Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250476 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #900 Gepost op: 25-02-2018, 15:34:32 »
Eens Hulpmol. Ik hoop dat we wat hebben gemist.
Ik vind de Jan koning D1 = Kiev wel leuk maar ik zie verder weinig wat naar hem (of Ruben of olcay) wijst

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #901 Gepost op: 25-02-2018, 16:19:52 »
Ik snap sowieso niet hoe er plots met lof wordt gezwaaid naar de productie terwijl die forum met al zijn ervaring 2 tunnels zag instorten. Dat kan er toch maar enkel op duiden dat de productie de Mol niet (genoeg) in beeld bracht of dat de Mol gewoon heel slecht werk levert?
Niet mee eens. Vorig jaar en twee jaar geleden was iedereen een beetje 'over de zeik' dat ze het te makkelijk maakten voor ons. Nu zijn we er gewoon met z'n allen ingetuind en dat vind ik echt wel bewonderenswaardig van de productie ::bravo:: ::bravo::

En trouwens... dat is toch de hele mindfuck van het programma? Dat niets is wat het lijkt ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #902 Gepost op: 25-02-2018, 16:20:45 »
Ik snap sowieso niet hoe er plots met lof wordt gezwaaid naar de productie terwijl die forum met al zijn ervaring 2 tunnels zag instorten. Dat kan er toch maar enkel op duiden dat de productie de Mol niet (genoeg) in beeld bracht of dat de Mol gewoon heel slecht werk levert?

Je neemt jezelf en andere ervaren molloten wel heul erg serieus nu. Toegegeven, ik heb ook (te) vroeg kritiek op de produktie gehad, maar misschien is het beter om eerst de liveuitzending af te wachten, en dan eerlijk te kijken of je (men) het misschien toch niet had kunnen weten. Massale tunnelvisie (of massale anti-tunnelvisie richting een bepaalde kandidaat) is ook een mogelijkheid, bijvoorbeeld.

Sowieso is iets niet "genoeg" in beeld brengen relatief. Met zo'n redenatie heb je achteraf altijd gelijk.  ;)

« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:23:16 door Amethyst »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #903 Gepost op: 25-02-2018, 16:42:10 »

Het "wow wat een briljant seizoen" gevoel wat ik gisteren had is ook een beetje weg. Het moet toch wel mogelijk zijn om de mol te vinden? Zien we nou een grote hint over het hoofd? Ik hoop het.
Of de mol wordt deze keer juist wél vol in beeld gebracht. Denk aan de grijns van Olcay na haar molactie in de marktopdracht, of het pakketje dat van de trein afvalt precies waar Ruben hoor te staan of Olcay die moet plassen.
Misschien worden de molacties dus veel opvallender in beeld gebracht dit jaar.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #904 Gepost op: 25-02-2018, 16:44:39 »
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 8
Neeeeeeee!!!! Shit shit shit, ben ik nou degene die afvalt in de halve finale?

Ok een groen scherm voor Ruben, dat was natuurlijk te verwachten. Groen scherm voor Olcay, aiiiii. Hierna ben ik aan de beurt. Het gaat tussen Jan en mij. Ik werp een blik op hem, maar hij lijkt te zijn opgestegen door de ondragelijke spanning en staart met een woeste blik naar de laptop.

Tik tok tik tok…

Art kijkt me zoals altijd net iets te lang aan met zijn welbekende pokerface.

Tik tok tik tok…

BAM EEN ROOD SCHERM.

Neeeeeeee!!!! Shit shit shit, ben ik nou degene die afvalt in de halve finale? Ik kon het goud bijna aanraken maar ben nu vierde. Ik voel me net Sven Kramer op de 10.000 meter. Overtuigd van de eindoverwinning en het dan toch niet halen.
Dan gaat het snel. Gedag zeggen tegen de finalisten en de afscheidsbabbel met Art. Tijdens de lange rit terug naar Tbilisi zet ik alles nog even op een rijtje. Zat ik toch op de verkeerde mol (no way, of toch wel) en wat heb ik dan fout gedaan in de test?

De teleurstelling slijt verbazingwekkend snel, want tijdens die rit naar de hoofdstad loop ik alle geweldige opdrachten langs. De epische openingsaflevering, paragliden, verhuizen in een Lada, de grotstad Vardzia en last but not least de raftrace. Wat heb ik genoten van deze drie weken in een prachtig land en wat heb ik een lol gehad met de andere kandidaten. Ik beken: soms konden we elkaar achter het behang plakken, want we waren vrijwel allemaal bloedfanatiek, maar uiteindelijk overheerst een zeer positief gevoel. Ik wilde de mol ontmaskeren en volgens mij heb ik dat gedaan alleen niet in de finale (of zit ik toch verkeerd, help!)
Ik kijk met spanning uit naar 10 maart wanneer al mijn vragen eindelijk worden beantwoord.

Simone

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #905 Gepost op: 25-02-2018, 16:49:58 »
Misschien is sommige kandidaten wat ingefluisterd door het productieteam om meer 'mollen' te creëren? Bijv. Simone die de M18-tip is gegeven? Ik kan niet geloven dat een kandidaat dit uit zichzelf ontdekt, inclusief 'laten we plattegrond eens omdraaien' etc, dat hele fragment.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:53:42 door Run »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #906 Gepost op: 25-02-2018, 16:50:17 »
Ik snap sowieso niet hoe er plots met lof wordt gezwaaid naar de productie terwijl die forum met al zijn ervaring 2 tunnels zag instorten. Dat kan er toch maar enkel op duiden dat de productie de Mol niet (genoeg) in beeld bracht of dat de Mol gewoon heel slecht werk levert?

Hulpmol slaat de spijker weer eens op zijn kop. Ik hoop dat aflevering 10 nog iets goed kan maken, want de overzichten van de 3 overgebleven kandidaten overtuigen allerminst.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #907 Gepost op: 25-02-2018, 16:52:36 »
Hulpmol slaat de spijker weer eens op zijn kop. Ik hoop dat aflevering 10 nog iets goed kan maken, want de overzichten van de 3 overgebleven kandidaten overtuigen allerminst.
Ik vind het overzicht over Ruben nogal overtuigend. Stom dat ik dat draadje niet gevolgd heb.  :-[

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #908 Gepost op: 25-02-2018, 16:55:11 »
Ik zou juist zeggen dat de mol uitstekend werk heeft geleverd. (misschien iets minder als Ruben het is) Maar Olcay en Jan werden zowel in het spel als in Nederland nauwelijks verdacht. Dan kunnen we weer een productie-discussie gaan houden. Maar Stine en Simone hebben nou eenmaal zelf weinig geld in de pot gebracht en veel aparte /geen reacties vertoont.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #909 Gepost op: 25-02-2018, 16:58:56 »
Niet mee eens. Vorig jaar en twee jaar geleden was iedereen een beetje 'over de zeik' dat ze het te makkelijk maakten voor ons. Nu zijn we er gewoon met z'n allen ingetuind en dat vind ik echt wel bewonderenswaardig van de productie ::bravo:: ::bravo::

En trouwens... dat is toch de hele mindfuck van het programma? Dat niets is wat het lijkt ;)
Tuurlijk is het leuk om er een keer massaal naast te zitten. Maar ik snap Hulpmol ook wel: er is niet echt een goed alternatief, en mijn voorlopige conclusie kan dan ook alleen maar zijn dat de mol dit jaar te veel geld heeft verdiend en dus niet zo heel goed was.

Maar persoonlijk zoek ik dan ook naar de mol door te kijken wie er het beste in het "perfecte" molplaatje past. Daarom was ik het vorig jaar ook niet eens met het commentaar dat het "te makkelijk" zou zijn, het was imo eigenlijk alleen makkelijk omdat Thomas te perfect in dat molplaatje paste. En persoonlijk heb ik liever een goede mol dan dat we er met z'n allen naast zitten omdat de mol constant geld verdient, maar ik snap dat niet iedereen dit programma om dezelfde reden kijkt en dat sommigen dit juist fantastisch vinden. En daarnaast moeten we aflevering 10 natuurlijk nog afwachten voor we daadwerkelijk iets kunnen zeggen over de kwaliteiten van deze mol - ik laat me graag verrassen door een paar geniale molacties :)

Misschien is sommige kandidaten wat ingefluisterd door het productieteam om meer 'mollen' te creëren? Bijv. Simone die de M18-tip is gegeven? Ik kan niet geloven dat een kandidaat dit uit zichzelf ontdekt, inclusief 'laten we plattegrond eens omdraaien' etc, dat hele fragment.
Waarom zou de productie dat doen en daarmee één team een voordeel geven? Het valt dit hele forum toch ook op dat er spatiefouten in de titels staan, waarom zou het een kandidaat dan niet zijn opgevallen dat er een spatie tussen WID en M18 stond? Je weet dat het theoretisch zonder telefoontjes naar Art mogelijk moet zijn om de hint te ontdekken, dus ik vind het nog steeds helemaal niet zo raar dat ze dat zelf heeft ontdekt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #910 Gepost op: 25-02-2018, 17:06:37 »
Tuurlijk is het leuk om er een keer massaal naast te zitten. Maar ik snap Hulpmol ook wel: er is niet echt een goed alternatief, en mijn voorlopige conclusie kan dan ook alleen maar zijn dat de mol dit jaar te veel geld heeft verdiend en dus niet zo heel goed was.

Bedankt om mijn punt beter uit te leggen dan ik zelf kon blijkbaar. ::ok::

Mij gaat het er inderdaad om dat 72% van dit forum een nieuwe Mol moet zoeken, maar dat de meesten dat doen uit armoede. De verdenking op Simone was niet superstabiel bij iedereen, maar het was echt de beste optie voor velen. Dat wil dus zeggen dat je nu moet settelen voor een Mol die meer geld binnen bracht dan je misschien eigenlijk van een Mol mag verwachten.

