Auteur Topic: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc  (gelezen 37023 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2018, 09:44:41 »
Het was wel de grote Olcay aflevering, ligt ze er volgende week uit?  ::zwaai::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2018, 09:45:34 »
Dat zei hij deze aflevering wel hoor. Ik zie het eerder als een hint dat de Mol bij de 6 kandidaten zat die in aflevering 1 voor de opdracht slaagde. Wat met een 75% kans momenteel ook niet zo gek is.

Precies dit gevoel heb ik nu ook over de klassieke 'tijd voor de test' tekst van Art deze aflevering. Dat levert mij geen nieuwe inzichten op want ik verdacht de mol er al van om wel in Georgië aan te komen. Perfect kandidaten gedrag. En je zag meteen het effect op Loes, Jan en Jean Marc. Ze kregen een kruisverhoor :-X Beter kun je het niet hebben als mol zulk groepsgedrag. Dat deed zich weer voor bij het theater toen ze onverbiddelijk waren voor Ron. De mol kan hierdoor rustig op gang komen want door de groepsdynamiek en de eerste opdrachten beland de pot in de min. Een Stine die dit dan ook nog eens zeer juist en rustig uitlegt in een biecht doet mij terug neigen naar mijn schot voor de boeg Bella :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2018, 10:07:11 »
Het lijkt alsof Simone een andere kleur galajurk draagt als ze in het theater arriveert. Wisseltruc?

edit

23:07

vs.

27:00

https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/13-01-2018/AT_2091348
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 10:11:30 door Amethyst »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2018, 10:37:07 »
Is in mijn ogen allebei dezelfde kleur hoor.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2018, 11:54:07 »
tijdens test en executie zegt Olcay:
Ja ik moet alles onthouden want ik heb geen molboekje (oid)
Ik hoop dat ze gewoon dom is, anders heeft ze mooi zichzelf verraden aan de kijker
"niets is wat het lijkt"

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2018, 11:59:41 »
Molboekje heb je alleen wat aan in de finale als er vragen komen over de hele reis. Daarvoor zijn er genoeg vragen die je zo kan spreiden. Als je als enige goed zit in de finale heb je zelfs dan niets aan een boekje.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2018, 12:00:31 »
hmmmm ik denk dat je daar mis zit.
Naast wie zat de mol aan tafel bij opdracht 3 is toch iets wat je niet onthoudt en waar je echt een boekje voor nodig hebt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2018, 12:00:38 »
Ik vond de aflevering gaaf! De vorige keer was het één grote, nu waren het 3 kleinere opdrachten, maar toch allemaal goed uitgewerkt! ::bravo::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2018, 12:20:06 »
Pff, wat een aflevering. Dit wordt terugkijken voordat ik er wat van kan maken vrees ik. Drie mooie opdrachten, superzuur voor Ron, keihard. Ook superzuur voor Jean-Marc, maar hij heeft wijs besloten. Goed dat dit onderdeel van het spel (de emotionele heftigheid) ook aan bod komt in de aflevering.

Ik vond wel alle opdrachten een beetje rommelig.

De geld-verdelen opdracht vond ik eigenlijk niet zo, maar op het eind te zien was er waarschijnlijk meer mogelijk geweest met het beeld met de persoon met de mok.
De theateropdracht leek me vooral vervelend voor de rest van het publiek. Wel een heerlijke molspeur-opdracht, valt denk ik vanalles in te ontwaren.
En de graafmachine-opdracht vond ik fantastisch; had ik echt wel aan willen meedoen. Tof dat ze zoiets er ook in hebben gedaan. Vond het wel een risio om onervaren mensen in zulke machines te laten rijden, maar dan neem ik maar aan dat de crew de veiligheid heeft gewaarborgd (en evt. een verzekering voor evt. schade aan de voertuigen).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2018, 12:31:40 »
Ik vond de graafmachineopdracht inderdaad ook erg gaaf, zou ik zo aan mee willen doen. Maar wat jij zegt qua gevaar was ook precies het commentaar van mijn vriend. Neemt niet weg dat het cool was. En dan Art in dat Ladaatje ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2018, 13:19:03 »
Goede aflevering weer met superleuke opdrachten.
Als eerste de geld verdeel opdracht waar een aantal kandidaten heel mols in beeld werden gebracht met name Simone en Olcay veel gezien dus die streep ik voorzichtig door vond alleen Stine heel erg op de achtergrond deze hele aflevering dus qua montage verdenk ik haar of de mol moet deze aflevering al heel obvious mollen.

