Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250667 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #360 Gepost op: 26-01-2018, 09:20:54 »
Ja precies!!

Het enige wat me onzeker maakt is dat we vorig jaar ook veel gelijk dachten en verkeerd uitkwamen  ::rofl::

Dat geeft te denken, ja. ::rofl::

Voor mij is de grootste smoking gun nog steeds het feit dat ze in aflevering 1 schijnbaar uit het niets WID M18 op de map met kandidatenprofielen wist te linken aan de coördinaten op de kaart. Ik heb die scène meerdere malen teruggekeken en het blijft vreemd. Vooral omdat ze daardoor met nog maar iets van 10 minuten te gaan op tijd bij de kluis aankwamen. Als mol wil je immers niet het risico lopen dat jij het enige koppel bent dat de test moet maken, waardoor je maatje automatisch afvalt, zelfs als die alle testvragen goed heeft. Het kwam allemaal net iets te goed uit.

En Simones biechtverhaal over de missende 500 euro over het bellen naar Art is ook verdacht. Tijdens de ondervragingssessie aan de brunchtafel zegt ze er namelijk niets over, en Bella lijkt er niets vanaf te weten. Die hoort slechts belangstellend aan hoeveel geld de anderen verbeld hebben. Alle telefoontjes zijn in beeld gebracht, behalve die. Ik zou niet weten waarom uitgerekend dat telefoontje door de montage buiten de aflevering zou zijn gelaten. Én dat we Simone en Bella er achteraf, in elkaars bijzijn of dat van de anderen, ook nog eens op geen enkel moment iets over horen zeggen. Het duikt ineens op in Simone haar biecht. Het lijkt me dan ook niet vergezocht om te concluderen dat Simone niemand iets over dat telefoontje verteld heeft, ook Bella niet.

En dat voortdurende gepruts met die porto's. Het enige wat me aan het twijfelen brengt is dat ze de afgelopen aflevering nogal verdacht werd gemaakt. Ruben en Stine maakten opmerkingen over haar omgang met de porto en Jan had het erover dat ze 'haar kaarten tegen de borst houdt' en weinig van zichzelf laat zien. Dat geeft dan weer te denken.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 09:34:21 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #361 Gepost op: 26-01-2018, 10:28:10 »

Vooral omdat ze daardoor met nog maar iets van 10 minuten te gaan op tijd bij de kluis aankwamen. Als mol wil je immers niet het risico lopen dat jij het enige koppel bent dat de test moet maken, waardoor je maatje automatisch afvalt, zelfs als die alle testvragen goed heeft. Het kwam allemaal net iets te goed uit.

Ik denk dat er een Plan B was voor het geval dat alleen de mol en partner de kluis niet zouden halen.

De makkelijkste manier is dat de mol dan in afl. 2 de terugkerende kandidaat zou gaan halen in het theater ... alleen *als* hij/zij zag dat niemand anders dat deed. Als dat de mol te vroeg te verdacht zou maken had de produktie voor een andere terugkeer kunnen kiezen.

Je houdt als organistaie in zo'n stadsopdracht ook rekening met overmacht. En dan ga ik er voor het gemak vanuit dat het de bedoeling was dat de mol Tbilisi op tijd zou bereiken. We weten helemaal niet of dat zo was.

Misschien werd de mol tijdens de opnames van de eerste opdracht al bericht over de vorderingen van de andere duo's. Dan wist de mol al dat het scenario dat jij schetst niet aan de orde was.

We weten het gewoonweg niet...

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #362 Gepost op: 26-01-2018, 13:42:53 »
Bedankt voor alle lijstjes hier! Ik vind persoonlijk WID M18 een sterke en een typische eerste aflevering-aanwijzing.

Daarnaast vond ik haar ook erg verdacht op bij de marktopdracht. Hier lijkt ze een aantal balletjes op te gooien gedurende de opdracht voor andere kandidaten om op te pikken. Naast dat ze de briefjes dubbel legde en keer op keer aanstuurt naar Art terug te keren, roept ze op een bepaald moment ook door de porto dat ze terug moeten naar het ontmoetingspunt om daar het geld te verdelen. Dit wordt niet door de groep opgepikt, maar is een suggestie die erg veel tijd had gekost.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #363 Gepost op: 27-01-2018, 00:47:39 »
Bedankt voor alle lijstjes hier! Ik vind persoonlijk WID M18 een sterke en een typische eerste aflevering-aanwijzing.

Daarnaast vond ik haar ook erg verdacht op bij de marktopdracht. Hier lijkt ze een aantal balletjes op te gooien gedurende de opdracht voor andere kandidaten om op te pikken. Naast dat ze de briefjes dubbel legde en keer op keer aanstuurt naar Art terug te keren, roept ze op een bepaald moment ook door de porto dat ze terug moeten naar het ontmoetingspunt om daar het geld te verdelen. Dit wordt niet door de groep opgepikt, maar is een suggestie die erg veel tijd had gekost.

Ja, ik deel dit volledig. En het is ook verdacht dat Simone al van het waterorgel had gehoord en wist dat de trappen een cascade waren. Verder ook apart dat toen Ron (?) voorstelde om elkaar te gaan zoeken, Simone dat van tafel veegde: "we hebben maar twee uur"??????? Ze waren nauwelijks begonnen???? Maar wel meteen vragen op welk adres ze zitten in de stad. Het riekte bij mij enorm naar voorkennis. En gekoppeld aan de enthousiaste, jonge, vrolijke en wat naïeve Bella.
Ik kreeg teveel een "Thomas vindt de juiste aanwijzing op het juiste moment gevoel" van vorig jaar.

Maar ach, niet kan zijn wat het lijkt dus houdt een kleine tunnelgang naar Stine open.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #364 Gepost op: 27-01-2018, 01:28:48 »
Dat geeft te denken, ja. ::rofl::

Voor mij is de grootste smoking gun nog steeds het feit dat ze in aflevering 1 schijnbaar uit het niets WID M18 op de map met kandidatenprofielen wist te linken aan de coördinaten op de kaart. Ik heb die scène meerdere malen teruggekeken en het blijft vreemd. Vooral omdat ze daardoor met nog maar iets van 10 minuten te gaan op tijd bij de kluis aankwamen. Als mol wil je immers niet het risico lopen dat jij het enige koppel bent dat de test moet maken, waardoor je maatje automatisch afvalt, zelfs als die alle testvragen goed heeft. Het kwam allemaal net iets te goed uit.

En Simones biechtverhaal over de missende 500 euro over het bellen naar Art is ook verdacht. Tijdens de ondervragingssessie aan de brunchtafel zegt ze er namelijk niets over, en Bella lijkt er niets vanaf te weten. Die hoort slechts belangstellend aan hoeveel geld de anderen verbeld hebben. Alle telefoontjes zijn in beeld gebracht, behalve die. Ik zou niet weten waarom uitgerekend dat telefoontje door de montage buiten de aflevering zou zijn gelaten. Én dat we Simone en Bella er achteraf, in elkaars bijzijn of dat van de anderen, ook nog eens op geen enkel moment iets over horen zeggen. Het duikt ineens op in Simone haar biecht. Het lijkt me dan ook niet vergezocht om te concluderen dat Simone niemand iets over dat telefoontje verteld heeft, ook Bella niet.

En dat voortdurende gepruts met die porto's. Het enige wat me aan het twijfelen brengt is dat ze de afgelopen aflevering nogal verdacht werd gemaakt. Ruben en Stine maakten opmerkingen over haar omgang met de porto en Jan had het erover dat ze 'haar kaarten tegen de borst houdt' en weinig van zichzelf laat zien. Dat geeft dan weer te denken.

Ja dat zijn voor mij ook belangrijke punten. Plus de marktopdracht waar ze steeds wil verzamelen en geld wil verdelen. Op een gegeven moment vinden ze de persoon van de foto maar hebben wel de foto en niet het geld. Ze vertelt ook allemaal onbelangrijke dingen, zoals bij de notenbar dat het walnoten zijn eigenlijk. En ze roept heel snel na dat de briefjes dubbel moeten.

Vooral strookt dat volgens mij niet met andere momenten dat ze weer geniaal is zoals met de M18. Ze wisselt erg van gedrag. En ze doet soms echt vreemd. Bij de bakjesopdracht zegt ze "alleen maar poen", klinkt heel vreemd voor een welbespraakte nieuwslezeres.

Overigens steekt ze haar hand op voor paragliden maar lijkt het zo leuk niet te vinden om van die berg af te springen  ;D


Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #365 Gepost op: 27-01-2018, 06:47:53 »
Ja, ik deel dit volledig. En het is ook verdacht dat Simone al van het waterorgel had gehoord en wist dat de trappen een cascade waren. Verder ook apart dat toen Ron (?) voorstelde om elkaar te gaan zoeken, Simone dat van tafel veegde: "we hebben maar twee uur"??????? Ze waren nauwelijks begonnen???? Maar wel meteen vragen op welk adres ze zitten in de stad. Het riekte bij mij enorm naar voorkennis. En gekoppeld aan de enthousiaste, jonge, vrolijke en wat naïeve Bella.
Ik kreeg teveel een "Thomas vindt de juiste aanwijzing op het juiste moment gevoel" van vorig jaar.

Maar ach, niet kan zijn wat het lijkt dus houdt een kleine tunnelgang naar Stine open.
Cascade is makkelijk te verklaren; Die naam stond op de stadskaart
Fontein zou ook makkelijk kunnen; Kandidaten kwamen een dag voor de opname al aan. Denk niet dat ze in een geblindeerde auto van het vliegveld naar het hotel zijn gebracht en daar zijn opgesloten tot de volgende dag.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #366 Gepost op: 27-01-2018, 10:13:22 »
Overigens steekt ze haar hand op voor paragliden maar lijkt het zo leuk niet te vinden om van die berg af te springen  ;D

In het molboekje (ik heb het voor een prikkie op marktplaats gekocht van een Loes, zou het een hint zijn?) noemt Simone zichzelf een "schijterige durfal". Ook zegt ze: "Ik ben een grotere thrillseeker dan ik van tevoren had gedacht. Dingen doen die ik eigenlijk doodeng vind, heeft me moediger gemaakt."

Als je hier iets mols in wil zien zou je kunnen zeggen dat het haar molschap is dat haar ertoe gedwongen heeft om soms betere molposities in te nemen waarbij ze enge dingen moest doen die ze anders niet snel gedaan had.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #367 Gepost op: 27-01-2018, 10:39:26 »
Als je hier iets mols in wil zien zou je kunnen zeggen dat het haar molschap is dat haar ertoe gedwongen heeft om soms betere molposities in te nemen waarbij ze enge dingen moest doen die ze anders niet snel gedaan had.
Dat wil ik er inderdaad in zien. ;D Het was te merken dat Simone het paragliden eng vond, maar die angst riep niet een andere emotie bij haar op. Je verwacht dan wel een soort ontlading van trots, euforie of wat dan ook. Maar misschien is dat gewoon niet goed in beeld gebracht of is ze iemand die 'de kaarten tegen haar borst houdt'.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #368 Gepost op: 27-01-2018, 10:46:01 »
In het molboekje (ik heb het voor een prikkie op marktplaats gekocht van een Loes, zou het een hint zijn?) noemt Simone zichzelf een "schijterige durfal". Ook zegt ze: "Ik ben een grotere thrillseeker dan ik van tevoren had gedacht. Dingen doen die ik eigenlijk doodeng vind, heeft me moediger gemaakt."

Als je hier iets mols in wil zien zou je kunnen zeggen dat het haar molschap is dat haar ertoe gedwongen heeft om soms betere molposities in te nemen waarbij ze enge dingen moest doen die ze anders niet snel gedaan had.

Dat doet me aan Inge denken, met het abseilen van dat onwijs hoge gebouw. Simone kruipt bij mij van 30% verdacht gestaag naar boven.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #369 Gepost op: 27-01-2018, 12:23:39 »
Dat wil ik er inderdaad in zien. ;D Het was te merken dat Simone het paragliden eng vond, maar die angst riep niet een andere emotie bij haar op. Je verwacht dan wel een soort ontlading van trots, euforie of wat dan ook. Maar misschien is dat gewoon niet goed in beeld gebracht of is ze iemand die 'de kaarten tegen haar borst houdt'.
Ze had het misschien al eens eerder gedaan en vond het nu alleen maar eng.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #370 Gepost op: 27-01-2018, 17:02:51 »
Ze wilde natuurlijk eerst naar de fontein om lekker lang jokers te zoeken, zodat er geen tijd meer was voor het geld en ze gelijk naar het kluisje moesten. Typisch molgedrag, ik zou mn partner ook zsm meelokken naar de locatie zonder het geld

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #371 Gepost op: 27-01-2018, 18:17:03 »
2 dingen die zonder mollengedrag (dat er ook nog eens is)  haar met stip op 1 zetten:

1. WID M 2018. Dat linken met de coördinaten, sterk als je een kandidaat bent.
2. De eerste echte volledige test en executie. Haar maatje Bella krijgt een rood scherm. Gaat zeker niets op Simone ingezet hebben.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #372 Gepost op: 27-01-2018, 18:19:15 »
Heb alles nog eens gekeken en het is beslist, ik weet alleen nog uit de Simone tunnel te geraken als ze eruit gaat.

Nog een toevoeging over de eerste opdracht. Jan zegt 'waar in Kiev zitten jullie' en daarmee raakt bekend dat ze in verschillende landen zitten. Mij viel op dat Simone erg doorvraagt over welk café ze zitten, wat het adres is etcetera maar zonder de bedoeling er ook maar iets mee te doen, zo lijkt het. Ze wil niemand ontmoeten of bij elkaar halen maar gewoon samenwerken om de kluis te vinden. Ze zou op de kaart kunnen zien dat de straat met dito cafe er niet op staat maar ze kijkt helemaal niet op de kaart. Ze schrijft het adres op en kletst verder.

Denk daarmee dat Simone de doorbraak had moeten/willen forceren als op den duur nog steeds niemand was opgevallen dat ze niet in dezelfde stad zitten. Gelukkig maakt Jan de opmerking, reageert Ruben waanzinnig leuk en blijft het een waanzinnig moment.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #373 Gepost op: 27-01-2018, 19:52:15 »
Tijdens de test van aflevering 2 zegt Simone: "Ik ga spreiden, op Jan en Ruben, Loes, en Stine als een soort wildcard, want je weet maar nooit." (Sowieso een merkwaardige uitspraak. Hoezo: "Je weet maar nooit?" Verdenk je haar nu wel of niet?)

Een wildcard wordt ook jokerteken genoemd. Tijdens de test van aflevering 3 zegt Simone: "Dan heb ik nog een kleine verdenking...Ik weet niet zeker of ik me op haar ga richten tijdens de test: Stine." Op het moment dat ze "Stine" zegt volgt er close-up van de joker die ze zojuist heeft neergelegd. Is er een verband tussen de joker van Simone en Stine?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #374 Gepost op: 27-01-2018, 20:32:06 »
Het feit dat Simone met geel verwijst naar Bella maakt de hint voor mij plots onbestaande. ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #375 Gepost op: 27-01-2018, 22:11:03 »
Schoot mij te binnen dat Simone dit vaker doet met kleding... toen zij live via het journaal moest melden aan de wereld dat Prince was overleden heeft zij een outfit aangetrokken met een paarse tint. Heb het gezien tijdens interview, zoek me suf naar de bron vooralsnog....

*nu bovenop toren in zwart/wit...het kan vriezen/het kan dooien*
*of hint naar het schaakthema als U dat blieft *

Edit; Simone krijgt als enige de vraag; "Ben jij de Mol?"... Zij kan natuurlijk niet ook nog eens langslopen en figureren als Mol zijnde. Wellicht daarom deze vraag...
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:23:31 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #376 Gepost op: 27-01-2018, 22:40:19 »
We zagen op een moment een harten boer heel duidelijk in beeld, harten J = harten jagen (wat in het engels Black lady heet)?

Al lijkt het me sterk dat widm een hint naar huidskleur zou doen

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #377 Gepost op: 27-01-2018, 22:41:59 »
We zagen op een moment een harten boer heel duidelijk in beeld, harten J = harten jagen (wat in het engels Black lady heet)?

Al lijkt het me sterk dat widm een hint naar huidskleur zou doen
Ik denk niet dat veel mensen dat gaan appreciëren. Ik in ieder geval zeker niet..  ::ohno::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #378 Gepost op: 27-01-2018, 22:43:34 »
We zagen op een moment een harten boer heel duidelijk in beeld, harten J = harten jagen (wat in het engels Black lady heet)?

Al lijkt het me sterk dat widm een hint naar huidskleur zou doen

Weiman betekent jager. Een boer is letterlijk een 'weiman'.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #379 Gepost op: 27-01-2018, 22:45:16 »
We zagen op een moment een harten boer heel duidelijk in beeld, harten J = harten jagen (wat in het engels Black lady heet)?

Al lijkt het me sterk dat widm een hint naar huidskleur zou doen

Ik denk bij dit soort hints altijd dat de crew dit op de website veel te omslachtig moet uitleggen en dat het daarom nooit een hint is.