Auteur Topic: Tweet van de mol  (gelezen 50096 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Tweet van de mol
« Reactie #260 Gepost op: 4-03-2018, 17:10:43 »
Ja hier zit echt ergens de hint der hinten!!! Maar wat  ::rofl::
Bij het hebben van een keuze moet ik wel aan olcay denken.
Elk interview dat zij geeft, heeft ze het over dat succes een keuze is.
Dat je het zelf moet maken in het leven.
Deze tweets klinken mij als een kleine sneer, zo van: duh, ik heb het al zo vaak laten zien dat ik werkelijk alles fout doe, maar jullie willen het niet zien. Ook in de laatste aflevering: hebben ze een keuze om de mol 100% te ontmoeten, laten ze het liggen...
Meer L

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweet van de mol
« Reactie #261 Gepost op: 7-03-2018, 19:52:29 »
Om toch nog tot een beslissing te komen wie de mol dit jaar is ben ik verder gegaan met uitpluizen van de tweets.

De tweets van aflevering 1 t/m 5 geven de VOORNAAM van de volgende afvaller aan.
Daarna gaat het op een andere manier verder, namelijk de oplossing van WIDM.


JAN WAS WIDM


zie bijlage voor de toelichting

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweet van de mol
« Reactie #262 Gepost op: 7-03-2018, 19:57:01 »
Als 0 betekent dat je geen letter neemt, dan betekent -1 dat je in tweet 3 die laatste 'n' neemt.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweet van de mol
« Reactie #263 Gepost op: 7-03-2018, 20:04:56 »
Als 0 betekent dat je geen letter neemt, dan betekent -1 dat je in tweet 3 die laatste 'n' neemt.

bij de min wordt het aantal letters van achteraf weggehaald, de eerstvolgende is dan de letter die we zoeken
bij de plus is de letter het aantal letters geteld vanaf het begin

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweet van de mol
« Reactie #264 Gepost op: 7-03-2018, 20:07:34 »
bij de min wordt het aantal letters van achteraf weggehaald, de eerstvolgende is dan de letter die we zoeken
bij de plus is de letter het aantal letters geteld vanaf het begin

Ik hoop dat je door dit te typen ook ziet hoe weinig eenduidig dat is. ;)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweet van de mol
« Reactie #265 Gepost op: 7-03-2018, 20:09:51 »
Ik hoop dat je door dit te typen ook ziet hoe weinig eenduidig dat is. ;)

nee hoor, het is consequent doorgevoerd, ook bij de onderste 5 tweets

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweet van de mol
« Reactie #266 Gepost op: 7-03-2018, 20:30:40 »
nee hoor, het is consequent doorgevoerd, ook bij de onderste 5 tweets
Maar bij die onderste tweets pak je toch ineens alleen de hoofdletters in die tweets? Waarom reken je die rode letters nog uit? En wat moeten we met die rode letters? Ik snap het even niet meer zo goed  ::ohno::


En vind je dat niet heel raar en inconsequent, dat hanteren van 2 systemen? Zou er niet 1 sluitend systeem moeten zijn voor alle tweets? Lijkt mij een stuk logischer iig  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 20:35:49 door Whiskers »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweet van de mol
« Reactie #267 Gepost op: 7-03-2018, 20:45:17 »
De berekening van de rode letters is consequent toegepast.

Bij de onderste 4 tweets geeft het aan of de letter erbij moet of juist er af voor de oplossing.

Ik heb het allemaal wel toegelicht in de bijlage hoor.

Verder is het natuurlijk prima als je er niks in ziet, voor mij betekent het dat ik eindelijk mijn mol kan kiezen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweet van de mol
« Reactie #268 Gepost op: 7-03-2018, 20:47:41 »
Waarom staat een E voor niemand?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweet van de mol
« Reactie #269 Gepost op: 7-03-2018, 20:55:07 »
Er was op dat moment geen kandidaat meer wiens voor- of achternaam met een E begon.
Dus gaat er in aflevering 6 niemand afvallen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweet van de mol
« Reactie #270 Gepost op: 7-03-2018, 21:04:41 »
De berekening van de rode letters is consequent toegepast.

Bij de onderste 4 tweets geeft het aan of de letter erbij moet of juist er af voor de oplossing.

Ik heb het allemaal wel toegelicht in de bijlage hoor.

Verder is het natuurlijk prima als je er niks in ziet, voor mij betekent het dat ik eindelijk mijn mol kan kiezen.
Nee, nee, ik probeer het juist te snappen  ::jaja:: Maar dan moet ik wel vragen mogen stellen...

Nog eens naar je schema gekeken, en je gebruikt dus de blauw en de rode letters in het tweede deel lijk ik nu te zien. Klopt dat? Ik dacht eerst dat je de rode niet gebruikte namelijk. Maar dan is dat mysterie opgelost  ::ok::


Zit ik alleen nog een beetje met het feit dat die hoofdletters er in het tweede deel ineens bij moeten en dat het ineens aanwijzingen voor iets anders zijn dan in het eerdere deel. Ik geloof persoonlijk meer in een eenduidig systeem en een eenduidige hint/1 hint ipv 2. Maar wellicht zijn de makers eens extra creatief geweest, niets is wat het lijkt!

Het is iig knap gepuzzeld  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Tweet van de mol
« Reactie #271 Gepost op: 7-03-2018, 21:18:50 »
Die E van vraag 4 zou nog bij het onderste gedeelte kunnen horen. Ligt er aan hoeveel hoofdletters er nog bij komen in aflevering  10. Bijvoorbeeld: "Jan was de mol #widm " zou een nette oplossing zijn. Maar top gepuzzeld!
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 21:23:44 door foxhunter »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweet van de mol
« Reactie #272 Gepost op: 7-03-2018, 21:23:36 »
helemaal mee eens..

Ik vond het zelf ook raar hoor, maar na lang zoeken was dit het meest steekhoudende wat ik er uit kon halen.

Benieuwd wat de laatste tweet brengt!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Tweet van de mol
« Reactie #273 Gepost op: 10-03-2018, 19:58:10 »
"Vanavond kom ik eindelijk boven de grond… 👀 20:30 uur @AVROTROS @NPO1 #WIDM"
 


*22 minuten gelee*
Omnia vincit amor

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweet van de mol
« Reactie #274 Gepost op: 10-03-2018, 20:06:22 »
Nog iemand die last-minute nog wat aan het puzzelen is? ;D

Ik heb al van alles geprobeerd met de tijden bij elkaar optellen en dan de zoveelste letter, maar daar komt volgens mij niets zinnigs uit. Heb eerder in het seizoen ook al geprobeerd de tweets op de een of andere manier aan de opdrachttitels te koppelen (gezien de opdrachttitels in de tweet van aflevering 4, vroeg me af of daar misschien een sleutel zat) maar ook dat is me niet gelukt. Ben vanavond heel benieuwd of ik hier toch iets over het hoofd heb gezien :P (of dat ze gewoon een keer geen hints in de tweets hebben gestopt. Lijkt me ook leuk ;D)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 20:16:57 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweet van de mol
« Reactie #275 Gepost op: 10-03-2018, 20:18:36 »
(of dat ze gewoon een keer geen hints in de tweets hebben gestopt. Lijkt me ook leuk ;D)

Volgens mij was de laatste tweethint in 2015. Daarna niets meer denk ik.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tweet van de mol
« Reactie #276 Gepost op: 10-03-2018, 20:19:53 »
Volgens mij was de laatste tweethint in 2015. Daarna niets meer denk ik.
Eigenlijk 2016 de biljetten met het portret van Klaas :P Maar inhoudelijk qua tweets (tekst etc.) 2015 denk ik ja ::jaja:: Ben benieuwd of er nog wat in blijkt te zitten... ::vergroot::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweet van de mol
« Reactie #277 Gepost op: 10-03-2018, 20:22:34 »
Volgens mij was de laatste tweethint in 2015. Daarna niets meer denk ik.
Was er vorig jaar niet iets met dat de tweets telkens dezelfde betekenis hadden als de afleveringstitel, wat de twee gezichten hint ondersteunde? En het jaar daarvoor kregen we volgens mij de achterkant van het geld zodat we de foto van Klaas bij elkaar konden puzzelen. De "onschuldig"-hint uit 2015 had ik zelf ontdekt, dus ik hoop nog altijd dat ik zoiets nog eens voor elkaar krijg 8)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweet van de mol
« Reactie #278 Gepost op: 10-03-2018, 20:24:27 »
Was er vorig jaar niet iets met dat de tweets telkens dezelfde betekenis hadden als de afleveringstitel, wat de twee gezichten hint ondersteunde? En het jaar daarvoor kregen we volgens mij de achterkant van het geld zodat we de foto van Klaas bij elkaar konden puzzelen. De "onschuldig"-hint uit 2015 had ik zelf ontdekt, dus ik hoop nog altijd dat ik zoiets nog eens voor elkaar krijg 8)

Ik denk niet dat die hint vorig jaar bevestigd werd. En dat van 2016 was natuurlijk ook in de uitzending te speuren. ;D

De echt woordelijke hints zijn voor mij toch van 2015 geleden. Ik was wel vergeten dat jij dat was. ;D Ik dacht dat het Pac was.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweet van de mol
« Reactie #279 Gepost op: 10-03-2018, 20:29:33 »
Ik denk niet dat die hint vorig jaar bevestigd werd. En dat van 2016 was natuurlijk ook in de uitzending te speuren. ;D

De echt woordelijke hints zijn voor mij toch van 2015 geleden. Ik was wel vergeten dat jij dat was. ;D Ik dacht dat het Pac was.
Ik ben toen sowieso iets te bescheiden geweest met het delen van de hint, achteraf dacht vrijwel iedereen dat hij überhaupt niet ontdekt was ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"