien de windrichting waarin Helsinki ligt moet de foto haast wel in de richting van Georgië zijn. Volgens Google Maps is de afstand van Moskou tot Tbilisi 1983 kilometer, maar dat is van centrum tot centrum. Als je het meet van waar je Moskou uitgaat tot waar je Tbilisi in gaat, kom je al een stuk meer in de buurt van 1887 kilometer (maar is het nog steeds iets meer)

Edit: bij nader inzien kan de windrichting met Helsinki voor Bremen ook wel ongeveer kloppen
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 14:20:41 door SanderFMC »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2018, 14:18:51 »
En ik denk dat hij er echt en terecht uit ligt.
zuiver op grond van wat je eerder zegt, kan ik het niet met je eens zijn. Iedereen mag zijn sympathie of antipathie ten opzichte van Ron hebben (anders gezegd: de een vindt Ron leuk, de ander kan hem niet uitstaan).

Dit neemt naar mijn mening echter niet weg dat het ''at random'' krijgen van een rood scherm niet hoort bij een spel als Wie is de Mol?

Een van de grondbeginselen van het spel is immers het maken van de test. En wie daarbij het minst goed scoort, die ''verdient'' dat rode scherm dan ook. In aflevering 1 of 9 of 5, dat maakt geen verschil.

Anders gezegd: als je niet eens de kans hebt gehad om die test te maken, en je krijgt al een rood scherm, heb je ook de kans niet gehad jouw kennis over de mol in een test neer te leggen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2018, 14:21:28 »
Gezien de windrichting waarin Helsinki ligt moet de foto haast wel in de richting van Georgië zijn. Volgens Google Maps is de afstand van Moskou tot Tbilisi 1983 kilometer, maar dat is van centrum tot centrum. Als je het meet van waar je Moskou uitgaat tot waar je Tbilisi in gaat, kom je al een stuk meer in de buurt van 1887 kilometer (maar is het nog steeds iets meer)

Neehee, de afstand hemelsbreed van Moskou tot Tbilisi is ongeveer 1650 km, en dan is ruim 300 km echt een te grote marge om de afstand tussen Moskou en Tbilisi te zijn, waar je ook gaat staan in Moskou en/of Tbilisi. Bovendien is Moskou niet "Moskau" in het Georgisch (maar Moskovi) en kan de foto letterlijk uit welke hoek dan ook zijn genomen, gewoon afhankelijk van hoe je ten opzichte van de tekst staat. Duitsland is prima mogelijk, maar ook Amsterdam, Kaapstad, en ook Tbilisi. Gezien het feit dat Moskau Duits is, lijkt het me logisch dat daar de foto ook is genomen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2018, 14:22:34 »
Per auto is het volgens Google Maps juist weer veel langer. Goeie kans dat er dus toch een route tussen Moskou en Tbilisi is die precies de afstand is als op die foto die Ron op Instagram plaatste.
Dat lijkt me namelijk overduidelijk een hint naar zijn terugkomst. En als hij terugkomt, dan gaat hij echt niet naar Salzburg of Bremen.

Tussen Amsterdam en Utrecht zou vast ook wel een route te lopen zijn die 1887 km is.
Het lijkt me logisch dat een gemeenteambtenaar overweegt stenen neer te leggen met de afstand hemelsbreed daarop (1650). Eventueel de kortste afstand over de weg (1980).
Naar mijn weten zijn deze wegwijzers in grote steden altijd de afstand hemelsbreed. Dit omdat dit met de coördinaten van plaats A & B en grootcirkels eenvoudig te berekenen is.

Mochten deze tegels zich in Tbilisi bevinden, betwijfel ik de schrijfwijze van ''Moskau''. Dit is niet de schrijfwijze van deze Russische hoofdstad in de Georgische taal, noch de taal van omringende landen.

Salzburg en Bremen zijn wel steden op deze afstand van Moskou. Tevens waar men Moskou als Moskau schrijft. Niet bewerende dat Ron deze steden bezoekt omwille van WIDM. Ik geloof meer dat het zou gaan om een leuk stedentripje van de heer Boszhard en daar zijn heimwee bewoord ziet staan in de tegels.

