Auteur Topic: [kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 54733 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #320 Gepost op: 13-01-2018, 21:46:05 »
Ik zou dit niet kunnen hoor....
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #321 Gepost op: 13-01-2018, 21:46:50 »
Vooral omdat Jean-Marc er vrijwillig uitstapt (wat verder zijn goedrecht is), vind ik het voor Ron extra zuur.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #322 Gepost op: 13-01-2018, 22:11:24 »
Vooral omdat Jean-Marc er vrijwillig uitstapt (wat verder zijn goedrecht is), vind ik het voor Ron extra zuur.
Inderdaad! Heel jammer voor zo'n grote molfan om er meteen uit te liggen en ook niet terug te mogen komen.
Tell me what your telescope says

Offline Takkemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #323 Gepost op: 13-01-2018, 22:20:10 »
Echt jammer voor Ron. Ook jammer dat Jean-Marc zijn vermoeid- en verwardheid niet eerder heeft kunnen aangeven. Dan hadden we nog wat langer van Ron kunnen genieten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #324 Gepost op: 13-01-2018, 22:20:20 »


Jean-Marc was daar ook heel stellig nee aan het schudden met zijn hoofd. Maar goed, toen waren het nog maar 2 slapeloze nachten en misschien heeft de 3e nacht hem pas gekraakt.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 23:56:39 door Lukie4, Reden: quote verwijderd »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #325 Gepost op: 13-01-2018, 23:21:38 »
Nou, daar zaten we dus allemaal al op te wachten, dat ron nog weer terug kwam.
Toen ik die schoenen zag met het onheilspellende muziekje wist ik het zeker.
Ik kijk er alleen nog van op dat het nu toch echt exit lijkt te zijn.

grappig wel dat Chris nog in discussie leek te gaan met wiskundig onderlegde Diederik over de winstkansen bij een terugkeer van ron.

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #326 Gepost op: 13-01-2018, 23:25:55 »
Inderdaad! Heel jammer voor zo'n grote molfan om er meteen uit te liggen en ook niet terug te mogen komen.

Historie bewijst dat de grootste fans meestal niet de beste kandidaten zijn. Tuurlijk had ik Ron graag nog een paar afleveringen zien meedoen, maar uiteindelijk kiest de groep in dit geval voor de mogelijkheid dat er geld wordt verdiend, en daardoor missen ze de informatie die Ron voor ze had en de terugkeer van Ron in de groep. Jammer maar helaas, hij had zijn rode scherm al gezien, dus exit.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #327 Gepost op: 13-01-2018, 23:31:17 »


Of misschien was Ron wel heel erg irritant geweest. Ik begrijp dat ophemelen van Ron niet zo. In Moskou was hij erg passief en leek het hem allemaal een beetje te snel te gaan. Hoe dan ook is het een onzinnige discussie. We zullen nooit weten hoe hij het gedaan zou hebben, of hoe hij zich in de groep zou hebben gedragen.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 23:56:13 door Lukie4, Reden: quote verwijderd »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #328 Gepost op: 13-01-2018, 23:31:25 »
grappig wel dat Chris nog in discussie leek te gaan met wiskundig onderlegde Diederik over de winstkansen bij een terugkeer van ron.

Maar Chris had wel gelijk, Diederik maakte de denkfout die veel anderen ook maken.
Wie is de Mol duurt altijd 10 afleveringen. Er is altijd een aflevering dat er niemand afvalt. Het is voor ieders kansen positief als deze aflevering vroeg in het seizoen is.
Als Ron terugkwam, dan was ieders kans om door te gaan naar aflevering 3 88.9% kans (zolang niemand er 'vrijwillig' uit gaat.) Nu was dat 87,5 %.
Het enige wat tegenspreekt om Ron terug te halen is dat hij natuurlijk iets meer informatie heeft. Als hij vooral op een persoon zijn vragen in heeft gezet, kan hij wellicht iemand afstrepen. Je haalt dus wel een concurrent terug.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #329 Gepost op: 13-01-2018, 23:44:17 »
Het enige wat tegenspreekt om Ron terug te halen is dat hij natuurlijk iets meer informatie heeft. Als hij vooral op een persoon zijn vragen in heeft gezet, kan hij wellicht iemand afstrepen. Je haalt dus wel een concurrent terug.

Maar zelfs in dat geval is eerder in het seizoen beter. Want de kans dat hij alles op 1 persoon heeft gezet, en dus werkelijk iemand kan afstrepen als mol, is na één aflevering vrijwel afwezig, en daarbij heeft Ron eigenlijk alleen Loes goed in de gaten kunnen houden in de eerste aflevering, dus vrij weinig informatie over de rest. Al met al wist Ron dus vrij weinig, en zou hij dus ook vrij weinig kunnen met de wetenschap dat hij de test als slechtste had gemaakt. Alleen de informatie die hij gekregen heeft in Tbilisi, die hij eventueel kon doorgeven aan medekandidaten, zou voordelig kunnen zijn geweest.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #330 Gepost op: 13-01-2018, 23:54:19 »

