Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250689 keer)

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #380 Gepost op: 27-01-2018, 22:46:10 »
Weiman betekent jager. Een boer is letterlijk een 'weiman'.

 ::rofl::
'Boer' is tegenwoordig een heel open begrip. Je kunt ook tulpenboer zijn en alleen maar kassen hebben.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #381 Gepost op: 27-01-2018, 22:47:05 »
Weiman betekent jager. Een boer is letterlijk een 'weiman'.

Die is beter inderdaad!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #382 Gepost op: 27-01-2018, 23:34:32 »
Vandaag eens extra op Simone gelet. Wat als zij nu eens de mol zou zijn.

Ik verdacht haar tot op heden niet, maar gewoon even op mijn intuïtie:

Bij de eerste opdracht lijkt ze fanatiek, luistert maar half naar de instructies van de ondergrondse groep en huppelt samen met Stine al op weg. Zodra Jan hen wijst op de tunnels, die hij ineens ziet, zegt ze iets als: we gaan die kant op, maar mocht dat niet goed zijn, kunnen we nog altijd de kant van de tunnels opgaan (wint daarbij tijd, als mol)

Bij de vragen in het park, wordt alleen aan haar de vraag gesteld of ze de mol is... ze blijft stoïcijns, maar antwoordt met 'nee'. Als dan de gehele groep erop gewezen wordt dat de mol ondertussen bij allemaal vlak langs hen gekomen is, vind ik haar reactie verdacht. Ze kijkt onmiddellijk hoe de anderen daarop reageren. Doet verbaasd, maar het zou kunnen dat ze wil peilen of iemand haar als mol heeft gespot!
Ze gedraagt zich wat nerveus en vraagt nadat Jan Loes bevraagd al gauw wat het bij Jan teweeg heeft gebracht. Alles, om de aandacht bij zichzelf weg te nemen?
Moet nog terugkijken of we überhaupt een glimp van de mol kunnen waarnemen, als kijkers, maar de vrouw onder de rode paraplu (terwijl het niet regende) zou Simone kunnen zijn.
Dit laatste vind ik geen sterke...maar kan een productie keuze zijn het niet al te vaak in beeld te brengen....toch?  ;D

Dan de laatste opdracht: het hangen aan de rode draad.
Dapper dat ze is gegaan, dat voorop!
Ik heb haar daar verder niets verdachts zien doen.

Algemeen: Ergens heb ik gelezen, dat het wel heel opvallend zou zijn, als Simone in deze aflevering iets geels zou dragen? Help me even...
Ze zei aan het begin van de aflevering dat dit een ode was aan Bella?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 21:14:56 door juul4 »
Twijfel is het begin van wijsheid

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #383 Gepost op: 27-01-2018, 23:38:52 »

Algemeen: Ergens heb ik gelezen, dat het wel heel opvallend zou zijn, als Simone in deze aflevering iets geels zou dragen? Help me even...
Ze zei aan het begin van de aflevering dat dit een ode was aan Bella?

Dat is in verband met de kledinghint: Simone zou als Mol de volgende aflevering telkens de kledingstijl van de vorige afvaller overnemen. Waarmee dit nog niet ontkracht is, maar haar uitspraak bevestigt deze theorie nog allerminst.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #384 Gepost op: 28-01-2018, 00:00:00 »
Die sterren... Er lag dan wel veel nadruk op dat Simone en Olcay naar de verkeerde sterren zijn gelopen maar ik vind het weer zo'n cruciaal iets in de opdracht (net als de vakjes op de markt) wat de makers van tevoren als mogelijke molactie inbouwen dat ik het weer als een hele sterke aanwijzing voor het molschap van Simone zie. Het enige wat ze moest doen is fanatiek naar de verkeerde sterren rennen en haar handen in onschuld wassen.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #385 Gepost op: 28-01-2018, 00:10:59 »
Die sterren... Er lag dan wel veel nadruk op dat Simone en Olcay naar de verkeerde sterren zijn gelopen maar ik vind het weer zo'n cruciaal iets in de opdracht (net als de vakjes op de markt) wat de makers van tevoren als mogelijke molactie inbouwen dat ik het weer als een hele sterke aanwijzing voor het molschap van Simone zie. Het enige wat ze moest doen is fanatiek naar de verkeerde sterren rennen en haar handen in onschuld wassen.

Klopt.
Maar ook de zekere houding dat het theater (naam is me even ontschoten) het juiste was!
Heerlijk zeker overkomen, maar ondertussen...

« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 21:42:19 door juul4 »
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #386 Gepost op: 28-01-2018, 00:12:46 »
Die sterren... Er lag dan wel veel nadruk op dat Simone en Olcay naar de verkeerde sterren zijn gelopen maar ik vind het weer zo'n cruciaal iets in de opdracht (net als de vakjes op de markt) wat de makers van tevoren als mogelijke molactie inbouwen dat ik het weer als een hele sterke aanwijzing voor het molschap van Simone zie. Het enige wat ze moest doen is fanatiek naar de verkeerde sterren rennen en haar handen in onschuld wassen.
Klopt, helemaal eens! En dat in combinatie met dat zij als laatste de zipline overgaat (al wetende dat de enveloppe aan de andere kant is met geld). Alweer zo'n strategische positie als mol, bij de laatste horen die gaan....
Meer L

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #387 Gepost op: 28-01-2018, 00:24:09 »
Titel "vooruitzicht" > Loes kijkt vlak voor de groepsfoto naar Simone, een vooruitziende blik naar de mol.
Simone helpt de groep verkeerd lopen in opdracht 1.
Simone loopt met rode paraplu langs kandidaten in het park.
Niets is wat het lijkt > antwoord op de vraag "Ben jij de mol?" aan Simone is onjuist.
Rode draad > het rode draad bij Simone doet wat geks
Simone wacht net zo lang totdat Emilio gaat en het geld meeneemt, daarna kan ze rustig zelf ook naar de overkant.
Emilio zat niet op Simone en gaat eruit.

Het is allemaal zo simpel jongens. Ik zit wel goed hier in de tunnel. 8)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #388 Gepost op: 28-01-2018, 00:48:50 »
Ik denk niet dat veel mensen dat gaan appreciëren. Ik in ieder geval zeker niet..  ::ohno::
Toen Olcay de vragen van Art aan het beantwoorden was, was er iemand duidelijk te zien met een grote blonde pruik, een witte blouse, een zwarte pet en getinte armen. Geen zonverbrande armen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #389 Gepost op: 28-01-2018, 01:46:40 »
Ik nestel me gewoon hier lekker in dit tunneltje. Bevalt me best goed
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #390 Gepost op: 28-01-2018, 03:08:24 »
Zie ik het nu zo verkeerd of maakt Art vakjes open bij Simone die niet logisch zijn bij haar antwoorden volgens het bord en de pijltjes...?!


"Wil je weten wie de Mol is?"; "JA". Dus:
Naar uiterst links; Ben je bereid Ruben weg te werken?; NEE;

Dan vraagt Art uit een vakje (veel meer naar rechts); "Ben jij de Mol...?" (-als zij NEE zou hebben geantwoord op de vorige vraag-, maar zei dus : JA, dus het is m.i. niet logisch dat Art deze vraag stelt volgens patroon van bord...).

Hij zou deze vraag niet mogen stellen volgens het spel. Antwoord is overigens: "NEE".
Hij zou het vakje meer links daarvan moeten openen.

Vervolgens sluit hij wel dit (bovengenoemde) linker vakje in beeld en dan komt de vraag over 5000 euro of de groepsvrijstelling.


*Simone zit hier bovendien wel heel hoog in haar ademhaling (spanning)*

Kan iemand met mij meekijken? Dank :)




« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 03:11:24 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #391 Gepost op: 28-01-2018, 04:27:37 »
Zie ik het nu zo verkeerd of maakt Art vakjes open bij Simone die niet logisch zijn bij haar antwoorden volgens het bord en de pijltjes...?!


"Wil je weten wie de Mol is?"; "JA". Dus:
Naar uiterst links; Ben je bereid Ruben weg te werken?; NEE;

Dan vraagt Art uit een vakje (veel meer naar rechts); "Ben jij de Mol...?" (-als zij NEE zou hebben geantwoord op de vorige vraag-, maar zei dus : JA, dus het is m.i. niet logisch dat Art deze vraag stelt volgens patroon van bord...).

Hij zou deze vraag niet mogen stellen volgens het spel. Antwoord is overigens: "NEE".
Hij zou het vakje meer links daarvan moeten openen.

Vervolgens sluit hij wel dit (bovengenoemde) linker vakje in beeld en dan komt de vraag over 5000 euro of de groepsvrijstelling.


*Simone zit hier bovendien wel heel hoog in haar ademhaling (spanning)*

Kan iemand met mij meekijken? Dank :)

Even terug gekeken maar de vraag 'Ben jij de Mol' lijkt echt onder het juiste vakje te liggen, dus aan de lijn van 'nee' (ik wil Ruben er niet uitwerken). Wel een hele vreemde redenering waarom ze dat niet wil.

Ik zat en zit in de Simone tunnel. Maar vind wel dat ze vandaag erg verdacht is gemaakt, er veel mogelijk verdachte acties in beeld zijn gekomen. Is iemand dat met me eens of kijk ik teveel vanuit mijn tunnel?


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #392 Gepost op: 28-01-2018, 04:30:22 »
We zagen op een moment een harten boer heel duidelijk in beeld, harten J = harten jagen (wat in het engels Black lady heet)?

Al lijkt het me sterk dat widm een hint naar huidskleur zou doen

Harten J --> houdt van het Journaal ---> Simone, of
Harten J --> houdt van Jazz --> Ruben

Journaal en Jazz zijn niet het eerste dingen waar je aan denkt, maar toch ook niet al te ver gezocht. Al doende leert men, hè. ;D Jensen of Jan liggen teveel voor de hand, naar mijn idee.

Voorlopig houd ik het op Simone, maar ik ga Ruben nog eens goed in de gaten houden bij het terugkijken.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 04:55:31 door Newbie2 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #393 Gepost op: 28-01-2018, 06:25:03 »
Simone vroeg aan die agent de weg, zei toen dat ze in de juiste straat waren maar niemand vond daarna meer wat.
Oftewel ze zaten niet goed. Groep is nogal dom bezig, ze hadden beter per twee kunnen checken of straatnamen kloppen e.d.
Maar ze zijn wel moedig. Inclusief Simone, ik vond het maar een eng gebeuren met die draad die ook nog eens niet goed bleek te zitten tijdens afdaling Simone.  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 06:28:16 door Run »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #394 Gepost op: 28-01-2018, 08:43:08 »
Simone vroeg aan die agent de weg, zei toen dat ze in de juiste straat waren maar niemand vond daarna meer wat.
Oftewel ze zaten niet goed. Groep is nogal dom bezig, ze hadden beter per twee kunnen checken of straatnamen kloppen e.d.

Yep. Simone rende naar de agenten om te checken of ze in de juiste straat zaten en roept dan dat zo is. De anderen zijn echter buiten gehoorsafstand en we horen de agenten helemaal niet bevestigend antwoorden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #395 Gepost op: 28-01-2018, 09:02:43 »
Simone lijkt vertrouwen te kweken bij het tokkelen. De 5000 was toch al naar de overkant.  Ze deed het ook nog verrassend goed en stoer.  Geoefend zeker? ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #396 Gepost op: 28-01-2018, 09:06:21 »
Dat idee had ik wel, zo koel als ze bleef. Net als bij het paragliden. Daarbij had ik ook de indruk dat het voor haar niet per se had gehoeven, maar dat ze het wel al eerder gedaan had. Zij was toen ook de enige van wie we na het afdalen geen hallelujaverhalen hoorden over hoe gaaf het was.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #397 Gepost op: 28-01-2018, 10:13:21 »
Die sterren... Er lag dan wel veel nadruk op dat Simone en Olcay naar de verkeerde sterren zijn gelopen maar ik vind het weer zo'n cruciaal iets in de opdracht (net als de vakjes op de markt) wat de makers van tevoren als mogelijke molactie inbouwen dat ik het weer als een hele sterke aanwijzing voor het molschap van Simone zie. Het enige wat ze moest doen is fanatiek naar de verkeerde sterren rennen en haar handen in onschuld wassen.

Waarbij het Stine en Loes waren die achterwege laten dat het niet de gebruikelijke Hollywood sterren of fame zijn. Dus dan stuur je de lopers ook met een kluitje in het riet. Verder antwoordde Simone nu ja of nee op wil je weten wie de mol is? Als zij ook nee zei maakt dat haar verdacht.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #398 Gepost op: 28-01-2018, 13:13:24 »
Die sterren zijn een heel verdachte molactie
Simone zei meteen al dat ze de sterren had gezien toen de tunnelaars alle aanwijzingen tegelijk gaven. Ze loodst de anderen zo naar de verkeerde plek.

Let ook eens op de ogen van Simone. Ze doet iedere aflevering iets opvallends:
Rollen met de ogen, grote ogen opzetten, opvallend knipperen.
" met het oog op morgen" ookwel kortweg " het oog" genoemd.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 13:55:27 door Moedermol »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #399 Gepost op: 28-01-2018, 14:06:38 »
Waarbij het Stine en Loes waren die achterwege laten dat het niet de gebruikelijke Hollywood sterren of fame zijn. Dus dan stuur je de lopers ook met een kluitje in het riet. Verder antwoordde Simone nu ja of nee op wil je weten wie de mol is? Als zij ook nee zei maakt dat haar verdacht.
Tja, hoe zou jij ze omschrijven? Ik zou ze ongeveer zoals zij dat doen, omschrijven: witte sterren op de grond, zoals Hollywoodsterren. Pas als ze zeggen: "kunnen we niet vinden", zou ik zeggen dat ze meer dan vijf punten hebben. Ik vind het bij dezen cruciaal om te weten of de kandidaten bij het theater allemaal stil hebben gestaan bij de sterren of dat alleen Simone ze toevallig (of juist niet toevallig?) opgemerkt heeft.

Simone zei (in m'n beginnende tunnel) ja op de vraag of ze wilde weten wie de mol is, om bij de vraag "ben jij de mol" uit te komen. Dat is namelijk leuk voor de show.


Die sterren... Er lag dan wel veel nadruk op dat Simone en Olcay naar de verkeerde sterren zijn gelopen maar ik vind het weer zo'n cruciaal iets in de opdracht (net als de vakjes op de markt) wat de makers van tevoren als mogelijke molactie inbouwen dat ik het weer als een hele sterke aanwijzing voor het molschap van Simone zie. Het enige wat ze moest doen is fanatiek naar de verkeerde sterren rennen en haar handen in onschuld wassen.
Er wordt best een behoorlijke nadruk op deze molactie van Simone gelegd (volgens mijn beginnende Simone-tunnel). Dat doet WIDM normaal gesproken niet: ze houden de Mol altijd veel uit de wind. Of zouden ze dat na de kritiek hierop de afgelopen jaren veranderd hebben?