Poll

Keert Ron terug in het spel in aflevering 2?

Nee, Ron is definitief uit het spel.
54 (40.6%)
Ja, Ron krijgt de kans om terug te keren, maar hij slaagt er niet in terug te keren/wordt hem niet gegund door de groep.
33 (24.8%)
Ja, Ron krijgt de kans om terug te keren en hij slaagt er ook in/wordt hem gegund door de groep
46 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 132

Poll gesloten: 13-01-2018, 20:15:45

Auteur Topic: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?  (gelezen 14387 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2018, 08:54:09 »
Programmamakers doen er alles aan om de kijker duidelijk te maken Ron er zo vroeg uit ligt
- Of ze doen dat om ons molloten voor de gek te houden (want wij vinden dat verdacht)
- Of ze willen vanavond weer een groot shock-effect voor het normale publiek creëeren omdat hij toch terugkomt

Dus dit. Ik neig voorlopig naar het tweede omdat dat goed is voor de kijkcijfers op langere termijn. Je wilt als maker dat er over het programma wordt gesproken bij de koffieautomaat.

En wat Art in de teaser zei, dat de kandidaten de enige zekerheid die ze bij WIDM hadden hen zou worden ontnomen.

En nee, ik geloof niet dat Ron in de promo uit de opdrachten is weggeshopt..

« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 09:10:17 door Amethyst »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2018, 09:10:30 »
En wat Art in de teaser zei, dat de kandidaten de enige zekerheid die ze bij WIDM hadden hen zou worden ontnomen.

Scherp! Verder nog:

(interview Volkskrant, 5 jan):

Ik kan slecht namen onthouden. Zo vergeet ik soms zelfs de naam van mijn hond. Die handicap was aan het begin van WIDM erg lastig. Ook dacht ik dat ik goede mensenkennis had en iemand snel kon lezen, maar no way. En ik heb een slechte ruimtelijke oriëntatie.

Die slechte ruimtelijke oriëntatie hebben we wel gezien in aflevering 1 ;D. Die andere twee zaken (nog) niet. Het lijkt me sterk dat Ron met dat hij dacht dat hij iemand snel kon lezen "maar no way" op Loes doelt. Dan zou hij blijkbaar veel aan haar hebben opgehangen in de test, maar hij geeft juist aan gespreid te hebben. En het namen onthouden aan het begin van WIDM wordt pas een probleem als je daadwerkelijk in een groep zit, en niet als je een test doet die toch voor een groot deel gokwerk is (zelfs als je de telefoongesprekjes en de bijbehorende namen onthouden hebt).

Ron noemt hier drie handicaps die hem zouden zijn opgebroken, waarvan er twee niet goed te plaatsen zijn. Nog een reden om aan te nemen dat er nog wel wat in het vat zit.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2018, 09:29:00 »

Ik kan slecht namen onthouden. Zo vergeet ik soms zelfs de naam van mijn hond.
Het is natuurlijk nog moeilijker iemands naam te onthouden als je alleen de stem hoort en niet ziet.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2018, 12:31:10 »
De spectaculaire seizoensopening had ten koste kunnen gaan van een kandidaat. De kandidaten hadden grotendeels hun lot zelf in handen om een ronde verder te komen, maar je kunt te maken krijgen met onvoorziene omstandigheden. Gelukkig is de trage taxichauffeur Jan of Jean-Marc niet fataal geworden. Ron kon wel zijn biezen pakken. In de TV Show bleek dat hij als televisiemaker er vrede mee had dat hij het slachtoffer was van deze bijzondere, maar toch wel wrede beginaflevering.

Toch denk ik dat Ron een bepaalde rol zal vervullen tijdens de rest van het seizoen. Daar heb ik twee psychologische redenen voor, die ik niet met harde feiten kan onderbouwen.
1. Wat mij betreft, is onmiskenbaar aangetoond dat Ron in Tbilisi op de foto is gegaan. Ik kan mij niet voorstellen dat de crew tegen Ron heeft gezegd: 'Jammer dat je bent afgevallen. Zeg, we willen nu graag dat je naar Georgië doorreist om daar effe leaderbeelden te laten schieten in de buurt van waar de andere kandidaten opdrachten gaan doen. Daarna reis je direct terug naar Nederland. Goede reis!' Ik zou dat zelf niet dúrven vragen. Ik vermoed dat Ron met een bepaalde toezegging naar Georgië is 'gelokt'. De functie die Ron vervult, binnen of buiten het spel, kan in afl. 2 plaatsvinden, maar misschien ook wel in afl. 3: Ron als python onder het gras??
2. Ron sprak tijdens het Gouden Televizier-Ring Gala de hoop uit dat hij eens mee mocht doen aan WIDM. Zou je zoiets zeggen in de wetenschap dat je hebt meegedaan en er direct uitligt? Ik had dan uit teleurstelling lekker mijn mond gehouden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2018, 13:04:55 »


