Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250611 keer)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #700 Gepost op: 19-02-2018, 23:13:56 »
Goed gevonden ::ok:: maar iedereen stap wel heel makkelijk over aflevering 2 en die arme Ron heen  ;D

Ron was op dat moment ook nog geen afvaller he, hij is pas echt afgevallen in het theater. Mss gingen ze er niet van uit dat de groep hem zo koud liet gaan. Bovendien hadden ze geen officiële groepsfoto, want die moesten ze wss nog fotoshoppen op dat moment, dus hadden ze de positie van Ron nog niet.
Alhoewel dat vast allemaal goed op te lossen was, als ze gewild hadden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #701 Gepost op: 19-02-2018, 23:45:35 »
Je eindigt je betoog met het belangrijkste argument voor mijn twijfel:

Aangezien de foto van aflevering 1 achteraf door de makers gedaan is, zou het geen enkele moeite zijn geweest om de hint voor alle afvallers kloppend te maken. Nu is het: Simone staat altijd op de plek van de vorige afvaller, behalve bij Ron.

Had Simone wel op de plek van Ron gestaan dan was het voor mij een ander verhaal geweest maar voor nu ik laat de Champagne nog maar even koud staan ;)

Maar is daar geen Wisseltruc gebeurd in aflevering 2? ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #702 Gepost op: 19-02-2018, 23:59:54 »
Of zou de stagiair die de aflevering 1 foto moest maken misschien gefaald hebben en hebben ze dat met de titel proberen recht te breien? :P

Als dat dezelfde stagiair is van de Stine-spoiler, dan gaat die er volgend seizoen niet meer bij zijn. ::ohno::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #703 Gepost op: 20-02-2018, 00:06:37 »
Als dat dezelfde stagiair is van de Stine-spoiler, dan gaat die er volgend seizoen niet meer bij zijn. ::ohno::
::rofl::

Maar laten we wel wezen. Als Simone ook bij Ron goed had gestaan, én overal de kleren in de kleuren van de afvaller aan had gehad, dan konden we nu wel stoppen met kijken want dan wisten we het gewoon al. Dat is de reden dat ik nog wel bereid ben te geloven dat de titel "Wisseltruc", en het feit dat ze niet altijd de juiste kleur kleding aanhad, bewust zou zijn om wel de aandacht erop te vestigen maar het nog niet meteen bindend te maken.

Maar ik laat mijn definitieve oordeel over deze hint ook even afwachten tot volgende aflevering, al is Simone sowieso mijn mol, of het nou een hint is of niet.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #704 Gepost op: 20-02-2018, 01:45:14 »
Fijn dat de tunnel verder gevuld is. Alleen is de noodzaak tot speuren een beetje weggevallen al :)

Offline undercovered

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #705 Gepost op: 20-02-2018, 02:25:09 »
[...] Had Simone wel op de plek van Ron gestaan dan was het voor mij een ander verhaal geweest maar voor nu ik laat de Champagne nog maar even koud staan ;)

De Mol neemt de plek in van zijn slachtoffer op de groepsfoto, behalve in de eerste foto, want Rons executie was uiteindelijk het resultaat van de harteloosheid van de groep.


Zou het niet zo uitgelegd kunnen worden?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #706 Gepost op: 20-02-2018, 08:53:15 »
::rofl::

Maar laten we wel wezen. Als Simone ook bij Ron goed had gestaan, én overal de kleren in de kleuren van de afvaller aan had gehad, dan konden we nu wel stoppen met kijken want dan wisten we het gewoon al. Dat is de reden dat ik nog wel bereid ben te geloven dat de titel "Wisseltruc", en het feit dat ze niet altijd de juiste kleur kleding aanhad, bewust zou zijn om wel de aandacht erop te vestigen maar het nog niet meteen bindend te maken.

Maar ik laat mijn definitieve oordeel over deze hint ook even afwachten tot volgende aflevering, al is Simone sowieso mijn mol, of het nou een hint is of niet.