Dan de theater opdracht heel erg jammer voor Ron had hem wel wat meer willen zien kwam echt fanatiek over ook in het praatje met Art zag je dat hij echt baalde. Wat ik uit deze opdracht kan halen is dat de mol in elk geval wist dat ze niet goed zaten dus bij 1 van de 6 kandidaten (volgens moltalk) die niet goed zaten zit de mol denk ik. Goed om te zien dat de groep wel voor geld wil gaan ben alleen bang dat als er iets anders bijvoorbeeld; jokers of vrijstellingen worden geboden ze dan wel voor dat gaan wat ik dan ook wel weer begrijp.

Dan de graafmachine opdracht wat een gave opdracht was dat vraag me alleen wel af of ze niet beter in de lengte hadden kunnen graven maar toch kregen ze nog best veel geld voor de afstand die ze hadden vrij gemaakt. Olcay en Loes werden hier ook wel héél verdacht gemaakt maar ja je weet het niet straks is het weer echt zo'n in your face mol die veel risico durft te nemen ook hier vond ik Stine erg weinig in beeld gebracht.

Ik zat in aflevering 1 nog op Loes maar die heb ik nu wel afgeschreven want ik denk dat de mol inderdaad de kluis wel heeft gevonden en daardoor lekker kon ondervragen of kon toekijken hoe de andere kandidaten ondervraagd werden. Ook in de theater opdracht zat Loes volgens moltalk op de goede plek alleen kan je je dan afvragen of de mol niet gewoon kijkt waar iedereen zit en dan wel gewoon op de goede plek gaat zitten en last but not least de graafmachine opdracht waarbij haar graafmachine niet werkt beetje too obvious in beeld gebracht. Dus ik kruip van de Loes naar de Stine tunnel.

En dan hebben we nog het afscheid van Jean Marc ja ik vond het ook heel erg jammer dat hij weg ging maar vraag me nu wel af of de kandidaten na twee afleveringen niet een keer een testuitslag moeten krijgen aangezien nu alleen Jan en Loes nog maar een keer gezien hebben dat ze beter zaten als in ieder geval Ron. In mijn ogen was het beter geweest dat ze de uitslag gewoon hadden laten zien en dan hadden gezegd dat Jean Marc het spel zou verlaten alleen weet ik niet of het voor Jean Marc nog op te brengen was een test te maken maar dat had wel het gevoel van die anti climax weggenomen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 13:25:21 door Hans97 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2018, 13:25:24 »
En dan hebben we nog het afscheid van Jean Marc ja ik vond het ook heel erg jammer dat hij weg ging maar vraag me nu wel af of de kandidaten na twee afleveringen niet een keer een testuitslag moeten krijgen aangezien nu alleen Jan en Loes nog maar een keer gezien hebben dat ze beter zaten als in ieder geval Ron. In mijn ogen was het beter geweest dat ze de uitslag gewoon hadden laten zien en dan hadden gezegd dat Jean Marc het spel zou verlaten alleen weet ik niet of het voor Jean Marc nog op te brengen was een test te maken maar dat had wel het gevoel van die anti climax weggenomen.