Toch denk ik dat Ron een bepaalde rol zal vervullen tijdens de rest van het seizoen. Daar heb ik twee psychologische redenen voor, die ik niet met harde feiten kan onderbouwen.
1. Wat mij betreft, is onmiskenbaar aangetoond dat Ron in Tbilisi op de foto is gegaan. Ik kan mij niet voorstellen dat de crew tegen Ron heeft gezegd: 'Jammer dat je bent afgevallen. Zeg, we willen nu graag dat je naar Georgië doorreist om daar effe leaderbeelden te laten schieten i!' .
  dat hij in de leader gefotoshopt is lijkt me heel aannemelijk. Gebeurt wel vaker in tv land ;) we zullen het zien vanavond. Hoop dat hij terugkomt

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2018, 13:09:57 »
Stel Ron komt terug (ik zeg 'stel') voordat er een andere kandidaat afvalt, zou er dan nog alsnog een groepsfoto gemaakt worden? Ik mis die toch wel.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 14:12:19 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2018, 13:11:59 »
Het lijkt me zeker mogelijk dat hij terugkeert, of dat er op z'n minst nog een addertje onder het gras zit, puur omdat we niet zien wat er verder met de 4 kandidaten gebeurt die een test hebben moeten maken, we Ron niet weg zien gaan en geen afvallersmuziekje hebben gehoord. Dat was het eerste wat ik na de aflevering dacht.

Aan de andere kant vond ik Ron er ook al erg gephotoshopt uitzien in de leader en wijst verder eigenlijk niets erop dat hij daadwerkelijk terugkomt. Natuurlijk zullen ze dat niet zomaar in het promofilmpje laten zien ofzo, maar gezien er een aantal beelden zijn waar je verder de hele groep ziet, zie ik niet echt hoe Ron er nog in aanwezig kan zijn.

Ik heb dus gestemd op "hij krijgt een kans, maar komt niet terug". Ben heel benieuwd vanavond :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2018, 14:06:51 »
Aan de ene kant vind ik het altijd sneu voor de eerste afvaller. Die heeft immers minder kans gehad om de mol te ontmaskeren (en dat geldt zeker voor Ron). Aan de andere kant is de twist van de eerste aflevering alleen een goede twist als het daadwerkelijk over en uit zou zijn voor Ron. Zelf zou ik dat ook het leukste vinden als ik eerlijk ben.

Er zijn wel wat rare dingen aan de exit van Ron. Zo heeft hij geen exit-gesprek met Art (logisch want Art was niet in Moskou), is het testpraatje anders en is er wel een foto van Ron in Tblisi (misschien gephotoshopt?).

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2018, 14:14:41 »
Aan de ene kant vind ik het altijd sneu voor de eerste afvaller. Die heeft immers minder kans gehad om de mol te ontmaskeren (en dat geldt zeker voor Ron). Aan de andere kant is de twist van de eerste aflevering alleen een goede twist als het daadwerkelijk over en uit zou zijn voor Ron. Zelf zou ik dat ook het leukste vinden als ik eerlijk ben.

Precies mijn gedachte  ::ok:: .
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2018, 14:23:43 »
Het lijkt me zeker mogelijk dat hij terugkeert, of dat er op z'n minst nog een addertje onder het gras zit, puur omdat we niet zien wat er verder met de 4 kandidaten gebeurt die een test hebben moeten maken, we Ron niet weg zien gaan en geen afvallersmuziekje hebben gehoord. Dat was het eerste wat ik na de aflevering dacht.

Aan de andere kant vond ik Ron er ook al erg gephotoshopt uitzien in de leader en wijst verder eigenlijk niets erop dat hij daadwerkelijk terugkomt. Natuurlijk zullen ze dat niet zomaar in het promofilmpje laten zien ofzo, maar gezien er een aantal beelden zijn waar je verder de hele groep ziet, zie ik niet echt hoe Ron er nog in aanwezig kan zijn.

