Auteur Topic: Aanwijzingen in de leader  (gelezen 11779 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aanwijzingen in de leader
« Gepost op: 13-01-2018, 08:37:08 »
Vorig jaar zaten er ook een of meerdere aanwijzingen in de leader. O.a. het vertrek van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
werd daarin aangekondigd. Voor de puzzelaars onder ons heb ik alvast twee compilaties van korte shots gemaakt. Zijn jullie nog andere zaken opgevallen, die mogelijk iets betekenen?



« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 08:42:58 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2018, 08:56:10 »
Op het 100 biljet staat een auto. In de promo voor vanavond is een auto het eindshot waar waarschijnlijk Jean-Marc (of misschien wel Ron) in zit
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2018, 09:25:25 »
Jammer dat er geen kandidaat is met steenbok als sterrenbeeld
In de sterrenwacht is op de ronde schijven is 23-4 (steenbok) zichtbaar.
Zou ook waarschijnlijk te makkelijk zijn geweest. Iemand anders een idee met 23 en 4?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2018, 09:34:47 »
Steenbok zit tussen 22 december en 19 januari. Jan en Loes zijn Steenbok. 23 april is Stier. Ik had voor mezelf een kort overzichtje gemaakt van de kandidaten inclusief sterrenbeeld. Zal dat hier ook even delen. 'Volgorde' slaat op de volgorde in de leader. Stine is vandaag 46 jaar geworden, trouwens.



Simone is wel op de 23e van de maand geboren.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 09:36:33 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2018, 09:46:41 »
Steenbok zit tussen 22 december en 19 januari. Jan en Loes zijn Steenbok. 23 april is Stier. Ik had voor mezelf een kort overzichtje gemaakt van de kandidaten inclusief sterrenbeeld. Zal dat hier ook even delen. 'Volgorde' slaat op de volgorde in de leader. Stine is vandaag 46 jaar geworden, trouwens.



Simone is wel op de 23e van de maand geboren.
Verdorie, ik bedoelde ook Stier. Ik was even in verwarring omdat Stine vandaag jarig is en steenbok is.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2018, 09:52:59 »
23 april is St.George Day in Georgië, welke volgens de Gregorische kalender 6 mei is (ook stier). Heb daarin verder nog geen aanwijzing gevonden.

edit:
Besides the 23 April feast, some Orthodox Churches have additional feasts dedicated to St George. The country of Georgia celebrates the feast of St. George on 23 April and, more prominently, 10 November

10 november = Schorpioen (Ron?)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 09:58:10 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2018, 09:56:14 »
Een rode stopknop met Rons naam ernaast?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2018, 10:16:49 »
Nog twee compilaties uit de leader:



« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 10:27:07 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2018, 13:51:09 »
De eerste taxi van Jan en JM komt vaak in beeld. Het nummer is 571 en het kenteken
 AA 2756 HT.
De tweede taxi had geen zichtbaar nummer, het kenteken was AA 6042 MI.
Misschien hebben jullie hier wat aan?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2018, 23:29:06 »
Wat mij opvalt is de (andere) leader op Facebook/ website. Hier zie je voor elke kandidaat eerst een shot met het woord mol erin, behalve bij een paar kandidaten. Ik snap dat ze een aparte leader hebben gemaakt om het land niet te verraden, en het surprise effect te verhogen. Maar ook heb ik een idee dat hier een aanwijzing in zit. Zullen de kandidaten waar geen shot komt met het woord 'mol; de finale bijvoorbeeld halen? Zoals Emilio, Belle en Stine (uit mijn hoofd).
Meer L

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2018, 23:41:05 »
Nadat Stine de revue is gepasseerd in de leader is er in de woordzoeker het volgende te zien : Wie is de Mol

Betekent dit dat Stine de Mol is? (Jean-Marc volgt erop, maar die is dus afgevallen)

Om het goed te kunnen zien raad ik aan om de aflevering op snelheid x0.25 te bekijken op YouTube bijvoorbeeld
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #11 Gepost op: 17-01-2018, 11:35:03 »
De kentekens van de auto's uit de leader zijn:

Witte auto - DBB-255

Blauwe auto - FAJ-677

Overigens vervoert de witte auto een enorme lading stoelen op het dak. Dit moet wel een verwijzing zijn naar oud-nieuwslezeres Henny Stoel, en dus een hele duidelijke hint naar Simone als mol. ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #12 Gepost op: 17-01-2018, 22:00:31 »
Op dit hele korte shot van de zijkant van de blauwe Lada uit de leader is prominent de tekst 4x4 te zien.



En wat staat er op de zijkant van de graafmachine van Simone?


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #13 Gepost op: 17-01-2018, 22:06:25 »
Op dit hele korte shot van de zijkant van de blauwe Lada uit de leader is prominent de tekst 4x4 te zien.

Ja, de Lada wordt door de vier wielen aangedreven. ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #14 Gepost op: 17-01-2018, 22:38:28 »
Ik weet het, ik moet niet doordraaien. Je gelooft het misschien niet, maar ik let dit jaar toch echt meer op mogelijk molgedrag dan dit soort hints. Maar het bloed kruipt enz.

Had ik al gezegd dat we vanaf tijdstip 44:44 (4x4) een grote M in beeld zien en de stem van Simone horen die zegt: "Okee mensen, wat gaan we doen?" ;D

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2018, 09:38:14 »
Ik wist niet dat WIDM tegenwoordig ook al de zon kon manipuleren  ::rofl::
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2018, 09:58:58 »
Ik wist niet dat WIDM tegenwoordig ook al de zon kon manipuleren  ::rofl::
Ik vind het wel een grappige...
WIDM kan inderdaad niet de zon manipuleren, maar de makers kunnen wel elk beeld op elk moment in het programma zetten natuurlijk.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #17 Gepost op: 12-02-2018, 11:08:27 »
Deze shots zitten in de leader achter elkaar. M > O > L > Simone.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #18 Gepost op: 12-02-2018, 11:32:39 »
Deze shots zitten in de leader achter elkaar. M > O > L > Simone.

Dit is één van de eerste keren dat ik geloof in een hint op basis van shots. Dit vind ik subtiel en mooi uitgedacht. ::ok::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #19 Gepost op: 12-02-2018, 12:14:47 »
Er werd in de vorige aflevering naar gehint, waarop ik het bovenstaande in iets uitgebreidere vorm in het Simonetopic plaatste. De lichter gekleurde letter L uit de woordzoeker verwijst naar de L uit de leader, die je alleen te zien krijgt als je het beeld stilzet op het moment dat de zon recht in de camera schijnt.


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison