Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 41066 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #120 Gepost op: 19-02-2018, 23:42:01 »
Liever zo dan. Zo'n veiling is meestal heel onduidelijk en vorig jaar boden ze de gekste bedragen voor een joker. Al kan ik me niet voorstellen dat 2 keer internationaal bellen tussen Bakoe en Tbilisi 1500 euro kost. ::ohno::

Ik denk dat ze opgelicht zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #121 Gepost op: 19-02-2018, 23:49:32 »
Ik denk dat ze opgelicht zijn.

Dat is mogelijk. Het is een kwestie van vertrouwen in je telefoonmaatschappij natuurlijk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #122 Gepost op: 20-02-2018, 00:07:31 »
Nee, je bent niet de enige. En zou er nog een veilingopdracht komen?  ;D
Mist iemand die dan? ::nieuwsgierig:: #ikniet
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #123 Gepost op: 20-02-2018, 00:11:07 »
Nee, ik hoop dat ie weg blijft.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #124 Gepost op: 20-02-2018, 00:18:14 »
De opdrachten "Niets is wat het lijkt" en "Kwestie van vertrouwen" waren in feite al een soort veiling.

Ik denk dat in dit stadium, en deze fanatieke groep, sowieso niet veel geld zullen verkwisten bij een echte veilingopdracht.

Maar ik hoop wel dat de mol nog even een slag kan slaan. Ik vond wel dat het geldbedrag dit jaar tot nu toe niet heel spannend was. De groep begon diep in de min, maar heeft daarna eigenlijk bijna constant wel succesjes behaald. Goed, ze haalden vaak niet het maximale, maar vaak wel íets, en de pot is inmiddels al hoger dan dat die een paar jaar geleden aan het einde was.

Dus wat mij betreft maakt de mol er de laatste aflevering nog even een potje van.  ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #125 Gepost op: 20-02-2018, 19:58:41 »
Is er nog een prijs verbonden aan de Wie is de mol-app?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #126 Gepost op: 20-02-2018, 20:18:21 »
Is er nog een prijs verbonden aan de Wie is de mol-app?
Sta je op winst?  ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #127 Gepost op: 21-02-2018, 05:57:32 »
Sta je op winst?  ::rofl::
Het gaat aardig goed in ieder geval.  ::joehoe::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #128 Gepost op: 21-02-2018, 14:23:52 »
Ven Jan's instagram  ::ok::


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #129 Gepost op: 21-02-2018, 14:25:54 »
Daar komt de mol tevoorschijn!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #130 Gepost op: 21-02-2018, 14:34:13 »
Daar komt de mol tevoorschijn!

Zouden ze het dan toch allemaal weten op dat moment zoals Stine al suggereerde? ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #131 Gepost op: 21-02-2018, 15:01:54 »
donkerblauw-lichtblauw gestreept valt mij op aan de trui van Ruben.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #132 Gepost op: 21-02-2018, 16:58:57 »
Wat zullen we straks weer in een gat vallen. Kan er niet een continu Wieisdemol-programma komen? :-\\

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #133 Gepost op: 21-02-2018, 17:23:22 »
In maart begint de Belgische Mol ::boogie::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #134 Gepost op: 21-02-2018, 18:09:47 »
In maart begint de Belgische Mol ::boogie::

En als de Belgische Mol afgelopen is, begint het zoeken op de sociale media naar eventuele kandidaten al weer.
Druk, druk, druk  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #135 Gepost op: 21-02-2018, 22:31:17 »
De reacties onder die Instagram post van Jan zijn weer heerlijk. Deze bijvoorbeeld:

kirsten.ethel Ligt er wel beetje dik op he als Simone de mol is (volgens deze foto). Dus I don't think so.

Zouden ze het dan toch allemaal weten op dat moment zoals Stine al suggereerde? ;)

:\'(

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #136 Gepost op: 22-02-2018, 01:43:37 »
Wat zullen we straks weer in een gat vallen. Kan er niet een continu Wieisdemol-programma komen? :-\\
*licht off topic, maar inderdaad de Belgische mol begint straks ook weer en je kan op Realitynet ook zelf wie is de mol spelen op het forum, daarvan gaan de inschrijvingen 1 maart open ;).

De uitspraak "Wil je nog meer Wie is de Mol" gaat denk ik wel op zo hier ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #137 Gepost op: 22-02-2018, 09:00:11 »
 ::bravo::

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #138 Gepost op: 22-02-2018, 09:25:04 »
Mijn analyse over wie de mol is.