Ik heb dus gestemd op "hij krijgt een kans, maar komt niet terug". Ben heel benieuwd vanavond :)
Gisteren bij de TV Show leek hij in het theater te zitten.
Verder lijkt het me logisch dat wie de afvaller ook zou worden, die eerst naar Tbilisi gevlogen zal zijn en vandaar naar huis. Aangezien de redactie niet van tevoren kan weten wie er afvalt weten ze niet vanuit welke stad een terugvlucht geboekt moet worden. Als ze iedereen eerst naar Tbilisi laten komen is dat probleem opgelost. Ook kunnen ze dan beelden voor de leader maken van iedereen in dezelfde stad zodat de verrassing van afl 1 (kandidaten zitten in verschillende steden in verschillende landen) geheim gehouden kan worden. Win - win  ;)

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2018, 14:58:01 »
Ik denk niet dat Ron terugkomt. Vooral het gedoe met de app en het TVshowinterview zou ik dan echt wel ver vinden gaan. Maar ja ‘niets is wat het lijkt’ dus helemaal zeker ben ik er niet van.

Waar ik nog niets over gelezen heb en niet goed weet welke conclusies ik eraan zou kunnen verbinden:
Het had ook kunnen zijn dat er in de eerste aflevering geen afvaller was geweest. Als iedereen de kluis had gevonden... had dat nog ergens invloed op gehad denken jullie? Er is wel eens eerder geen afvaller geweest natuurlijk, bijv  door een vrijstelling.
Maar er is vast wel iemand die hier een leuke theorie voor heeft  ;D
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2018, 14:58:40 »
Gisteren bij de TV Show leek hij in het theater te zitten.

Hoezo, heb ik iets gemist?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2018, 15:02:53 »
Hoezo, heb ik iets gemist?
Nee, dat klopt niet. Het waren fragmenten van het Televisier Ring Gala
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2018, 15:22:54 »
Ik denk niet dat Ron terugkomt.
Ik denk juist wel dat Ron terugkomt ::vergroot::.

Leuk te zien dat er nu 60 andere members ook zo over denken.

Ik denk alleen niet dat het een lang leven beschoren is, deze terugkeer. Hij heeft geen joker zoals 6 anderen wel, en moet bovendien nog maar eerst eens die drempel die ze verzonnen hebben nemen. Ik denk dus dat die clou in het theater ligt en niet met de auto's.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2018, 15:39:11 »
Laten we duimen voor Ron  ::super::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2018, 15:48:55 »
Verder lijkt het me logisch dat wie de afvaller ook zou worden, die eerst naar Tbilisi gevlogen zal zijn en vandaar naar huis. Aangezien de redactie niet van tevoren kan weten wie er afvalt weten ze niet vanuit welke stad een terugvlucht geboekt moet worden. Als ze iedereen eerst naar Tbilisi laten komen is dat probleem opgelost. Ook kunnen ze dan beelden voor de leader maken van iedereen in dezelfde stad zodat de verrassing van afl 1 (kandidaten zitten in verschillende steden in verschillende landen) geheim gehouden kan worden. Win - win  ;)
Dat is uiteraard ook een mogelijkheid wat betreft de leader, maar dat neemt niet weg dat ik het wel gephotoshopt vind overkomen ;) Maar iets wat goed gephotoshopt is kan soms totaal niet van echt te onderscheiden zijn, en een echte afbeelding kan soms net gephotoshopt lijken, dus dat zegt natuurlijk niet veel.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2018, 15:49:56 »
Hij heeft geen joker zoals 6 anderen wel

Huh, voorkennis Lo  ;D

Ik denk trouwens ook wel dat hij terugkomt, maar hij zal wel gelijk een mes in z'n rug krijgen ben ik bang.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2018, 16:32:20 »
Huh, voorkennis Lo  ;D

Ik denk trouwens ook wel dat hij terugkomt, maar hij zal wel gelijk een mes in z'n rug krijgen ben ik bang.
Niks voorkennis. Was gewoon in aflevering 1 te zien wie jokers vonden  ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2018, 16:50:19 »
Er gaan blijkbaar ook allemaal YouTubers los op deze vraag... deze https://www.youtube.com/watch?v=QZFmYo18dBE na 3,5 minuut zegt dat alle fansites er wel vanuit gaan en heeft een rits theorieen. Dus eigenlijk niks geks dat wij het er ook al 16 pagina's over hebben...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll, aflevering 2] Keert Ron terug?
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2018, 16:55:47 »
- Of ze willen vanavond weer een groot shock-effect voor het normale publiek creëeren omdat hij toch terugkomt

Ik denk dit.

Ron met andere kleren in het introshot, ín Georgië, zegt wat mij betreft al genoeg. Ik vind het eigenlijk gek dat sommigen nog denken dat hij geen kans krijgt om terug te keren  ::regenboog::

Zin in vanavond!