Auteur Topic: [Theorie] Follow-the-Money  (gelezen 63835 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #160 Gepost op: 17-02-2018, 18:20:59 »
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat jij, of de andere mensen die ik in de loop van het seizoen niet echt hoog heb zien opgeven over deze methode, niet blij zijn met de mensen die hun schema's delen hoor. Maar persoonlijk heb ik niet het idee dat deze methode dit seizoen minder toevoegt dan andere jaren, ik vind hem zelf nog steeds ιιn van de betere (ondersteunende) methodes, dus ik was het gewoonweg niet eens met jullie ;)

Ah, dat kan natuurlijk  ;D

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #161 Gepost op: 17-02-2018, 22:11:51 »
Follow the Money volgens Moltalk

Opvallend dat er nu op de website ook een follow the money wordt getoond. Net in de week dat er in dit topic veel discussie daarover ontstond.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #162 Gepost op: 17-02-2018, 22:16:23 »

(klik op afbeelding voor vergroting)

Opdracht 7.1
Ze hebben met zijn 5en €250 verdiend met de groepsfoto
Ruben, Simone en Jan hebben €250 verdiend door de 3 knoppen tegelijk in te drukken
Ruben, Simone en Jan hebben nogmaals €250 verdiend met de verlengsnoeren
Al deze bedragen zijn gelijkmatig over de kandidaten verdeeld
Opdracht 7.2
Het is hier lastig specifiek te maken, dus gelijkmatig verdeeld over kandidaten
Opdracht 7.3
Het is onbekend in welke coupe de verkeerde dozen stonden en de dozen die niet zijn afgeleverd. Heb dit bedrag dus onder onbekend gezet. Mochten mensen hier later in de week nog ontdekken wie hier verantwoordelijk voor was, wordt dit wellicht nog aangepast.

Dit geeft het volgende lijstje:
1. Simone (€ 1503)
2. Jan (€ 1859)
3. Olcay (€ 2343)
4. Ruben (€ 2805)
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #163 Gepost op: 17-02-2018, 22:22:43 »
Mooi overzicht! Dit vertrouw ik een stuk meer dan dat van Chris
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #164 Gepost op: 17-02-2018, 22:35:30 »
Mooi overzicht! Dit vertrouw ik een stuk meer dan dat van Chris

 ::jaja::

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #165 Gepost op: 17-02-2018, 22:38:16 »
Mooi overzicht! Dit vertrouw ik een stuk meer dan dat van Chris

Ik ook  ::ok::

Ik snap dat het bestaansrecht van Moltalk bestaat bij dat ze elke deelnemer als Mol kunnen beargumenteren. Maar hun follow-the-money vertrouwde ik meteen niet.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #166 Gepost op: 17-02-2018, 22:40:52 »
Hier de Follow-The-Money van MolTalk

Komt op mij over alsof ze gewoon de opdrachten hebben uitgekozen die ze goed uitkwamen en de rest hebben genegeerd ???
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #167 Gepost op: 17-02-2018, 22:43:25 »
Bij het overzicht van de woordpuzzel maakten ze Stine (onterecht) erg verdacht.
Dat idee krijg ik ook hierbij.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #168 Gepost op: 17-02-2018, 22:44:18 »
Hier de Follow-The-Money van MolTalk
Ja, bizar. Neem dan alle opdrachten en niet een selectie...
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 22:53:43 door Whiskers »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #169 Gepost op: 17-02-2018, 22:50:10 »
Ze hebben alleen de opdrachten gekozen waarbij er in kleine groepjes of alleen geld is verdiend. Dus geen groepsopdrachten met allemaal (bv. De markt geld wissel opdracht)

Maar het verschil tussen Jan en Simone volgens moltalk is natuurlijk minimaal (70 euro). Als je kijkt naar het overzicht van widmfam6 scheelt het ook maar 356 euro. Een bedrag dat minder is dan het onzekere bedrag dat Jan toebedeeld krijgt bij de keuze voor de vrijstelling/geld.

Verder heeft in beide overzichten Ruben het meeste verdiend. Helemaal niet zo verschillend dus.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 22:52:30 door Kaaasje »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #170 Gepost op: 17-02-2018, 22:51:00 »
Willen ze nu Jan verdachter maken op deze manier omdat het zo lekker aansluit bij wat Ruben Olcay probeert wijs te maken??