Olcay is het niet, de reden hiervoor is simpel. Als Olcay de mol is, was Loes er in aflevering 5 niet uitgegaan gezien ze de enige was die Olcay verdacht op dat moment.
Jan is de Mol ook niet. Ik weet dat hij nu meer verdacht word, maar naar mijn idee heeft hij te vaak een oplossing gevonden waar anderen hem niet zagen. Bij de opdracht met de auto's was dit heel duidelijk, Jan komt met het idee duwen. Dat doe je als Mol niet, ook bij de rode draad gaat hij als eerste waardoor hij de rest alleen maar aanmoedigt, en met € 5000.- op het spel lijkt me dit niet het moment voor de mol om de kandidaat uit te hangen. Last but not least, de graafopdracht. Hij neemt het voortouw en leidt alles in goede banen. Bij elkaar vind ik het allemaal te veel kandidaats.

Ruben of Simone is de Mol.
Voor beide zijn nog wel wat redenen te verzinnen waarom ze het niet zijn.
Ruben zat niet in de Metro bijvoorbeeld. Maar is dat zo? Ook Ruben moet naar het eindpunt zijn gegaan op de een of andere manier. Dus het kan heel goed zijn dat hij sneaky er toch was. En hij staat bovenaan met 'follow the money' hoewel ik dat ook discutabel vind, in veel overzichten staat hij ook niet bovenaan. En zijn grootste verdienste kwam toch in aflevering 1, daar weet een Mol natuurlijk dat er heel veel weggebelt word en dat het totaal negatief gaat uitkomen. En daarbij een perfecte dekmantel om je achter te verschuilen als je dat in aflevering 1 zo doet.

Simone vind ik lastig. Enige redenen waarom ze de mol niet is zou ik zeggen dat ze zich heel afzijdig houdt van de groep. Als Mol wil je contact met de groep en middenin de actie staan. Maar Simone houdt zich meer op als een grijs muisje. Dat lijkt me niet erg mollerig omdat je zo je mening minder overbrengt naar anderen en minder invloed hebt.

In de app zit ik 100% op Ruben puur omdat een ander 100% op Simone zit, maar ik acht de kans 50/50.

Ben benieuwt of mensen zich kunnen vinden in mijn beredenering.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #139 Gepost op: 22-02-2018, 10:56:21 »
Ruben zat niet in de Metro bijvoorbeeld. Maar is dat zo? Ook Ruben moet naar het eindpunt zijn gegaan op de een of andere manier. Dus het kan heel goed zijn dat hij sneaky er toch was.

Ruben en Art zijn nooit weg gegaan van de plaats waar de enveloppen verdeeld werden. Het zijn de kandidaten die weggebracht werden en dan via een hoop auto's en een metro naar Art en Ruben gingen.

En hij staat bovenaan met 'follow the money' hoewel ik dat ook discutabel vind, in veel overzichten staat hij ook niet bovenaan. En zijn grootste verdienste kwam toch in aflevering 1, daar weet een Mol natuurlijk dat er heel veel weggebelt word en dat het totaal negatief gaat uitkomen. En daarbij een perfecte dekmantel om je achter te verschuilen als je dat in aflevering 1 zo doet.

In de meeste overzichten heeft Ruben het meeste verdiend en zelfs na aftrek van die 2000 euro staat hij nog aan de leiding in de meeste overzichten. Qua geld zijn Simone, Jan en Olcay toch molser.

Simone vind ik lastig. Enige redenen waarom ze de mol niet is zou ik zeggen dat ze zich heel afzijdig houdt van de groep. Als Mol wil je contact met de groep en middenin de actie staan. Maar Simone houdt zich meer op als een grijs muisje. Dat lijkt me niet erg mollerig omdat je zo je mening minder overbrengt naar anderen en minder invloed hebt.

Buiten het spel lijkt Simone inderdaad buiten de groep te staan, maar ze heeft haar invloed op het spel meermaals getoond.
1.1 Simone is verantwoordelijk voor bijna elke actie die in Jerevan gebeurd (geen geld in de pot, mogelijk geld uit de pot). Dus ze overtuigde Bella.
3.2 Simone probeert Jan te bewegen richting Stine's (slechtere) bakjes en als dat niet lukt, pusht ze Jan richting het midden van Olcay's rij (waar zeker geen geld lag).
4.1 Ze is samen met Olcay het meest vocaal in de keuze van de foute richtingen in het begin van de opdracht. Later overtuigt ze de hele groep van de verkeerde sterren.
5.3 Zij is de eerste die het idee van het woord 'Tbilisi' in de groep schuift. Ze doet het als een vraag, maar ze plant het zaadje wel in de gedachten van Olcay.