Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018 Locaties  (gelezen 48680 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #80 Gepost op: 8-01-2018, 19:11:13 »
Zijn er ook al locaties ontdekt uit de nieuwe leader?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #81 Gepost op: 8-01-2018, 20:17:44 »
Ik heb er nog een aantal gevonden (monument op heuvel, huizen in bergwand, etc).
Ook de zip line weet ik ongeveer waar die is, maar nog niet de precieze locatie in die wijk.
Ze staan iig in de kaart.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #82 Gepost op: 8-01-2018, 20:43:50 »
Ik heb er nog een aantal gevonden (monument op heuvel, huizen in bergwand, etc).
Ook de zip line weet ik ongeveer waar die is, maar nog niet de precieze locatie in die wijk.
Ze staan iig in de kaart.
Vind het eigenlijk wel jammer dat ik op de kaart niet kan doorklikken. De punten staan er wel, maar je krijgt geen informatie daarop
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #83 Gepost op: 8-01-2018, 21:12:58 »

Het lijkt me dat dit zipin Tblisi welke tussen het 'Mother of Georgia' standbeeld Kartlis Deda ligt en het Narikala Fort.
 

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #84 Gepost op: 8-01-2018, 21:39:37 »
Nope, volgens mij niet. In de leader zie je op de achtergrond het grote meer bij Tbilisi en het is middenin een wijk. De zipline die je overal vindt, is idd bij de botanische tuin, maar dat komt dus niet overeen.

Ik vond dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=sNo2G201FPE
En tegen het einde zie je op de achtergrond de weg die je ook in de leader ziet (met de flauwe bocht).
Dat zit ongeveer in de wijk waar ik de pin heb neergezet. Er hangen daar best wel veel random touwen tussen de flats, wat ik via de paar foto's op street view kon zien, maar ik kan er verder niets over vinden.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #85 Gepost op: 8-01-2018, 21:42:36 »
Vind het eigenlijk wel jammer dat ik op de kaart niet kan doorklikken. De punten staan er wel, maar je krijgt geen informatie daarop

Hmmm, hoe bedoel je dat? In principe kan je elk punt aanklikken en zie je in de titel wat het punt inhoudt namelijk... Je moet alleen wel elk punt afzonderlijk aanklikken.
Uiteindelijk zal alles in het linkermenu op (chrono)logische volgorde komen te staan, dus dat vormt dan een mogelijkheid tot doorklikken/scrollen. Bedoel je dat, of doel je ergens anders op?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #86 Gepost op: 8-01-2018, 22:07:53 »
Hmmm, hoe bedoel je dat? In principe kan je elk punt aanklikken en zie je in de titel wat het punt inhoudt namelijk... Je moet alleen wel elk punt afzonderlijk aanklikken.
Uiteindelijk zal alles in het linkermenu op (chrono)logische volgorde komen te staan, dus dat vormt dan een mogelijkheid tot doorklikken/scrollen. Bedoel je dat, of doel je ergens anders op?
Bij de normale GoogleMaps krijg je rondom de locaties extra info zoals foto's, bedrijfsinformatie, streetview e.d. De persoonlijke GoogleMaps zal die functionaliteit niet hebben
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #87 Gepost op: 8-01-2018, 22:20:02 »
Ah, zo. Ja, dat is idd vooral bij bedrijven of monumenten etc. Volgens mij kan je die tekens etc nog steeds wel aanklikken hoor, maar die vind je inderdaad niet als je op de pinnen klikt. Dan moet je echt op zo'n camera, bedje, tempeltje, etc. klikken. :)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #88 Gepost op: 8-01-2018, 22:24:36 »
Ah, zo. Ja, dat is idd vooral bij bedrijven of monumenten etc. Volgens mij kan je die tekens etc nog steeds wel aanklikken hoor, maar die vind je inderdaad niet als je op de pinnen klikt. Dan moet je echt op zo'n camera, bedje, tempeltje, etc. klikken. :)
Ach ja, ik was gewoon aan het mollenmuggenziften.
Ik zal me morgen ook nog op de ontbrekende locaties storten.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #89 Gepost op: 8-01-2018, 22:32:09 »
Citaat
Nope, volgens mij niet. In de leader zie je op de achtergrond het grote meer bij Tbilisi en het is middenin een wijk. De zipline die je overal vindt, is idd bij de botanische tuin, maar dat komt dus niet overeen.

Ergens heb je gelijk, al zie ik het grote meer niet echt. Ik zie meer heiige lucht in de achtergrond.

