Auteur Topic: Dagboek van de Mol  (gelezen 42737 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2018, 22:30:31 »
Grote offers geven? Alleen Olcay en Stine weten toch dat Stine de zwarte vrijstelling heeft en niet Olcay..?
Is één van hun de Mol? Ik zie geen andere offers eigenlijk.. En laten het net mijn 2 meest verdachten te zijn. ::vergroot::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline MrRoffel

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2018, 23:31:29 »
Het dagboek wordt express vandaag pas online gezet. Ze verwerken erin waar gisteren over gespeculeerd werd.
Naar d’r zin/naar de zin.

De Mol schrijft: naar m’n zin. Hij/Zij zou ook kunnen zeggen: ik het het prima naar de zin.

Zo geven ze ons weer denkstof.
Art zei: prima naar “de zin hier.

Verder vind ik de Mol geen schrijver.


Dit doet mij denken aan Emilio, omdat ik het volgende tegen ben gekomen (zie link en/of spoiler):
Dit zet mij wel aan het denken ::vergroot::

https://www.emilioguzman.nl/

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2018, 21:14:35 »
DAnk je MrRoffel....ik zit al zo in die tunnel...... ::oink::

anoniem 24971

  • Gast
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2018, 23:04:28 »
Ik zie dat de Mol steeds vaker 'Want' gebruikt aan het begin van een zin. Ook 'Want' in combinatie met 'ik ben de Mol.'
Klinkt als iets dat Stine zou zeggen, maar ik zou een schrijver niet per se verdenken van het beginnen van een zin met 'Want.'

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2018, 23:07:42 »
     27 januari 2018

Dagboek van de Mol - afl. 4

Een mooi park in het prachtige Tbilisi. De zon schijnt. Mensen lopen rond, kinderen spelen. Voor hun een heel gewone dag. Maar voor mij is het totaal het tegenovergestelde. Dit is een dag die ik nooit zal vergeten.

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.

Ik tril een beetje. Zullen ze me zien? Herkennen ze m’n loopje niet? Er staat zoveel op het spel. Niet alleen voor hen maar vooral voor mij. Wat een opdracht! De Mol ontmaskerd in aflevering 4. Dat zou vele malen erger zijn dan als eerste afvaller vertrekken. Een Mol die bekend wordt vóórdat we halverwege deze serie zijn. Ik moet er niet aan denken. En toch moet ik het doen. Ik moet het durven. Ik wil een Mol zijn die durft. Ik ga het nu doen. Alles op alles zetten. Ik loop ze gewoon voorbij.

Na de laatste kandidaat is het voorbij. Bijna. Want nu moet ik net zo verrast zijn, net zo perplex als de anderen, als Art ons vertelt wat zojuist is gebeurd. “Meen je dat?”. “Echt, de Mol liep gewoon langs ons en niemand heeft dat gezien?” “Zo, die durft”. En dat klopt. Ik durfde wel. Ik moest. Want ik ben de Mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2018, 23:11:27 »
Dat verduidelijkt een boel. Dat de Mol dus echt door het park gelopen heeft. En alleen als een kandidaat "ja" antwoordde op de vraag of deze nu al wilde weten wie de Mol is.

Maakt meteen Stine verdacht die "nee" antwoordde. Als mogelijke hint dan.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2018, 23:14:20 »
Heeft de mol een apart loopje? ::vergroot::
Tell me what your telescope says

anoniem 24971

  • Gast
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2018, 23:15:07 »
Dat verduidelijkt een boel. Dat de Mol dus echt door het park gelopen heeft. En alleen als een kandidaat "ja" antwoordde op de vraag of deze nu al wilde weten wie de Mol is.

Maakt meteen Stine verdacht die "nee" antwoordde. Als mogelijke hint dan.

Zeker in verband met het feit dat de Mol bij iedereen vlak langs kwam, volgens Art.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2018, 23:18:06 »
En toch moet ik het doen. Ik moet het durven. Ik wil een Mol zijn die durft. Ik ga het nu doen. Alles op alles zetten. Ik loop ze gewoon voorbij.

Dit uit context trekkend vind ik het totaal niet passen bij Stine en Ruben in de derde opdracht die niet wilden ziplinen. Want dat doe je wel als je een Mol bent die durft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2018, 23:20:13 »
Dit uit context trekkend vind ik het totaal niet passen bij Stine en Ruben in de derde opdracht die niet wilden ziplinen. Want dat doe je wel als je een Mol bent die durft.

