Auteur Topic: [kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 54774 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #280 Gepost op: 12-01-2018, 14:27:17 »
Nee zelfde dag. Jerevan-Tblisi is een half uurtje wellicht? Rest ook summier, Moskou is het verste, maar Ron heeft de hele dag.
Moskou is zo'n 2 en een half tot 2 uur 3 kwartier vliegen; Almaty is echter een stuk verder: 4 uur en een kwartier...
Ich bin ein Bärliner!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #281 Gepost op: 12-01-2018, 14:37:36 »
Ron kán simpelweg niet zijn afgevallen en dit is mijn redenering daarvoor.

Kijk, denk even met mij mee. Stel je voor; Jan en Jean waren op tijd bij hun kluis. Dan zouden enkel Loes en Ron de test hebben moeten maken. Stel je voor dat Loes dan de mol is. In dat scenario, zou Ron 0% kans op een groen scherm hebben gehad! Dus zelfs al zou hij de test dan perfect maken, dan zou hij alsnog naar huis moeten, enkel en alleen omdat hij de opdracht niet heeft gehaald! En dat zou dan waarschijnlijk ook nog door toedoen zijn door Loes, die dan als mol zou zorgen dat hij geen kans had om de opdracht te halen.

En stel dat Loes niet de mol is, dan was Ron alsnog kansloos om de test goed te kunnen maken want hij kon onmogelijk iets zeggen over de andere kandidaten omdat hij die nog niet ontmoet had.

Mocht het zo zijn dat Ron écht niet meer terugkeert, zou ik deze opzet oprecht een grote misstap van de productie vinden. Sowieso vind ik dat, ook in vorige seizoenen, het programma wel eens te ver doorsloeg met het strooien van jokers en vrijstellingen; vooral in de eerste paar afleveringen waarin één joker in feit al als vrijstelling fungeert.

Ik denk dat dit precies de kern is.

Puur hypothetisch gezien, dus los van hoe het nu gegaan is, had het kunnen voorkomen dat het duo met daarin de mol (welk duo dat ook mag zijn) als enige de kluis niet zou vinden. Dan zou het inderdaad tussen de mol en een kandidaat gaan en zou (nogmaals hypothetisch) de kandidaat alles goed kunnen hebben, maar toch naar huis moeten, aangezien de mol door moet.

Het lijkt me dat de productie ook zo'n mogelijk scenario langs laat komen en zodoende al van te voren moet hebben bepaald dat de afvaller terugkomt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #282 Gepost op: 12-01-2018, 14:54:26 »
Moskou is zo'n 2 en een half tot 2 uur 3 kwartier vliegen; Almaty is echter een stuk verder: 4 uur en een kwartier...
Het maakt geen verschil.

Ook niet of Hulpmol gelijk heeft met zijn 'Art's marktpraatje' (had dus de twee vooruitblikken herbezien maar Art zegt nergens welkom. In de eerste staat hij op het plein, de mensen aan te bieden of ze de mol weten willen (wanneer dat nou precies is, is onduidelijk, maar Ruben heeft daar de gestreepte trui aan). En de tweede hoor je Ruben zeggen dat het begonnen is, maar in de biecht met diezelfde trui, en de eerste beelden ervan zijn het theater).

Je vliegt om 10.00 van Almaty naar Tblisi, dan kan Art tussen 15.00 en 16.00 wel praten op een markt, opdracht klaar om 17.00, dan eten, pamperen en badderen tot 20.00 en om 20.30 begint het toneelstuk 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #283 Gepost op: 12-01-2018, 15:04:38 »
Dat "welkom in Tbilisi moment zit niet in de promo's maar in het 'volgende week' filmpje aan het eind van de eerste aflevering  ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #284 Gepost op: 12-01-2018, 15:36:15 »
Als Ron de mol is, en dit allemaal een opgezet plan was geweest, verklaart dat wel waarom hij zo enorm liep te treuzelen bij die eerste opdracht.

