Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250526 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #720 Gepost op: 21-02-2018, 09:52:18 »
Goed gevonden inderdaad.  ::jaja::
Hm... Lastig hoor. Ik zit dus in de Jan-tunnel, maar dit is wel weer sterk hoor.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #721 Gepost op: 21-02-2018, 10:07:15 »
Mooi gevonden, Moedermol! Erg sterke hint.

Mee eens. Zeker omdat er (bijna) altijd een hint gezeten heeft in the meet-the-mole-opdracht, sinds 2006. Deze mogelijke hint doet me sterk denken aan de hint in de mtm-opdracht van 2013. Toen Kees de vragen mocht stellen aan de Mol achter het orgel kregen we de Mol achter het orgel niet te zien. Wel zag je het orgel van onderaf gezien; uit het gezichtspunt van de Mol.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #722 Gepost op: 21-02-2018, 10:32:47 »
Aflevering 4, opdracht "niets is wat het lijkt".
Uit het dagboek van de mol:

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol.
Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.


Bij alle kandidaten die bij Art komen zien we beelden vanuit het gezichtsveld van de kandidaat, behalve bij......Simone.

Simone wordt alleen samen met Art van opzij gefilmd of er is een close-up van haar. We zien bij haar nooit Art met achtergrond.


Wanneer Simone aan de beurt is zien we tweemaal een kind in beeld dat wordt opgetild oftewel opgelicht...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #723 Gepost op: 21-02-2018, 16:11:19 »
...was deze al ergens langsgekomen?
Extra beeld 'natafelen na de eerste opdracht',
Stine zegt dat het de mol toch is gelukt om geld uit de pot te houden, op dat moment draait Simone zich in een split-second om met dit gezicht, t gebeurt in een flits (zie screenshot)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #724 Gepost op: 21-02-2018, 17:51:54 »
Dat is érg goed opgemerkt. Wat een uitdrukking!
En vooral die tegenstelling met de andere vier.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 19:36:27 door Marisa »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #725 Gepost op: 21-02-2018, 19:38:35 »
Wow wat goed gespot! Heb het net 4 keer teruggespoeld en je ziet het bijna niet. Je zou bijna alles beeld voor beeld terug gaan kijken

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #726 Gepost op: 21-02-2018, 22:08:44 »
Aflevering 4, opdracht "niets is wat het lijkt".
Uit het dagboek van de mol:

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol.
Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.


Bij alle kandidaten die bij Art komen zien we beelden vanuit het gezichtsveld van de kandidaat, behalve bij......Simone.

Simone wordt alleen samen met Art van opzij gefilmd of er is een close-up van haar. We zien bij haar nooit Art met achtergrond.



...was deze al ergens langsgekomen?
Extra beeld 'natafelen na de eerste opdracht',
Stine zegt dat het de mol toch is gelukt om geld uit de pot te houden, op dat moment draait Simone zich in een split-second om met dit gezicht, t gebeurt in een flits (zie screenshot)

 ::oink:: ::oink:: ::oink::

 ::ok:: Ik kom echt deze tunnel niet meer uit.  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #727 Gepost op: 21-02-2018, 22:31:34 »
Nog eens die 'Niets is wat het lijkt' opdracht teruggekeken. Twee shots vielen me op (en ja, ik zit dus in een tunnel). Maar zo duidelijk zichtbaar zal het toch wel niet zijn geweest bij Ruben?



Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #728 Gepost op: 21-02-2018, 22:44:11 »
Nog eens die 'Niets is wat het lijkt' opdracht teruggekeken. Twee shots vielen me op (en ja, ik zit dus in een tunnel). Maar zo duidelijk zichtbaar zal het toch wel niet zijn geweest bij Ruben?




Ik zit dus niet in een tunnel (behalve een wensmoltunnel, maar dat telt niet) en ik ben moe. Zou je kunnen toelichten wat ik precies moet opmaken uit die 2 stills? Want ik zie het even echt niet.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 22:49:30 door Whiskers »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #729 Gepost op: 21-02-2018, 22:48:40 »
Die onderste is toch het uitbeelden van een ''mollen-snuit'', door Simone?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #730 Gepost op: 21-02-2018, 22:55:36 »
Maar zo duidelijk zichtbaar zal het toch wel niet zijn geweest bij Ruben?


Die persoon zit toch op een bankje? Ik kreeg niet de indruk dat dat de bedoeling was:

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/artikel/dagboek-van-de-mol-afl-4-1/

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #731 Gepost op: 21-02-2018, 23:21:02 »
Sterk gevonden!!!
Ik was er al vanuit gegaan dat de mol niet achter de kandidaten langs loopt. Dus alles wat achter Art te zien is kan verdacht zijn. En inderdaad en zijn geen close-up beelden van Art bij Simone.
Was Simone toch als laatste bij Art ipv Olcay. Maar ik had mezelf al ingegraven.

Ok, de Mol zou dan achter Art moeten langslopen om in het gezichtsveld van een kandidaat te komen. Dat we als kijker dan bij Simone geen shot zien wat achter Art langskomt, houdt niet in dat Simone de mol moet zijn. Zij zou gewoon een kandidaat kunnen zijn waar gewoon geen shot van 'Achter Art' in de uitzending zit, maar dat ondertussen de Mol wel achter Art langskomt; voor ons kijkers niet zichtbaar dus. Ik zie dit dus niet als DE hint naar Simone.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #732 Gepost op: 22-02-2018, 08:43:59 »
...was deze al ergens langsgekomen?
Extra beeld 'natafelen na de eerste opdracht',
Stine zegt dat het de mol toch is gelukt om geld uit de pot te houden, op dat moment draait Simone zich in een split-second om met dit gezicht, t gebeurt in een flits (zie screenshot)
  ::vergroot::::ok::

Na de treinopdracht (afl.7) als Art verteld dat ze geen geld verdient hebben lacht Simone in haar hand en draait haar gezicht even van de kandidaten weg. Het moment daarvoor heeft ze een soort kiklachje. Ze heeft duidelijke even een "molmomentje" met zichzelf waarin ze zich verkneukeld dat de opdracht is mislukt. Het is ook een heel kort moment. Het is op 50.58 in beeld (sorry ik ben niet goed in screenshots plaatsen)

Het doet me denken aan Annemarie Jung die ook zo'n moment had bij de onderhandelopdracht in Reykjavik waarbij de pot werd leeg getrokken. In seizoen 2012, afl. 4, 48.49 minuut.


Edit: seizoen gegevens toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 22-02-2018, 08:46:59 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #733 Gepost op: 22-02-2018, 09:50:19 »
Oh normaal zit ik zeker 7 afleveringen diep in een tunnel...En zo ook bij Simone maar ik kruip er voor het eerst in mijn mollotenbestaan weer een beetje uit, en dat aan het einde. Een primeur!!!!!!

Zoals ik hier al beschrijf, vind ik die 250E verdienen bij de opdracht 'Oplichten' echt totaal onnodig en veel te actie, ze had ook gewoon niks kunnen zeggen: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62652.msg2102524#msg2102524/

Maar zo zijn er wel meer dingen. Na deze aflevering ben ik wat opdrachten gaan bekijken, en speciaal weer gaan letten op Simone. Ze doet toch best vaak dingen onnodig goed, zo ook bij de Tijd is Geld opdracht. Ze zit ALLEEN in een auto, en komt toch over de streep. Kan dikke pech zijn, dat de rode auto's haar niet hebben gevonden, maar dan verzin je wat anders? Ik vind dit ook weer zo ONMOLS.

Help dus, want ik ga nu aan alles twijfelen.....Kan iemand mij weer even die tunnel induwen. Niks is zo lekker als nestelen in 1 dichtgemetselde tunnel aan het eind van het seizoen, vooral niet wanneer het zo koud is buiten  ::bravo::
Meer L

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #734 Gepost op: 22-02-2018, 09:56:48 »
Thomas deed vorig jaar ook best veel dingen die onmols waren. En hij was het toch...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #735 Gepost op: 22-02-2018, 10:03:45 »
Thomas deed vorig jaar ook best veel dingen die onmols waren. En hij was het toch...
Vond ik persoonlijk minder, en ik voelde mij toen diepgeworteld in de tunnel. Dus ik zeg het eigenlijk al zelf: het GEVOEL is er gewoon niet dit jaar, terwijl ik dat juist zo leuk vind. Om bij 1 kandidaat helemaal die molvibes te hebben....Dus naast die acties, die bij Thomas echt wel wat minder waren (zo'n kermis opdracht, iedereen keek ook mee, die auto opdracht had niet gehoeven bijvoorbeeld), vind ik haar ook te afzijdig in de groep, bij een mol blijf ik toch wat meer die sociale persoon zien. Maar goed, ze is het, daar ben ik wel van overtuigd qua hints, en alles tegen elkaar afwegend. Ik zou niet weten wie anders namelijk  ::rofl:: Okeeeeee, lekker onsamenhangend verhaal, maar ik wil dus dat MOL gevoel hebben bij iemand....dat is de wens
Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #736 Gepost op: 22-02-2018, 12:01:15 »

Ze zit ALLEEN in een auto, en komt toch over de streep. Kan dikke pech zijn, dat de rode auto's haar niet hebben gevonden, maar dan verzin je wat anders? Ik vind dit ook weer zo ONMOLS.


Ja, precies. Dan ga je toch extra rondjes rijden? Of je zorgt ervoor dat je zo'n rode auto tegemoet rijdt. Of je besluit naar Ruben te rijden (die al ingesloten was). Of je doet alsof je benzinepech hebt. Mogelijkheden genoeg, zeker als je alleen bent. Ze had dé kans om ongegeneerd te mollen en dat heeft ze niet gedaan.

Sorry, ik ben bang dat ik niet de aangewezen persoon ben om je in de Simone-tunnel te trekken...  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #737 Gepost op: 22-02-2018, 12:03:42 »
Sorry, ik ben bang dat ik niet de aangewezen persoon ben om je in de Simone-tunnel te trekken...  ;D
Nee ik merk het  ::rofl:: Tunneltelevisie (heb jij jouw naam aangepast?)
Er zijn een paar van dit soort opdrachten dat echt HEEL raar is, mocht zij de mol zijn. Alle kans om te mollen, niemand die kijkt en dan toch geld verdienen. Totaal onnodig echt....Jan had weinig keus wellicht, en ook Olcay heeft van die gekke dingen. Nou ja, tunnelloos dan maar met 1 been nog bij Simone omdat ik het anders ook maar zo alleen vind
Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #738 Gepost op: 22-02-2018, 12:10:41 »
Ik heb gisteren mijn profiel aangepast (foto en bijschrift toegevoegd), al bedenk ik nu dat mijn naam erg lijkt op dat van Tunnelvisie. Ik heb zonet mijn bijschrift aangepast. Misschien scheelt dat met eventuele verwarringen.

Mijn Jan-plaatje is niet helemaal toevallig natuurlijk.  ;D In die tunnel (met een actieve en 'sociale' mol, haha)  zit ik aardig ingemetseld, maar Simone is ook niet helemaal uit te sluiten... Ik ben het wel met je eens dat het lastig is. Maar met die auto-actie is ze uit mijn tunnel gereden.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2018, 12:19:28 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #739 Gepost op: 22-02-2018, 16:16:57 »
We zullen het zien of de theorie klopt of niet  ::rofl::