 Ron had de kans om terug te komen, maar helaas besliste deze harde groep anders. Jammer, maar toch genoten van zijn deelname!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 23:55:49 door Lukie4, Reden: stukje weggehaald omdat quote ook verwijderd is. »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #331 Gepost op: 14-01-2018, 01:44:26 »
Dubbel zo zuur voor Ron, maar ik snap het wel. Als mede-kandidaat had ik hem ook niet terug laten komen ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #332 Gepost op: 14-01-2018, 02:37:42 »
Maar Chris had wel gelijk, Diederik maakte de denkfout die veel anderen ook maken.
Wie is de Mol duurt altijd 10 afleveringen. Er is altijd een aflevering dat er niemand afvalt. Het is voor ieders kansen positief als deze aflevering vroeg in het seizoen is.
Als Ron terugkwam, dan was ieders kans om door te gaan naar aflevering 3 88.9% kans (zolang niemand er 'vrijwillig' uit gaat.) Nu was dat 87,5 %.
Het enige wat tegenspreekt om Ron terug te halen is dat hij natuurlijk iets meer informatie heeft. Als hij vooral op een persoon zijn vragen in heeft gezet, kan hij wellicht iemand afstrepen. Je haalt dus wel een concurrent terug.
Klopt, als Ron terug was gekomen, dan was de aflevering zonder afvaller al geweest (afl 1). Nu moet die aflevering nog komen.
Je hebt dus 1 executie minder door hem niet terug te halen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #333 Gepost op: 14-01-2018, 07:17:28 »
Het is toch al vaker bewezen dat een groep een kandidaat niet terugneemt?
Waarom dit steeds uitproberen?
Stel je bent kandidaat, je haalt Ron erin, en daarna ga jij er eerder uit dan Ron. Dan blijf je met het idee zitten: als ik hem niet had teruggehaald, had ik misschien een extra aflevering gehad. Oftewel, alleen doe je dat niet. Dan ga je je dus bij het groepsbesluit aansluiten, ook al vind je het rot. Dat groepsbesluit is altijd een nee. Ik denk dat de groep ook denkt: hij weet dat hij de slechtste test heeft gedaan dus hij heeft nu voordeel.

Deze keer vond ik het extra pijnlijk omdat Ron zelf geen enkele kans kreeg. Hij moest maar afwachten. Eerdere keren kreeg de kandidaat zelf nog mogelijkheden om de kans te vergroten.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 07:41:28 door Run »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #334 Gepost op: 14-01-2018, 09:21:03 »
Het was hard van de groep door niet in te gaan op het verzoek. Maar eerlijk is eerlijk ik zou door zo'n aanbod ook niet echt in de verleiding worden gebracht wel naar de foyer te komen als individuele kandidaat. Ron heeft nu wel zijn praatje met Art gehad en daarmee zit het erop. Is dat hard en onverbiddelijk? Absoluut. Maar zo is het spel wel. Jammer dat het Ron niet ten deel viel, gezien ie er zo naar uitgekeken had om mee te mogen doen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #335 Gepost op: 14-01-2018, 10:24:05 »
Het is al wat ik zei: Richard had het veel makkelijker doordat hij de kandidaten oog in oog kon kijken maar ik dacht al dat het hier een enorme afstand zou zijn...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #336 Gepost op: 14-01-2018, 10:59:25 »
Erg sneu voor Ron... ::hug::

Ik denk dat de Mol de eerste afvaller wél terug zou hebben gehaald als hij of zij met de Mol een duo vormde. De Mol had dan kunnen stellen: “ik vond het zo zielig voor hem of haar”. Nu was er geen aanleiding voor.
🜃

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #337 Gepost op: 14-01-2018, 11:26:44 »
Maar Chris had wel gelijk, Diederik maakte de denkfout die veel anderen ook maken.
Wie is de Mol duurt altijd 10 afleveringen. Er is altijd een aflevering dat er niemand afvalt. Het is voor ieders kansen positief als deze aflevering vroeg in het seizoen is.
Als Ron terugkwam, dan was ieders kans om door te gaan naar aflevering 3 88.9% kans (zolang niemand er 'vrijwillig' uit gaat.) Nu was dat 87,5 %.
Het enige wat tegenspreekt om Ron terug te halen is dat hij natuurlijk iets meer informatie heeft. Als hij vooral op een persoon zijn vragen in heeft gezet, kan hij wellicht iemand afstrepen. Je haalt dus wel een concurrent terug.

Om aflevering 3 te halen wel, maar niet om uiteindelijk het spel te winnen. Als iedereen even veel kans heeft om het spel te winnen (exclusief de mol uiteraard) heb je als kandidaat een kans van 1 op 9 met terugkomst van Ron en 1 op 8 zonder terugkomst van Ron. Hoogstens als je denkt een bondje te kunnen sluiten met Ron en zo extra informatie in te winnen kan het in je voordeel van je winstkansen zijn om Ron te laten terugkomen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #338 Gepost op: 14-01-2018, 12:40:45 »
Het is toch al vaker bewezen dat een groep een kandidaat niet terugneemt?
Waarom dit steeds uitproberen?
Elke groep is anders natuurlijk ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #339 Gepost op: 14-01-2018, 12:52:19 »
Het is toch al vaker bewezen dat een groep een kandidaat niet terugneemt?
Waarom dit steeds uitproberen?
Elke groep is anders natuurlijk ;)
En natuurlijk is ook al vaker bewezen dat een groep een kandidaat wel terugneemt ;) Kan meerdere situaties bedenken waarin dat is gebeurd, en momenteel even geen enkele waarin dat niet is gebeurd.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"