Maar ik hoorde dat je niet meer op hem kunt stemmen bij die app of zo. Aangezien ik die zelf niet gebruik, weet ik niet in hoeverre dat uitsluit dat hij de mol nog zou kunnen zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #285 Gepost op: 12-01-2018, 15:49:32 »
Als Ron de mol is, en dit allemaal een opgezet plan was geweest, verklaart dat wel waarom hij zo enorm liep te treuzelen bij die eerste opdracht.

Maar ik hoorde dat je niet meer op hem kunt stemmen bij die app of zo. Aangezien ik die zelf niet gebruik, weet ik niet in hoeverre dat uitsluit dat hij de mol nog zou kunnen zijn.

Mocht Ron nog terugkeren lijkt me dat het weer actief maken van Ron in de app een kleine moeite is. Ook iedereen die op hem gestemd heeft z'n punten teruggeven kan ook niet heel ingewikkeld zijn. Maar goed, ik ben geen programmeur ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #286 Gepost op: 12-01-2018, 16:12:40 »
Het maakt geen verschil.

Ook niet of Hulpmol gelijk heeft met zijn 'Art's marktpraatje' (had dus de twee vooruitblikken herbezien maar Art zegt nergens welkom. In de eerste staat hij op het plein, de mensen aan te bieden of ze de mol weten willen (wanneer dat nou precies is, is onduidelijk, maar Ruben heeft daar de gestreepte trui aan). En de tweede hoor je Ruben zeggen dat het begonnen is, maar in de biecht met diezelfde trui, en de eerste beelden ervan zijn het theater).

Je vliegt om 10.00 van Almaty naar Tblisi, dan kan Art tussen 15.00 en 16.00 wel praten op een markt, opdracht klaar om 17.00, dan eten, pamperen en badderen tot 20.00 en om 20.30 begint het toneelstuk 8)

Of ik gelijk heb of niet doet nooit ter zake trouwens. ::rofl::

De opdracht in Almaty was lokale tijd trouwens afgelopen rond 11u30 aangezien het in café Ficelle 9u57 is wanneer Ruben zegt dat 'hij niet in Kiev zit, vriend'. Die scene met 6 kandidaten op het einde van aflevering 1 is dus volgens mij die zelfde avond opgenomen wanneer de kandidaten uit Jerevan (ca. 19u aangekomen) en Bakoe (ca. 21u20 aangekomen) er waren.

We zullen morgen dan openen met het inchecken in het hotel, meteen slapen en dan de markt in de ochtend (Art zegt goedemorgen). Die avond doen ze dan het theater inderdaad.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #287 Gepost op: 12-01-2018, 16:32:31 »
of bij de uitleg weggephotoshopt

Maar, ze hebben de zus van Ellie Lust ook al overal weg moeten halen! Lijkt me veel werk! ;D

Ron heeft wel degelijk de kans gehad om de mol op te speuren; ze hadden immers een telefoon waarmee ze niet alleen (gedurende 2 uur) informatie mee konden inwinnen, maar ook mee moesten overleggen, waar vaak wat mis bij gaat (hallo etherdiscipline). Bovendien lag Rons lot in eigen hand.
Is het hard? Ja, even hard als Ruths exit (Mol 4).
Ik zou het wel aardig vinden als Ron als kandidaat nog een kans zou krijgen, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #288 Gepost op: 12-01-2018, 17:20:54 »
Ik zie Ron niet terugkeren, eerlijk gezegd. Lullig voor hem, maar het is niet de schuld van de productie dat hij en Loes er zo weinig van bakten. En dan had hij nog geluk dat ook Jan en Jean-Marc het niet haalden, waardoor zijn kansen om voor de test te slagen werden vergroot. Wat mij betreft heeft hij wel degelijk een eerlijke kans gehad.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #289 Gepost op: 12-01-2018, 17:32:17 »
Ik zie Ron niet terugkeren, eerlijk gezegd. Lullig voor hem, maar het is niet de schuld van de productie dat hij en Loes er zo weinig van bakten. En dan had hij nog geluk dat ook Jan en Jean-Marc het niet haalden, waardoor zijn kansen om voor de test te slagen werden vergroot. Wat mij betreft heeft hij wel degelijk een eerlijke kans gehad.