Ik krijg mijn screenshot niet geplaatst (klein plaatje van de zipline)? Misschien nog te weinig posts?
Maar daar lijkt het gebouw op het voorste gebouw in het YouTube filmpje, maar verder moet er dan ineens heel veel bijgebouwd zijn in Tblisi de afgelopen 2 jaar.
Ik focus me meer op de 3 spierwitte flats, maar die kan ik op google maps nergens vinden in deze stad. Al is het maar de vraag hoe vaak dit is geupdate in die landen natuurlijk
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 22:36:50 door PSVwally »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #90 Gepost op: 8-01-2018, 23:01:16 »
Oke, nevermind, die ene YT-link klopt niet met de locatie zie ik nu haha.
Maar die wijk lijkt me iig nog wel te kloppen.

Ik vond deze vertraagde leader: https://www.youtube.com/watch?v=GYEuMLYz3hU
Als je hem rond 0:14 stopzet, dan zie je onderstaand beeld. Omcirkeld wat volgens mij het meer is.
(ik weet even niet hoe je een afbeelding goed erin krijgt, dus maar even zo).

EDIT: precies aan de andere kant van het meer ligt ook een wijk met zulke bebouwing. Dat zou ook kunnen.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 23:10:51 door milcof »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #91 Gepost op: 8-01-2018, 23:17:03 »
Stop de persen! Ik heb het gevonden! Inderdaad aan de andere kant van het meer en met terugwerkende kracht vanuit zo'n positie dat het omcirkelde het meer niet kan zijn hahaha

De pin heb ik neergezet op de camerapositie en je kijkt dan in oostelijke richting, dus richting tennisbaan.

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #92 Gepost op: 8-01-2018, 23:48:45 »
Haha de locatie klopt ja, maar het is heel raar gespiegeld gefilmd.
179 საჯარო სკოლა, T'bilisi, Georgië

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #93 Gepost op: 8-01-2018, 23:54:29 »
Stop de persen! Ik heb het gevonden! Inderdaad aan de andere kant van het meer en met terugwerkende kracht vanuit zo'n positie dat het omcirkelde het meer niet kan zijn hahaha

De pin heb ik neergezet op de camerapositie en je kijkt dan in oostelijke richting, dus richting tennisbaan.
APPLAUS! Goed gevonden!!
En nu deze... Ben zelf al het hele berggedeelte af aan het gaan, maar dat is monnikenwerk

EDIT: Heb het al :)
googlemaps
Locatie: Russia–Georgia Friendship Monument
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 00:28:39 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #94 Gepost op: 9-01-2018, 01:29:05 »
Ik heb een tijdje geprobeerd om de locatie te achterhalen waar Loes en Ron de opdracht eindigen. Die lijkt me namelijk op het eerste zicht niet dicht bij hun M18 te zijn. Kan iemand de locatie vastpinnen?


Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #95 Gepost op: 9-01-2018, 02:17:53 »
Ik heb een tijdje geprobeerd om de locatie te achterhalen waar Loes en Ron de opdracht eindigen. Die lijkt me namelijk op het eerste zicht niet dicht bij hun M18 te zijn. Kan iemand de locatie vastpinnen?
Voordat ze het station uitlopen zie ik op een deur: Белорусская (Belarusian).
Dit is Metro Beloroesskaja
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 02:19:49 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #96 Gepost op: 9-01-2018, 02:21:03 »
Voordat ze het station uitlopen zie ik op een deur: Белорусская (Belarusian).
Dit is Station Beloroesskaja

Dat zijn beelden van toen ze vertrokken aan het café. Dat metrostation ligt daar namelijk vlakbij. Ze hebben daar dus wat montagewerk gedaan. Vandaar ook het slakkengangetje.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2018, 13:38:10 »
Ben nu zelf ook een kaart aan het bijhouden. Heb daarin ook de kalksteengroeve en de markt van komende zaterdag gezet.
Kan je overnemen als je wil.
https://drive.google.com/open?id=1-bEPfcNaueb5mVY0aKFGD1t-5tNqvHN1&usp=sharing
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2018, 14:57:12 »
Oh, netjes zeg! Ook met die afbeeldingen etc erbij!
Heb ze ook in de andere kaart toegevoegd en bij de juiste aflevering toegevoegd. Toch handig, zo'n promo haha.

Hoe ben je trouwens achter de locaties gekomen? Die steengroeve lijkt in de promo bv met meer groen eromheen dan deze op de kaart. Maar kan ook liggen aan het moment van de satellietfoto natuurlijk :p

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018 Locaties
« Reactie #99 Gepost op: 10-01-2018, 15:16:12 »
Oh, netjes zeg! Ook met die afbeeldingen etc erbij!
Heb ze ook in de andere kaart toegevoegd en bij de juiste aflevering toegevoegd. Toch handig, zo'n promo haha.

Hoe ben je trouwens achter de locaties gekomen? Die steengroeve lijkt in de promo bv met meer groen eromheen dan deze op de kaart. Maar kan ook liggen aan het moment van de satellietfoto natuurlijk :p
Ik zat inderdaad verkeerd. Zag net de promo van komende zaterdag en dat deed me hier aan denken. googlemaps. Lijkt er veel meer op.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 15:19:14 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit