Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250573 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #480 Gepost op: 10-02-2018, 14:19:26 »
Deze bedoel je?


Ja.

Aan het begin van het spel van de woordzoeker, wanneer de woordzoeker in beeld komt, begint men met een close-up van NOB en zoemt dan uit. Bij minuut 38.44. Onderwijl vertelt Simone dat de woorzoeker op de vloer is getekend. Daarna komt Stine met commentaar en is het woord 'waarheid' goed te zien. Dan gaat Simone weer verder met het commentaar en is het woord NOB weer duidelijk in beeld en net als ze stopt het woord 'mol', waarna Ruben het commentaar overneemt. Even later, als ze in de ruimte zijn met de woorden op de ramen, heel groot 'verraad' met Simone daaronder.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 14:25:28 door Run »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #481 Gepost op: 10-02-2018, 17:41:19 »

Aan het begin van het spel van de woordzoeker, wanneer de woordzoeker in beeld komt, begint men met een close-up van NOB en zoemt dan uit.
<--->
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/

NOB als hint lijkt me heel ver gezocht. Het was inderdaad ooit een facilitaire tak van de NOS (https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_Omroepproduktie_Bedrijf) maar is allang uiteengevallen in diverse bedrijven. We kennen Simone van het NOS Journaal, dus als daar NOS in de woordzoeker had gestaan was het misschien een mogelijke hint.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 17:45:13 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #482 Gepost op: 10-02-2018, 17:44:57 »
NOB als hint lijkt me heel ver gezocht. Het was inderdaad ooit een facilitaire tak van de NOS (https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_Omroepproduktie_Bedrijf) maar is allang uiteengevallen in diverse bedrijven. We kennen Simone van het NOS Journaal, dus als daar NOS in de woordzoeker had gestaan was het misschien een mogelijke hint.
Nee, want NOS is te opzichtig.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #483 Gepost op: 10-02-2018, 17:46:54 »
Nee, want NOS is te opzichtig.
NOS had prima in de woordzoeker kunnen staan zonder sluitend te zijn. Drie letters op een rijtje, je weet nooit of het toeval is of niet.
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #484 Gepost op: 10-02-2018, 17:51:05 »
Nee, want NOS is te opzichtig.

Maar NOB als term kent niemand meer en ligt als term al eeuwen onder mottenballen en spinnenwebben. Dit is niet op redelijke wijze aan Simone te linken vind ik. Zelfs op de wikipediapage's van Het NOS Journaal en Simon Weimans komt de term NOB niet voor.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #485 Gepost op: 10-02-2018, 18:24:07 »
Maar NOB als term kent niemand meer en ligt als term al eeuwen onder mottenballen en spinnenwebben. Dit is niet op redelijke wijze aan Simone te linken vind ik. Zelfs op de wikipediapage's van Het NOS Journaal en Simon Weimans komt de term NOB niet voor.

Precies. Veel te ver gezocht dus.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #486 Gepost op: 10-02-2018, 18:57:43 »
Simone is de enige die gelinkt kan worden aan de NOB. Dit kan niet anders dan een link zijn, ook gezien hoe steeds NOB in beeld wordt gebracht in combinatie met MOL en Simone. Niet één keer, maar drie keer. Tesamen met alle beelden die verder aan het NOS-journaal gelinkt kunnen worden, zoals de rotondes van bovenaf gefilmd, ook niet één keer maar meerdere keren in meerdere afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 18:59:44 door Run »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #487 Gepost op: 10-02-2018, 20:02:41 »
Ja.

Aan het begin van het spel van de woordzoeker, wanneer de woordzoeker in beeld komt, begint men met een close-up van NOB en zoemt dan uit. Bij minuut 38.44. Onderwijl vertelt Simone dat de woorzoeker op de vloer is getekend. Daarna komt Stine met commentaar en is het woord 'waarheid' goed te zien. Dan gaat Simone weer verder met het commentaar en is het woord NOB weer duidelijk in beeld en net als ze stopt het woord 'mol', waarna Ruben het commentaar overneemt. Even later, als ze in de ruimte zijn met de woorden op de ramen, heel groot 'verraad' met Simone daaronder.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/