Het programma draait niet om wie het best opdrachten kan doen. Dat is een ander programma (ook wel ER genoemd).
Het is echt niet eerlijk dat je niet eens de kans krijgt om je medekandidaten te ZIEN.

Mocht Ron nog terugkeren lijkt me dat het weer actief maken van Ron in de app een kleine moeite is. Ook iedereen die op hem gestemd heeft z'n punten teruggeven kan ook niet heel ingewikkeld zijn. Maar goed, ik ben geen programmeur ::)

Discussie is al gevoerd, het gaat er om wanneer je de punten teruggeeft. Want die punten kunnen nu niet ingezet worden. Mensen die alles kwijt zijn kunnen dus niet meedoen in de app terwijl ze wel punten zouden moeten hebben?? Het is logistiek heel onwaarschijnlijk dat Ron nog terugkomt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #290 Gepost op: 12-01-2018, 18:23:13 »
Het programma draait niet om wie het best opdrachten kan doen. Dat is een ander programma (ook wel ER genoemd).
Het is echt niet eerlijk dat je niet eens de kans krijgt om je medekandidaten te ZIEN.

Discussie is al gevoerd, het gaat er om wanneer je de punten teruggeeft. Want die punten kunnen nu niet ingezet worden. Mensen die alles kwijt zijn kunnen dus niet meedoen in de app terwijl ze wel punten zouden moeten hebben?? Het is logistiek heel onwaarschijnlijk dat Ron nog terugkomt.
Ik begrijp je logica niet, in de ene alinea zeg je dat Ron wel moet terugkeren, in de volgende dat het heel onwaarschijnlijk is.

Qua app vind ik het tegenargument nonsense. Dus we hebben al een half dozijn voorbeelden uit het verleden gehad, tot zelfs een terugkeerder die de Winnaar werd. Maar omdat nu de app is komen te bestaan kan het nooit meer? Vind ik een onzinargument.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #291 Gepost op: 12-01-2018, 18:34:04 »
Zoals altijd bij de eerste afvaller: jammer maar helaas.

Ron is een prima vent en van mij hoeft er helemaal niemand af te vallen in aflevering 1 maar ik vind dit niet heel veel uitzonderlijker dan anders.

Ron heeft in mijn beleving meer kans gehad dan bijvoorbeeld een Ewout in seizoen 13. Daar bestond de eerste aflevering uit "in je eentje de kerk vinden" gevolgd door "bungy jump, springt de ander wel of niet" en toen was de test al.

Misschien heeft Ron geluk en bestaat er een mogelijkheid voor hem om weer terug in het spel te komen. Ik zou het een grote verrassing vinden maar zit er eerlijk gezegd niet op te wachten.

Ewout kreeg ten minste nog de kans om zijn medekandidaten te zien. Ron niet. Hij had geen idee van met wat voor mensen hij in een spel zat, laat staan wie daartussen de mol is.

Ik zit ook niet echt te wachten op een terugkeer, omdat ik voor afgevallen = weg ben. Maar liever wel dan niet.

Ik begrijp je logica niet, in de ene alinea zeg je dat Ron wel moet terugkeren, in de volgende dat het heel onwaarschijnlijk is.

Qua app vind ik het tegenargument nonsense. Dus we hebben al een half dozijn voorbeelden uit het verleden gehad, tot zelfs een terugkeerder die de Winnaar werd. Maar omdat nu de app is komen te bestaan kan het nooit meer? Vind ik een onzinargument.