Ik zou het wel een leuke troll van de produktie vinden als ze elke keer mininimaal twee groepsfoto's maken met verschillende opstellingen, waarvan een met de juiste. Zodra deze hint dan viral drijgt te gaan ... en juist als mensen massaal bestiging gaan zoeken ... gewoon ineens de verkeerde gebruiken. Weg hint.  :D

Ik sluit het niet uit, want ze wisten dat dit ver voor de liveuitzending ontdekt zou kunnen worden.

We weten ook dat Rick het liefst ziet dat elke finalist evenveel wordt verdacht...


Fijn dat de tunnel verder gevuld is. Alleen is de noodzaak tot speuren een beetje weggevallen al :)

Ja, dus ik hoop dat ze het publiek zaterdag nog een strohalm geven en dat Simone dus *niet* voor de kijker helemaal links in de groespfoto staat.

Dan nog zit je natuurlijk met het feit dat Art Simone de 'lady in red' noemde, Simone's 'aanwijzingen in de omgeving' en allerlei andere hints van de produktie die duidelijk in haar richting wijzen. Maar laat a.j.b. *iets* van twijfel over. Dat maakt het juist leuk.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #707 Gepost op: 20-02-2018, 13:58:00 »
Indertijd was ik wat sceptisch over ladynina's vondst: waarom geldt de hint dan pas vanaf afl. 3? Ik zag echter vandaag op Facebook iemand opmerken dat Simone 'groepsfoto' wegstreepte bij de woordzoeker. Dat gaf toch te denken. Het is naar mijn mening misschien zelfs nóg duidelijker. Simone vraagt namelijk: 'Is het "groepsfoto" of "groepsfoto's"?' En daarna nog: 'Met "s" of zonder "s"?' Misschien is dit een vingerwijzing om op meer dan één groepsfoto te letten. Wat hiertegen pleit, is dat Jan begint over 'groepsfoto' en niet Simone zelf.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #708 Gepost op: 20-02-2018, 14:15:34 »
Het meest logische waarom de eerste aflevering niet meetelt in de groepsfoto-hint lijkt mij gewoon dat er geen enkele groepsfoto is gemaakt in aflevering 1. Dan hadden ze de algemene 'geplakte' groepsfoto wel kunnen aanpassen, maar dat is blijkbaar niet gebeurd. Echter is de kans dat Simone het zelf bedacht heeft wel groter hierdoor.
Toeval is het 'zeker' niet, maar het hoeft niet percé een hint te zijn. Al ga ik daar toch wel vanuit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline ladynina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #709 Gepost op: 20-02-2018, 15:29:43 »
Sorry ladynina, ik ga er toch een beetje met de eer vandoor hier. Is verder niet mijn bedoeling geweest.

Maakt niet uit hoor, er zijn vast meer mensen die dit al was opgevallen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 15:31:33 door ladynina »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #710 Gepost op: 20-02-2018, 16:23:57 »
Aflevering 4, opdracht "niets is wat het lijkt".
Uit het dagboek van de mol:

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol.
Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.


Bij alle kandidaten die bij Art komen zien we beelden vanuit het gezichtsveld van de kandidaat, behalve bij......Simone.

Simone wordt alleen samen met Art van opzij gefilmd of er is een close-up van haar. We zien bij haar nooit Art met achtergrond.

Offline Bonte koe

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #711 Gepost op: 20-02-2018, 16:33:52 »
De naam Simone betekent luisteren.
In het georgisch is luisteren
Mousmine, welke naam kun je uit deze letters halen...?

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #712 Gepost op: 20-02-2018, 16:53:49 »
Als je de 2 groepsfoto's van groepsfoto-opdracht bekijkt :

Simone staat achter Jan naast Stine en gaat even met haar hoofd naar links als Jan 1e foto maakt... wil ze ook van het beeld of dichter bij Stine of zich beter zichtbaar maken achter Jan?

Opvallend : Van Simone's rode T-shirt en jeans is niets te bespeuren.

Bij de 2e foto verdwijnt Stine quasi achter Jan en zien we alweer een-kleurige Simone die wel haar arm (met V teken?) op de plaats waar Stine voorheen stond ophoudt. Analogie met groepsfoto/vervanger uit de andere afleveringen?
Ik denk dat er hier toch wel minstens aan de kleuren werd geprutst om van Simone een mol-impressie te maken.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #713 Gepost op: 20-02-2018, 16:56:34 »
Als je de 2 groepsfoto's van groepsfoto-opdracht bekijkt :

Simone staat achter Jan naast Stine en gaat even met haar hoofd naar links als Jan 1e foto maakt... wil ze ook van het beeld of dichter bij Stine of zich beter zichtbaar maken achter Jan?

Opvallend : Van Simone's rode T-shirt en jeans is niets te bespeuren.

Bij de 2e foto verdwijnt Stine quasi achter Jan en zien we alweer een-kleurige Simone die wel haar arm (met V teken?) op de plaats waar Stine voorheen stond ophoudt. Analogie met groepsfoto/vervanger uit de andere afleveringen?
Ik denk dat er hier toch wel minstens aan de kleuren werd geprutst om van Simone een mol-impressie te maken.


Bedenk net dat het ook kan wijzen op een eventueel afvallen van Simone in volgende aflevering? The shadow of Death?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #714 Gepost op: 20-02-2018, 16:58:28 »
Aflevering 4, opdracht "niets is wat het lijkt".
Uit het dagboek van de mol:

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol.
Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.


Bij alle kandidaten die bij Art komen zien we beelden vanuit het gezichtsveld van de kandidaat, behalve bij......Simone.

Simone wordt alleen samen met Art van opzij gefilmd of er is een close-up van haar. We zien bij haar nooit Art met achtergrond.

Titel aflevering 4: vooruit zicht...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #715 Gepost op: 20-02-2018, 17:21:30 »
Ja, dus ik hoop dat ze het publiek zaterdag nog een strohalm geven en dat Simone dus *niet* voor de kijker helemaal links in de groespfoto staat.

Dan nog zit je natuurlijk met het feit dat Art Simone de 'lady in red' noemde, Simone's 'aanwijzingen in de omgeving' en allerlei andere hints van de produktie die duidelijk in haar richting wijzen. Maar laat a.j.b. *iets* van twijfel over. Dat maakt het juist leuk.

Hoop met je mee hoor. En zal sowieso in spanning zitten met de komende test en executie :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #716 Gepost op: 20-02-2018, 19:48:22 »
En wie staat er steeds op de plaats van Simone? Resp. Jan, Stine, Ruben en Olcay. Misschien degene die op dat moment het best de test had gemaakt?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 19:56:07 door Run »

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #717 Gepost op: 21-02-2018, 00:15:05 »
Mij is iets in de leader opgevallen.
Volgens mij hoor je Simone 3x gillen in de leader. 1x bij de rode draadopdracht, 1x bij het paragliden  en 1x bij een raftopdracht die nog moet komen. Ik denk dat het 3x Simone is. Geen idee of dit een hint kan zijn, maar als zij het is die elke keer gilt is t wel opvalend.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 18:54:40 door gemini2012 »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #718 Gepost op: 21-02-2018, 01:22:45 »
Aflevering 4, opdracht "niets is wat het lijkt".
Uit het dagboek van de mol:

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol.
Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.


Bij alle kandidaten die bij Art komen zien we beelden vanuit het gezichtsveld van de kandidaat, behalve bij......Simone.

Simone wordt alleen samen met Art van opzij gefilmd of er is een close-up van haar. We zien bij haar nooit Art met achtergrond.


Sterk gevonden!!!
Ik was er al vanuit gegaan dat de mol niet achter de kandidaten langs loopt. Dus alles wat achter Art te zien is kan verdacht zijn. En inderdaad en zijn geen close-up beelden van Art bij Simone.
Was Simone toch als laatste bij Art ipv Olcay. Maar ik had mezelf al ingegraven.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #719 Gepost op: 21-02-2018, 08:39:45 »
Mooi gevonden, Moedermol! Erg sterke hint.