Ik heb het nog eens bekeken vanaf minuut 38.44. Ik zie geen pure closeup van NOB. De camera zoomt inderdaad uit en je ziet "VERBOND" staan in omgekeerde volgorde: dus "DNOBREV". Ik ben ook 'getriggerd' door het woord "NOB" hoor, maar puur en alleen omdat ik bij een divisie van NOB ooit werkzaam was :D. En ja "DNOBREV" (en dus ook NOB) komt vaak in beeld. Puur toeval omdat de camera nu eenmaal daar vlakbij opgesteld stond. Wat mij betreft is het nu case closed hierover. En bij deze puzzel zegt bijna iedereen wel iets terwijl er op dat moment een verdacht woord in beeld is, omdat de puzzel er vol mee staat. En de rotondes kunnen ook makkelijk bijv. op Olcay slaan.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 20:04:15 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #488 Gepost op: 10-02-2018, 20:13:11 »
Waarom? Het is de enige hint naar wat er werkelijk gebeurd is. Anders hadden we het echt niet kunnen weten of beredeneren wie die ontbrekende 500 euro gebeld heeft.

En kandidatenbiecht, het kan ook een stukje uit de molbiecht zijn. ;)
Ik bedoel dat als Simone de Mol is, ze nooit een biecht had gedaan waarin ze met een stalen gezicht beweert dat zij en Bella ('wij') 500 euro hebben verbeld. Ze wist immers niet dat het zo gemonteerd ging worden. Het is een kandidaatbiecht vanwege het 'we' in de zin en omdat ze zins vorig jaar Molbiechten opnemen met andere belichting dan kandidaatbiechten.
...óf niet!

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #489 Gepost op: 10-02-2018, 20:21:03 »
Zegt ze nou in het vooruitzicht "Here's Johnny" (de mol) ;D

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #490 Gepost op: 10-02-2018, 20:52:47 »
Simone heeft gezegd dat ze de mol is, dus we kunnen haar afstrepen als mogelijke mol ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #491 Gepost op: 10-02-2018, 21:09:34 »
Test in een gebouw in de vorm van NOS-logo?  :)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #492 Gepost op: 10-02-2018, 21:31:52 »
Ik hoop dat ze de MOL is en gewoon tegen Ruben zegt: "Ik ben de Mol"
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #493 Gepost op: 10-02-2018, 21:32:52 »
Blijf gewoon lekker in de Simone tunnel, zie geen barstje  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #494 Gepost op: 10-02-2018, 21:36:07 »
Ik hoop dat ze de MOL is en gewoon tegen Ruben zegt: "Ik ben de Mol"

Verklaart ook meteen de afleveringstitel 'Verlost'  :)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #495 Gepost op: 10-02-2018, 21:36:24 »
Die €500 liet simone die nou liggen in de kamer waar ze de joker vond?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #496 Gepost op: 10-02-2018, 21:37:10 »
Test in een gebouw in de vorm van NOS-logo?  :)
Valt niet op!  :o

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #497 Gepost op: 10-02-2018, 21:37:25 »
Die €500 liet simone die nou liggen in de kamer waar ze de joker vond?
Zo leek het wel in beeld te komen, maar het ging vrij snel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #498 Gepost op: 10-02-2018, 21:38:00 »
Verklaart ook meteen de afleveringstitel 'Verlost'  :)
Dat vind ik wel n goeie  ::ok::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #499 Gepost op: 10-02-2018, 22:35:53 »
Ik vond het gesprekje met Ruben erg verdacht. (Niet door het 'ik ben de mol'-gedeelte, lijkt me gewoon een goede grap. Leuk ook;) )
Wat ik verdacht vond is dat zij duidelijk Ruben probeert te overtuigen van het mol-zijn van Stine. Ze gooit een balletje op over die zwarte vrijstelling en het geheel komt wat bedacht over. Daarbij: waarom wil een kandidaat een andere kandidaat zo overtuigen met een mol-verdenking. Dat kan om 3 redenen:

1. Je bondje is erg sterk en je gunt de ander dat ie op de goede mol zit.
2. Je wilt je medekandidaat op het verkeerde spoor zetten. (Dat zou betekenen dat ze Stine zelf juist niet verdenkt.
3. Je bent de mol en wil iemand anders dan jouzelf verdacht maken.

Ik kies 3.