Ik vind dat Ron geen eerlijke kans heeft gekregen en ik zie hem liever wel dan niet terugkeren. En ik zei alleen dat ik het LOGISTIEK (qua punten in de app) erg onlogisch vind als hij terug zou keren. Ik wil het wel maar ik denk dat het helaas niet gaat gebeuren. Het liefst had ik de executie helemaal niet op deze manier gezien maar dat terzijde.

Qua app: kan je vinden en snap ik ook wel maar ik zie geen logische oplossing voor mensen die nu alles op Ron hadden gezet.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 18:36:28 door Mollenmania »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #292 Gepost op: 12-01-2018, 18:43:30 »
Dat zet een enorm precedent waarin ik niet geloof. Let wel dat in bijna de helft van de BN-series (5/12) er dan een terugkeerder geweest zal zijn maar omwille van zoiets als een app zou dat nooit meer kunnen?!

Bij WIDM houden ze niet van beperkingen... sterker nog... willen ze elk jaar wat totaal anders (kunnen) doen. Het was dus gewoon 'wachten op' een twist zoals dit met Ron.

Dat gaat ze heus niet binden met app-beweegredenen. Nul kans daarop. Er komt wel weer een slag waarin ze die punten vergoeilijken.

Let wel, die punten zijn heel wat minder belangrijk dan het script dat alle kanten uit moet kunnen blijven gaan. Wat oneerlijkheid in punten kun je dus sneller verwachten dan oneerlijkheid in het spel. Dus natuurlijk komt Ron gewoon terug... totaal 100% overtuigd!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #293 Gepost op: 12-01-2018, 18:47:18 »
Oneerlijkheid in de app gaat wel over duizenden spelers, die je kijkers zijn, die je tevreden moet houden, terwijl oneerlijkheid in het spel gaat over 1 persoon. Plus Ron hééft een kans gehad om de test niet hoeven te maken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #294 Gepost op: 12-01-2018, 18:58:55 »
Uiteindelijk had iedere kandidaat vanaf 1:00:00 kunnen bellen naar Art voor de 'M18' en had iedereen vanaf dan een uur de tijd om de kluis te bereiken.

Volgens mij waren Loes en Ron het meest relaxte duo (wat trouwens leuk was om te zien) wat hen natuurlijk als nadeel opleverde dat ze het doel uit het oog verloren. Waar andere kandidaten een zeker tijdsbesef lijken te hebben, lijken Loes en Ron er een toeristisch dagje van te maken.
Uiteindelijk stranden ze op een flink eind van M18.

Al volg ik Mollenmania wel ergens. Men had het ook kunnen aanpakken zoals in 2016 waar iedereen de test moest maken en enkel de 'falers' hun scherm te zien kregen. Zo hadden we 4 groene schermen kunnen krijgen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #295 Gepost op: 12-01-2018, 19:08:28 »
Oneerlijkheid in de app gaat wel over duizenden spelers, die je kijkers zijn, die je tevreden moet houden, terwijl oneerlijkheid in het spel gaat over 1 persoon. Plus Ron hééft een kans gehad om de test niet hoeven te maken.
Niets is wat het lijkt, Conejo. Onder die vlag zijn al heel wat oneerlijkheden gestopt. Ze kunnen gewoon zeggen dat het spel nu eenmaal zo verlopen is en Ron nu eenmaal exit was. Punten kwijt als je dat verkeerd voorspeld hebt.

Dat het spel vervolgens verder gaat met een deus ex machina doet daar toch helemaal niets aan af? Het is vanaf dan weer nieuwe wedstrijd voor iedereen. Je kunt weer op Ron inzetten. Of misschien komt Margriet opeens wel op  het toneel daar, en is die de nieuwe 10 kandidaat. Zoiets zal ook nog wel eens gaan gebeuren in een nieuw seizoen. Geen greintje oneerlijkheid voor die duizenden appspelers hoor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #296 Gepost op: 12-01-2018, 19:44:25 »
Discussie is al gevoerd, het gaat er om wanneer je de punten teruggeeft. Want die punten kunnen nu niet ingezet worden. Mensen die alles kwijt zijn kunnen dus niet meedoen in de app terwijl ze wel punten zouden moeten hebben?? Het is logistiek heel onwaarschijnlijk dat Ron nog terugkomt.

