Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250553 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #420 Gepost op: 31-01-2018, 00:33:10 »
1 tip: Never trust de montage....


Maar dit is toch geen montage-dingetje? Simone zegt luid en duidelijk dat Ruben haar mol is en dus niet kan opofferen.

Verder ben ik benieuwd waarom je denkt dat Simone op Loes zit. Als dat zo is kan het wel eens snel exit Simone zijn.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #421 Gepost op: 31-01-2018, 02:47:53 »
Maar dit is toch geen montage-dingetje? Simone zegt luid en duidelijk dat Ruben haar mol is en dus niet kan opofferen.

Verder ben ik benieuwd waarom je denkt dat Simone op Loes zit. Als dat zo is kan het wel eens snel exit Simone zijn.

Het is een biecht. Met montage bedoel ik, de meeste kandidaten zitten in aflv 4/5 wel op 1 mol of spreiden nog een paar vraagjes.
De montage laat ons altijd standaard denken dat kandidaten in de finale nog twijfelen tussen 2 personen. en 1 aflevering voor de finale tussen 3 personen. Waarschijnlijk heeft Simone een hele duidelijke nummer 1 Mol. Die noemt ze in aflevering 3 niet. Ze zegt dat ze vrij zeker is over 1 mol en dat ze meerdere aanwijzingen al heeft daarvoor. Toch besluit ze ook te spreiden op Ruben en Jan. dat zijn gewoon spreidvraagjes.
In aflevering 4 is Ruben opeens haar hoofdverdachte. een naam die we haar overigens niet horen uitspreken (en DAT is montage, bewust. Waarschijnlijk zit Simone goed en horen we haar amper over de mol praten op wie ze echt zit omdat dit vaak is bij mensen die uitspreken dat ze al vrij zeker zijn van hun Mol. Hadewych hoorde we in het begin nooit over Anne Marie, Paulien amper over Kees.. ik wil daarmee aangeven dat Simone's biecht over Ruben gebruikt is in dat fragment. In het extra beeldmateriaal zie je haar voor de kamer van Loes en Ruben kiezen omdat die voor haar interessanter is dan die van Olcay & Stine. Ze verdenkt Loes en Ruben dus. Bij dat spel in aflevering 2 word ze aan Ruben gekoppeld, waarschijnlijk om ons te laten denken (confirmation) dat ze op Ruben zit zodat ze die biecht kan doen over Ruben.
Zowel in het geval als ze de Mol is denk ik dat, maar ook als ze kandidaat is.
Echter is haar hoofdverdachte Loes en dat haal je uit heel dingen.

- Ze wilt perse op de kamer van Loes & Ruben.
- Bij de executie gaat het tussen haar, Emilio en Loes. Ze zegt in het extra beeldmateriaal dat ze toen al dacht dat ze naar huis ging. Dat zeg je alleen als je denkt dat Loes de Mol is en dat het tussen haar en Emilio ging. Anders heb je nog kans op 1/3.
- Ze zegt in aflevering 2 op Loes te zitten, en ook te spreiden op Ruben, Stine en Jan. Stine heeft ze al laten vallen, dus blijft die hoofdverdachte die ze in aflevering 3 zonder naam noemt Loes te zijn (want ze spreid nog op Ruben en Jan buiten haar hoofdverdachte)
- De manier waarop ze Loes in de gaten houdt vind ik.. is opvallend. Je ziet haar vaak in de buurt van Loes en bij opdracht 2 toen bekend was dat de Mol had langsgelopen gaat ze ook heel erg op het feit dat Jan Loes confronteert.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 02:49:59 door Rämon »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #422 Gepost op: 31-01-2018, 05:07:26 »
Heb het extra filmpje gekeken maar vond haar uiterst vreemd reageren. Ze lijkt aan te zien komen dat Emilio eruit gaat.