Enkel Olcay kan in mijn ogen argumenteren dat ze het qua geld verdienen mols heeft aangepakt.

En daarnaast moeten we aflevering 10 natuurlijk nog afwachten voor we daadwerkelijk iets kunnen zeggen over de kwaliteiten van deze mol - ik laat me graag verrassen door een paar geniale molacties :)

Ook hier sluit ik me bij aan hoor. Ik maak een eindbalans ook pas na aflevering 10, maar dat wil niet zeggen dat ik nu dan maar mee moet gaan in de flow dat de Mol het standaard wel goed gedaan zal hebben omdat niemand hem verdenkt. Ik hou gewoon meer rekening met die mogelijkheid dat de Mol zelf meer geld heeft binnen gebracht dan bepaalde kandidaten, waardoor de Mol eigenlijk weinig invloed had op die pot.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #911 Gepost op: 25-02-2018, 17:21:31 »
Ah oké. Met het feit dat de mol wellicht te weinig geld uit de pot heeft gehouden (en hiermee zijn werk niet goed heeft gedaan), daar zou ik het wel mee eens kunnen worden, aangezien ik bij alle drie acties heb gezien waardoor ik ze af zou kunnen strepen. Dus dat punt van je snap ik ::ok::

Echter de optie dat de makers de mol niet genoeg in beeld hebben gelaten, ben ik het echter niet mee eens. Dat is onderdeel van de mindfuck.

Maar bedankt voor de opheldering Hulpmol en Starlight ::ok::

OT: ik heb zeker genoten van Simone! Ben eigenlijk wel benieuwd naar haar reactie op de ingestorte tunnels hier  ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #912 Gepost op: 25-02-2018, 19:52:03 »
Ah oké. Met het feit dat de mol wellicht te weinig geld uit de pot heeft gehouden (en hiermee zijn werk niet goed heeft gedaan), daar zou ik het wel mee eens kunnen worden, aangezien ik bij alle drie acties heb gezien waardoor ik ze af zou kunnen strepen. Dus dat punt van je snap ik ::ok::

Daar kan ik ook in meegaan hoor. En het leek er ook op dat de meeste hints naar Simone verwezen. Dat maakt de zoektocht interessant, maar ook verwarrend.

Ik verwacht trouwens nog wel dat er geld uit de pot gaat/is gegaan omdat ik vermoed dat de mol de pot beheert. :-) Ik denk ook wel dat er goede mollenacties zijn gedaan, maar wie het ook is: de mol heeft sowieso ook zelf geld naar binnen gebracht. Wat soms moet om niet verdacht te worden, maar misschien wat té veel?

Maar ik denk ook dat aflevering 10 de nodige verrassingen heeft, dan gaan we het zien!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #913 Gepost op: 26-02-2018, 01:45:25 »
Toch grappig dat Simone achteraf gewoon best slecht in de opdrachten blijkt te zijn, ik hoop dat ze bij het journaal nooit met portofoons hoeven te werken ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #914 Gepost op: 26-02-2018, 02:36:27 »
Ik vond het leuk om te speuren, ik vond het leuk in de Simone tunnel, kan er om lachen dat hij op mijn hoofd is neergestort maar ben het ook eens met hulpmol. Het hangt er erg vanaf wat er in aflevering 10 nog komt, wie de mol werkelijk is en of we iets over het hoofd hebben gezien.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #915 Gepost op: 26-02-2018, 16:22:04 »
Toch grappig dat Simone achteraf gewoon best slecht in de opdrachten blijkt te zijn, ik hoop dat ze bij het journaal nooit met portofoons hoeven te werken ::rofl::
kan ook een beetje verdacht maken van jezelf zijn hè.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #916 Gepost op: 27-02-2018, 01:09:01 »
Simone, dankjewel voor je bijdrage! Geweldig goed gedaan dat je zoveel kijkers heel lang hebt doen denken dat jij de MOL was.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #917 Gepost op: 27-02-2018, 01:49:19 »
kan ook een beetje verdacht maken van jezelf zijn hè.
Klopt ::jaja::, misschien komen we er nog wel achter of ze bewust heeft lopen mollen of niet :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #918 Gepost op: 27-02-2018, 03:28:01 »
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL.8
knip
Ik kon het goud bijna aanraken maar ben nu vierde. Ik voel me net Sven Kramer op de 10.000 meter. Overtuigd van de eindoverwinning en het dan toch niet halen.
knip


Opmerkelijke zin. Ten tijde van haar vertrek was Sven zijn 10 nog helemaal niet aan de orde (of ze refereert naar de spelen van 4 of 8 jaar terug maar dat zou ik ook vreemd vinden). Dat zou betekenen dat ze haar dagboek vrij recent heeft aangepast en ingeleverd. Of de productie heeft dit er in gestopt om het recentelijker te maken ofzo... beetje vreemd imo.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #919 Gepost op: 27-02-2018, 08:22:12 »
gaat natuurlijk over de wissel van Sven......
Wit is ook een kleur!