Hoe ik het voor mij zie (mocht Ron terugkeren), dan krijg je gewoon het aantal ingezette punten x4 terug en dan is er niets aan de hand. Stel je hebt al je punten ingezet (100) dan krijg je 400 punten en sta je gelijk met de andere met een 100 procent score.

Maar goed dit is maar een speculatie van mij natuurlijk, we kunnen blijven speculeren tot we een ons wegen, maar dat heeft tot nu toe alleen maar tot 3 verschillende kampen geleid.
1) kamp Ron terug
2) kamp Ron exit
3) kamp boeit mij het of hij wel of niet terugkomt.
(oja en kamp 4: Wat is WIDM? kan iemand mij dat nou eens uitleggen hoe dat gaat want ik snap er niets van, maar wil het wel snappen, dus dan ga ik het kijken, maar dan nog snap ik niet waar het over gaat, maar ik wil het zo graag kunnen volgen. en wanneer is nou eigenlijk die eilandraad?)

Ben blij dat we morgen eindelijk het langverwachte antwoord krijgen (nee, niet wie de mol is). Grappig dat de vele mensen (waaronder ik) zich deze week meer bezig hebben gehouden met of Ron terugkomt ja of nee, dan wie de mol is.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 19:55:40 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #297 Gepost op: 12-01-2018, 19:56:14 »
Ben blij dat we morgen eindelijk het langverwachte antwoord krijgen (nee, niet wie de mol is). Grappig dat de vele mensen (waaronder ik) zich deze week meer bezig hebben gehouden met of Ron terugkomt ja of nee, dan wie de mol is.

Terwijl in feite de enige overduidelijke reden om te vermoeden dat Ron terugkomt zijn shot in Georgië is. Ik ga er ook vanuit dat hij terugkomt, maar wat een minimale aanwijzing om terugkomst te vermoeden, eigenlijk. Ik zou me moeten schamen voor waar ik in geloof als hij niet terugkomt.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #298 Gepost op: 12-01-2018, 20:05:21 »
Terwijl in feite de enige overduidelijke reden om te vermoeden dat Ron terugkomt zijn shot in Georgië is. Ik ga er ook vanuit dat hij terugkomt, maar wat een minimale aanwijzing om terugkomst te vermoeden, eigenlijk. Ik zou me moeten schamen voor waar ik in geloof als hij niet terugkomt.


Mijn reden dat hij terug moet keren is dat het anders een compleet belachelijke exit vind. Dat zou hetzelfde zijn als dat je na een halve rijles examen zou moeten gaan doen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #299 Gepost op: 12-01-2018, 20:06:27 »
Terwijl in feite de enige overduidelijke reden om te vermoeden dat Ron terugkomt zijn shot in Georgië is. Ik ga er ook vanuit dat hij terugkomt, maar wat een minimale aanwijzing om terugkomst te vermoeden, eigenlijk. Ik zou me moeten schamen voor waar ik in geloof als hij niet terugkomt.


Schaam je niet. Er zijn meerdere aanwijzingen:

- Het begon allemaal met het praatje van Art dat aangepast werd (De Mol die hoeft nooit naar huis)
- Dan kreeg Ron geen afscheidspraatje met Art en enkele hoogtepunten
- Loes verliet hem ipv dat Ron 'de groep' achterlaat
- Het dagboek van de Mol richt zich niet tot Ron


Maar het weegt niet op voor mij tov het gebrek aan Ron bij de uitleg van de 3 opdrachten en het aantal interviews en dergelijke dat hij gaf en waar hij zich gedroeg als de afgevallen kandidaat.