Vind haar sowieso wat vreemd kunnen reageren of eigenlijk vooral tegenstrijdig. In aflevering 1 heeft ze twee geniale invallen waardoor zij en Bella op tijd bij de kluis komen. In aflevering 2 bedenkt ze dan weer niet dat er 100 briefjes nodig zijn voor 100 vakjes. Bij de vertrouwen opdracht met de bakjes, lijkt het alsof ze de hele nacht naar de Godfather heeft zitten kijken en zegt ze tegen haar partner "alleen maar poen". Weer heel slim zegt ze tegen Jan dat hij niet moet wijzen als hij vertelt wat hij in de bakjes heeft gezien. Ze meldt zich aan voor de spannende dingen maar als ze de opdracht uitvoert, is enthousiasme vrij ver te zoeken. Alsof ze is voorbereid hoe dat gaat zijn en het maar doet omdat ze de mol is. De rode draad opdracht reageert ze helemaal bizar. De veiligheidslijn van het gebouw is er nog niet af en klikt af als ze een stukje op weg is. Iedereen schrikt zich kapot, zij zegt in de biecht dat ze een hartverzakking kreeg. Maar dat zien we niet. In tegendeel, ze slaakt geen gil, raakt niet in paniek, bevriest ook niet maar geeft even een blik van 'ow jee' en dat is dat. Fantastisch beheerste reactie voor iemand die dit nog nooit gedaan zou hebben en het opperst griezelig vindt. Vervolgens moet ze een lang stuk met haar armen vooruit komen en ze is in het nadeel, ze hangt lager/heeft kortere armen dan de anderen dus het is alsof ze geheel op eigen kracht dit moet doen. Ze doet het alsof ze elke week wel ergens aan een touw om hoog klimt (knap hoor!). Als ze er eenmaal is, is de reactie dan weer erg beheerst. Bij het normaal over straat lopen om de andere groep te zoeken die onder de grond zit, reageert ze een stuk drukker, chaotischer en enthousiaster alsof dat spannender is dan tussen twee flatgebouwen heen en weer slingeren of van een berg af springen.

Haar biechten over mol verdenkingen zijn eerder verwarrend dan wat anders. Ze zegt bij Bella dat ze op dezelfde mol zaten en de joker haar gered heeft. Bij Emilio zegt ze dat ze overtuigd was dat ze eruit zou liggen. Tegelijkertijd zou ze steeds de mol duidelijk in beeld hebben. Dat kan niet samen gaan.

Enfin, Simone is de mol.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #423 Gepost op: 31-01-2018, 09:05:19 »
Haar biechten over mol verdenkingen zijn eerder verwarrend dan wat anders. Ze zegt bij Bella dat ze op dezelfde mol zaten en de joker haar gered heeft. Bij Emilio zegt ze dat ze overtuigd was dat ze eruit zou liggen. Tegelijkertijd zou ze steeds de mol duidelijk in beeld hebben. Dat kan niet samen gaan.

Die biecht over Emilio raakt inderdaad kant noch wal. Ruben is immers haar mol, zei ze tijdens de vragenopdracht. Tijdens de test geeft ze aan dat Jan haar tweede hoofdverdachte is. Kan zijn dat ze dan nog een paar vragen op Emilio heeft ingevuld, maar toch niet zoveel dat ze moest vrezen voor executie?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #424 Gepost op: 31-01-2018, 14:05:52 »
@cinner: ik vind de manier waarop ze op dingen reageert ook zeer verdacht; zodra ze een porto krijgt schiet ze in de stress, en bij spannende momenten is ze de rust zelve. Alleen het moment dat haar touw een optater krijgt, kan haar reactie alleen maar echt zijn. Je gaat op zo'n moment echt niet denken van "oh ik ben de mol hoe moet ik nu reageren". Dat ze op dat moment kalm blijft, dat siert haar alleen maar. Maar ja, het zou misschien kunnen betekenen dat ze vaker zoiets gedaan heeft.

Wat ik me trouwens sowieso al heel lang afvraag... De mol oefent vóór de opnames vaak met fysieke opdrachten. Maar ik snap nooit zo goed waarom precies... stel dat het inderdaad zo is dat het Simone's reactie ongeloofwaardiger zou maken, dan is het toch veel slimmer om dat níet van te voren te oefenen?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #425 Gepost op: 31-01-2018, 19:13:53 »
Haar biechten over mol verdenkingen zijn eerder verwarrend dan wat anders. Ze zegt bij Bella dat ze op dezelfde mol zaten en de joker haar gered heeft. Bij Emilio zegt ze dat ze overtuigd was dat ze eruit zou liggen. Tegelijkertijd zou ze steeds de mol duidelijk in beeld hebben. Dat kan niet samen gaan.

Enfin, Simone is de mol.

Hoe zo zou dat niet samen kunnen gaan? Als kandidaat kun je perfect door een joker een saved by the bell gevoel overhouden nadat iemand vertrokken is. En dus kun je de aflevering daarop perfect het gevoel hebben: ik heb geen jokers of vrijstelling op zak, nu ben ik aan de beurt. En je kunt nog zo duidelijk de mol in beeld hebben, als dat de verkeerde persoon is en de keuze dus verkeerd uitpakt lig je er als nog onverbiddelijk uit. (of je komt zo ver als Regina, Freek, Jochem :P) Enfin ja Simone gedraagt zich juist bij de spannende dingen uiterst rustig en kalm alsof ze het idd geoefend heeft. En daarmee dus de verrassing weg is, want de mol weet van alles wat er gaat komen. Maar dat maakt haar voor mij nog niet als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #426 Gepost op: 1-02-2018, 14:08:30 »
Het is een biecht. Met montage bedoel ik, de meeste kandidaten zitten in aflv 4/5 wel op 1 mol of spreiden nog een paar vraagjes.
De montage laat ons altijd standaard denken dat kandidaten in de finale nog twijfelen tussen 2 personen. en 1 aflevering voor de finale tussen 3 personen. Waarschijnlijk heeft Simone een hele duidelijke nummer 1 Mol. Die noemt ze in aflevering 3 niet. Ze zegt dat ze vrij zeker is over 1 mol en dat ze meerdere aanwijzingen al heeft daarvoor. Toch besluit ze ook te spreiden op Ruben en Jan. dat zijn gewoon spreidvraagjes.


Ik denk dat er inderdaad gemonteerd wordt. Maar Simone is geen kandidaat, die is de mol, en de mol verdenkt toevallig altijd degenen die het langst in het spel blijven zitten zodat de kijker tot het laatste niet weet wie de mol is. Er kunnen kandidaten zijn die al heel vroeg in het spel goed zitten en vrij zeker zijn van hun zaak. Ik denk dat Stine zo iemand is. Die zit al vanaf aflevering 2 op Simone. Dat laat men echter niet zien. Men laat haar zelfs een biecht maken waarin ze op een afvaller stemt, Emilio. Wat erg onlogisch is, omdat ze daar tijdens de spellen geen speciale aandacht voor heeft, wél voor Simone.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2018, 14:12:28 door Run »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #427 Gepost op: 1-02-2018, 16:51:45 »
Is ze het nu wel of is ze het nu niet? Feit is dat Simone enorm verdacht overkomt. In de promo nu ook alweer  ::vergroot::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #428 Gepost op: 1-02-2018, 17:03:13 »
Het zit me dwars dat ze zo verdacht gemaakt wordt in de opnames. Dan is het meestal niet de mol. Maar ik zit al zo diep in deze tunnel. Maar misschien denken ze bij widm wel dat we toch geen idee hebben en maken ze haar even verdacht gewoon voor de verwarring

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #429 Gepost op: 1-02-2018, 21:07:46 »
Zoals al eerder genoemd valt het op dat Simone  iets vreemds doet met haar ogen.

Uitspraken van Simone:
"Ik ben vrij rustig op bet eerste oog"
" ogen dicht en gewoon gaan".
"maar toen we samen kwamen zag ik Jan met grote ogen naar mij kijken".

In biechten legt ze de nadruk op de ogen door ze wijd open te sperren of zoals in onderstaande still
(Biecht opdracht "Rode draad" en "Een kwestie van vertrouwen").


Na de opdracht "Een kwestie van vertrouwen" in aflevering 3 draait ze heel vreemd met haar ogen als de groep voor Art staat.
Misschien kan hier iemand een gifje van maken want het is niet in een still te vangen?
Edith: het draaien met de ogen is op minuut 35.08 nadat Art vertelt dat er ook plusgeld is gepakt 750 euro.

In opdracht "Niets is wat het lijkt "knippert ze 3x met haar ogen als Art haar vraagt "Ben jij de mol"


« Laatst bewerkt op: 1-02-2018, 21:15:50 door Moedermol »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #430 Gepost op: 1-02-2018, 21:36:23 »
Mooie still zo moedermol

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #431 Gepost op: 1-02-2018, 21:41:31 »
Zoals al eerder genoemd valt het op dat Simone  iets vreemds doet met haar ogen.
Is dat alleen in aflevering 4, of ook eerder? Het zou iets met de titel "Vooruitzicht" te maken kunnen hebben. Al blijf ik erbij dat die titel gewoon slaat op het feit dat Loes naar haar kijkt voor de groepsfoto gemaakt werd.

Nevermind, ik zie nu dat je het over meerdere afleveringen hebt, blijkbaar mankeert er wat aan m'n ogen.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #432 Gepost op: 2-02-2018, 01:39:26 »
Een mol heeft slechte ogen, en het kan een leuke en simpele spelstrategie zijn voor een kandidaat om af en toe iets met zijn ogen te doen om verdachter over te komen, naar zijn medekandidaten of naar de kijkers. Van Stine staan me ook een paar momenten bij uit de biecht: "het was oogverblindend mooi...",  "oren en ogen open". Ik zoek er toch niet veel achter. Waarom zou een mol zich extra verdacht willen maken?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #433 Gepost op: 2-02-2018, 03:26:42 »
@Blip: Geen idee. Het kan tenslotte ook dat er niets klopt van wat ze daarover zegt.

Hoe zo zou dat niet samen kunnen gaan? Als kandidaat kun je perfect door een joker een saved by the bell gevoel overhouden nadat iemand vertrokken is. En dus kun je de aflevering daarop perfect het gevoel hebben: ik heb geen jokers of vrijstelling op zak, nu ben ik aan de beurt. En je kunt nog zo duidelijk de mol in beeld hebben, als dat de verkeerde persoon is en de keuze dus verkeerd uitpakt lig je er als nog onverbiddelijk uit. (of je komt zo ver als Regina, Freek, Jochem :P) Enfin ja Simone gedraagt zich juist bij de spannende dingen uiterst rustig en kalm alsof ze het idd geoefend heeft. En daarmee dus de verrassing weg is, want de mol weet van alles wat er gaat komen. Maar dat maakt haar voor mij nog niet als mol.

Wat niet samengaat is absoluut zeker zijn van je molverdachte en tegelijkertijd denken dat de joker je gered heeft omdat ze er anders voor Bella uitgevlogen was. Idem met Emilio. Als je zo 100% zeker bent, ben je tegelijkertijd niet overtuigd dat je er voor Emilio uit gaat. Dat hoeft niets te zeggen, het valt me alleen op.

@cinner: ik vind de manier waarop ze op dingen reageert ook zeer verdacht; zodra ze een porto krijgt schiet ze in de stress, en bij spannende momenten is ze de rust zelve. Alleen het moment dat haar touw een optater krijgt, kan haar reactie alleen maar echt zijn. Je gaat op zo'n moment echt niet denken van "oh ik ben de mol hoe moet ik nu reageren". Dat ze op dat moment kalm blijft, dat siert haar alleen maar. Maar ja, het zou misschien kunnen betekenen dat ze vaker zoiets gedaan heeft.

Wat ik me trouwens sowieso al heel lang afvraag... De mol oefent vóór de opnames vaak met fysieke opdrachten. Maar ik snap nooit zo goed waarom precies... stel dat het inderdaad zo is dat het Simone's reactie ongeloofwaardiger zou maken, dan is het toch veel slimmer om dat níet van te voren te oefenen?

Daar doel ik ook op. Je schrikt alleen minder als je zo'n stunt geoefend hebt lijkt me. Heb je dat nooit gedaan, sterf je toch duizend doden als zoiets gebeurd en je weet niet wat het veroorzaakt?

Denk dat ze van te voren oefenen omdat het moeilijk acteren is als je geen feeling hebt hoe de opdracht te doen en de mol beter kan weten of zo'n opdracht te doen is of niet.


Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #434 Gepost op: 2-02-2018, 09:13:17 »
Promo van aflevering 5.


Wat zegt Simone nu: " Ok, ik ga nu de gang naar de drukoven maken?"
Ik kon het woord drukoven niet heel erg goed verstaan maar het woord gang is precies wat een mol maakt?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #435 Gepost op: 2-02-2018, 09:22:42 »
Promo van aflevering 5.


Wat zegt Simone nu: " Ok, ik ga nu de gang naar de drukoven maken?"
Ik kon het woord drukoven niet heel erg goed verstaan maar het woord gang is precies wat een mol maakt?

Ze zegt: "Nou ik ga me daar niet druk over maken."

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #436 Gepost op: 3-02-2018, 19:24:48 »
Titel "vooruitzicht" > Loes kijkt vlak voor de groepsfoto naar Simone, een vooruitziende blik naar de mol.

Mooi gevonden  ::ok:: ze kijkt dan wel niet direct naar Simone, maar wel haar kant op. Kan verwijzen naar Loes de winnaar/Simone de mol. Loes moet toch switchen nu Emilio eruit is, ben benieuwd.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #437 Gepost op: 3-02-2018, 19:31:04 »
Bovendien lijkt Loes naar de 'Rode Draad' van Simone te kijken. Simone draagt op de groepsfoto schoenen met rode veters.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #438 Gepost op: 3-02-2018, 23:05:24 »
Nog steeds in het spel, met Ruben en Jan als mollen? Net als in de vorige aflevering? Daar lijkt me weinig aan gemonteerd. En Bella en Loes zaten (deels) op Stine en liggen eruit. Ik zit weer wat steviger in deze tunnel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #439 Gepost op: 3-02-2018, 23:29:16 »
Heb dit net ook in het Tweet-topic geplaatst:

Misschien wat vergezocht maar mij valt het woord 'afstrepen' op in de tweet. Het lijkt een verwijzing naar de woordzoeker maar dan is 'wegstrepen' een logischer term.'Wegstrepen' wordt zelfs gebruikt in de oplossing 'streepte de mol de mol weg?'. De enige die in de aflevering de term 'afstrepen' mbt de woordzoeker gebruikt is Simone, volgens mij.
Ook opvallend is dat 'afstrepen' ook de term lijkt te zijn die Margriet op haar kaartje bij Moltalk heeft staan.
Wat dit minder sterk maakt als eventuele hint is dat de tweet natuurlijk ook verwijst naar de afvaller die je zowel weg als af kunt strepen.
Mij viel het op maar kan ook 100% niks zijn natuurlijk   ;D