Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250721 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #440 Gepost op: 4-02-2018, 00:14:09 »
Deze aflevering zat weer vol met ring-vormige shots, zoals een aantal keer rotondes en de circuspiste. Het moet nog maar blijken of dat iets met de O van NOS te maken heeft, maar het is wel een regelmatig terugkerend thema.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #441 Gepost op: 4-02-2018, 00:15:53 »
Deze aflevering zat weer vol met ring-vormige shots, zoals een aantal keer rotondes en de circuspiste. Het moet nog maar blijken of dat iets met de O van NOS te maken heeft, maar het is wel een regelmatig terugkerend thema.
Het is de O van Olcay ...  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #442 Gepost op: 4-02-2018, 00:16:42 »
Deze aflevering zat weer vol met ring-vormige shots, zoals een aantal keer rotondes en de circuspiste. Het moet nog maar blijken of dat iets met de O van NOS te maken heeft, maar het is wel een regelmatig terugkerend thema.
Rotondes en andere ronde vormen komen nou eenmaal voor in het leven  ::)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #443 Gepost op: 4-02-2018, 00:22:03 »
Ja maar ze worden wel vaak recht van bovenaf in beeld gebracht. Maar inderdaad, als het een hint is, zou die net zo goed op Olcay kunnen slaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #444 Gepost op: 4-02-2018, 02:38:11 »
...
Omnia vincit amor

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #445 Gepost op: 4-02-2018, 09:17:06 »
Qua kledingkleuren: de grijze jurk in het circus paste wel heel goed bij de grijze stoelen.
Verder kon ik het rode t-shirt niet goed matchen en de paarse ook niet. Misschien is de 'rode draad' dat ze veel rood/paars aan heeft?
(Zonet opdracht puzzel weer bekeken, kleding Simone matcht wel aardig met het grijs van de hal en het rood/paars van het ijzer, ze heeft grijs aan met paars.)
Simone wilde zich niet drukmaken over dat ze woorden niet duidelijk wegstreepte. Toch vreemd voor een kandidaat die geld in de pot wil. :-X
Heeft Stine dat opgemerkt en deed ze toen hetzelfde, om de verdenking ook op haar te laten vallen? Stine weet dat zij veel verdacht wordt, en buit dat uit. Als zij écht de mol was, zou ze dat niet doen en zich juist meer kandidaats gaan gedragen om de verdenking van zich af te schudden.

Dat t-shirt met die golven in de eerste aflevering, konden we niet matchen maar dat lijkt wel erg op die golfbrug in deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 09:54:31 door Run »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #446 Gepost op: 4-02-2018, 09:43:27 »
Hoeveel rotondes wil je hebben in 1 aflevering? En dan dat shot van boven van de circuspiste. En als klap op de vuurpijl de mega grote ogen in de schilderijen bij de test. Ik zeg: allemaal hints naar Simone! ::vergroot:: ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #447 Gepost op: 4-02-2018, 09:54:06 »
Wat me vooral opvalt is dat sommige ronde vormen tot in detail op de journaalleader lijken. De circuspiste, en deze rotonde in Tbilisi.



~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #448 Gepost op: 4-02-2018, 09:55:58 »
Wat me vooral opvalt is dat sommige ronde vormen tot in detail op de journaalleader lijken.
Dat was in eerdere afleveringen ook al opgevallen en nu gaat het wel érg opvallen. :P Was al niet eerder ergens NOB te zien? Nu weer prominent in beeld NOB tussen de letters. NOB is de voorloper van NOS.
Simone nam veel risico: bij het woord groepsfoto had ze een aantal letters overgeslagen, en toen Jan daar wat van zei begon ze over 'met of zonder s' bij groepsfoto, als excuus. Hmm? Zou ze denken dat het groepfoto moet zijn? Slordig voor een journaallezeres.  ::)
En dan Tbillisi roepen, dat is een typische mol-actie.
Ik denk dat na deze aflevering Jan helemaal op Simone zit, evenals Stine. Die twee in de finale?

En ik zie nog iets: kijk naar het woord NOB in de woorzoeker (voorloper van de NOS), daar diagonaal doorheen zit het woord MOL. Dat ik dat nu pas zie!   :o :o :o
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 10:34:21 door Run »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #449 Gepost op: 4-02-2018, 10:41:16 »
En het woord 'leugens' loopt parallel aan 'Simone' in dezelfde richting.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #450 Gepost op: 4-02-2018, 12:05:09 »
Simone is degene die Tbilsi roept, Olcay neemt het alleen maar over.  ;D ik zit ook weer wat vaster in deze tunnel  ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #451 Gepost op: 4-02-2018, 14:14:52 »
Hoewel ik me zelden een tunnel in begeef, moet ik nu toch deze tunnel binnen gaan, al blijf ik wel bij de uitgang zitten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #452 Gepost op: 4-02-2018, 16:57:38 »
bij het woord groepsfoto had ze een aantal letters overgeslagen, en toen Jan daar wat van zei begon ze over 'met of zonder s' bij groepsfoto, als excuus. Hmm? Zou ze denken dat het groepfoto moet zijn? Slordig voor een journaallezeres.  ::)
Ik denk "groepsfoto's".

Citaat
En ik zie nog iets: kijk naar het woord NOB in de woorzoeker
Is "woorzoeker" met of zonder d? :P ;)

Anyhow. Wat ik zelf vanuit mijn tunnel veradcht vond is dat Simone 50 euro vindt. Een heel klein bedrag, maar komt wel lekker kandidaats over. Loes vond tenminste 500 euro, dat telt aan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #453 Gepost op: 4-02-2018, 18:26:43 »
In het geldcircus haalt Simone relatief niet echt veel binnen. Ze gaat wiebelend en swingend wat met de kaarten staan prutsen, als enige is ze absoluut niet geconcentreerd als ze daarmee bezig is. Met de popcorn loopt ze naar de kar. Maar zoekt zich rot naar heel zichtbare bakjes, stuurt Loes het publiek in en staat halverwege ineens weer bij haar kaartenhuis. Dan vindt ze 50 euro waar ze in een rechte lijn naar toe lijkt te gaan, laag bedrag voor goodwill. Ze reageert een beetje ontzet als Loes 500 euro op de grond gevonden blijkt te hebben. Heeft Simone de 500 euro uit een ballon op de grond gegooid en schrikt ze dat Loes die gevonden heeft? De lambada doet ze niet erg actief mee, ze haalt ook daar weinig binnen.

De chaos opdracht kwam ze op mij niet verdacht over. Het was verdacht geweest als ze ver was gekomen met een jokertje.

De woordzoeker vond ik haar wel verdacht. Veel mensen zien dat Stine niet helemaal goed wegstreept maar het is Simone die daarmee start. Bovendien gaat ze in discussie en loopt dan weg, zonder de letters alsnog aan te strepen. Dat is niet erg kandidaats. Zij is ook degene die over Tbilisi gaat zeuren en iedereen overtuigd raakt dat ze dat woord moeten zoeken, terwijl het niet op de ramen staat. Het is niet een woord waar je je makkelijk in vergist omdat het op een ander woord lijkt.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #454 Gepost op: 4-02-2018, 18:32:57 »
Niemand die NOB met 'mol' erdoor een hint vindt? NOB is al vaker langsgekomen, ik weet alleen niet meer waar, 1e of 2e aflevering.

Tijdens de 10 seconden die de groep krijgt om het woord te raden, staat Simone achter de rest, en schudt al meteen het hoofd, zo van: 'ik zie het niet en ik ga het ook niet zien', terwijl de rest van de groep intensief nadenkt.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 18:35:41 door Run »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #455 Gepost op: 4-02-2018, 19:18:04 »
Niemand die NOB met 'mol' erdoor een hint vindt? NOB is al vaker langsgekomen, ik weet alleen niet meer waar, 1e of 2e aflevering.

Het zou natuurlijk kunnen. maar omdat het alweer erg lang NOS heet, hecht ik er niet teveel waarde aan. En ik zit al in de tunnel  ::jaja::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #456 Gepost op: 4-02-2018, 20:23:01 »
Het zou natuurlijk kunnen. maar omdat het alweer erg lang NOS heet, hecht ik er niet teveel waarde aan. En ik zit al in de tunnel  ::jaja::
NOS zou wat ál te obvious zijn denk je niet?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #457 Gepost op: 4-02-2018, 20:39:21 »
Als je kijkt naar de kandidaatfoto’s op de officiële wieisdemol.avrotros-site en op de officiële wieisdemol-app, dan heeft Simone als enige 2 verschillende foto’s.


Dit heb ik gecheckt maar het klopt niet, bij de anderen wijken de foto's ook af.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #458 Gepost op: 4-02-2018, 23:23:01 »
Simone is degene die Tbilsi roept, Olcay neemt het alleen maar over.  ;D ik zit ook weer wat vaster in deze tunnel  ::bravo::

Daar heeft Olcay op gewacht. Door niet met verfroller aan de gang te gaan kon ze zich lekker spitsen op iemand die een verkeerd woord zei: in dit geval Simone die "Tibilisi" roept. Olcay neemt het over door lekker lang chaos te laten voort duren (nadat Simone het riep) en het dan pas weer  na een tijd opnieuw te roepen. Gevolg: weer chaos en tijd die daarmee verspeeld wordt. Iets uitgebreider heb ik dit ook in het Olcay-topic gepost.

Kijk maar vanaf 42:00 naar dit fragment: https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/03-02-2018/AT_2091351
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #459 Gepost op: 5-02-2018, 04:51:52 »
Las het al ergens anders en daardoor viel het mij net pas op. Als ze in hun envelop mogen kijken wat ze hebben, kijkt Simone naar Art en doet de envelop niet open??


NOS zou wat ál te obvious zijn denk je niet?

Het kan net zo goed geen hint zijn, bedoel ik dus.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 05:23:21 door cinner »