En het past prachtig bij Simone die zich in het molboekje een "schijterige durfal" noemt. Ook zegt ze: "Ik ben een grotere thrillseeker dan ik van tevoren had gedacht. Dingen doen die ik eigenlijk doodeng vind, heeft me moediger gemaakt."

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2018, 23:29:04 »
Taalfout in de vierde zin: "voor hun..".
Zou die expres door de productie zijn aangebracht? Om de verdenking van Simone of Stine af te wentelen?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2018, 23:31:50 »
Taalfout in de vierde zin: "voor hun..".
Zou die expres door de productie zijn aangebracht? Om de verdenking van Simone of Stine af te wentelen?

Stine zei in de aflevering ook hun.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2018, 23:33:03 »
Dit uit context trekkend vind ik het totaal niet passen bij Stine en Ruben in de derde opdracht die niet wilden ziplinen. Want dat doe je wel als je een Mol bent die durft.
Ik vind dit juist opvallend. Voornamelijk vanwege Ruben die wel een aantal keer tijdens de opdracht: "Ik moet dit kunnen." heeft gezegd.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2018, 00:53:49 »
Stine zei in de aflevering ook hun.
Dank je.

Edit: Toch wel wat vreemd, omdat het taalgebruik van Stine verder zo zorgvuldig is.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 00:56:52 door Marisa »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2018, 01:13:23 »
     27 januari 2018

Dagboek van de Mol - afl. 4

Een mooi park in het prachtige Tbilisi. De zon schijnt. Mensen lopen rond, kinderen spelen. Voor hun een heel gewone dag. Maar voor mij is het totaal het tegenovergestelde. Dit is een dag die ik nooit zal vergeten.

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.

Ik tril een beetje. Zullen ze me zien? Herkennen ze m’n loopje niet? Er staat zoveel op het spel. Niet alleen voor hen maar vooral voor mij. Wat een opdracht! De Mol ontmaskerd in aflevering 4. Dat zou vele malen erger zijn dan als eerste afvaller vertrekken. Een Mol die bekend wordt vóórdat we halverwege deze serie zijn. Ik moet er niet aan denken. En toch moet ik het doen. Ik moet het durven. Ik wil een Mol zijn die durft. Ik ga het nu doen. Alles op alles zetten. Ik loop ze gewoon voorbij.

Na de laatste kandidaat is het voorbij. Bijna. Want nu moet ik net zo verrast zijn, net zo perplex als de anderen, als Art ons vertelt wat zojuist is gebeurd. “Meen je dat?”. “Echt, de Mol liep gewoon langs ons en niemand heeft dat gezien?” “Zo, die durft”. En dat klopt. Ik durfde wel. Ik moest. Want ik ben de Mol.


Wat mij opvalt is dat het woord "hun" (voor hun een heel gewone dag) wordt gebruikt ipv "hen". Stine, klopt dat?
En steeds "ze" ipv  "zij".

Het lijkt of er een vrouw aan het woord is. Een man zou waarschijnlijk anders praten over durven en zou het niet over een "loopje" hebben.

Wie let er veel op haar uiterlijk en hoe ze overkomt?

Ik denk dat die woordkeus Simone en Stine uitsluiten gezien hun werkzaamheden.


Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2018, 01:14:44 »
Ik denk dat je niemand kan uitsluiten hierdoor. In 2015 zat het dagboek van de Mol vol met spelfouten en toen was Margriet de Mol (schrijfster).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2018, 12:59:43 »
     27 januari 2018

Dagboek van de Mol - afl. 4

 Wat een opdracht! De Mol ontmaskerd in aflevering 4. Dat zou vele malen erger zijn dan als eerste afvaller vertrekken.


Vind het wel opvallend dat de eerste afvaller er bij wordt gehaald. Zou op Loes kunnen slaan.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2018, 20:41:11 »
     27 januari 2018

Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat.

Stine was toch de enige die de vraag met NEE beantwoordde?
Dan hoefde de mol dus niet te wandelen.

(moet nog nakijken en door meer kandidaten NEE is gezegd)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2018, 20:47:09 »
Alleen Stine

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2018, 20:55:11 »