Als ze dat gedaan hadden had de kandidaat met het rode scherm (als dat niet Jean-Marc was) die dan toch mocht blijven een heel groot voordeel gehad omdat hij zou weten dat hij op het verkeerde spoor zat. (In ieder geval de test het slechtst gemaakt had.)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2018, 13:32:05 »
Als ze dat gedaan hadden had de kandidaat met het rode scherm (als dat niet Jean-Marc was) die dan toch mocht blijven een heel groot voordeel gehad omdat hij zou weten dat hij op het verkeerde spoor zat. (In ieder geval de test het slechtst gemaakt had.)
En de kans dat Jean-Marc het rode scherm zou krijgen was erg groot. Hij zou in dat geval de test zo slecht mogelijk proberen te maken.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2018, 13:33:59 »
En de kans dat Jean-Marc het rode scherm zou krijgen was erg groot. Hij zou in dat geval de test zo slecht mogelijk proberen te maken.

Ja, maar hij wilde het risico niet nemen dat toch iemand anders rood zou krijgen. Goede beslissing.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2018, 13:37:43 »
Het was een mooie aflevering, met 3 leuke opdrachten. Zeker minder dan aflevering 1, maar ik vrees dat daar maar heel weinig aan kan gaan tippen.
Een mooie exit van Ron nu, en ook een begrijpelijke exit van Jean-Marc.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2018, 13:38:00 »
Als ze dat gedaan hadden had de kandidaat met het rode scherm (als dat niet Jean-Marc was) die dan toch mocht blijven een heel groot voordeel gehad omdat hij zou weten dat hij op het verkeerde spoor zat. (In ieder geval de test het slechtst gemaakt had.)

Ja dat is opzich wel waar maar toch vind ik het jammer dat we nog geen echte testuitslag gezien hebben want aan de reacties na een testuitslag kan je al heel veel halen als kandidaat en als kijker en we zitten nog in de beginfase van het spel dus opzich valt het qua voordeel wel mee de meeste kandidaten spreiden nog en hebben nog geen duidelijke visie wie de mol is. En Jan en Loes hebben ook al een test gemaakt maar of die daar heel veel voordeel van hebben valt ook nog te bezien.

Vraag me trouwens wel af in hoeverre de kandidaten op de hoogte waren van Jean Marcs vertrek aangezien ze toch naar de locatie moesten reizen en toch de test moesten maken maar geen jokers inzetten.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2018, 13:56:22 »
Op het moment dat JM aangeeft niet verder te kunnen/willen dan had de productie ook kunnen vragen of hij even voor een shot bij de laptop wil gaan zitten en bij de uitslag krijgt hij het rode scherm ongeacht of hij daadwerkelijk de slechtste was. Maar bij de graafopdracht kwam hij al zo verward over dat dat misschien geen optie meer was. Sommige mensen reageren slecht op prikkels, tijdverschil, stress en onzekerheid.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2018, 14:03:57 »
Overigens, het is wel fijn dat er nu in beeld komt hoeveel er nu precies bij de verschillende opdrachten te winnen was! Heeft men toch naar het publiek geluisterd!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2018, 14:08:58 »
Ja, maar hij wilde het risico niet nemen dat toch iemand anders rood zou krijgen. Goede beslissing.
alle twintig vragen fout hebben, is in dit stadium al een hele prestatie, er zal er altijd wel eentje goed zijn.

Dus inderdaad kun je, als je vrijwillige vertrek al aanstaande is, niet het risico lopen dat er iemand is die alles fout heeft. Immers: 19 fout is minder slecht dan 20 fout. Zelfs als er 2 kandidaten zijn die erin slagen alles fout te beantwoorden, is het nog maar de vraag wie van die 2 het langzaamste was.


JM heeft naar mijn mening hier de beste optie gekozen.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] 13 januari: Wisseltruc
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2018, 14:36:50 »
Niets invullen, tijd laten verstrijken

Maar inderdaad, de optie waar ze nu voor hebben gekozen, vind ik ook beter.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit