Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250707 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #400 Gepost op: 28-01-2018, 17:57:03 »
Er is in die opdracht wel meer, denk ik.

"Vervolg de weg tot aan de derde straat aan je rechterhand"

wordt door Simone herhaald als

"Derde rechts."

In mijn ogen zijn dat twee totaal verschillende dingen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #401 Gepost op: 28-01-2018, 19:29:10 »


Ik zat en zit in de Simone tunnel. Maar vind wel dat ze vandaag erg verdacht is gemaakt, er veel mogelijk verdachte acties in beeld zijn gekomen. Is iemand dat met me eens of kijk ik teveel vanuit mijn tunnel?


Dank voor het terug- en meekijken Cinner.
Had zelf ook de kanttekening dat Simone verdacht gemaakt werd...

*Volgende aflevering een ander hoop ik*
Omnia vincit amor

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #402 Gepost op: 28-01-2018, 20:19:22 »
Simone werd in deze vierde aflevering wel extreem verdacht neergezet zeg.
Het was veelzeggend dat bij haar als enige de vraag aan de orde kwam of ze al dan niet de mol is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #403 Gepost op: 29-01-2018, 09:16:34 »
Simone werd in deze vierde aflevering wel extreem verdacht neergezet zeg.
Het was veelzeggend dat bij haar als enige de vraag aan de orde kwam of ze al dan niet de mol is.

Wat zegt dat dan precies? Ik vond het ook opvallend maar zij was ook de enige die de medekandidaat niet zou opofferen, en kwam dus automatisch als enige bij een andere vervolgvraag uit.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #404 Gepost op: 29-01-2018, 09:33:22 »
Vond ook dat ze zeer verdacht in beeld werd gebracht. Ik twijfel nu dus behoorlijk. :(
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #405 Gepost op: 29-01-2018, 10:27:43 »
Als ik hier op wie is de mol.com alles lees dan is iedereen opeens de Mol hahaha

Dus wat is verdacht???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #406 Gepost op: 29-01-2018, 14:39:41 »
Vond ook dat ze zeer verdacht in beeld werd gebracht. Ik twijfel nu dus behoorlijk. :(
Viel toch wel mee? In de rodedraadopdracht was ze op en top kandidaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #407 Gepost op: 29-01-2018, 15:09:20 »
Viel toch wel mee? In de rodedraadopdracht was ze op en top kandidaat.

Vind je? Hier was ze het meest mols. Zich niet in de discussie mengen, afwachten wat de anderen doen. Pas als ze ziet dat Stine en Ruben niet gaan, het toch doen. Zo kan ze kijken of de envelop met het geld er nog ligt. Indien niet, pech. Daarom neemt ze maar mooi een andere en gaat ze met veel show toch naar de overkant. Hier hebben we de mol aan het werk gezien. Alleen had iemand de 5.000 euro al gepakt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #408 Gepost op: 29-01-2018, 16:49:42 »
Vind je? Hier was ze het meest mols. Zich niet in de discussie mengen, afwachten wat de anderen doen. Pas als ze ziet dat Stine en Ruben niet gaan, het toch doen. Zo kan ze kijken of de envelop met het geld er nog ligt. Indien niet, pech. Daarom neemt ze maar mooi een andere en gaat ze met veel show toch naar de overkant. Hier hebben we de mol aan het werk gezien. Alleen had iemand de 5.000 euro al gepakt.
Denk je dat het veel show was? Ik denk dat we in het gesprek achteraf gaan horen dat dit niet gepland was, dat het touw opeens leek te knappen en ze halverwege bleef hangen en geheel op eigen kracht naar de overkant moest. Ik heb weinig keren de mol zo hard zien werken.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #409 Gepost op: 29-01-2018, 20:21:39 »
Volgens mij praten jullie hier langs elkaar heen.

- Ze werd tijdens de touwopdracht niet als verdacht in beeld gebracht door de regie (werd eigenlijk niemand).
- Ze kwam kandidaats over, dat kan zowel een acterende mol als een oprechte kandidaat zijn.
- Haar tactiek (van het einde laten afhangen) is zowel iets dat de mol zou doen om het spel te beinvloeden als een oprechte kandidaat die het echt spannend vindt.

Dus als je de mol wil vangen, hoef je je eigenlijk alleen af te vragen of Simone's kandidatenrol hier geloofwaardig was.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #410 Gepost op: 29-01-2018, 20:32:16 »
- Ze kwam kandidaats over, dat kan zowel een acterende mol als een oprechte kandidaat zijn.
Nou ja... acterend... ook deze aflevering toonde ze amper emoties. Met name bij opdracht 2, met die bordjes, viel dat me op. Ze reageerde gewoon op alle vragen alsof iemand op het station haar vroeg om gauw even een enquête in te willen vullen, terwijl je bij alle andere kandidaten de hersenen hoort kraken.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #411 Gepost op: 29-01-2018, 21:57:22 »
Vandaag is er een filmpje geplaatst, reacties op de uitslag van de test. Simone verteld er over dat ze bij de laatste drie zat en dat ze dacht dat zij er uit zou liggen. Ik zat compleet in de Simone tunnel maar ik vind haar zo geloofwaardig daar, het brengt me echt even aan het twijfelen.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/reactie-op-de-uitslag-van-de-test-afl-4/

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #412 Gepost op: 30-01-2018, 01:12:35 »
Vandaag is er een filmpje geplaatst, reacties op de uitslag van de test. Simone verteld er over dat ze bij de laatste drie zat en dat ze dacht dat zij er uit zou liggen. Ik zat compleet in de Simone tunnel maar ik vind haar zo geloofwaardig daar, het brengt me echt even aan het twijfelen.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/reactie-op-de-uitslag-van-de-test-afl-4/


Toevallig wilde ik hier net over gaan posten, maar had ik het filmpje van de reactie nog niet gezien (extra materiaal)
Ik wilde het hebben over Simone's reactie bij de executie

Deze was EXACT hetzelfde als Susan's reactie toen ze in haar seizoen (uit m'n hoofd aflevering 8) overbleef met Jan Willem. De blik van Simone naar Emilio toen Art "Emilio' zei deed me heel erg denken aan Susan blik. Wetende dat het scherm rood zal worden.
Echter had Loes haar scherm ook nog niet gezien maar wellicht had Simone een voorgevoel. Meteen na het rode scherm zie je haar reactie en ook dat is heel erg zo van 'ik wist het al, maar ik moet spelen dat ik het niet wist' bijna een soort troostende blik. Je ziet haar daarna draaien om te kijken naar Loes haar reactie. Wetende dus dat Loes de dans is ontsprongen.

Vond ik extreem lijken op Susan's reactie, zowel bij intikken naam als bij zien rode scherm..

En ja, ik zit nu ook in de Simone Tunnel. Hoe is het hier? ::vergroot::

HELE GROTE EDIT: Na het zien van het filmpje en wetende dat Simone op Loes zit kan het inderdaad kloppen dat zei dacht naar huis te gaan. Je ziet haar ook heel even diep zuchten na het rode scherm van Emilio. Eerst interpreteerde ik dit als opluchting van spelen dat ze zenuwachtig moest zijn maar eigenlijk zou het prima kunnen. Haar redenatie dat Loes de Mol is (ze zit heel erg op Loes) zou dan wel betekenen dat ze op dat moment zou weten dat het tussen haar en Emilio zou gaan, en dus bij een groen scherm voor Emilio dat ze eruit zou liggen.
Ik twijfel toch weer!
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 01:15:15 door Rämon »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #413 Gepost op: 30-01-2018, 04:24:31 »
Simone zit toch op Ruben? Die ze zogenaamd niet kon opofferen, want hij is de mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #414 Gepost op: 30-01-2018, 06:57:59 »
Vandaag is er een filmpje geplaatst, reacties op de uitslag van de test. Simone verteld er over dat ze bij de laatste drie zat en dat ze dacht dat zij er uit zou liggen. Ik zat compleet in de Simone tunnel maar ik vind haar zo geloofwaardig daar, het brengt me echt even aan het twijfelen.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/reactie-op-de-uitslag-van-de-test-afl-4/
Ze komt goed op dreef.  ;D

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #415 Gepost op: 30-01-2018, 10:16:15 »
Simone zit toch op Ruben? Die ze zogenaamd niet kon opofferen, want hij is de mol.
Dat ook nog ja. Ik wist al gewoon dat ze dat ging zeggen van te voren eigenlijk. Gewoon omdat ik dacht "iedereen kiest die andere optie tot nu toe, dus de programmamakers willen voor de leuk dat zij die andere optie kiest". En ja hoor, daar ging ze. Terwijl die logica van haar totaal nergens op slaat natuurlijk.

Dit is nou zo'n opdracht waarbij je als mol goed moet kunnen acteren. Als alle andere kandidaten zichtbaar hard aan het nadenken zijn, dan moet de mol dat ook doen. Simone valt in deze opdracht echter volledig uit de toon doordat ze zo ontspannen is, en ook dit spel lijkt haar weer koud te laten. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat een kandidaat zo reageert, dat zij het spel nauwelijks echt lijkt te beleven.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #416 Gepost op: 30-01-2018, 15:46:05 »
Simone zit toch op Ruben? Die ze zogenaamd niet kon opofferen, want hij is de mol.

1 tip: Never trust de montage....

Simone zei in aflevering 3 dat ze vrij zeker is over haar Mol maar dat ze wel nog blijft spreiden.
De personen die ze dan voor de zekerheid meenemt zijn Ruben & Jan.
zo'n biecht laat me heel erg zien dat ze al heel erg op 1 zit maar voor de montage nog zegt op 2 personen te spreiden. Wat best kan hoor overigens.
Maar ik denk dat ze volledig op Loes zit en misschien een paar vragen spreid op Ruben.

In aflevering 4 zegt ze dat Ruben haar Mol is maar ik geloof niet dat als je in aflevering 3 vol op iemand zit en je spreid op Ruben dat Ruben in aflevering 4 je hoofdmol is en je die andere persoon volledig hebt laten vallen opeens.

Vanuit haar perspectief weet ze dat Loes de Mol is en wist ze dus toen Emilio rood kreeg dat ze ontsnapt was. Dat komt ook overeen met wat ze zegt in het extra beeldmateriaal. komt best oprecht over nu ik het zo terugkijk allemaal..

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #417 Gepost op: 30-01-2018, 16:00:46 »
De biechten van Simone zeggen mij dat Jan en Ruben ver gaan komen...

Ik denk eerlijk gezegd niet dat we erg veel opschieten met dit soort invulkunde. Vanuit de montagekamer kunnen ze ons alles laten geloven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #418 Gepost op: 30-01-2018, 19:11:59 »
De biechten van Simone zeggen mij dat Jan en Ruben ver gaan komen...

Ik denk eerlijk gezegd niet dat we erg veel opschieten met dit soort invulkunde. Vanuit de montagekamer kunnen ze ons alles laten geloven.

Precies maar ik zou het van deze groep bij ongeveer iedereen vreemd vinden als ze zouden afvallen. Ik zou bij bijna iedereen in shock zijn.


Offline svenas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #419 Gepost op: 31-01-2018, 00:25:51 »
Deel van het bericht uit het dagboek van de mol:
Na de laatste kandidaat is het voorbij.  Bijna. Want nu moet ik net zo verrast zijn, net zo perplex als de anderen, als Art ons vertelt wat zojuist is gebeurd. “Meen je dat?”. “Echt, de Mol liep gewoon langs ons en niemand heeft dat gezien?” “Zo, die durft”. En dat klopt. Ik durfde wel. Ik moest. Want ik ben de Mol.


Dit komt mij echt te dicht overeen met hoe ze in de uitzending na de test reageerd.


eerste wat ze zegt is "moet je daar nou weer mee?" en dat komt een beetje overeen met "meen je dat"

tweede wat ze zegt is "heb jij iemand gezien" dat komt zeer overeen met “Echt, de Mol liep gewoon langs ons en niemand heeft dat gezien?"