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #171 Gepost op: 17-02-2018, 22:58:28 »
Ze hebben alleen de opdrachten gekozen waarbij er in kleine groepjes of alleen geld is verdiend. Dus geen groepsopdrachten met allemaal (bv. De markt geld wissel opdracht)

Maar het verschil tussen Jan en Simone volgens moltalk is natuurlijk minimaal (70 euro). Als je kijkt naar het overzicht van widmfam6 scheelt het ook maar 356 euro. Een bedrag dat minder is dan het onzekere bedrag dat Jan toebedeeld krijgt bij de keuze voor de vrijstelling/geld.

Verder heeft in beide overzichten Ruben het meeste verdiend. Helemaal niet zo verschillend dus.

Eens.
Ik zie ook maar 7 relevante opdrachten om mee te nemen in Follow-the-Money. Waarbij opdracht 1.1 erg veel verschil maakt.

Mijn hoofdverdachte is Olcay sinds aflevering 5. (sinds mijn vorige hoofdverdachte Emilio er uit is)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #172 Gepost op: 18-02-2018, 11:27:49 »
Oplichten
Alle vijf dragen ze bij aan de groepsfoto, dus 250/5
Simone, Jan en Ruben slagen in de andere twee opdrachten dus voor beide opdrachten 250/3.

Praten als brugman
Moeilijk te zeggen dus alle vijf evenveel bijgedragen. Dus 1250/5 p.p.

Per ongeluk
Lastig te zeggen wie nou de molactie is begaan. -500 voor onbekend (het is immers wel waarschijnlijk dat het de verantwoordelijkheid is van ιιn iemand. Maar eigenlijk maakt het voor de verhoudingen ook niet zoveel uit of ik het nou over de 5 deel of op onbekend zet.)

Kandi   Verdiend    Laten liggen   Kon verdienen    %
Stine   € 660       €4040          €6440            10%
Simone  €1670       €3550          €6220            27%
Jan     €1910       €4070          €6690            29%
Olcay   €2360       €4620          €7700            30%
Ruben   €2370       €2600          €6030            39%

Totaal €11.700 (25%) verdiend van de mogelijke €47.380

De verschillen blijven minimaal. Op het moment het verschil in verdiend geld tussen Olcay en Ruben zelfs maar 10 euro. In mijn onafgeronde bedragen zelfs maar 3,33. Echt minimaal dus. Olcay heeft dan wel weer op posities gezeten om meer geld te verdienen en heeft wel veel meer laten liggen dan Ruben. Maar zelfs het verschil tussen Ruben & Simone is niet onoverkoombaar en verklaarbaar (zeker aangezien er nog wat onzekere factoren een rol spelen.)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 11:29:41 door Kaaasje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #173 Gepost op: 19-02-2018, 19:12:22 »
Ik heb me toch nog eens deftig aan een Follow the Money gezet en ik heb uiteindelijk iets bekomen waar ik me wel in kan vinden. Ik wijk ontzettend af van de standaardmethodes die ik hier zie. Zo heb ik het geld dat op de marktopdracht verdiend werd in stukken verdeeld en ik heb een subjectieve beoordeling gemaakt van iedereen zijn bijdrage aan die 860 euro en ik heb dat zo verdeeld. Ook bij andere opdrachten heb ik dat gedaan.
Het is mogelijk dus de meest subjectieve Follow-the-money die hier staat, maar ik geef dat liever op voorhand toe. ;)

Ik heb een hele tabel gemaakt, maar zoals eerder gezegd zijn opdrachten 1.1 en 4.2+4.3 opdrachten die snel een vertekend beeld geven. Dus ik heb ook de totale berekend met deze opdrachten weg gelaten:

Totaal


Totaal (excl. 1.1)


Totaal (excl. 4.2+4.3)


Totaal (excl. 1.1 en 4.2+4.3)


Olcay is dus in alle berekeningen de kandidaat die het minst verdient en het meest laat liggen. Ik heb daar volgende verklaring voor:
1.1 Ik geef Olcay meer mingeld dan Ruben omdat het Olcay was die had gezegd dat ze voor 1000 euro gingen bellen
3.2 Ik geef Olcay de volledige schuld voor het nemen van -500 euro in plaats van +500 euro (zoals Stine wilde doen)

Die 2 opdrachten geven eigenlijk al een enorme draai aan de slinger richting Molcay.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #174 Gepost op: 19-02-2018, 19:36:35 »

(klik op afbeelding voor vergroting)

Opdracht 7.1
Ze hebben met zijn 5en €250 verdiend met de groepsfoto
Ruben, Simone en Jan hebben €250 verdiend door de 3 knoppen tegelijk in te drukken
Ruben, Simone en Jan hebben nogmaals €250 verdiend met de verlengsnoeren
Al deze bedragen zijn gelijkmatig over de kandidaten verdeeld
Opdracht 7.2
Het is hier lastig specifiek te maken, dus gelijkmatig verdeeld over kandidaten
Opdracht 7.3
Het is onbekend in welke coupe de verkeerde dozen stonden en de dozen die niet zijn afgeleverd. Heb dit bedrag dus onder onbekend gezet. Mochten mensen hier later in de week nog ontdekken wie hier verantwoordelijk voor was, wordt dit wellicht nog aangepast.

Dit geeft het volgende lijstje:
1. Simone (€ 1503)
2. Jan (€ 1859)
3. Olcay (€ 2343)
4. Ruben (€ 2805)

Kijk, dit is het overzicht waar ik blij van wordt  ::bravo::

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #175 Gepost op: 19-02-2018, 19:38:08 »
Ik heb me toch nog eens deftig aan een Follow the Money gezet en ik heb uiteindelijk iets bekomen waar ik me wel in kan vinden. Ik wijk ontzettend af van de standaardmethodes die ik hier zie. Zo heb ik het geld dat op de marktopdracht verdiend werd in stukken verdeeld en ik heb een subjectieve beoordeling gemaakt van iedereen zijn bijdrage aan die 860 euro en ik heb dat zo verdeeld. Ook bij andere opdrachten heb ik dat gedaan.
Het is mogelijk dus de meest subjectieve Follow-the-money die hier staat, maar ik geef dat liever op voorhand toe. ;)

Ik heb een hele tabel gemaakt, maar zoals eerder gezegd zijn opdrachten 1.1 en 4.2+4.3 opdrachten die snel een vertekend beeld geven. Dus ik heb ook de totale berekend met deze opdrachten weg gelaten:

Olcay is dus in alle berekeningen de kandidaat die het minst verdient en het meest laat liggen. Ik heb daar volgende verklaring voor:
1.1 Ik geef Olcay meer mingeld dan Ruben omdat het Olcay was die had gezegd dat ze voor 1000 euro gingen bellen
3.2 Ik geef Olcay de volledige schuld voor het nemen van -500 euro in plaats van +500 euro (zoals Stine wilde doen)

Die 2 opdrachten geven eigenlijk al een enorme draai aan de slinger richting Molcay.

Mooi werk, maar zonder dat ik al je werk teniet wil doen, denk ik wel dat je misschien onbewust Olcay steeds net iets minder geld heb toebedeeld. Aangezien het uit jouw bericht behoorlijk op te maken valt dat je je verschuilt in de Olcay tunnel. Toch wel goed werk hoor!
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #176 Gepost op: 19-02-2018, 19:43:15 »
Mooi werk, maar zonder dat ik al je werk teniet wil doen, denk ik wel dat je misschien onbewust Olcay steeds net iets minder geld heb toebedeeld. Aangezien het uit jouw bericht behoorlijk op te maken valt dat je je verschuilt in de Olcay tunnel. Toch wel goed werk hoor!

Dat is het gekke. Simone is mijn Mol.

Ik had hem nooit gedeeld als Olcay mijn Mol was omdat het dan echt te belachelijk zou zijn. Ik bekijk het zo: Olcay kan als kandidaat door een aantal ongelukkige beslissingen toch meer geld uit de pot gehouden hebben.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #177 Gepost op: 19-02-2018, 20:06:35 »
Dat is het gekke. Simone is mijn mol.
Mooi overzicht hulpmol! En dat heb ik nu precies hetzelfde. Simone is mijn mol, denk ook echt dat ze het is, maar volgens mijn excelletje verdient olcay relatief weinig. Ze heeft telkens de grootste bedragen en haalt juist daar niks binnen. Ik vind dat dus zeer verdacht.... dank voor het delen  ::hug::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #178 Gepost op: 19-02-2018, 20:19:57 »
Wat een boel mooie FTM-tabellen! Nu alleen nog een tabel die het gemiddelde van alle tabellen weergeeft. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Theorie] Follow-the-Money
« Reactie #179 Gepost op: 19-02-2018, 20:28:34 »
Wat een boel mooie FTM-tabellen! Nu alleen nog een tabel die het gemiddelde van alle tabellen weergeeft. ;)
Haha, ik ben inmiddels maar gestopt met mijn eigen tabellen hier te delen omdat er hier al zoveel goede pogingen worden gedaan ::bravo::
...σf niet!