Echter sluit ik een terugkeer niet uit. Ook al ben ik hier geen grote voorstander van. Van mij mag het harder gespeeld worden.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 14:26:25 door Tijnelia »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2018, 15:20:02 »
geen idee of het al genoemd is, geen zin om alle reacties terug te lezen maar ik zit het terug te kijken en zie opeens dat de hint achterops Ron's kaart 'kleur bekennen' was. Hij kreeg Rood. Hij moest naar het Rode Plein en zijn hint was kleur bekennen. Laat ik voorop stellen dat ik niet denk dat Ron de Mol is maar misschien is het nog een hint naar zijn terugkeer eventueel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2018, 15:23:47 »
geen idee of het al genoemd is, geen zin om alle reacties terug te lezen maar ik zit het terug te kijken en zie opeens dat de hint achterops Ron's kaart 'kleur bekennen' was. Hij kreeg Rood. Hij moest naar het Rode Plein en zijn hint was kleur bekennen. Laat ik voorop stellen dat ik niet denk dat Ron de Mol is maar misschien is het nog een hint naar zijn terugkeer eventueel.

Dat kan toch enkel een hint zijn als Ron de Mol is? De programmamakers konden toch niet weten hoe de opdracht zou eindigen en dat Ron kans zou maken op een rood scherm.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2018, 15:36:48 »
Zonet was het gesprek van Annemieke met Ron. Een beetje een vaag gesprek vond ik het. Juist omdat het naar mijn idee heel anders dan de andere jaren was. Weinig zeggends met vooral fragmenten uit de aflevering zelf.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2018, 15:38:22 »
en de afvaller kiest een liedje dat zijn verhaal beschrijft.
Was inderdaad nietszeggend    Joshua Radin ??? koos hij
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2018, 15:52:01 »
Wat goed van de kleur nummerborden en
vaag gesprek vond ik het. Juist omdat het naar mijn idee heel anders dan de andere jaren was. Weinig zeggends met vooral fragmenten uit de aflevering zelf.
Dus hij komt gewoon terug... ik begon hem al haast te missen. Maar goed dat ik aandrong om Ron in al die polls hier te houden :)! Mijn wensmol!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2018, 16:03:30 »
Een rood scherm geeft je tenslotte veel informatie en dus een voorsprong als je terug keert
Ja... DUS.... heel goed gedaan van de regie om dit in episode 1 te plannen. Verwaarloosbaar effect nu. Niemand heeft nog daadwerkelijke informatie. Ze moeten allemaal nog op praktisch nul beginnen. Is Ron kandidaat dan heeft hij er niks aan, het is dan waarschijnlijk ook gewoon op tijd beslist, want iedereen heeft bijna random maar wat ingevuld. Het is in ieder geval niet iets waar je als kandidaat op kunt bouwen!

Vrees zelfs dat hij de Mol zou kunnen zijn vanwege zijn laconieke houding in alles.
En dat zou jammer zijn...
Dat laatste heb ik dus compleet andersom. WAT een geweldige mol zou dit zijn zeg. Hij is volkomen zichzelf... met die grapjes... ja eerlijk delen, de ene joker is voor mij, en de andere... voor mij. Hahaha, wat een kindergrapjes, toch leuk?!?! Als hij dat volhoudt EN de mol is dan zet hij werkelijk weer eens iets nieuws neer... profiel dus aangepast, en mijn wensmol gemaakt... helaas zal het Stine wel zijn :-\\ ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #91 Gepost op: 7-01-2018, 16:35:56 »
Geen fan van terugkerende kandidaten.
Zeker die keer dat Paul Rabbering terug kwam en uiteindelijk won.
Een rood scherm geeft je tenslotte veel informatie en dus een voorsprong als je terug keert.
Weg = weg zou altijd moeten gelden.
Jammer voor Ron, maar ik hoop dat het definitief is.
Het verschil met de andere teruggekeerden (Gijs, Richard) is dat alleen Paul zelf wist dat hij een rood scherm heeft gekregen en hij kon zich nog verdacht maken tegenover de overige kandidaten (ik geloof dat Eva in de finale op hem stemde).
Te vergelijken met Bertrand in de Vlaamse mol vorig jaar die ook zijn vel kon redden (maar de volgende aflevering toch afviel).

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #92 Gepost op: 7-01-2018, 16:40:54 »
Het verschil met de andere teruggekeerden (Gijs, Richard) is dat alleen Paul zelf wist dat hij een rood scherm heeft gekregen en hij kon zich nog verdacht maken tegenover de overige kandidaten (ik geloof dat Eva in de finale op hem stemde).
Te vergelijken met Bertrand in de Vlaamse mol vorig jaar die ook zijn vel kon redden (maar de volgende aflevering toch afviel).

Eva en Renate stemde in de finale nog op Paul, niemand had zijn scherm gezien. Er werd wel tegen de kandidaten gezegd dat Paul rood had gekregen, iets dat klopte, maar hun wilden dat niet geloven.
Tim kreeg ook rood en niemand zag dat. Alleen als niemand het scherm ziet kun je iemand nog eventueel als verdachte zien.
Dit was echter alleen het geval bij Paul, Barbara, Tim . Daphne en Anniek zagen rode schermen maar anniek had een vrijstelling en daphne maakte maar 10 vragen van de test dus kon zich nog revancheren. Alleen bij Gijs en Richard blijft het een raadsel. Mensen zagen hun nog steeds als Mol, ook al zaten ze er gezamenlijk bij toen Gijs en Richard in hun jaren rood kregen. Blijft gek met terugwerkende kracht
Rood = rood

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #93 Gepost op: 7-01-2018, 16:57:05 »
Rood = rood
Dat heb ik sowieso nooit gevonden, maar in dit geval hoorden we dus Art die laatste twee test-zinnen nooit zeggen.

Terwijl dat notabene (refresh your memory) de week ervoor in de Moltalkquiz een prominente vraag was. Case closed ::ok:: ::ok:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #94 Gepost op: 7-01-2018, 17:37:56 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar er is me nog iets opgevallen.

Ik heb net gekeken op de website van wie is de mol. Daar staat bij de naam Ron geen percentage meer van hoeveel procent van de mensen hem verdenkt. Echter is Ron ook niet grijs gekleurd. Dit deden ze toch eerdere jaren wel bij afvallers?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #95 Gepost op: 7-01-2018, 17:38:51 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar er is me nog iets opgevallen.

Ik heb net gekeken op de website van wie is de mol. Daar staat bij de naam Ron geen percentage meer van hoeveel procent van de mensen hem verdenkt. Echter is Ron ook niet grijs gekleurd. Dit deden ze toch eerdere jaren wel bij afvallers?

Bij mij is 'ie wel gewoon grijs gekleurd, en is het rondje ook kleiner.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #96 Gepost op: 7-01-2018, 17:41:51 »
Hmmm vreemd, bij mij op de website niet ::rofl::

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #97 Gepost op: 7-01-2018, 17:47:35 »
Doe even een CTRL + F5, misschien verhelpt dat het, of jij leeft een week later dan ons, dat kan ook.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #98 Gepost op: 7-01-2018, 17:56:29 »
Nee, want de Mol krijgt NOOIT een rood scherm. Dat is al jaren bekend en ook telkens weer door de productie bevestigd.
Komt Ron terug (en daar lijkt het dus wel op), dan is hij 100 procent zeker niet de Mol.

ik ga je corrigeren hier...
(en presentatortje's comment op pagina 2 citeren)
wat er is gezegd, is dat de mol nooit naar huis hoeft.
wat er niet is gezegd (maar vele mensen aannemen) is dat door bovenstaande regel de mol geen rood scherm KAN krijgen.

t is dus niet onmogelijk, maar ook nog nooit voorgekomen, en dat van afgelopen jaren is bevestigd.
Dit jaar is gewoon heel erg anders dan andere jaren dus waarom niet.
"niets is wat het lijkt"

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #99 Gepost op: 7-01-2018, 18:08:14 »
Er is overig geen afvallersdagboek, maar wel eentje van de Mol.

die is er zeker wel!
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/artikel/dagboek-van-de-afvaller-afl-1-1/

eerst ff goed kijken voordat je iets roept daar vang je namelijk geen mollen mee....
"niets is wat het lijkt"